monitor 24 do gier

Listy polecanych monitorów do różnych zastosowań.
piccolo36
Posty: 7
Rejestracja: 14 lutego 2015, 20:42 - sob

monitor 24 do gier

14 lutego 2015, 20:50 - sob

Witam

Zamierzam wymienić swój leciwy LG 2261vp. Moje oko przykuł LG 24GM77 ze względu na cenę oraz parametry. Monitor będzie głównie wykorzystywany do gier MMO, RPG, RTS, czasem fps/wyścigi. Co sądzicie o tym monitorze? warto go kupić? I ogólnie jest sens brania 120, 144 Hz przy w/w gatunkach gier?
Mogę wydać do 1500zł
mój PC: i7 3770k, asus p8z77v-pro, 2x4gb ramm, ssd, 1tb hdd, GF 670 (niedługo będzie GF970 albo 980)

Dzięki z opinie oraz może inne propozycje:)
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
max
Posty: 7594
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 14:09 - czw

Re: monitor 24 do gier

14 lutego 2015, 21:17 - sob

To trochę nie to forum. Tu raczej zaglądają graficy komputerowi, a Ci nie pracują na monitorach do gier.

Tu masz recenzję. Trochę sprechaną, ale zawsze:
http://www.prad.de/new/monitore/test/20 ... m77-b.html

Panel TN ma słabe kąty tzn. przy odchyleniach głowy od kąta prostego zmienia się obraz. Dobre kąty mają panele IPS.

Tu masz obecny wynalazek:
http://www.prad.de/new/monitore/test/20 ... 261vp.html
Też TN.

GF670? A co z tą kartą nie tak, że trzeba wymieniać na nową? Nie lepiej kupić nowe wrotki albo rower :?:

Oba monitory mają tą samą rozdzielczość, ten sam marny panel, różnią się minimalnie rozmiarem.
Jaki jest sens wymieniać jedno g... na inne g... :?:
Może nowa piłka :?:
markov
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 31
Rejestracja: 10 lutego 2015, 11:56 - wt

Re: monitor 24 do gier

14 lutego 2015, 22:41 - sob

Zacznijmy od tego, że ta 670ka 120 czy 144 FPSów w większości ładnych tytułów nie wykręci, więc kupowanie monitora 140/144 Hz mija się z celem ( mam taką 670kę edycji 3x Windforce OC 4 GB i przy ostatnim Tomb Raider nie wykręciła nawet stałych 55 klatek ). Podobnie będzie z jedną 970ka w przypadku topowych tytułów, a nawet jak się jej uda, to zapcha się przy najbardziej wymagających odgrzewanych kotletach jak przekroczy 3.5 gb vram ( nvidia dała do wiwatu z tym modelem ).

Do 1500 zł kup sobie jakiegoś średniego IPSa (bez linczu proszę!), może nawet załapiesz się na 2560x1440, a te 'gamingowe' TNki sobie odpuść. Tak czy siak - przy większej rozdziałce, jak i przy 144 hz bez sli się nie obędzie jeżeli planujesz wyciągać z gier maximum, choć nie wiemy w co grasz. GTX 970 przy CS:GO i 2560x1440 wykręca średnio 200-220 klatek, ale to raczej 'leciutki' tytuł.

Swoją drogą, kto Ci polecił i7ke do gier? HT się tu raczej nie przydaje.
Ostatnio zmieniony 14 lutego 2015, 22:43 - sob przez markov, łącznie zmieniany 1 raz.
markov
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 31
Rejestracja: 10 lutego 2015, 11:56 - wt

Re: monitor 24 do gier

14 lutego 2015, 22:42 - sob

//przepraszam, quote zamiast edit.
piccolo36
Posty: 7
Rejestracja: 14 lutego 2015, 20:42 - sob

Re: monitor 24 do gier

15 lutego 2015, 08:48 - ndz

No dobra, a jeżeli mój PC nie będzie w stanie dać 100+ fps to korzystając z monitora 120, 144 Hz, obraz będzie gorszy? Czy po prostu nie wykorzystam potencjału monitora?
Co do kątów to i tak siedzę zawsze na wprost, więc chyba aż tak to nie będzie przeszkadzać.
I nie sądzę abym chciał wychodzić powyżej 1920x1080 :)
Awatar użytkownika
max
Posty: 7594
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 14:09 - czw

Re: monitor 24 do gier

15 lutego 2015, 09:15 - ndz

Te monitory mają potencjał jak kłoda drewna na dnie jeziora.

Zgadzam się, że do gier nie potrzeba więcej niż 1920x1200. Jeśli więc kupujesz nowy monitor, wybierz chociaż taki, który ma lepszy obraz, wyższą ergonomię, lepszy zakres regulacji mocy podświetlenia. Chyba LG robi takie.

Że tak zapytam. Widzisz różnicę między 60Hz i 120Hz? Jest ona istotna? Jak wymienisz TN na IPS różnicę na pewno zobaczysz.
markov
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 31
Rejestracja: 10 lutego 2015, 11:56 - wt

Re: monitor 24 do gier

15 lutego 2015, 10:06 - ndz

Jak chcesz uzyskać 120 Hz, to musisz mieć 120 klatek, to samo tyczy się 144. Inaczej to mija się z celem, bo zapłacisz za coś, czego nie uświadczysz.

Jeżeli jedyne co robisz to grasz, to różnicę zobaczysz, ale co najwyżej w słabych tytułach bo takiej ilości klatek nie wykręcisz. Osobiście podobnie jak max poleciłbym IPS i w pseudo gamingowy sprzęt do domu bym się nie pchał.
piccolo36
Posty: 7
Rejestracja: 14 lutego 2015, 20:42 - sob

Re: monitor 24 do gier

15 lutego 2015, 10:30 - ndz

to w takim wypadku warto kupic EIZO Foris FS2434 ? czy może jakiś inny?
i czy w ogóle będzie różnica między moim aktualnym monitorem 2ms a tym eizo co ma 5ms?
Przepraszam, że zanudzam ale chciałbym kupić w miarę dobry sprzęt z którego będę zadowolony.
Chyba, że polecicie inne IPSy.
Patrzyłem jeszcze na Eizo FlexScan EV2455 i NEC MultiSync EA244WMi ale one są 16:10 a mi zależy na 16:9
Jeżeli trzeba będzie troszke dopłacić do dobrego sprzętu to przemyślę taką możliwość :)
Ostatnio zmieniony 15 lutego 2015, 10:41 - ndz przez piccolo36, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
max
Posty: 7594
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 14:09 - czw

Re: monitor 24 do gier

15 lutego 2015, 10:38 - ndz

EV2450. Niestety dość drogi, ale chyba mieści się w budżecie. Jeśli obecna karta wyciąga 60Hz, to nie trzeba jej wymieniać.
Breathless
Posty: 130
Rejestracja: 08 grudnia 2014, 18:04 - pn

Re: monitor 24 do gier

15 lutego 2015, 10:56 - ndz

piccolo36 pisze:ale one są 16:10 a mi zależy na 16:9
Można wiedzieć czemu?
piccolo36
Posty: 7
Rejestracja: 14 lutego 2015, 20:42 - sob

Re: monitor 24 do gier

15 lutego 2015, 10:58 - ndz

Breathless pisze:
piccolo36 pisze:ale one są 16:10 a mi zależy na 16:9
Można wiedzieć czemu?
Kiedyś miałem samsunga 16:10, potem się przesiadłem na tego LG i jakoś (może to dziwne) 16:9 mi lepiej odpowiada.
piccolo36
Posty: 7
Rejestracja: 14 lutego 2015, 20:42 - sob

Re: monitor 24 do gier

15 lutego 2015, 11:49 - ndz

a to że np PC będzie w grach generował 60+ fps to nie będzie to miało wpływu na wydajność przy monitorze 60hz?
markov
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 31
Rejestracja: 10 lutego 2015, 11:56 - wt

Re: monitor 24 do gier

15 lutego 2015, 11:51 - ndz

Od tego jest VSYNC, który w dużym skrócie blokuje FPSy do stałych 60. Nie ma sensu dawać karcie wolnej ręki, żeby generowała tak dużo jak tylko podoła, bo będzie się niepotrzebnie pocić.
piccolo36
Posty: 7
Rejestracja: 14 lutego 2015, 20:42 - sob

Re: monitor 24 do gier

15 lutego 2015, 13:34 - ndz

a czy jest sens aby dopłacić i kupić Eizo FG2421-BK ?
Awatar użytkownika
max
Posty: 7594
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 14:09 - czw

Re: monitor 24 do gier

15 lutego 2015, 13:37 - ndz

Matthaios
Posty: 14
Rejestracja: 08 grudnia 2014, 12:47 - pn

Re: monitor 24 do gier

15 lutego 2015, 14:00 - ndz

piccolo36 pisze:a czy jest sens aby dopłacić i kupić Eizo FG2421-BK ?
Ja z kolei uważam, że tak, do gier czy filmów monitor jest świetny, rewelacyjny, w podobnej kwocie, czy nawet większej, nie kupisz nic lepszego. Problem z nim jest tylko taki, że bez selekcji nie ma sensu do niego podchodzić. Poszczególne egzemplarze potrafią się sporo różnić w wyświetlanym obrazie (np. występujący cross-hatching).
Awatar użytkownika
max
Posty: 7594
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 14:09 - czw

Re: monitor 24 do gier

15 lutego 2015, 14:10 - ndz

Hmm. On się pytał, czy jest sens dopłacić. Ty odpowiadasz, że jest sens dopłacić, pod warunkiem, że dopłacisz (za selekcję). :lol:

To ja proponuję dopłacić do NEC EA274WMi. Dostaniesz większy monitor, wyższej jakości, 16:9, 27", o wyższej rozdzielczości 2560x1440. Uzasadnione też będzie spełnienie marzenia o wymianie karty grafiki. "Stara" prawdopodobnie nie uciągnie tej rozdzielczości przy 60Hz. Za to z powodu mniejszego piksela można by pokusić się o wyłączenie antyaliasingu. Kto wie, czy "starucha" nie dała by rady?
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16451
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: monitor 24 do gier

15 lutego 2015, 14:50 - ndz

piccolo36 pisze:a czy jest sens aby dopłacić i kupić Eizo FG2421-BK ?
Proponuję pofatygować się i go zobaczyć. Płynność ruchu zabija na miejscu.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
GrzesiekR
Posty: 1293
Rejestracja: 31 grudnia 2012, 18:42 - pn

Re: monitor 24 do gier

15 lutego 2015, 16:23 - ndz

Moim zdaniem głównym, zasadniczym problemem związanym z wyświetlaniem ruchu przez wyświetlacze typu LCD nie jest brak płynności. Tą skutecznie zapewnia odpowiedni komputer/konsola wyposażony w odpowiednią kartę graficzną. Ewentualne, sporadyczne szarpnięcia to mniejszy problem. Problemem nierozerwalnie związanym z technologią LCD, w KAŻDYM monitorze tego typu jest rozmycie ruchu. Ruszając głową w jakieś grze 3D nie widzimy w ostrości szczegółów widoku, krajobrazu, obiektów itp. Jest to możliwe tylko przy bardzo wolnym ruchu lub najlepiej na nieruchomym obrazie. Wówczas rozmycie jest bardzo niewielkie. Nie widziałem w akcji słynnego już EIZO FG2421, ale idę o zakład, że tam rozmycie ruchu również jest, tylko może mniejsze. Pod tym względem tęskno do technologii kineskopowej, która jest tutaj niedościgniona. Matryce TN, które mają wiele wad i szczególnie na tym forum są ośmieszane, akurat w kwestii rozmycia ruchu będą zawsze lepsze niż każdy IPS/PLS/VA z akceleratorem. 60 klatek daje wystarczającą płynność, dalej to już prymitywny marketing. Chodzi o to, aby uzyskać ostrość ruchu przy szybszym niż żółwie tempo poruszaniu obrazu. I tego nie osiągnie się nigdy w technologi LCD, również w takich cudeńkach jak EIZO FG2421.
Ostatnio zmieniony 15 lutego 2015, 16:33 - ndz przez GrzesiekR, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16451
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: monitor 24 do gier

15 lutego 2015, 16:30 - ndz

Słuszne uwagi, ale nie poruszył Pan kwestii wynalazku gaszenia klatki. Mechanizm taki stosuje się w TV i zaawansowanych monitorach do grania w tym również w FG2421. Polega na tym, że klatka obrazu jest na ułamek czasu wyłączana, co powoduje drastyczne zredukowanie rozmycia. Wynika to z prostej zasady. Przejście z koloru w kolor, przy niedużej jego zmianie, jest na LCD dużo dłuższe, niż przejście do oddalonych odcieni. Stąd zgaszenie powoduje stłumienie potencjalnego rozmytego obrazu, czyli niechcianego wyświetlenia nowej i starej klatki na raz. Przejście do nowego odcienia przez czerń jest bardzo szybkie. Mam pod ręką całkiem sporo zapamiętałych graczy FPP, mianowicie do moich synów wpadają koledzy, którzy są za każdym razem porażeni jakością gry FPP właśnie na FG2421. Całkiem fajna grupa reprezentatywna.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl

Wróć do „Polecane monitory”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

Zaloguj się · Zarejestruj się

Informacje

Jest 3 użytkowników online :: 2 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość
Zarejestrowani użytkownicy: Bing [Bot], Google [Bot]
Najwięcej użytkowników (76) było online 24 kwietnia 2022, 10:40 - ndz
Liczba postów: 69137
Liczba tematów: 4175
Liczba użytkowników: 3980
Ostatnio zarejestrowany użytkownik: bonhart
Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Wybór stylu