Piksele a zwroty i przepisy o zakupie "internetowym"
Post
Piksele a zwroty i przepisy o zakupie "internetowym"
Ja zamówiłem przez internet, będę odsyłał do skutku, chociaż mam nadzieję, że to nie będzie potrzebne.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Monitor do zastosowań typowo domowych
Tak się nie robi. Zwroty, szczególnie sprzętu z pikselami to nadużywanie przepisów Ustawy. Sprzedawca nie jest niczemu winien, że trafi się monitor z wadą. Może się trafić, producent do dopuszcza. Pan decydując się na zakup się na to zgadza i zrzucanie ryzyka na sprzedawcę jest, mówiąc delikatnie, nie fair. Jeśli chce Pan zmniejszyć ryzyko, zamawia się selekcjonowane.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Monitor do zastosowań typowo domowych
Z punktu widzenia sprzedawcy jedyna różnica jest taka, że nie skasuje mnie za przetestowanie monitora - przecież do testów i tak musi go odpakować... Nie zamierzam smażyć na panelu pizzy ani robić samolocików z instrukcji obsługi (o ile jest papierowa), a koszty odesłania monitora i tak ponosi kupujący.
Post
Jak to mówią, kij ma dwa końce. Spowoduje to mz. zwiększenie w obiegu internetowym egzemplarzy, które ktoś zwrócił i które jednocześnie spełniają normy producenta, tak długo, aż ktoś w końcu odpuści i nie odeśle.
O ile mi wiadomo, prawa klienta kupującego przez internet mają być dalej rozszerzane, a okresy zwrotu wydłużane. Mz. będzie to stawiało w uprzywilejowanej pozycji wielkie koncerny/molochy w stylu amazona, które mają ogromny wpływ na producentów (trochę podobnie jak np. IKEA). Ze względu na ogromne ilości sprzedawanego sprzętu będą wymuszały wygodne dla nich postępowanie na producentach.
Re: Monitor do zastosowań typowo domowych
radosuaf pisze:Ja zamówiłem przez internet, będę odsyłał do skutku, chociaż mam nadzieję, że to nie będzie potrzebne.
Niestety nie ma dobrego wyjścia z tej sytuacji. Ja kupiłbym monitor "stacjonarnie", z odbiorem w sklepie i obejrzał przed odebraniem lub przez internet z selekcją, jak sugeruje Tom01. Z drugiej strony klient kupujący na odległość, bez możliwości obejrzenia towaru, ma pełne prawo do takiego postępowania.Tom01 pisze:Tak się nie robi. Zwroty, szczególnie sprzętu z pikselami to nadużywanie przepisów Ustawy. Sprzedawca nie jest niczemu winien, że trafi się monitor z wadą. Może się trafić, producent do dopuszcza. Pan decydując się na zakup się na to zgadza i zrzucanie ryzyka na sprzedawcę jest, mówiąc delikatnie, nie fair. Jeśli chce Pan zmniejszyć ryzyko, zamawia się selekcjonowane.
Jak to mówią, kij ma dwa końce. Spowoduje to mz. zwiększenie w obiegu internetowym egzemplarzy, które ktoś zwrócił i które jednocześnie spełniają normy producenta, tak długo, aż ktoś w końcu odpuści i nie odeśle.
O ile mi wiadomo, prawa klienta kupującego przez internet mają być dalej rozszerzane, a okresy zwrotu wydłużane. Mz. będzie to stawiało w uprzywilejowanej pozycji wielkie koncerny/molochy w stylu amazona, które mają ogromny wpływ na producentów (trochę podobnie jak np. IKEA). Ze względu na ogromne ilości sprzedawanego sprzętu będą wymuszały wygodne dla nich postępowanie na producentach.
Post
Re: Monitor do zastosowań typowo domowych
Szansa na to, że będzie się miało do wyboru kilka takich samych monitorów to chyba tylko w przypadku BenQ i Media Marktu - ale tam wątpliwe, żeby ktoś pozwolił je do woli testować .max pisze:Niestety nie ma dobrego wyjścia z tej sytuacji. Ja kupiłbym monitor "stacjonarnie".
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Wyjście jest oczywiste. Jeśli chcemy monitor bez wad pikseli, to należy taki zamówić. Ustalić ze sprzedawcą co naprawdę chcemy nabyć. A nie z partyzanta wykorzystywać drugiego człowieka. Bo wydaje mi się, że niektórzy zapominają, że po drugiej stronie lady jest też człowiek.
Re: Monitor do zastosowań typowo domowych
Różnica jest znacznie większa. Dostanie od Pana w "prezencie" monitor który będzie musiał sprzedać, przecenić, generalnie stracić. Bo oczywiście następny kupi Pan w innym sklepie. Jeśli natomiast sprzęt jest zamawiany z selekcją, sprzedawca ustala z dostawcą, dystrybutorem, importerem tak, aby transakcja była również bezpieczna dla niego. No i jeśli nie pierwszy, to drugi Panu jednak sprzeda, czyli będzie miał z czego sfinansować przecenę tych które nie przeszły selekcji. Pan planuje zwyczajne wykorzystanie innych, a to jest nieładnie.radosuaf pisze:Z punktu widzenia sprzedawcy jedyna różnica jest taka, że nie skasuje mnie za przetestowanie monitora
W przypadku wad pikseli, decydujemy się za zakup monitora spełniającego ISO13406-2 (lub równoważną) i zawierając umowę kupna sprzedaży, zgadzamy się na to. Przepisy o zwrocie przy zakupie internetowym mają umożliwić sprawdzenie czy to co kupujemy jest tym co zapewniał sprzedawca. Nie powinny służyć przebieraniu aby obchodzić normy fabryczne. Jest zrozumiałe, jeśli ktoś kupi rzecz, a po obejrzeniu, jeśli nie odpowiada, oddaje lub kupuje inną. Ale jeśli oddaje i kupuje w innym sklepie taką samą rzecz, to jest nadużycie. Przepis daje konsumentom uprawnienia, umożliwiające działanie na szkodę sprzedawcy.max pisze:Niestety nie ma dobrego wyjścia z tej sytuacji.
Wyjście jest oczywiste. Jeśli chcemy monitor bez wad pikseli, to należy taki zamówić. Ustalić ze sprzedawcą co naprawdę chcemy nabyć. A nie z partyzanta wykorzystywać drugiego człowieka. Bo wydaje mi się, że niektórzy zapominają, że po drugiej stronie lady jest też człowiek.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Napisałem, że
Czyli molochy, mające za nic swoich pracowników, ich składki i nasze podatki, znowu będą na wierzchu...
Re: Monitor do zastosowań typowo domowych
Pańskie podejście jest jak najbardziej uzasadnione i spójne. Obawiam się jednak, że nieubłagane, twarde zasady rynku to podejście weryfikują (patrz wyżej).Tom01 pisze:Przepisy o zwrocie przy zakupie internetowym mają umożliwić sprawdzenie czy to co kupujemy jest tym co zapewniał sprzedawca. Nie powinny służyć przebieraniu aby obchodzić normy fabryczne.
Napisałem, że
bo mz. jeśli jakiś sklep nie uruchomi "programu selekcji", spowoduje to po prostu ogólny wzrost cen przy sprzedaży internetowej (aby uwzględnić wyższe koszty prowadzenia sprzedaży). A ceny sprzętu w Polsce już należą do jednych z najwyższych (choćby przez bardzo wysoki VAT i ZUS), a zarobki raczej do niższych...max pisze:Niestety nie ma dobrego wyjścia z tej sytuacji.
Czyli molochy, mające za nic swoich pracowników, ich składki i nasze podatki, znowu będą na wierzchu...
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Monitor do zastosowań typowo domowych
Giganci mają zawsze większe możliwości w myśl starej zasady: "duży może więcej". Z nimi trudno konkurować. Jednak wśród mniejszych firm też nie jest łatwo. Jeden położy kawę na ławę i klient taki jak "radosuaf" pójdzie do innego, który nie będzie świadom zamierzeń "radosuafa", albo, co częściej, pójdzie na żywioł na zasadzie: "Sprzedam, może nie będzie zwrotu, a jak będzie to się będę martwił."max pisze:Obawiam się jednak, że nieubłagane, twarde zasady rynku to podejście weryfikują (...) bo mz. jeśli jakiś sklep nie uruchomi "programu selekcji", spowoduje to po prostu ogólny wzrost cen przy sprzedaży internetowej (aby uwzględnić wyższe koszty prowadzenia sprzedaży). A ceny sprzętu w Polsce już należą do jednych z najwyższych (choćby przez bardzo wysoki VAT i ZUS), a zarobki raczej do niższych...
Czyli molochy, mające za nic swoich pracowników, znowu na wierzchu...
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Piksele a zwroty i przepisy o zakupie "internetowym"
Jeśli polski sklep ma monitor o 22% droższy niż najtańsza oferta na niemieckim eBay-u to chyba ma już takie zwroty wkalkulowane... Nie wydaje mi się, żeby to było fair wobec klienta końcowego.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Piksele a zwroty i przepisy o zakupie "internetowym"
Oj, żeby się Pan nie zdziwił. Narzuty są małe, z reguły kilkuprocentowe. Jak ktoś ma więcej niż 5% to jest super. Na tanich monitorach zarobki czasem bywają nawet 20-50 zł a to już dramat. Niech Pan teraz pomyśli, ile trzeba przecenić, aby ktoś zechciał monitor pikselowy z wyprzedaży?
Co ma nie być fair wobec klienta końcowego? Oferta jest znana, parametry zdefiniowane i podane. W rzeczywistości, trzeba sobie uświadomić, że kupuje Pan sprzęt 2 gatunku (2 klasa wg ISO13406-2), więc należy uwzględnić, że zdarzają się nieidealne. Monitory 1 gatunku (1 klasa wg ISO13406-2) kosztują o jedno zero więcej!
Co ma nie być fair wobec klienta końcowego? Oferta jest znana, parametry zdefiniowane i podane. W rzeczywistości, trzeba sobie uświadomić, że kupuje Pan sprzęt 2 gatunku (2 klasa wg ISO13406-2), więc należy uwzględnić, że zdarzają się nieidealne. Monitory 1 gatunku (1 klasa wg ISO13406-2) kosztują o jedno zero więcej!
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Piksele a zwroty i przepisy o zakupie "internetowym"
Przepraszam, ile jest sklepów z monitorami oferujących selekcję ?
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Piksele a zwroty i przepisy o zakupie "internetowym"
Mało.OWM pisze:Przepraszam, ile jest sklepów z monitorami oferujących selekcję ?
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Piksele a zwroty i przepisy o zakupie "internetowym"
Sądzę, że nie więcej niż 5 w całym kraju. Problem w tym, że w ogóle firm obracających drogimi monitorami jest mało. Może 20, może 30. Oczywiście ofert jest znacznie więcej, ale to są firmy które tego typu towar goszczą u siebie okazjonalnie. Od strzału do strzału. A selekcji nie da się przeprowadzić jeśli zamawia się pod klienta 1 szt. Trzeba mieć dostęp do większej ilości. No i ryzyko. Pikselowy monitor za kilka tys zł to koszmar sprzedawcy specjalizującego się w masówce po 400 zł/szt. Straci na nim więcej niż zarobi na dwudziestu Samsungach. Potrzebne odpowiednie procedury, zaplecze. Ogólnie temat jest niewdzięczny i ryzykowny, ale realny. Kto się nie boi, przetrenował jak to robić to się da i nawet z zarobkiem. Monitory z pikselami kojarzą się nierozerwalnie ze stratami a cały pic polega na tym, żeby zarobić zarówno na pełnowartościowych jak i pikselowych.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Piksele a zwroty i przepisy o zakupie "internetowym"
Ale dlaczego straty ?
Sklep może przecież próbować sprzedać taki odesłany monitor z zepsutym pikselem innemu klientowi.
Na pewno tak robią.
Sklep może przecież próbować sprzedać taki odesłany monitor z zepsutym pikselem innemu klientowi.
Na pewno tak robią.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Piksele a zwroty i przepisy o zakupie "internetowym"
Niektórzy robią, ale to skrajnie nieetyczne. Jeśli się sprzedaje nowy, to ma być NOWY, a nie grzebany.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Piksele a zwroty i przepisy o zakupie "internetowym"
Czyli że mamy sytuację w której któraś ze stron musi być poszkodowana.
Albo sprzedawca albo klient.
Wracając do selekcji, jak piksel zepsuje się po selekcji to wtedy co ?
Albo sprzedawca albo klient.
Wracając do selekcji, jak piksel zepsuje się po selekcji to wtedy co ?
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Piksele a zwroty i przepisy o zakupie "internetowym"
Nikt nie musi być poszkodowany. Wręcz przeciwnie, nikt nie powinien być poszkodowany. Jeśli ktokolwiek miałby być, przedsięwzięcie tego typu jest z góry skazane na niepowodzenie.
Procedura selekcji, przynajmniej w mojej firmie, dopuszcza dodatkowy okres po odbiorze na ujawnienie się defektu, którego nie udało się sprowokować w serwisie. Np w wyniku wstrząsów w transporcie. Wówczas przysługuje wymiana na nasz koszt.
Procedura selekcji, przynajmniej w mojej firmie, dopuszcza dodatkowy okres po odbiorze na ujawnienie się defektu, którego nie udało się sprowokować w serwisie. Np w wyniku wstrząsów w transporcie. Wówczas przysługuje wymiana na nasz koszt.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Piksele a zwroty i przepisy o zakupie "internetowym"
To ja jeszcze się wtrącę. Temat został wydzielony z wątku nt. monitora do CAD.
Mz. przy zakupie modelu biurowego opcja selekcji jest godna rozważenia. Jeśli jednak zdecydowałbyś się na zakup drogiego modelu graficznego (w rodzaju np. NEC PA272W), to podobno ryzyko wystąpienia badpixeli w tego typu sprzęcie jest znikome.
PS. Ale co zrobisz jak będziesz miał (tutaj wyjątkowego) pecha, to nie wiem...
Mz. przy zakupie modelu biurowego opcja selekcji jest godna rozważenia. Jeśli jednak zdecydowałbyś się na zakup drogiego modelu graficznego (w rodzaju np. NEC PA272W), to podobno ryzyko wystąpienia badpixeli w tego typu sprzęcie jest znikome.
PS. Ale co zrobisz jak będziesz miał (tutaj wyjątkowego) pecha, to nie wiem...
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Piksele a zwroty i przepisy o zakupie "internetowym"
Ano właśnie. Defekt na drogim monitorze dużo bardziej razi.max pisze:Ale co zrobisz jak będziesz miał (tutaj wyjątkowego) pecha, to nie wiem...
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość