NEC MultiSync PA272W - Out of range

Problemy eksploatacyjne, serwis.
sojer2005
Posty: 38
Rejestracja: 14 października 2014, 16:04 - wt

NEC MultiSync PA272W - Out of range

30 stycznia 2015, 00:52 - pt

Witam,
zauważyłem, że czasem (tak co kilkanaście restartów) przy starcie komputera pojawia się informacja/okienko takiej treści: H 14,6 Khz, Out of range i przechodzi w stand-by.
Muszę wówczas wyłączyć i włączyć monitor, i pojawia się pulpit.

Nie wiem z czego to wynika.
Przeszukałem stronę NEC z nadzieją na aktualizację firmware, ale zdaje się 1.00.04 to ostatnia wersja i taką posiadam.
Awatar użytkownika
Czornyj
Kontakt:
Lokalizacja: Kraków
Posty: 4364
Rejestracja: 16 listopada 2009, 14:38 - pn

Re: NEC MultiSync PA272W

30 stycznia 2015, 10:31 - pt

Jaki system operacyjny, karta graficzna, kabel podłączeniowy?
sojer2005
Posty: 38
Rejestracja: 14 października 2014, 16:04 - wt

Re: NEC MultiSync PA272W

30 stycznia 2015, 10:43 - pt

Czornyj pisze:Jaki system operacyjny, karta graficzna, kabel podłączeniowy?
Mac mini late 2014. System Yosemite 10.10. Kabel mini dp - mini dp (bardzo dobrej jakości).
Karta graficzna to integra Intel Iris HD5000.
Awatar użytkownika
Czornyj
Kontakt:
Lokalizacja: Kraków
Posty: 4364
Rejestracja: 16 listopada 2009, 14:38 - pn

Re: NEC MultiSync PA272W

30 stycznia 2015, 11:31 - pt

Znając życie wielmożne jabłko znowu coś spaprało w sterach :evil:

Spróbuj zrobić tym własne ustawienie, może nie będzie się wykrzaczać:
http://www.madrau.com/srx_download/download.html
sojer2005
Posty: 38
Rejestracja: 14 października 2014, 16:04 - wt

Re: NEC MultiSync PA272W

30 stycznia 2015, 12:16 - pt

Czornyj pisze:Znając życie wielmożne jabłko znowu coś spaprało w sterach :evil:

Spróbuj zrobić tym własne ustawienie, może nie będzie się wykrzaczać:
http://www.madrau.com/srx_download/download.html
Właśnie to podejrzewam.
Przetestuję ten program, zainstalowałem wczoraj.
sojer2005
Posty: 38
Rejestracja: 14 października 2014, 16:04 - wt

Re: NEC MultiSync PA272W

03 lutego 2015, 22:47 - wt

sojer2005 pisze:Witam,
zauważyłem, że czasem (tak co kilkanaście restartów) przy starcie komputera pojawia się informacja/okienko takiej treści: H 14,6 Khz, Out of range i przechodzi w stand-by.
Muszę wówczas wyłączyć i włączyć monitor, i pojawia się pulpit.
Program SwitchResX nie rozwiązał problemu.

…. ale chyba znalazłem inne rozwiązanie.
W ustawieniach zaawansowanych monitora wyłączyłem opcję BOOT LOGO.
Od tego czasu w/w komunikat (out of range) podczas uruchamiania systemu Mac OS nie pojawił się.
-----

Mam jeszcze pytanie dotyczące FACTORY RESET w opcjach zaawansowanych (jest jeszcze FACTORY RESET w podstawowym menu).
Pytam o opcję zaszytą w ustawieniach zaawansowanych … z ciekawości uruchomiłem to. Czy jest to jednoznaczne z utratą kalibracji fabrycznej? Czy teraz muszę sam ponownie kalibrować?

Tomek
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16446
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: NEC MultiSync PA272W

03 lutego 2015, 22:51 - wt

sojer2005 pisze:Czy jest to jednoznaczne z utratą kalibracji fabrycznej?
To jest powrót do ustawień fabrycznych, jak sama nazwa wskazuje. Kalibrację oczywiście szlag trafia.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
sojer2005
Posty: 38
Rejestracja: 14 października 2014, 16:04 - wt

Re: NEC MultiSync PA272W

03 lutego 2015, 22:54 - wt

Tom01 pisze:
sojer2005 pisze:Czy jest to jednoznaczne z utratą kalibracji fabrycznej?
To jest powrót do ustawień fabrycznych, jak sama nazwa wskazuje. Kalibrację oczywiście szlag trafia.
:/
To nie było zbyt mądre chyba.
Niech to szlag. Obraz jakiś gorszy się stał.
I co teraz ?
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16446
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: NEC MultiSync PA272W

03 lutego 2015, 23:00 - wt

sojer2005 pisze:I co teraz ?
Skalibrować trza.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
sojer2005
Posty: 38
Rejestracja: 14 października 2014, 16:04 - wt

Re: NEC MultiSync PA272W

03 lutego 2015, 23:09 - wt

Tom01 pisze:
sojer2005 pisze:I co teraz ?
Skalibrować trza.
Czyli mówiąc w skrócie rozkalibrowałem przez nieuwagę (nie wiedziałem, że są dwie funkcje reset - dwa poziomy).



Przeczytałem oczywiście wątki dotyczące kalibracji. Nie mam sprzętu i programu :-/
Chyba będę musiał poczekać do czasu wejścia programu SVII na rynek europejski.
Ostatnio zmieniony 03 lutego 2015, 23:12 - wt przez sojer2005, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Czornyj
Kontakt:
Lokalizacja: Kraków
Posty: 4364
Rejestracja: 16 listopada 2009, 14:38 - pn

Re: NEC MultiSync PA272W

03 lutego 2015, 23:11 - wt

sojer2005 pisze:
Tom01 pisze:
sojer2005 pisze:Czy jest to jednoznaczne z utratą kalibracji fabrycznej?
To jest powrót do ustawień fabrycznych, jak sama nazwa wskazuje. Kalibrację oczywiście szlag trafia.
:/
To nie było zbyt mądre chyba.
Niech to szlag. Obraz jakiś gorszy się stał.
I co teraz ?
Nie ma takiej możliwości by skasować kalibrację fabryczną ;) Skasowałeś własne ustawienia i wróciłeś do domyślnych, nie ma sensu panikować.
sojer2005
Posty: 38
Rejestracja: 14 października 2014, 16:04 - wt

Re: NEC MultiSync PA272W

03 lutego 2015, 23:14 - wt

Czornyj pisze:
Nie ma takiej możliwości by skasować kalibrację fabryczną ;) Skasowałeś własne ustawienia i wróciłeś do domyślnych, nie ma sensu panikować.
To mnie uspokoiłeś, dzięki.
Awatar użytkownika
max
Posty: 7594
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 14:09 - czw

Re: NEC MultiSync PA272W

03 lutego 2015, 23:19 - wt

Instrukcja obsługi. Strona Polski-25.

FACTORY PRESET*2
(USTAWIENIA
FABRYCZNE)
Wybranie opcji FACTORY PRESET (Ustawienia fabryczne) w menu ekranowym umożliwia
przywrócenie większości ustawień fabrycznych. Poszczególne ustawienia można przywracać
ustawień fabrycznych przez zaznaczenie danego ustawienia i naciśnięcie przycisku RESET.

*2 Tego elementu nie można zresetować za pomocą funkcji FACTORY PRESET (Ustawienia fabryczne) (Tag7).


Chyba Tom01 straszy NECowców po nocach. ;)
Byłbym nieco zszokowany, gdyby takie coś było możliwe. Trybów fabrycznych jest kilka, i jeszcze DUC/ColorComp.
sojer2005
Posty: 38
Rejestracja: 14 października 2014, 16:04 - wt

Re: NEC MultiSync PA272W

03 lutego 2015, 23:23 - wt

max pisze:Instrukcja obsługi. Strona Polski-25.

FACTORY PRESET*2
(USTAWIENIA
FABRYCZNE)
Wybranie opcji FACTORY PRESET (Ustawienia fabryczne) w menu ekranowym umożliwia
przywrócenie większości ustawień fabrycznych. Poszczególne ustawienia można przywracać
ustawień fabrycznych przez zaznaczenie danego ustawienia i naciśnięcie przycisku RESET.

*2 Tego elementu nie można zresetować za pomocą funkcji FACTORY PRESET (Ustawienia fabryczne) (Tag7).


Chyba Tom01 straszy NECowców po nocach. ;)
Byłbym nieco zszokowany, gdyby takie coś było możliwe.

Tak, tylko wcześniej w instrukcji (strona 17) jest napisane:
...
UWAGA: aby zresetować ustawienia kalibracji ekranu i ustawienie SELF COLOR CORRECTION (Automatyczna korekcja kolorów), należy użyć funkcji FACTORY PRESET (Ustawienia fabryczne) dostępnej w menu ekranowym Advanced (Zaawansowane) (patrz strona 25).
...

Ja użyłem FACTORY RESET w menu advanced.
Awatar użytkownika
max
Posty: 7594
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 14:09 - czw

Re: NEC MultiSync PA272W

03 lutego 2015, 23:28 - wt

Właśnie to przeczytałem. I zastanawiam się nad znaczeniem tych słów... :roll:
cz
czuk

Re: NEC MultiSync PA272W

03 lutego 2015, 23:33 - wt

Zostaw ustawienia fabryczne ja trochę podniosłem gamma, za bardzo nie kombinuj to nie TV
Awatar użytkownika
max
Posty: 7594
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 14:09 - czw

Re: NEC MultiSync PA272W

03 lutego 2015, 23:33 - wt

Strona Polski-27.

SELF COLOR CORRECTION (AUTOMATYCZNA KOREKCJA KOLORÓW)
Za pomocą zewnętrznego czujnika kolorów koryguje naturalne przesunięcie barw
spowodowane długotrwałym użytkowaniem.


Czyli wszystko OK.
Jakbyś porawił fabrykę w barwie podświetlenia, przy pomocy kalibratora, po kilku latach używania, to byś te własne poprawki stracił. Ale Ty tego nie robiłeś.

Strachy na lachy. ;)
Ps. Ja resetuję MultiProfilerem pod Adminem. Raz na ruski rok. Czyli raz.
Ostatnio zmieniony 03 lutego 2015, 23:41 - wt przez max, łącznie zmieniany 1 raz.
sojer2005
Posty: 38
Rejestracja: 14 października 2014, 16:04 - wt

Re: NEC MultiSync PA272W

03 lutego 2015, 23:40 - wt

max pisze:Strona Polski-27.

SELF COLOR CORRECTION (AUTOMATYCZNA KOREKCJA KOLORÓW)
Za pomocą zewnętrznego czujnika kolorów koryguje naturalne przesunięcie barw
spowodowane długotrwałym użytkowaniem.


Czyli wszystko OK.
Jakbyś porawił fabrykę w barwie podświetlenia, przy pomocy kalibratora, po kilku latach używania, to byś te własne poprawki stracił. Ale Ty tego nie robiłeś.

Strachy na lachy. ;)
Ok, zrozumiałem :-)
sojer2005
Posty: 38
Rejestracja: 14 października 2014, 16:04 - wt

Re: NEC MultiSync PA272W

06 lutego 2015, 21:56 - pt

sojer2005 pisze:Witam,
zauważyłem, że czasem (tak co kilkanaście restartów) przy starcie komputera pojawia się informacja/okienko takiej treści: H 14,6 Khz, Out of range i przechodzi w stand-by.
Muszę wówczas wyłączyć i włączyć monitor, i pojawia się pulpit.

…. ale chyba znalazłem inne rozwiązanie.
W ustawieniach zaawansowanych monitora wyłączyłem opcję BOOT LOGO.
Od tego czasu w/w komunikat (out of range) podczas uruchamiania systemu Mac OS nie pojawił się.
Mały update:
wyłączenie opcji BOOT LOGO trwale rozwiązało ten problem.
Zero komunikatów "out of range" podczas włączania komputera.
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16446
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: NEC MultiSync PA272W

08 lutego 2015, 12:22 - ndz

sojer2005 pisze:wyłączenie opcji BOOT LOGO trwale rozwiązało ten problem.
To nie jest rozwiązanie. Mam w bezpośrednim zasięgu kilka różnych model makówek i nie miałem nigdy takiego objawu na PA272W. Proponuję zgłaszać problem do serwisu.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl

Wróć do „Dział wsparcia technicznego”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

Zaloguj się · Zarejestruj się

Informacje

Jest 4 użytkowników online :: 3 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość
Zarejestrowani użytkownicy: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot]
Najwięcej użytkowników (76) było online 24 kwietnia 2022, 10:40 - ndz
Liczba postów: 69125
Liczba tematów: 4174
Liczba użytkowników: 3979
Ostatnio zarejestrowany użytkownik: zpioch
Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Wybór stylu