Obraz podczas obróbki musi mieścić się w wartościach liczbowych (dla 8 bitów - od 0 do 255). Profil (przestrzeń robocza) decyduje tylko jaki widzisz kolor.gootchio pisze: Poza tym do tej pory wydawało mi się, że jeżeli w trakcie transformacji obraz wyjdzie poza przestrzeń roboczą, to jest przez nią "przycinany" - nie można obliczać poza dziedziną. Oczywiście nie jestem pewien, doczytam wieczorem.
Ustawienia profili ICC i przestrzeni roboczej w programach..
Post
Re: Ustawienia profili ICC i przestrzeni roboczej w programa
Post
Re: Ustawienia profili ICC i przestrzeni roboczej w programa
Podsumowując:
1 pracując 99% w przestrzeni sRGB (lub AdobeRGB- zależy kto czego używa) najelpiej w PS zaznaczyć domyślnie przestrzeń którą używamy
2 proponujecie zaznaczyć opcję zachowaj czy konwertuj na przestrzeń roboczą?
3 jeżeli profil jest niezgodny zaznaczamy opcję aby pytał nas o wybór jeżeli przestrzeń jest inna niż ustawiona w PS - wtedy klikamy aby PS przydzielił/konwertował na przestrzeń roboczą
4 na końcu obróbki konwertujemy na porzadana przestrzeń (jeśli www to sRGB) w moim przypadku
5 czy dla publikaci na www (nie druku) zaznaczyamy opcje percepcyjną czy relatywną kolorymetryczną?
Dobrze kumam ?
1 pracując 99% w przestrzeni sRGB (lub AdobeRGB- zależy kto czego używa) najelpiej w PS zaznaczyć domyślnie przestrzeń którą używamy
2 proponujecie zaznaczyć opcję zachowaj czy konwertuj na przestrzeń roboczą?
3 jeżeli profil jest niezgodny zaznaczamy opcję aby pytał nas o wybór jeżeli przestrzeń jest inna niż ustawiona w PS - wtedy klikamy aby PS przydzielił/konwertował na przestrzeń roboczą
4 na końcu obróbki konwertujemy na porzadana przestrzeń (jeśli www to sRGB) w moim przypadku
5 czy dla publikaci na www (nie druku) zaznaczyamy opcje percepcyjną czy relatywną kolorymetryczną?
Dobrze kumam ?
Post
2. mam zaznaczone "zachowaj przestrzeń", więc
3. nie pyta mnie o takie rzeczy, tylko zachowuje profil dołączony do fotki. Mam zaznaczone aby pytał tylko podczas kopiowania i wtedy zaznaczam "Convert (preserve color apperance)"
4. Tak.
5. W RGB nie zaobserwowałem żadnej różnicy. Nie wiem czy powinna być. Tu trzeba zapytać kolegów, którzy się doktoryzowali w tej materii czyli Tom i Czornyj.
Re: Ustawienia profili ICC i przestrzeni roboczej w programa
1. Ja ustawiam przestrzeń w której chcę aby otwierały się foty, które nie mają profilu, bocanoneos pisze:Podsumowując:
1 pracując 99% w przestrzeni sRGB (lub AdobeRGB- zależy kto czego używa) najelpiej w PS zaznaczyć domyślnie przestrzeń którą używamy
2 proponujecie zaznaczyć opcję zachowaj czy konwertuj na przestrzeń roboczą?
3 jeżeli profil jest niezgodny zaznaczamy opcję aby pytał nas o wybór jeżeli przestrzeń jest inna niż ustawiona w PS - wtedy klikamy aby PS przydzielił/konwertował na przestrzeń roboczą
4 na końcu obróbki konwertujemy na porzadana przestrzeń (jeśli www to sRGB) w moim przypadku
5 czy dla publikaci na www (nie druku) zaznaczyamy opcje percepcyjną czy relatywną kolorymetryczną?
Dobrze kumam ?
2. mam zaznaczone "zachowaj przestrzeń", więc
3. nie pyta mnie o takie rzeczy, tylko zachowuje profil dołączony do fotki. Mam zaznaczone aby pytał tylko podczas kopiowania i wtedy zaznaczam "Convert (preserve color apperance)"
4. Tak.
5. W RGB nie zaobserwowałem żadnej różnicy. Nie wiem czy powinna być. Tu trzeba zapytać kolegów, którzy się doktoryzowali w tej materii czyli Tom i Czornyj.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Metoda relatywna kolorymetryczna barwy spoza zakresu przestrzeni docelowej "kompresuje" do wnętrza przestrzeni. Barw mieszczących się nie dotyka. Dzięki temu nie zmieniają się pewne grupy odcieni, jak na przykład skóra, która się mieści w przestrzeni docelowej.
Metoda percepcyjna kompresuje wszystkie barwy, "zagęszcza" je do tego momentu aż wszystkie najbardziej nasycone znajdą się wewnątrz bryły docelowej. Najważniejszą zaletą jest zachowanie płynności przejść tonalnych, odstępy kolorymetryczne odcieni są proporcjonalnie zachowane.
Re: Ustawienia profili ICC i przestrzeni roboczej w programa
To zależy od obrazu.Filip pisze:5. W RGB nie zaobserwowałem żadnej różnicy. Nie wiem czy powinna być. Tu trzeba zapytać kolegów, którzy się doktoryzowali w tej materii czyli Tom i Czornyj.
Metoda relatywna kolorymetryczna barwy spoza zakresu przestrzeni docelowej "kompresuje" do wnętrza przestrzeni. Barw mieszczących się nie dotyka. Dzięki temu nie zmieniają się pewne grupy odcieni, jak na przykład skóra, która się mieści w przestrzeni docelowej.
Metoda percepcyjna kompresuje wszystkie barwy, "zagęszcza" je do tego momentu aż wszystkie najbardziej nasycone znajdą się wewnątrz bryły docelowej. Najważniejszą zaletą jest zachowanie płynności przejść tonalnych, odstępy kolorymetryczne odcieni są proporcjonalnie zachowane.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
- gootchio
- Lokalizacja: Warszawa
Post
Re: Odp: Ustawienia profili ICC i przestrzeni roboczej w pro
Możesz podać źródło?Filip pisze:Obraz podczas obróbki musi mieścić się w wartościach liczbowych (dla 8 bitów - od 0 do 255). Profil (przestrzeń robocza) decyduje tylko jaki widzisz kolor.gootchio pisze: Poza tym do tej pory wydawało mi się, że jeżeli w trakcie transformacji obraz wyjdzie poza przestrzeń roboczą, to jest przez nią "przycinany" - nie można obliczać poza dziedziną. Oczywiście nie jestem pewien, doczytam wieczorem.
- gootchio
- Lokalizacja: Warszawa
Post
Re: Odp: Ustawienia profili ICC i przestrzeni roboczej w pro
Źródło tej wiedzy.
Nie pytam podchwytliwie, chciałbym się upewnić.
Nie pytam podchwytliwie, chciałbym się upewnić.
Post
Re: Ustawienia profili ICC i przestrzeni roboczej w programa
jestem już przy komputerze, więc mogę napisać coś więcej. Rozumiem, że to, że 8-bitowe RGB przyjmuje wartości 0-255 w każdym kanale nie budzi wątpliwości Pewnie chodzi ci o to, że profil decyduje tylko o tym co widzisz. Profil pokazuje jak mają być interpretowane przez urządzenia wartości RGB.
Proste testy do wykonania w domu:
1. Otwórz w Photoshopie ten obrazek https://monitory.mastiff.pl/temp/cmm.jpg zachowując oryginalny profil. Potem zrób "Assign Profile" i podłącz mu jakikolwiek inny. Czy wartości RGB zmieniły się? Nie. Za to zielony stał się czerwonym.
2. Drugi test, tym razem na ludzkich profilach. Zrób gradient od 255/0/0 do 0/255/0 w przestrzeni sRGB a potem zrób "Assign Profile" i podłączaj kolejno Adobe RGB i ProPhoto RGB. Wartości znowu się nie zmieniają, a obraz tak. I to jak?
Wnioski są proste.
Proste testy do wykonania w domu:
1. Otwórz w Photoshopie ten obrazek https://monitory.mastiff.pl/temp/cmm.jpg zachowując oryginalny profil. Potem zrób "Assign Profile" i podłącz mu jakikolwiek inny. Czy wartości RGB zmieniły się? Nie. Za to zielony stał się czerwonym.
2. Drugi test, tym razem na ludzkich profilach. Zrób gradient od 255/0/0 do 0/255/0 w przestrzeni sRGB a potem zrób "Assign Profile" i podłączaj kolejno Adobe RGB i ProPhoto RGB. Wartości znowu się nie zmieniają, a obraz tak. I to jak?
Wnioski są proste.
Wróć do „Kalibracja monitorów”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość