CX240 Błąd matrycy

Problemy eksploatacyjne, serwis.
Regulamin forum
Działy firmowe są dedykowane konkretnym firmom. Pytania można zadawać tak, jakby kierowali je Państwo bezpośrednio do fabryki lub przedstawicielstwa. Wszelkie publikowane informacje są potwierdzone u źródła lub w serwisie fabrycznym. Użytkownicy z oznaczeniem marki w nazwie "rangi" są pracownikami firm związanych z producentem i je reprezentują.
bolo
Posty: 22
Rejestracja: 15 lipca 2014, 17:15 - wt

CX240 Błąd matrycy

15 lipca 2014, 17:31 - wt

Witam

Jakiś czas temu stałem się posiadaczem dwóch egzemplarzy cx240. Na jednym jest przepracowane około 300 godzin, na drugim nie ma nawet 100. Dziś pojawił się problem przy podłączeniu tego z mniejszym przebiegiem do laptopa poprzez dvi-hdmi. Obydwa monitory zawsze pracowały w ten sposób i nie było z nimi problemu.

Próbowałem podłączać monitor przy włączonym komputerze, przy włączonym, nic nie daj rezultatu. Czarny kolor przy włączaniu/wyłączaniu windowsa robi sie albo fioletowy albo pomarańczowy.

Najprawdopodobniej jest to usterka w monitorze (lub samym wyjsciu dvi, hdmi-hdmi działa normalnie poza brakiem natywnej rozdzielczości), ponieważ obydwa komputery działają na egzemplarzu bez usterki prawidłowo, tak jak obydwa mają problem z egzemplarzem w.w.

Spotkał się ktoś z takim problemem, czy odrazu czeka mnie serwis?
Załączniki
IMGP3006.jpg
IMGP3006.jpg (589.38 KiB) Przejrzano 1372 razy
IMGP3007.jpg
IMGP3007.jpg (360.05 KiB) Przejrzano 1372 razy
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16446
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: CX240 Błąd matrycy

15 lipca 2014, 17:49 - wt

Proponuję sprawdzić na innym kablu.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
bolo
Posty: 22
Rejestracja: 15 lipca 2014, 17:15 - wt

Re: CX240 Błąd matrycy

15 lipca 2014, 17:52 - wt

Bez skutku, obydwa kable pokazują obraz prawidłowo na drugim monitorze, na tym obydwa pokazują kolorowankę, niezależnie który laptop się podłączy.
bolo
Posty: 22
Rejestracja: 15 lipca 2014, 17:15 - wt

Re: CX240 Błąd matrycy

15 lipca 2014, 18:06 - wt

Po kilkukrotnym podłączeniu i odłączeniu kabla usb miedzy monitorem a komputerem problem ustał, czy to możliwe że colornavigator się po prostu pogubił?
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16446
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: CX240 Błąd matrycy

15 lipca 2014, 18:10 - wt

To może być kabel, a raczej sam wtyk i jakość jego wykonania. Działa/nie działa to typowy objaw szczególnie na HDMI.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Awatar użytkownika
max
Posty: 7594
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 14:09 - czw

Re: CX240 Błąd matrycy

15 lipca 2014, 23:09 - wt

Pewnie kabel lub przejściówka lub gniazdo (się wyrobiło/poluźniło), ale spróbuj też włączać najpierw monitor (jeśli nie jest na czuwaniu) a później komputer (a nie odwrotnie).

Kable podłączać lepiej przy wyłączonych: monitorze i komputerze. Jeśli będzie jakieś przepięcie to może spalić we/wy w monitorze/komputerze.
gorky
Posty: 186
Rejestracja: 27 marca 2010, 18:07 - sob

Re: CX240 Błąd matrycy

16 lipca 2014, 00:32 - śr

max pisze: Kable podłączać lepiej przy wyłączonych: monitorze i komputerze. Jeśli będzie jakieś przepięcie to może spalić we/wy w monitorze/komputerze.
Jeśli wystąpi przepięcie zewnętrzne to spali niezależnie od tego jak będzie pstryczek ustawiony.

A na przepięcie wewnętrzne szansa jest mniejsza przy obu urządzeniach włączonych - byle do wspólnego gniazdka (ale włączanie urządzeń połączonych elektrycznie do różnych gniazdek to ogólnie proszenie się o kłopoty).
bolo
Posty: 22
Rejestracja: 15 lipca 2014, 17:15 - wt

Re: CX240 Błąd matrycy

16 lipca 2014, 13:44 - śr

Wszystko jest podłączone do jednej listwy. Na razie problem ustąpił, wczoraj do nocy i dziś monitor działa beż żadnych problemów. Wcześniej kilka dni przed problemem po podłączaniu monitora do działającego laptopa co jakiś czas podczas pracy latały jakieś kolorowe paski, lub ekran robił się na chwilę czarny.

Wróć do „Dział wsparcia technicznego”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 0 gości

Zaloguj się · Zarejestruj się

Informacje

Jest 3 użytkowników online :: 2 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość
Zarejestrowani użytkownicy: Bing [Bot], Semrush [Bot]
Najwięcej użytkowników (76) było online 24 kwietnia 2022, 10:40 - ndz
Liczba postów: 69124
Liczba tematów: 4174
Liczba użytkowników: 3979
Ostatnio zarejestrowany użytkownik: zpioch
Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Wybór stylu