"Biurko" do montażu video + koloryzacji

Urządzenia do edycji i wyświetlania obrazu TV, ekrany do celów przemysłowych i broadcastowych.
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16446
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: "Biurko" do montażu video + koloryzacji

01 sierpnia 2014, 13:59 - pt

plevka pisze:Szczególnie osławiona powłoka antysrebrzeniowa miała czynić cuda - a tak nie było przy normalnym świetle. Ba, nawet przy niskim stopniu oświetlenia nie miało to znaczenia. Dopiero przy praktycznie braku światła było widać różnicę gdzie lepiej wypadał CX/CG.
Co człowiek to opinia. Kilka dni temu, ktoś inny, w korespondencji e-mailowej pisał mi tak: "Jak zobaczyłem jak nec 272 prześwietla czerń na rogach to mi szczenna opadła. Mam już tutaj na miejscu Eizo cx271 i się na niego zdecyduje." I tego nie pisał laik. Szeroko znana polska firma z branży foto, gdzie droższe monitory to nie pierwszyzna. Słowem, zgadzam się z wnioskiem, że kto nie widział, ten nie wie. Przy czym, mieć mniej srebrzący, mniej świecący czernią monitor jest lepiej niż bardziej srebrzący.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Awatar użytkownika
Czornyj
Kontakt:
Lokalizacja: Kraków
Posty: 4364
Rejestracja: 16 listopada 2009, 14:38 - pn

Re: "Biurko" do montażu video + koloryzacji

01 sierpnia 2014, 14:31 - pt

Do pracy w piwnicy bez światła może i lepiej. W pozostałych przypadkach lepiej mieć satynowy dyfuzor. Cieknięcie czerni IPS widać w ciemnym otoczeniu, kaszę zawsze, co gorsza w jasnym otoczeniu łapie większą flarę niż satyna. Co do jednego się zgadzam - warto oglądać, najlepiej w warunkach zbliżonych do naszego miejsca pracy.
GrzesiekR
Posty: 1293
Rejestracja: 31 grudnia 2012, 18:42 - pn

Re: "Biurko" do montażu video + koloryzacji

01 sierpnia 2014, 14:34 - pt

Czornyj pisze:Do pracy w piwnicy bez światła może i lepiej. W pozostałych przypadkach lepiej mieć satynowy dyfuzor. Cieknięcie czerni IPS widać w ciemnym otoczeniu, kaszę zawsze, co gorsza w jasnym otoczeniu łapie większą flarę niż satyna.
To prawda.
Ale CX271 nie ma już tak agresywnego matu. Bliżej mu chyba to gładkiego niż kaszy.
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16446
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: "Biurko" do montażu video + koloryzacji

01 sierpnia 2014, 14:36 - pt

GrzesiekR pisze:Ale CX271 nie ma już tak agresywnego matu. Bliżej mu chyba to gładkiego niż kaszy.
Obrazek
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
GrzesiekR
Posty: 1293
Rejestracja: 31 grudnia 2012, 18:42 - pn

Re: "Biurko" do montażu video + koloryzacji

01 sierpnia 2014, 14:40 - pt

A czy to jest taka gładkość jaka była np. w matrycach PVA,czyli taka "standardowa" czy bliżej jej do tej kaszy z do niedawnych IPSów? Trudno po tym zdjęciu ocenić walory obrazu.
Awatar użytkownika
Czornyj
Kontakt:
Lokalizacja: Kraków
Posty: 4364
Rejestracja: 16 listopada 2009, 14:38 - pn

Re: "Biurko" do montażu video + koloryzacji

01 sierpnia 2014, 14:43 - pt

GrzesiekR pisze:
Czornyj pisze:Do pracy w piwnicy bez światła może i lepiej. W pozostałych przypadkach lepiej mieć satynowy dyfuzor. Cieknięcie czerni IPS widać w ciemnym otoczeniu, kaszę zawsze, co gorsza w jasnym otoczeniu łapie większą flarę niż satyna.
To prawda.
Ale CX271 nie ma już tak agresywnego matu. Bliżej mu chyba to gładkiego niż kaszy.
Kasza/skrzenie/srebrzenie to efekt załamywania się światła na strukturze matowego dyfuzora - w porównaniu z monitorem błyszczącym/satynowym jednolite partie obrazu mają jakby cellulit. Cudów nie ma - nawet jeśli CX jest mniej matowy niż SX, to będzie to widoczne, na powyższym zdjęciu widać że dyfuzor nie jest satynowany - dyfuzor satynowy odbija światło padające pod ostrym kątem, więc z boku wygląda jak błysk, z przodu jak mat.
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16446
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: "Biurko" do montażu video + koloryzacji

01 sierpnia 2014, 14:44 - pt

GrzesiekR pisze:A czy to jest taka gładkość jaka była np. w matrycach PVA,czyli taka "standardowa" czy bliżej jej do tej kaszy z do niedawnych IPSów? Trudno po tym zdjęciu ocenić walory obrazu.
To jest coś w pół drogi między agresywnym matem, takim jak u Pana i prawie gładkimi matami jak PVA. Dopiero po zrobieniu fotografii tknęło mnie, że trzeba było zrobić porównawcze z typowym gruboziarnistym matem.

Można posłużyć się tym materiałem:

Metoda:

Obrazek

CX240:

Obrazek

Typowy "gruby" mat:

Obrazek

Widać z tego, że CX271 nie jest taki jak ostatnie zdjęcie.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Awatar użytkownika
Czornyj
Kontakt:
Lokalizacja: Kraków
Posty: 4364
Rejestracja: 16 listopada 2009, 14:38 - pn

Re: "Biurko" do montażu video + koloryzacji

01 sierpnia 2014, 14:47 - pt

"Prawie gładkie maty" PVA też zdrowo "kaszanią"
plevka
Lokalizacja: Racibórz
Posty: 82
Rejestracja: 29 września 2013, 19:36 - ndz

Re: "Biurko" do montażu video + koloryzacji

01 sierpnia 2014, 15:14 - pt

Taki prawie gładki mat mam w CG241 i pracując wymiennie na SV272 podziękowałem temu prawie gładkiemu matowi na rzecz satyny. Na satynie w końcu dokładnie widać gładkość powierzchni koloru.
O czym mówię? Ano o tym... weźcie sobie na macie lub "prawie gładkim macie" czyli PVA obszar pomarańczu, zieleni, bieli czy jasnej szarości. Na CG241 czy CG243 czy CE210 jakie mamy w studio prawie zawsze muszę się zastanawiać, czy obszar obrazu jest gładki, czy też ma lekki szum zapodany w PS. Jest to bardzo mylące w obróbce obrazu i niekomfortowe (np. robiąc pliki pod flekso).
Na satynie nigdy nie miałem takich wątpliwości i to jest wbrew opiniom niektórych BARDZO DUŻA przewaga satyny nad matem jakikolwiek by on nie był.
Marek Plewczyński
GrzesiekR
Posty: 1293
Rejestracja: 31 grudnia 2012, 18:42 - pn

Re: "Biurko" do montażu video + koloryzacji

01 sierpnia 2014, 15:25 - pt

Czornyj pisze:(...)dyfuzor satynowy odbija światło padające pod ostrym kątem, więc z boku wygląda jak błysk, z przodu jak mat.
Zgadza się, nowe DELLe (U2x13HMx) też tak mają.
Awatar użytkownika
Czornyj
Kontakt:
Lokalizacja: Kraków
Posty: 4364
Rejestracja: 16 listopada 2009, 14:38 - pn

Re: "Biurko" do montażu video + koloryzacji

01 sierpnia 2014, 15:34 - pt

plevka pisze:Na CG241 czy CG243 czy CE210 jakie mamy w studio prawie zawsze muszę się zastanawiać, czy obszar obrazu jest gładki, czy też ma lekki szum zapodany w PS. Jest to bardzo mylące w obróbce obrazu i niekomfortowe (np. robiąc pliki pod flekso).
Dokładnie - co więcej satynowy monitor pozwala lepiej przewidzieć co zobaczy przeciwnik na urządzeniach mobilnych i telewizorkach, które również dają gładki obraz.
raptor88
Posty: 311
Rejestracja: 12 maja 2010, 21:01 - śr

Re: "Biurko" do montażu video + koloryzacji

02 sierpnia 2014, 13:26 - sob

Czornyj pisze:
plevka pisze:Na CG241 czy CG243 czy CE210 jakie mamy w studio prawie zawsze muszę się zastanawiać, czy obszar obrazu jest gładki, czy też ma lekki szum zapodany w PS. Jest to bardzo mylące w obróbce obrazu i niekomfortowe (np. robiąc pliki pod flekso).
Dokładnie - co więcej satynowy monitor pozwala lepiej przewidzieć co zobaczy przeciwnik na urządzeniach mobilnych i telewizorkach, które również dają gładki obraz.
:D

W HP LP2475W ziarno takie, że sypało się z ekranu. Praca na takim czymś średnio zadowalająca. Przy filmie/gierce jeszcze obleci. Na Neczku PA301 też jest ziarenko konkretne, ale nie tak jak we wspomnianym HP. Swego czasu zakupiłem do typowego ślęczenia w necie Eizo EV2333W, na eksperymentalnej matrycy Samsunga c-PVA, delikatna, satynowa powłoczka była ukojeniem dla mych starganych gałek ocznych. Niestety, przegrał konfrontację z zaj.bistością 30". :twisted:
Awatar użytkownika
Czornyj
Kontakt:
Lokalizacja: Kraków
Posty: 4364
Rejestracja: 16 listopada 2009, 14:38 - pn

Re: "Biurko" do montażu video + koloryzacji

02 sierpnia 2014, 13:36 - sob

Na szczęscie NEC na dobre wrócił do satyny i obraz jest klinicznie czysty. Przyznam, że po przesiadce z satynowej SA-SFT w moim pierwszym NECzku 2190UXi (ta sama matryca była nb. w Reference 21) na matową trzydziestkę też byłem nieszczególnie zachwycony, więc cieszy mnie że się zlitowali i zaniechali kaszaniarstwa.

Na chwilę obecną cała seria SVR i PAxx2, prawie cała SV, PA, Pxx2 i EAxx4WMi mają przepiękną satynkę. Wyjątkami od reguły są tylko P232W, SV232, EA224WMi oraz EA234WMi, które pozostały matowe.
musimisie
Posty: 16
Rejestracja: 12 marca 2012, 19:02 - pn

Re: "Biurko" do montażu video + koloryzacji

08 sierpnia 2014, 12:20 - pt

Nie udało mi sie uzyskać odpowiedzi na moje pytanie dotyczące skalowania 4k. Spróbuje moze inaczej. Monitor chce kupić na raty myśle o nim w dłuższej perspektywie 5 - 8 lat. Ma mi służyć przede wszystkim do montażu wideo ale także koloryzacji w davinci (sporadycznie praca z fotografia). W przyszłym roku myśle ze co raz więcej będę pracować z filmami 4k. I tu moje pytanie o skalowanie. Czy nie lepiej np poczekać na taki monitor jak nec 4k ktory pojawi sie w grudniu tego roku?

Wróć do „Telewizja i przemysł filmowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

Zaloguj się · Zarejestruj się

Informacje

Jest 6 użytkowników online :: 5 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość
Zarejestrowani użytkownicy: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot], Bing [Bot], magmag, Semrush [Bot]
Najwięcej użytkowników (76) było online 24 kwietnia 2022, 10:40 - ndz
Liczba postów: 69124
Liczba tematów: 4174
Liczba użytkowników: 3979
Ostatnio zarejestrowany użytkownik: zpioch
Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Wybór stylu