No więc właśnie włączyłem, z pewną dozą nieśmiałości, ale za radą starszych (doświadczeniem ) Kolegów, magiczny przycisk "Full". Efekt?: wgniata w podłogę i rozjeżdża walcem.Czornyj pisze:Różnice pomiędzy Atkinsonami zobaczymy przełączając PA272W w tryb pełnego gamutu - "Full" w Multiprofilerze, oczywiście w przeglądarce lub aplikacji zarządzającej barwą:
NEC MultiSync PA272W
Moderator: Informator
Post
Re: NEC MultiSync PA272W
- Czornyj
- Kontakt:
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: NEC MultiSync PA272W
Taaa - PA272W ma se kawałek gamutumax pisze:No więc właśnie włączyłem, z pewną dozą nieśmiałości, ale za radą starszych (doświadczeniem ) Kolegów, magiczny przycisk "Full". Efekt?: wgniata w podłogę i rozjeżdża walcem.
- mat
- Lokalizacja: Toruń
Post
Re: NEC MultiSync PA272W
No dobra, to może jednak, biorąc wszystkie za i przeciw, zostaje mi 27 cali. Z tego, co czytałem CX270 jest pozbawiony kilku technologicznych zalet CX240. Czy więc, gdyby nie brać pod uwagę różnic w cenie, to jakość i możliwości PA272W i CX270 są na korzyść któregokolwiek? Pomijając, powiedzmy, idiotyczny wiatrak w EIZO.Czornyj pisze:
1. 301 schodzi tylko do 80cd/m^2, 302 do 20/cd/m^2 - jak słusznie zauważył kol. Max, w ciemności to przepaść, w ciemnym otoczeniu nawet przy 50cd/m^2 ciężko wytrzymać. Kolejne zalety to klarowność satynowego dyfuzora, lepsza równomierność, szerszy gamut.
2. Od kilku lat katuję NEC 3090WQXi, obecnie ma ponad 15 tyś godzin nalotu, nie widzę niepokojących objawów.
3. Cena matrycy rośnie w postępie logarytmicznym wraz z wysokością - tafla ciekłego kryształu, z którego są wycinane jest długa, a wąska - im wyższe matryce wycinamy, tym większe odpady. Stąd trend do robienia coraz to szerszych monitorów - na szerokość hulaj dusza, piekła nie ma, na wysokość koszty momentalnie rosną. O ile więc ceny 21,5, 23 i 27-ek w proporcji 16:9 stają się coraz to przystępniejsze, o tyle 24" i 30" o proporcji 16:10 większych ruchów nie ma, a matryce o proporcji 4:3 już dawno temu znikły jak sen złoty. Dlatego też EIZO wycofało ze swej oferty monitory 30-o calowe - produkt ten jest w skali ich prodkucji kompletnie nieopłacalny.
- Czornyj
- Kontakt:
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: NEC MultiSync PA272W
CX270 to odgrzewany kotlet - praktycznie jest to SX2762W z wyciągniętym na wierzch czujnikiem autokorekcyjnym i możliwością dokupienia licencji CN. Regulacja w dół kończy się na 80cd/m^2, podświetlenie WG CCFL nie daje tak dobrej równomierności ani gamutu, matowy dyfuzor powoduje kaszę, a całość jest droższa od PA272W i okraszona wzmiankowanym wiatrakiem.mat pisze:No dobra, to może jednak, biorąc wszystkie za i przeciw, zostaje mi 27 cali. Z tego, co czytałem CX270 jest pozbawiony kilku technologicznych zalet CX240. Czy więc, gdyby nie brać pod uwagę różnic w cenie, to jakość i możliwości PA272W i CX270 są na korzyść któregokolwiek? Pomijając, powiedzmy, idiotyczny wiatrak w EIZO.
- mat
- Lokalizacja: Toruń
Post
Re: NEC MultiSync PA272W
Jeżeli dobrze rozumiem z wątku http://mva.pl/viewtopic.php?f=21&t=1318 ... ika#p13221, zejście do 20 cd/m^2 przydaje nam się do pracy po ciemku, ale nie z fotografią i krytycznym znaczeniem koloru. Czy tak?
Czy macie jakieś doświadczenia z serwisem NECa? Chodzi mi o ich podejście w razie ew. problemów. Mógłbym kupić PA271W w Niemczech za ok. 4500 zł, ale chyba wolę polską dystrybucję w razie jakichś problemów. Gwarancja NECa wynosi 2 lata?
Czy macie jakieś doświadczenia z serwisem NECa? Chodzi mi o ich podejście w razie ew. problemów. Mógłbym kupić PA271W w Niemczech za ok. 4500 zł, ale chyba wolę polską dystrybucję w razie jakichś problemów. Gwarancja NECa wynosi 2 lata?
- Czornyj
- Kontakt:
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: NEC MultiSync PA272W
Co do serwis to trudno mi się wypowiadać, bo jeszcze nie słyszałem by NEC serii PA/SV się komuś zepsuł. Gwarancja 3 lata z możliwością rozszerzenia do 4 lub 5.
PA271W można bez łaski kupić za 4500 w PL, zostało jeszcze kilka sztuk. Acz polecam dołożyć tych parę stów do PA272W, to jest zakup na 10-15lat (chyba, że w międzyczasie zdąży się znudzić).
Przy 20cd/m^2 nie powinno się pracować z fotografią o krytycznym znaczeniu koloru, co jednak nie znaczy że się nie da - po prostu pracując w mroku przy 20cd/m^2 postrzegamy barwy na zdjęciach nieco inaczej niż w dzień. Można jednak selekcjonować, kadrować, poddawać wstępnej obróbce czy wykonywać wiele elementów retuszu, a praca na b. niskich luminancjach zdecydowanie mniej męczy oczy, sam nawet w dzień pracuję na 30-40cd/m^2.
PA271W można bez łaski kupić za 4500 w PL, zostało jeszcze kilka sztuk. Acz polecam dołożyć tych parę stów do PA272W, to jest zakup na 10-15lat (chyba, że w międzyczasie zdąży się znudzić).
Przy 20cd/m^2 nie powinno się pracować z fotografią o krytycznym znaczeniu koloru, co jednak nie znaczy że się nie da - po prostu pracując w mroku przy 20cd/m^2 postrzegamy barwy na zdjęciach nieco inaczej niż w dzień. Można jednak selekcjonować, kadrować, poddawać wstępnej obróbce czy wykonywać wiele elementów retuszu, a praca na b. niskich luminancjach zdecydowanie mniej męczy oczy, sam nawet w dzień pracuję na 30-40cd/m^2.
Post
Re: NEC MultiSync PA272W
Jeżeli przeraża Cię srebrzenie, to PA302 jest jeszcze gorszym wyborem niż PA272.mat pisze:Gratuluję.
Też przymierzałem się do tego monitora, choć wciąż pracuję na EIZO 17 cali (sic!) i jakoś przeraża mnie to srebrzenie, ponieważ to stare EIZO jest na PVA. Dwa: nigdy nie miałem styczności z NECami. Nie wiem, czy nie poczekam na CX271, ten filtr, który ma CX240, faktycznie daje obłędne czernie i kąty.
Albo odłożyć na PA302W..., sam już nie wiem.
- Czornyj
- Kontakt:
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: NEC MultiSync PA272W
"Zależy jak leży" - PA302 ma większą plamkę, można więc odsunąć go nieco dalej (o ile jest miejsce na biurku). Srebrzenie uwidacznia się w funkcji kąta obserwacji, więc daje o sobie znać wyłącznie z bliska. Obniżenie luminancji również marginalizuje ten problem.raptor88 pisze:Jeżeli przeraża Cię srebrzenie, to PA302 jest jeszcze gorszym wyborem niż PA272.
Post
Re: NEC MultiSync PA272W
Mz. kupowanie NECa PA271W za 4500zł nie ma kompletnie sensu. PA272W jest mz. zdecydowanie lepszy, a różnica jakości i właściwości technicznych jest znacznie większa niż różnica ceny.
Ponadto PA271W poniżej ok. 80-100cd/m2 przycina już matrycą co potęguje efekt srebrzenia (podświetlenie jest jasne, jasność bieli jest obniżana przez matrycę, więc jasność czerni poniżej 80-100cd/m2 pozostaje stała). Więc przy 40cd/m2 czerń świeci jak przy 80-100cd/m2, czego efektem jest również 2x większa jasność srebrzenia. http://www.prad.de/new/monitore/test/20 ... teil8.html
PA272W do samego końca schodzi z mocą podświetlenia. Sprawdzałem na czarnym tle. Obniżając więc jasność bieli, obniżasz jasność czerni i przez to pośrednio też wielkość srebrzenia, do samego końca czyli 20cd/m2.
Co do srebrzenia. Napisałem, że jest, bo jest. Napisałem też, że mi nie przeszkadza. Dlaczego? Bo mam takie a nie inne oświetlenie i używam takich a nie innych aplikacji.
Faktem jest, że nie gram, TV oglądam na telewizorze. A w tych warunkach srebrzenie może być zauważalne/uciążliwe. Zgadzam się, że to nie jest monitor do oglądania telewizji po ciemnicy.
Musisz więc sobie odpowiedzieć na pytanie, do czego będziesz używał monitora i w jakich warunkach oświetleniowych.
Jeśli pracujesz po ciemku i/lub wyświetlasz obrazy, w których na górze i na dole pojawiają się czarne pasy (jak w filmach w TV), i/lub patrzysz z bardzo bliska lub pod kątem, to srebrzenie może przeszkadzać.
Jeśli jednak masz normalne/porządne oświetlenie stanowiska i wyświetlasz normalne/przeciętne/typowe/standardowe obrazy, aplikacje itp. itd., patrzysz na monitor na wprost z odległości >60cm jak ja, to mz. srebrzenie w PA272W nie jest istotne.
Jednak jeśli mimo wszystko boisz się tego srebrzenia (mz. nie ma czego) to masz następujące możliwości:
* obejrzeć monitor na żywo, na własne oczy
lub
* przygotować stanowisko z silnym oświetleniem
lub
* naskładać kilka dodatkowych tysiaków i poczekać do marca na EIZO CX271W. Może nie będzie srebrzył.
lub
* wybrać mniejszego i o niższej rozdzielczości EIZO CX240.
Ponadto PA271W poniżej ok. 80-100cd/m2 przycina już matrycą co potęguje efekt srebrzenia (podświetlenie jest jasne, jasność bieli jest obniżana przez matrycę, więc jasność czerni poniżej 80-100cd/m2 pozostaje stała). Więc przy 40cd/m2 czerń świeci jak przy 80-100cd/m2, czego efektem jest również 2x większa jasność srebrzenia. http://www.prad.de/new/monitore/test/20 ... teil8.html
PA272W do samego końca schodzi z mocą podświetlenia. Sprawdzałem na czarnym tle. Obniżając więc jasność bieli, obniżasz jasność czerni i przez to pośrednio też wielkość srebrzenia, do samego końca czyli 20cd/m2.
Co do srebrzenia. Napisałem, że jest, bo jest. Napisałem też, że mi nie przeszkadza. Dlaczego? Bo mam takie a nie inne oświetlenie i używam takich a nie innych aplikacji.
Faktem jest, że nie gram, TV oglądam na telewizorze. A w tych warunkach srebrzenie może być zauważalne/uciążliwe. Zgadzam się, że to nie jest monitor do oglądania telewizji po ciemnicy.
Musisz więc sobie odpowiedzieć na pytanie, do czego będziesz używał monitora i w jakich warunkach oświetleniowych.
Jeśli pracujesz po ciemku i/lub wyświetlasz obrazy, w których na górze i na dole pojawiają się czarne pasy (jak w filmach w TV), i/lub patrzysz z bardzo bliska lub pod kątem, to srebrzenie może przeszkadzać.
Jeśli jednak masz normalne/porządne oświetlenie stanowiska i wyświetlasz normalne/przeciętne/typowe/standardowe obrazy, aplikacje itp. itd., patrzysz na monitor na wprost z odległości >60cm jak ja, to mz. srebrzenie w PA272W nie jest istotne.
Jednak jeśli mimo wszystko boisz się tego srebrzenia (mz. nie ma czego) to masz następujące możliwości:
* obejrzeć monitor na żywo, na własne oczy
lub
* przygotować stanowisko z silnym oświetleniem
lub
* naskładać kilka dodatkowych tysiaków i poczekać do marca na EIZO CX271W. Może nie będzie srebrzył.
lub
* wybrać mniejszego i o niższej rozdzielczości EIZO CX240.
Post
Re: NEC MultiSync PA272W
Próba oddania prawdziwego efektu jest z góry skazana na niepowodzenie, ale załączam kilka fotek "czarnej dziury":
(Używałem różnych automatów: automatyczny automat, portret noc, krajobraz noc itp. "profesjonalne" ustawienia.)
Zdjęcia robione z ok. 70cm, a więc ~ z punku obserwacji. Powiedziałbym, że rzeczywiste srebrzenie jest nieco mniejsze niż na 11, 22, 33, ale większe niż na aa, bb, cc. Bliżej jednak do wersji cyfrowych.
Mam nadzieję, że pomogłem, a nie zaszkodziłem.
(Używałem różnych automatów: automatyczny automat, portret noc, krajobraz noc itp. "profesjonalne" ustawienia.)
Zdjęcia robione z ok. 70cm, a więc ~ z punku obserwacji. Powiedziałbym, że rzeczywiste srebrzenie jest nieco mniejsze niż na 11, 22, 33, ale większe niż na aa, bb, cc. Bliżej jednak do wersji cyfrowych.
Mam nadzieję, że pomogłem, a nie zaszkodziłem.
- mat
- Lokalizacja: Toruń
Post
Re: NEC MultiSync PA272W
Max, wielkie dzięki za pomoc. Zamówiłem PA272W. Życie to nieustanne kompromisy, więc chyba jednak przeżyję to srebrzenie, pozostaje mi chyba jednak
Ew., faktycznie, bardzo dobrym pomysłem jest
Choć lubię ślęczeć przy monitorze po ciemku, to mam świadomość, że wywoływanie zdjęć jest dramatycznie ciężkie po ciemku. Dlatego, choć dodatkowe zejście z jasnością jest dodatkowym atutem tego monitora, to i tak najlepiej praca z kolorem wychodziła mi w zachmurzony dzień przy otwartych żaluzjach i przewiduję odpowiednie wyposażenie stanowiska w stałe, dobrej jakości sztuczne oświetlenie.
Dzięki za pomoc i odpowiedzi. Poczekam na monitor i zdam relację.
ponieważmax pisze:* przygotować stanowisko z silnym oświetleniem
może nie być takie oczywiste. Specyfikacja i termin wprowadzenia EIZO są na razie nieznane, a cena będzie na pewno wyższa niż PA272W.max pisze:* naskładać kilka dodatkowych tysiaków i poczekać do marca na EIZO CX271W.
Ew., faktycznie, bardzo dobrym pomysłem jest
Choć uparłem się na minimum 27 cali (mieści więcej miniatur zdjęć na raz), a jeszcze dodatkowo dobija mnie ten wentylator w EIZO. Choć wiem, że jakościowo mało który monitor przebija czernie CX240, to z drugiej strony - kto ogląda zdjęcia czarnych kwadratów? Mój stary EIZO dawał krzyżowy wzór podświetlenia na czarnym ekranie, który następnie, przy pracy ze zdjęciem, nie był w ogóle widoczny.max pisze:* wybrać mniejszego i o niższej rozdzielczości EIZO CX240.
Choć lubię ślęczeć przy monitorze po ciemku, to mam świadomość, że wywoływanie zdjęć jest dramatycznie ciężkie po ciemku. Dlatego, choć dodatkowe zejście z jasnością jest dodatkowym atutem tego monitora, to i tak najlepiej praca z kolorem wychodziła mi w zachmurzony dzień przy otwartych żaluzjach i przewiduję odpowiednie wyposażenie stanowiska w stałe, dobrej jakości sztuczne oświetlenie.
Dzięki za pomoc i odpowiedzi. Poczekam na monitor i zdam relację.
Post
* tak ładnego i kolorowego kartonika jak SV - jest zwykły, szaro-bury
* kaptura
* "psik-psik" + ściereczki
* kolorowych książeczek, są zwykłe czarno-białe
* na oprogramowaniu skończywszy...
Re: NEC MultiSync PA272W
borowik23 pisze:Szukałem w sieci recenzji tego Neca - PA272W - ale pustooooo :/ tutaj na forum kompletnej recenzji też nie znalazłem - znacie jakieś?...
Oczywiście PA nie ma:
* tak ładnego i kolorowego kartonika jak SV - jest zwykły, szaro-bury
* kaptura
* "psik-psik" + ściereczki
* kolorowych książeczek, są zwykłe czarno-białe
* na oprogramowaniu skończywszy...
Post
Ja też wybrałem PA272W - tylko niech się projekty pokończą i kaska spłynie
Byłem na premierze Mac Pro w Warszawie kilka dni temu - oglądałem CX240, efekt robi, ale jednak 27 cali i rozdzielczość - robi swoje
Re: NEC MultiSync PA272W
Oprogramowanie, zgodnie z tym co zapisał przedstawiciel NEC w którymś z tematów- można zakupić w USA, i legalnie korzystać w Polsce - toteż kwestia dawniej uważanego za "zakazane" oprogramowania jest w jakimś tam sensie rozwiązana (pozostaje wykorzystanie rodzinki/znajomych w USA do zakupu bądź zakup przez tych "brokerów",czy jak się to zwało )max pisze:borowik23 pisze:Szukałem w sieci recenzji tego Neca - PA272W - ale pustooooo :/ tutaj na forum kompletnej recenzji też nie znalazłem - znacie jakieś?...Oczywiście PA nie ma:
* tak ładnego i kolorowego kartonika jak SV - jest zwykły, szaro-bury
* kaptura
* "psik-psik" + ściereczki
* kolorowych książeczek, są zwykłe czarno-białe
* na oprogramowaniu skończywszy...
Ja też wybrałem PA272W - tylko niech się projekty pokończą i kaska spłynie
Byłem na premierze Mac Pro w Warszawie kilka dni temu - oglądałem CX240, efekt robi, ale jednak 27 cali i rozdzielczość - robi swoje
Eizo CX271 + i1Display Pro
Macbook Pro 13"
Canon 1Ds Mark II + 5D Mark III + S35/1.4 + C85/1.8 + 135L + 16-35/2.8LII + 580EXII + inne pierdółki
Canon iPF8400 + sporo papieru
Macbook Pro 13"
Canon 1Ds Mark II + 5D Mark III + S35/1.4 + C85/1.8 + 135L + 16-35/2.8LII + 580EXII + inne pierdółki
Canon iPF8400 + sporo papieru
- rad500
- Lokalizacja: Nałęczów/Lublin
Post
Re: NEC MultiSync PA272W
Właśnie, ze względu na te 27 cali też bym brał NECa. Jak kraść to miliony, jak kupować 27 cali to PA .
Post
Serię PA można skalibrować programem Spectraview II, a SV programem Spectraview Profiler. A to jest zupełnie inksza inkszość jakby.
Re: NEC MultiSync PA272W
To nie jest to samo oprogramowanie.borowik23 pisze:
Oprogramowanie, zgodnie z tym co zapisał przedstawiciel NEC w którymś z tematów- można zakupić w USA, i legalnie korzystać w Polsce
Serię PA można skalibrować programem Spectraview II, a SV programem Spectraview Profiler. A to jest zupełnie inksza inkszość jakby.
Post
Re: NEC MultiSync PA272W
Dwa tygodnie temu pytałem Was jaki monitor 27' do grafiki z rozdziałką 2560x1440 można zakupić za kapitał do 3.5 tysia Bardzo szybko zostałem oddarty ze złudzeń i sprowadzony do parteru a nawet piwnicy. W tej piwnicy znalazłem szkatułę a w niej ukrywane fundusze (zaskórniaki). Skracając swój wywód stałem się posiadaczem monitora z wyższej nieosiągalnej dla mnie półki w myśl zasady "Kto zabroni biednemu bogato żyć ?"
Monitorek baa monitorzysko ma moc i potencjał ale ma też i swoje tajemnice i aby cieszyć się jego możliwościami niezbędna jest wiedza tajemna z którą to dopiero się zaprzyjaźniam.
Monitor jest ostry do bólu, kolorki wypasione, na starym monitorze musiałem podkręcać saturację aby zaspokoić swe czopki smakowe w gałkach ocznych a tu full wypas, być może przejście z sRGB na półkę wyżej daje tego kopa.
Oglądając zdjęcia trikowymi do testowania monitorów w FastStonie z załączonym CMS stwierdzam, że cmm nic nie koloryzuje, szarość jest prima sort, 220 też nie zafarbia i rzeźnik nie taki straszny. FRC1 ok natomiast FRC2 no tu jest raczej kiepsko, widzę jakby okrągłe fale coś na wzór wrzuconego do wody kamienia i powstających okręgów. Być może moja leciwa grafika GF 8600GTS lekko nie wyrabia.
Faktycznie monitor bezproblemowo schodzi niskich cd/m i do wieczornego przeglądania stron www podświetlanie monitora można ustawić na 40-60cd/m. Jednak gdyby przy tym podświetleniu obrabiać zdjęcia mógłby być to towar dla ludzi typu "Generał" czyli bez czarnych okularów nie podchodź
Tu pierwsze pytanie bardziej do praktyków niż teoretyków, jakie powinno być prawidłowe ustawienie cd/m aby móc normalnie pracować w Lr i PS. Z tego co widzę 150-180cd/m jest dla mnie OK ale czy to nie za wiele!!!
Muszę jednak stwierdzić, że mam problemy z FireFox'em lub ze zrozumieniem zasady działania profili. W FireFox ustawiłem gfx.color_management.mode 1 oraz gfx.color_management.enablev4 na true. Gdy oglądam grafiki w FF cmm, 220, rzeźnik są ok ale szarość wygląda tak
Trochę dziwne podczas gdy w/w grafika w IE, Chrome prezentuje się gładziutko. Mam też odczucie lekkiej zadyszki FireFox'a, bo strasznie mi muli (scrolowanie ekranu tam gdzie dużo grafik) teraz sam już nie wiem czy to karta grafiki nie wyrabia na 2560x1440 czy zarządzanie tymi profilami ją tak spowalnia a może to Firefox zdycha i z każdą ich poprawką robi się wolniejszy (na dziś obowiązuje ver.28 dodają tylko kolejne cyferki a nie dbają o jakość produktu). Trochę szkoda, bo FF to moja ulubiona przeglądarka
Sprawdzałem wyświetlanie FF na http://www.color.org/version4html.xalter i mam prawidłowe.
Zastanawiam się jak powinno postrzegać się testy https://monitory.mastiff.pl/temp/Pixl_RGB.jpg oraz https://monitory.mastiff.pl/temp/Pixl_CMYK.jpg W FastSonie oba wyglądają baaardzo podobnie w FF CMYK zafarbia
Podczas chwili słabości uległem pokusie obcowania z drugim monitorem (stary LCD Benq) wewtykając go do drugiej dziury DVI-I w karcie grafiki po czym w nvidii ustawiłem co ten monitor ma wyświetlać i teraz czasami przy próbie zmiany Picture Mode w Multiprofilerze pojawia się napis:
"Unable to update the ICC profile C:\Windows\system32\spool\drivers\color\PA272W3x100882TW MultiProfiler.icm because the existing file is locked or you do not have the necessary access privileges. Close the Windows Display Properties window and Windows Photo Viewer if either are currently open. Navigate to the file in Windows Explorer and either delete the file, or use the 'Properties' command to unlock the file."
Niemniej jednak "zapina" mi profile tylko częstuje tym napisem. Odinstalowywałem Multiprofilera i instalowałem na nowo przez chwilę jest dobrze a po czasie znowu napis
The End.
Monitorek baa monitorzysko ma moc i potencjał ale ma też i swoje tajemnice i aby cieszyć się jego możliwościami niezbędna jest wiedza tajemna z którą to dopiero się zaprzyjaźniam.
Monitor jest ostry do bólu, kolorki wypasione, na starym monitorze musiałem podkręcać saturację aby zaspokoić swe czopki smakowe w gałkach ocznych a tu full wypas, być może przejście z sRGB na półkę wyżej daje tego kopa.
Oglądając zdjęcia trikowymi do testowania monitorów w FastStonie z załączonym CMS stwierdzam, że cmm nic nie koloryzuje, szarość jest prima sort, 220 też nie zafarbia i rzeźnik nie taki straszny. FRC1 ok natomiast FRC2 no tu jest raczej kiepsko, widzę jakby okrągłe fale coś na wzór wrzuconego do wody kamienia i powstających okręgów. Być może moja leciwa grafika GF 8600GTS lekko nie wyrabia.
Faktycznie monitor bezproblemowo schodzi niskich cd/m i do wieczornego przeglądania stron www podświetlanie monitora można ustawić na 40-60cd/m. Jednak gdyby przy tym podświetleniu obrabiać zdjęcia mógłby być to towar dla ludzi typu "Generał" czyli bez czarnych okularów nie podchodź
Tu pierwsze pytanie bardziej do praktyków niż teoretyków, jakie powinno być prawidłowe ustawienie cd/m aby móc normalnie pracować w Lr i PS. Z tego co widzę 150-180cd/m jest dla mnie OK ale czy to nie za wiele!!!
Muszę jednak stwierdzić, że mam problemy z FireFox'em lub ze zrozumieniem zasady działania profili. W FireFox ustawiłem gfx.color_management.mode 1 oraz gfx.color_management.enablev4 na true. Gdy oglądam grafiki w FF cmm, 220, rzeźnik są ok ale szarość wygląda tak
Trochę dziwne podczas gdy w/w grafika w IE, Chrome prezentuje się gładziutko. Mam też odczucie lekkiej zadyszki FireFox'a, bo strasznie mi muli (scrolowanie ekranu tam gdzie dużo grafik) teraz sam już nie wiem czy to karta grafiki nie wyrabia na 2560x1440 czy zarządzanie tymi profilami ją tak spowalnia a może to Firefox zdycha i z każdą ich poprawką robi się wolniejszy (na dziś obowiązuje ver.28 dodają tylko kolejne cyferki a nie dbają o jakość produktu). Trochę szkoda, bo FF to moja ulubiona przeglądarka
Sprawdzałem wyświetlanie FF na http://www.color.org/version4html.xalter i mam prawidłowe.
Zastanawiam się jak powinno postrzegać się testy https://monitory.mastiff.pl/temp/Pixl_RGB.jpg oraz https://monitory.mastiff.pl/temp/Pixl_CMYK.jpg W FastSonie oba wyglądają baaardzo podobnie w FF CMYK zafarbia
Podczas chwili słabości uległem pokusie obcowania z drugim monitorem (stary LCD Benq) wewtykając go do drugiej dziury DVI-I w karcie grafiki po czym w nvidii ustawiłem co ten monitor ma wyświetlać i teraz czasami przy próbie zmiany Picture Mode w Multiprofilerze pojawia się napis:
"Unable to update the ICC profile C:\Windows\system32\spool\drivers\color\PA272W3x100882TW MultiProfiler.icm because the existing file is locked or you do not have the necessary access privileges. Close the Windows Display Properties window and Windows Photo Viewer if either are currently open. Navigate to the file in Windows Explorer and either delete the file, or use the 'Properties' command to unlock the file."
Niemniej jednak "zapina" mi profile tylko częstuje tym napisem. Odinstalowywałem Multiprofilera i instalowałem na nowo przez chwilę jest dobrze a po czasie znowu napis
The End.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: NEC MultiSync PA272W
Klin szarości trzeba oglądać BEZ zarządzania barwą.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: NEC MultiSync PA272W
Myślę, że za dużo. Chyba, że w pełnym słońcuSandman pisze: Z tego co widzę 150-180cd/m jest dla mnie OK ale czy to nie za wiele!!!
Szarość dobrze wygląda gdy oglądamy ją w profilu monitora czyli bez zarządzania barwą. FF z powyższymi ustawieniami zarządza i wyświetla w profilu sRGB i troszkę gradient dostosowuje, co powoduje ubytek kilku stopni szarości. Na podobnej zasadzie jak kalibracja programowa.Sandman pisze: Muszę jednak stwierdzić, że mam problemy z FireFox'em lub ze zrozumieniem zasady działania profili. W FireFox ustawiłem gfx.color_management.mode 1 oraz gfx.color_management.enablev4 na true. Gdy oglądam grafiki w FF cmm, 220, rzeźnik są ok ale szarość wygląda tak
Post
Re: NEC MultiSync PA272W
Czyli jeśli mamy zdjęcie z kolorowym krajobrazem w AdobeRGD a na nim dziewczynka będzie trzymała kartę z klinem szarości to coś ucierpi?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości