Piksele a zwroty i przepisy o zakupie "internetowym"

Rozmowy o wszystkim
OWM
Posty: 77
Rejestracja: 10 marca 2014, 08:52 - pn

Re: Piksele a zwroty i przepisy o zakupie "internetowym"

31 marca 2014, 15:32 - pn

Nie wiem czy ta selekcja rozwiązuje problem.
Na moim Hyundaiu jeden piksel zrobił się na stałe brązowy 7 miesięcy od zakupu.
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16451
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Piksele a zwroty i przepisy o zakupie "internetowym"

31 marca 2014, 15:39 - pn

OWM pisze:Na moim Hyundaiu jeden piksel zrobił się na stałe brązowy 7 miesięcy od zakupu.
Piksel po miesiącu to niesłychana rzadkość. Prawie 100% wad tego typu wyskakuje w przeciągu pierwszych kilku dni.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
OWM
Posty: 77
Rejestracja: 10 marca 2014, 08:52 - pn

Re: Piksele a zwroty i przepisy o zakupie "internetowym"

31 marca 2014, 15:56 - pn

To znaczy że po selekcji jest prawie 100% pewności że nie będzie zepsutych pikseli ?
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16451
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Piksele a zwroty i przepisy o zakupie "internetowym"

31 marca 2014, 15:58 - pn

Dokładnie. Taki jest właśnie cel. Prawdopodobieństwo wyskoczenia czegoś na selekcjonowanym jest bliskie zero.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
OWM
Posty: 77
Rejestracja: 10 marca 2014, 08:52 - pn

Re: Piksele a zwroty i przepisy o zakupie "internetowym"

31 marca 2014, 16:05 - pn

Tom01 pisze:Dokładnie. Taki jest właśnie cel. Prawdopodobieństwo wyskoczenia czegoś na selekcjonowanym jest bliskie zero.
Wobec tego, na taki selekcjowany monitor można spokojnie udzielić klientowi gwarancji.
Żadnych zepsutych pikseli przez 3 lata.
:?:
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16451
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Piksele a zwroty i przepisy o zakupie "internetowym"

31 marca 2014, 16:10 - pn

Teoretycznie jest to możliwe, ale nie praktykowane. Nawet producenci paneli po 6 m-cach nie zaliczają defektów ekranu do wad materiałowych.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
OWM
Posty: 77
Rejestracja: 10 marca 2014, 08:52 - pn

Re: Piksele a zwroty i przepisy o zakupie "internetowym"

31 marca 2014, 16:53 - pn

Skoro nie ma przeszkód to chyba powinno to być praktykowane ?
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16451
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Piksele a zwroty i przepisy o zakupie "internetowym"

31 marca 2014, 17:02 - pn

Już się nad tym zastanawialiśmy w firmie. Tak jak pisałem, teoretycznie możliwe, nie pisałem jednak, że nie ma przeszkód. To nie jest takie proste. Można wyeliminować niemalże do zera prawdopodobieństwo trafienia na walnięty nowy, ale po dłuższym czasie, istnieje prawdopodobieństwo zgłoszeń wad wynikających z innych przyczyn niż technologiczne. Np kurz albo martwy insekt w matrycy, który czasem do złudzenia wygląda jak uszkodzony piksel. Nie bez powodu fabryka rozgranicza reklamacje na materiałowe i pozostałe. To jeden powód. Drugi jest taki, że nowy z pikselem można przecenić i w miarę sprawnie sprzedać. Stary z pikselem dużo trudniej, a czasem niemal niemożliwe ze sensowne pieniądze. Prawdopodobieństwo jest małe, ale jeśli się trafi, strata będzie niemal równoważna wartości nowego monitora. Przełoży się to na cenę takiej gwarancji. Nie mam pojęcia czy byłoby zainteresowanie przy wyraźnie wyższym koszcie, ale sprawa jest godna rozważenia.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
OWM
Posty: 77
Rejestracja: 10 marca 2014, 08:52 - pn

Re: Piksele a zwroty i przepisy o zakupie "internetowym"

31 marca 2014, 17:21 - pn

No tak, to ma sens.
A jeszcze takie pytanie, czy zepsute piksele są tak samo widoczne na wszystkich typach matryc ?
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16451
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Piksele a zwroty i przepisy o zakupie "internetowym"

31 marca 2014, 17:23 - pn

Nie, widoczność jest różna. Zależy od kształtu, powierzchni subpiksela i przestrzeni barwowej (nasycenia).
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Awatar użytkownika
radosuaf
Posty: 48
Rejestracja: 27 marca 2014, 13:12 - czw

Re: Piksele a zwroty i przepisy o zakupie "internetowym"

06 kwietnia 2014, 19:35 - ndz

Cóż, Eizo dojechał i na razie błędnych pikseli nie ma, więc chyba nie ma problemu :).

Wróć do „HydePark”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

Zaloguj się · Zarejestruj się

Informacje

Jest 4 użytkowników online :: 3 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość
Zarejestrowani użytkownicy: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot]
Najwięcej użytkowników (76) było online 24 kwietnia 2022, 10:40 - ndz
Liczba postów: 69137
Liczba tematów: 4175
Liczba użytkowników: 3980
Ostatnio zarejestrowany użytkownik: bonhart
Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Wybór stylu