Ustawienia profili ICC i przestrzeni roboczej w programach..
Post
Ustawienia profili ICC i przestrzeni roboczej w programach..
Witajcie,
To mój pierwszy post napisany - zazwyczaj przeglądałem forum i czytałem Wasze porady.
Nie znalazłem żadnego wątku zbierającego do kupy nurtujące mnie zagadanienie więc zakładam nowy wątek. Liczę na Waszą pomoc bo zgłupiałem już totalnie
Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem nieco tańszego monitora EIZO EV2436W - zdjęć nie drukuję więc nie chciałem za dużo inwestować w sprzęt. Monitor już kupiony więc nie skupiajmy się na tym czy jest dobry czy nie - mnie zadowala i jest o niebo lepszy niż mój poprzedni.
Przechodząc do problemu - mam problem z ustawieniem profili ICC w kilu miejscach (problem nie techniczny bo wiem jak to zrobić i gdzie kliknąć lecz wizualny/jakościowy).
Przestrzeń na jakiej pracuje z uwagi na publikację materiałów w sieci to sRGB (przestrzeń robocza taka jest ustawiona w aparacie Canona, w PS i programie canonowskim DPP). Tu wszystko jasne.
Schody zaczynają się w innych miejscach dotyczących profili ICC, ich przydzielania i wyświetlania - proszę o pomoc (wypunktuję niżej będzie łatwiej):
1. ustawienia kolorów w windows7:
- wybieramy w zarządzaniu kolorami profil ICC dla monitora od producenta (lub utworzony) tak?
- pytanie czy następnie w opcjach zaawansowanych najlepiej ustawić opcję „postrzeganie” czy może „relatywna kolorymetryczna”? Jak będzie najlepiej dla oglądania zdjęć na komputrze, w www, w pr0ogramach graficznych?
- czy jeżeli ten profil monitora wybiorę w windows to zy programy graficzne będą go chonorować pokazując zdjęcia? Czy w PS lub DPP muszę coś zmieniać dodatkowo aby tak było? Jak jest poprawnie?
2. w programie DPP canona:
- w przestrzeni roboczej wybieramy sRGB
- dodatkowo oprócz przestrzeni roboczej wybiera się również profil dla „wyświetlania” - pytanie czy wybrać tutaj sRGB czy może jednak profil ICC monitora skoro jest to podgląd aby było poprawnie i jednakowo w każdym programie czy www? Dodam że widać różnicę w kolorach i cieniach jeżeli wybiorę jedno lub drugie ustawienie – dlatego pojawia się moje pytanie - co wybrać aby kolory były bardziej rzeczywiste i były zgodne po wrzuceniu na www? Czy dodatkowo wybrać opcję „relatywna kolorymetryczna” ?
3. czy w PS lub innym programie graficznym przy zapisywaniu zdjęć powinien być dołączony ogólny profil ICC sRGB czy profil monitora? (nie mylić z przestrzenią roboczą która jest sRGB ustawiona)
4. w PS jest opcja taka jak "próba kolorów":
- czy ustawienia tej funkcji powinny mnie interesować jeśli nie drukuję zdjęć a do zapisywanych zdjęć dołączany jest profil ICC?
- jeżeli jest to konieczne to proszę o info czy w tych ustawieniach wybrać profil sRGB czy może profil monitora mojego i czy wybrać opcją „zachowaj liczy” czy „relatywna kolorymetryczna” ? Przy zmianie usawień widać róznicę - jak jest poprawnie i jednolicie?
Pytam o te ustawienia profili ICC i metody konwersji bo zależy mi na maksymalnym oddaniu kolorów zdjęcia przy obróbce (oczywiście w ramach możliwości monitora) oraz tym aby u każdego użytkownika i każdej przeglądarce zdjęcia były takie same (przyjmując że pracujemy w trybie sRGB)…
Z racji hobby spottingu zdjęcia przchodzą screening więc zależy mi na tym aby tryb sRGB na moim monitorze wyglądał identycznie jak sRGB na monitorach innych osób. Dlatego pytanie o te ustawienia profili…
Bardzo proszę o pomoc
To mój pierwszy post napisany - zazwyczaj przeglądałem forum i czytałem Wasze porady.
Nie znalazłem żadnego wątku zbierającego do kupy nurtujące mnie zagadanienie więc zakładam nowy wątek. Liczę na Waszą pomoc bo zgłupiałem już totalnie
Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem nieco tańszego monitora EIZO EV2436W - zdjęć nie drukuję więc nie chciałem za dużo inwestować w sprzęt. Monitor już kupiony więc nie skupiajmy się na tym czy jest dobry czy nie - mnie zadowala i jest o niebo lepszy niż mój poprzedni.
Przechodząc do problemu - mam problem z ustawieniem profili ICC w kilu miejscach (problem nie techniczny bo wiem jak to zrobić i gdzie kliknąć lecz wizualny/jakościowy).
Przestrzeń na jakiej pracuje z uwagi na publikację materiałów w sieci to sRGB (przestrzeń robocza taka jest ustawiona w aparacie Canona, w PS i programie canonowskim DPP). Tu wszystko jasne.
Schody zaczynają się w innych miejscach dotyczących profili ICC, ich przydzielania i wyświetlania - proszę o pomoc (wypunktuję niżej będzie łatwiej):
1. ustawienia kolorów w windows7:
- wybieramy w zarządzaniu kolorami profil ICC dla monitora od producenta (lub utworzony) tak?
- pytanie czy następnie w opcjach zaawansowanych najlepiej ustawić opcję „postrzeganie” czy może „relatywna kolorymetryczna”? Jak będzie najlepiej dla oglądania zdjęć na komputrze, w www, w pr0ogramach graficznych?
- czy jeżeli ten profil monitora wybiorę w windows to zy programy graficzne będą go chonorować pokazując zdjęcia? Czy w PS lub DPP muszę coś zmieniać dodatkowo aby tak było? Jak jest poprawnie?
2. w programie DPP canona:
- w przestrzeni roboczej wybieramy sRGB
- dodatkowo oprócz przestrzeni roboczej wybiera się również profil dla „wyświetlania” - pytanie czy wybrać tutaj sRGB czy może jednak profil ICC monitora skoro jest to podgląd aby było poprawnie i jednakowo w każdym programie czy www? Dodam że widać różnicę w kolorach i cieniach jeżeli wybiorę jedno lub drugie ustawienie – dlatego pojawia się moje pytanie - co wybrać aby kolory były bardziej rzeczywiste i były zgodne po wrzuceniu na www? Czy dodatkowo wybrać opcję „relatywna kolorymetryczna” ?
3. czy w PS lub innym programie graficznym przy zapisywaniu zdjęć powinien być dołączony ogólny profil ICC sRGB czy profil monitora? (nie mylić z przestrzenią roboczą która jest sRGB ustawiona)
4. w PS jest opcja taka jak "próba kolorów":
- czy ustawienia tej funkcji powinny mnie interesować jeśli nie drukuję zdjęć a do zapisywanych zdjęć dołączany jest profil ICC?
- jeżeli jest to konieczne to proszę o info czy w tych ustawieniach wybrać profil sRGB czy może profil monitora mojego i czy wybrać opcją „zachowaj liczy” czy „relatywna kolorymetryczna” ? Przy zmianie usawień widać róznicę - jak jest poprawnie i jednolicie?
Pytam o te ustawienia profili ICC i metody konwersji bo zależy mi na maksymalnym oddaniu kolorów zdjęcia przy obróbce (oczywiście w ramach możliwości monitora) oraz tym aby u każdego użytkownika i każdej przeglądarce zdjęcia były takie same (przyjmując że pracujemy w trybie sRGB)…
Z racji hobby spottingu zdjęcia przchodzą screening więc zależy mi na tym aby tryb sRGB na moim monitorze wyglądał identycznie jak sRGB na monitorach innych osób. Dlatego pytanie o te ustawienia profili…
Bardzo proszę o pomoc
- gootchio
- Lokalizacja: Warszawa
Post
Re: Ustawienia profili ICC i przestrzeni roboczej w programa
Chyba wszystkie Twoje pytania przewinęły już się tutaj kilkukrotnie, stąd pewnie słaby odzew
Ad.1. Tak, wskazujesz profil monitora. Najlepiej zrobiony. Jak podstawiasz fabryczny, to doczytaj dla jakich ustawień monitora był mierzony i takie ustaw u siebie.
- Jak wskażesz profil monitora w Windows, to PS sam go znajdzie i będzie z niego korzystał. Nie znam DPP, więc nie pomogę.
- Intent "Percepcyjny" kompresuje całą przestrzeń danego obrazu do przestrzeni urządzenia wyjściowego (tu - monitora).
"Relatywny" - przesuwa punkt bieli do punktu dla urządzenia wyjściowego, to co się mieści w przestrzeni wyjściowej zostawia na miejscu, a resztę podmienia maksymalnymi wartościami dla urządzenia wyjściowego.
Ten pierwszy ma sens jeżeli przestrzeń obrazu jest większa lub dużo większa od przestrzeni urządzenia wyjściowego (zachowujemy gradacje w całym zakresie, ale tracimy dokładność kolorów).
Ten drugi - jak jest nie większa lub co najwyżej trochę większa, albo jak potrzebujemy dokładnych kolorów, a możemy poświęcić gradację.
W Twoim przypadku będziesz miał wąską przestrzeń sRGB zdjęć i szeroką monitora - wybrałbym "Relatywny".
Ad.2. Ponownie, nie znam DPP, ale:
- Zgodnie z Twoją intencją, tak, sRGB
- Tak, profil monitora. Intent jak w pkt. 1.
Ad.3. Profil przestrzeni roboczej - w tym przypadku sRGB
Ad.4 "Próba kolorów" służy do zasymulowania na Twoim monitorze wyglądu zdjęcia na urządzeniu wyjściowym, nie musi to być drukarka. W Twoim przypadku nie masz czego symulować - tzn. bezwiednie symulujesz cały czas: na monitorze, którego profil PS już podstawił w locie, przestrzeń zdjęcia sRGB, która jest jednocześnie przestrzenią urządzenia wyjściowego (czyli statystycznego monitora w Internecie).
Ad.1. Tak, wskazujesz profil monitora. Najlepiej zrobiony. Jak podstawiasz fabryczny, to doczytaj dla jakich ustawień monitora był mierzony i takie ustaw u siebie.
- Jak wskażesz profil monitora w Windows, to PS sam go znajdzie i będzie z niego korzystał. Nie znam DPP, więc nie pomogę.
- Intent "Percepcyjny" kompresuje całą przestrzeń danego obrazu do przestrzeni urządzenia wyjściowego (tu - monitora).
"Relatywny" - przesuwa punkt bieli do punktu dla urządzenia wyjściowego, to co się mieści w przestrzeni wyjściowej zostawia na miejscu, a resztę podmienia maksymalnymi wartościami dla urządzenia wyjściowego.
Ten pierwszy ma sens jeżeli przestrzeń obrazu jest większa lub dużo większa od przestrzeni urządzenia wyjściowego (zachowujemy gradacje w całym zakresie, ale tracimy dokładność kolorów).
Ten drugi - jak jest nie większa lub co najwyżej trochę większa, albo jak potrzebujemy dokładnych kolorów, a możemy poświęcić gradację.
W Twoim przypadku będziesz miał wąską przestrzeń sRGB zdjęć i szeroką monitora - wybrałbym "Relatywny".
Ad.2. Ponownie, nie znam DPP, ale:
- Zgodnie z Twoją intencją, tak, sRGB
- Tak, profil monitora. Intent jak w pkt. 1.
Ad.3. Profil przestrzeni roboczej - w tym przypadku sRGB
Ad.4 "Próba kolorów" służy do zasymulowania na Twoim monitorze wyglądu zdjęcia na urządzeniu wyjściowym, nie musi to być drukarka. W Twoim przypadku nie masz czego symulować - tzn. bezwiednie symulujesz cały czas: na monitorze, którego profil PS już podstawił w locie, przestrzeń zdjęcia sRGB, która jest jednocześnie przestrzenią urządzenia wyjściowego (czyli statystycznego monitora w Internecie).
Post
Re: Ustawienia profili ICC i przestrzeni roboczej w programa
Dziękuje.
AD1 - mam sRGB ale przestrzeń monitora nie jest "szeroka" bo to EV2436W Niemniej jednak wybieram "relatywną"
AD.2,3,4 - dziękuje
PS
Mam jeszcze jedno pytanko....
Domyślam się że jeżeli otwieram zdjęcie w PS bez profilu lub z innym profilem to najbezpieczniej bedzie mi zawsze przydzielać/konwertować na profil sRGB standard (nie monitora)?
Z góry dzięki za info.
AD1 - mam sRGB ale przestrzeń monitora nie jest "szeroka" bo to EV2436W Niemniej jednak wybieram "relatywną"
AD.2,3,4 - dziękuje
PS
Mam jeszcze jedno pytanko....
Domyślam się że jeżeli otwieram zdjęcie w PS bez profilu lub z innym profilem to najbezpieczniej bedzie mi zawsze przydzielać/konwertować na profil sRGB standard (nie monitora)?
Z góry dzięki za info.
- gootchio
- Lokalizacja: Warszawa
Post
Re: Ustawienia profili ICC i przestrzeni roboczej w programa
Nie ma sprawy.
Ze zdjęciami bez profilu, nie ma reguły. Przypisz taką, w jakiej najbardziej wiarygodnie wygląda na podglądzie.
Ze zdjęciami bez profilu, nie ma reguły. Przypisz taką, w jakiej najbardziej wiarygodnie wygląda na podglądzie.
Post
Re: Ustawienia profili ICC i przestrzeni roboczej w programa
Właśnie. PRZYPISZ. Nie konwertuj. Potem ewentualnie konwertuj. A jeśli zdjęcie ma profil to otwórz je z takim, jaki ma. Potem ewentualnie można przekonwertować do innej jeśli masz jakiś konkretny powód.gootchio pisze:Nie ma sprawy.
Ze zdjęciami bez profilu, nie ma reguły. Przypisz taką, w jakiej najbardziej wiarygodnie wygląda na podglądzie.
Post
Re: Ustawienia profili ICC i przestrzeni roboczej w programa
Konkretny powód mogę mieć bo czasem są zdjęcia w aRGB, czy jakiś innych dziwnych profilach stworzonych przez osoby które przysyłają mi fotki.
Foty lecą na www więc końcowo powinienem mieć przestrzeć sRGB raczej aby w necie wszystko wyglądało tak samo.
Chyba dobrze myślę?
Foty lecą na www więc końcowo powinienem mieć przestrzeć sRGB raczej aby w necie wszystko wyglądało tak samo.
Chyba dobrze myślę?
Post
Re: Ustawienia profili ICC i przestrzeni roboczej w programa
Prawie Można obrabiać w szerszej przestrzeni takiej jak Adobe RGB, a na koniec dopiero przekonwertować. Chyba, że aRGB jest węższa od sRGB, to wtedy warto dokonać konwersji na początku i pracować w sRGB. Ale konkretnie nie doradzę, bo nie wiem co to za przestrzeń aRGB.canoneos pisze:Konkretny powód mogę mieć bo czasem są zdjęcia w aRGB, czy jakiś innych dziwnych profilach stworzonych przez osoby które przysyłają mi fotki.
Foty lecą na www więc końcowo powinienem mieć przestrzeć sRGB raczej aby w necie wszystko wyglądało tak samo.
Chyba dobrze myślę?
Post
Re: Ustawienia profili ICC i przestrzeni roboczej w programa
aRGB = Adobe RGB
A czy pracując na Adobre RGB i potem konwertując na sRGB nie stracimy na jakości zdjęcia? W sensie czy leppiej na Adobre RGB i potem konwertować do sRGB czy od razu w sRGB ?
Dodam że monitor jest sRGB a nie ADobeRGB...
A czy pracując na Adobre RGB i potem konwertując na sRGB nie stracimy na jakości zdjęcia? W sensie czy leppiej na Adobre RGB i potem konwertować do sRGB czy od razu w sRGB ?
Dodam że monitor jest sRGB a nie ADobeRGB...
Post
Konwertując Adobe RGB do sRGB na samym początku tracimy niuanse, który przy obróbce mogły by się ujawnić nawet w przestrzeni sRGB. A tak - po prostu je kasujemy na dzień dobry.
Re: Ustawienia profili ICC i przestrzeni roboczej w programa
Nomenklatura nie przewiduje takiego skrótu, więc lepiej nie używać. Ktoś mógłby pomyśleć, że chodzi np. RGB z kanałem alpha, albo coś dowolnie innego.canoneos pisze:aRGB = Adobe RGB
Odwrotnie byśmy stracili.canoneos pisze:A czy pracując na Adobre RGB i potem konwertując na sRGB nie stracimy na jakości zdjęcia? W sensie czy leppiej na Adobre RGB i potem konwertować do sRGB czy od razu w sRGB ?
Dodam że monitor jest sRGB a nie ADobeRGB...
Konwertując Adobe RGB do sRGB na samym początku tracimy niuanse, który przy obróbce mogły by się ujawnić nawet w przestrzeni sRGB. A tak - po prostu je kasujemy na dzień dobry.
- gootchio
- Lokalizacja: Warszawa
Post
Re: Odp: Ustawienia profili ICC i przestrzeni roboczej w pro
Tak, jak pisze Filip.
Zależy jeszcze jaką stosujesz obróbkę, ale jeżeli w obrazie są elementy z szerszej przestrzeni, to należałoby je zostawić aż do ostatecznego efektu, a konwertować dopiero wersję finalną.
Jest wprawdzie taki nurt, że "skoro idzie do internetu, to będę obrabiał w sRGB" - szkoda dyskutować, jak ktoś lubi - ale wg. mnie przydałaby się rewizja statystyk o wykorzystywanych wyświetlaczach w internecie...
Jeżeli zdecydujesz się jednak na pracę w szerokiej przestrzeni, pamiętaj też o przejściu na 16 bit. Inaczej błędy kwantyzacji przyćmią zyski na przestrzeni.
Zależy jeszcze jaką stosujesz obróbkę, ale jeżeli w obrazie są elementy z szerszej przestrzeni, to należałoby je zostawić aż do ostatecznego efektu, a konwertować dopiero wersję finalną.
Jest wprawdzie taki nurt, że "skoro idzie do internetu, to będę obrabiał w sRGB" - szkoda dyskutować, jak ktoś lubi - ale wg. mnie przydałaby się rewizja statystyk o wykorzystywanych wyświetlaczach w internecie...
Jeżeli zdecydujesz się jednak na pracę w szerokiej przestrzeni, pamiętaj też o przejściu na 16 bit. Inaczej błędy kwantyzacji przyćmią zyski na przestrzeni.
Post
Re: Ustawienia profili ICC i przestrzeni roboczej w programa
Jasne - sorki za dziwny skrót.
Generalnie cały czas obróbkę stosuję taką i pracuję na sRGB (bo fotki w sieci siedzą):
- fotografia w formacie RAW w przestrzeni sRGB
- podstawowe operacje na RAW
- zamiana RAW naTIFF 16 bit
- dalsza obróbka na TIFF
- zamiana na JPEG i publikacja na www
Czy gdzieś popełniam błąd?
Czy uważacie że lepszy efekt będzie pracować od począku na AdobeRGB (już w ustawieniach aparatu) i na końcu konwersja JPEG do sRGB??
Przypominam że mam Eizo EV2436W więc obsługuje sRGB a nie AdobreRGB - chciabym widzieć to co obrabiam - żeby końcowy efekt nie był inny w sieci niż ten podczas obróbki....
Generalnie cały czas obróbkę stosuję taką i pracuję na sRGB (bo fotki w sieci siedzą):
- fotografia w formacie RAW w przestrzeni sRGB
- podstawowe operacje na RAW
- zamiana RAW naTIFF 16 bit
- dalsza obróbka na TIFF
- zamiana na JPEG i publikacja na www
Czy gdzieś popełniam błąd?
Czy uważacie że lepszy efekt będzie pracować od począku na AdobeRGB (już w ustawieniach aparatu) i na końcu konwersja JPEG do sRGB??
Przypominam że mam Eizo EV2436W więc obsługuje sRGB a nie AdobreRGB - chciabym widzieć to co obrabiam - żeby końcowy efekt nie był inny w sieci niż ten podczas obróbki....
Post
Re: Ustawienia profili ICC i przestrzeni roboczej w programa
RAW ma taką przestrzeń do jakiej go wywołasz. Sam z siebie nie ma przestrzeni. Obrabiając na monitorze sRGB widzisz cały czas co wyjdzie po konwersji do sRGB, ale są informację, których nie widzisz, a mogą jednak się przydać.canoneos pisze:Jasne - sorki za dziwny skrót.
Generalnie cały czas obróbkę stosuję taką i pracuję na sRGB (bo fotki w sieci siedzą):
- fotografia w formacie RAW w przestrzeni sRGB
- podstawowe operacje na RAW
- zamiana RAW naTIFF 16 bit
- dalsza obróbka na TIFF
- zamiana na JPEG i publikacja na www
Czy gdzieś popełniam błąd?
Czy uważacie że lepszy efekt będzie pracować od począku na AdobeRGB (już w ustawieniach aparatu) i na końcu konwersja JPEG do sRGB??
Przypominam że mam Eizo EV2436W więc obsługuje sRGB a nie AdobreRGB - chciabym widzieć to co obrabiam - żeby końcowy efekt nie był inny w sieci niż ten podczas obróbki....
Post
Re: Ustawienia profili ICC i przestrzeni roboczej w programa
Czyli można śmiało używać AdobeRGB....
Przestrzeń w PS AdobeRGB, w Windows profil ICC monitora i jedziemy z tematem
Potem konwersja do sRGB i na www....
Dzięki Panowie
Przestrzeń w PS AdobeRGB, w Windows profil ICC monitora i jedziemy z tematem
Potem konwersja do sRGB i na www....
Dzięki Panowie
Post
Re: Ustawienia profili ICC i przestrzeni roboczej w programa
Ja akurat w PS mam ustawione sRGB pomimo, że prawie nigdy w nim nie pracuję A to dlatego, że jeśli fota nie ma profilu, to zazwyczaj była sRGB. Jeśli ma profil, to i tak otworzy się we własnej prawidłowej przestrzeni. Trzeba tylko pamiętać aby przy tworzeniu nowego dokumentu ustawić Adobe RGB, bo domyślnie jest sRGB.canoneos pisze:Czyli można śmiało używać AdobeRGB....
Przestrzeń w PS AdobeRGB, w Windows profil ICC monitora i jedziemy z tematem
Potem konwersja do sRGB i na http://www....
Dzięki Panowie
Post
Re: Ustawienia profili ICC i przestrzeni roboczej w programa
Jak masz wątpliwości to pytajcanoneos pisze:Rozumiem chyba
- gootchio
- Lokalizacja: Warszawa
Post
Poza tym do tej pory wydawało mi się, że jeżeli w trakcie transformacji obraz wyjdzie poza przestrzeń roboczą, to jest przez nią "przycinany" - nie można obliczać poza dziedziną. Oczywiście nie jestem pewien, doczytam wieczorem.
Re: Ustawienia profili ICC i przestrzeni roboczej w programa
Od tego są reguły postępowania z obrazami bez profilu - skoro prawie nigdy nie pracujesz w sRGB (foty bez profilu, trafiają Ci się rzadko(?)), to możesz sobie pozwolić żeby klikać, jaką przestrzeń przypisać, a oszczędzasz sobie ryzyka wygenerowania przez pomyłkę własnej pracy od początku do końca w sRGB zamiast w Adobe RGB i dodatkowo możesz kontrolować w jakiej przestrzeni ten otwierany obraz wygląda najbardziej naturalnie.Filip pisze:Ja akurat w PS mam ustawione sRGB pomimo, że prawie nigdy w nim nie pracuję A to dlatego, że jeśli fota nie ma profilu, to zazwyczaj była sRGB. Jeśli ma profil, to i tak otworzy się we własnej prawidłowej przestrzeni. Trzeba tylko pamiętać aby przy tworzeniu nowego dokumentu ustawić Adobe RGB, bo domyślnie jest sRGB.canoneos pisze:Czyli można śmiało używać AdobeRGB....
Przestrzeń w PS AdobeRGB, w Windows profil ICC monitora i jedziemy z tematem
Potem konwersja do sRGB i na http://www....
Dzięki Panowie
Poza tym do tej pory wydawało mi się, że jeżeli w trakcie transformacji obraz wyjdzie poza przestrzeń roboczą, to jest przez nią "przycinany" - nie można obliczać poza dziedziną. Oczywiście nie jestem pewien, doczytam wieczorem.
Post
Re: Ustawienia profili ICC i przestrzeni roboczej w programa
Ja wolę tak jak mam.gootchio pisze: Od tego są reguły postępowania z obrazami bez profilu - skoro prawie nigdy nie pracujesz w sRGB (foty bez profilu, trafiają Ci się rzadko(?)), to możesz sobie pozwolić żeby klikać, jaką przestrzeń przypisać, a oszczędzasz sobie ryzyka wygenerowania przez pomyłkę własnej pracy od początku do końca w sRGB zamiast w Adobe RGB i dodatkowo możesz kontrolować w jakiej przestrzeni ten otwierany obraz wygląda najbardziej naturalnie.
Wróć do „Kalibracja monitorów”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 0 gości