Witam,
poszukuje monitora do pracy z cad, internetu, bardzo amatorskiej grafiki, czasami gram ale nie zależy mi na monitorze dla gracza.
Zależy mi na;
-Aby monitor nie męczył oczu,
-wysokiej rozdzielczość, najlepiej 2560x1440,
-dobrej jakość obrazu.
Zastanawiam się nad:
-NEC EA274WMi
-Dell U2515H
-EA244WMi
Lepiej wybrać któryś z tych monitórw U2515H lub EA244WMi i do tego dokupić kartę graficzną, czy zrezygnować z karty i dołożyć do EA274WMi ?
Z góry dziękuje za pomoc, pozdrawiam
Monitor uniwersalny.
Post
Re: Monitor uniwersalny.
NEC EA274WMi, 27" 2560x1440. Do tego typu zastosowań to minimum.
Kartę bym wybrał zewnętrzną, najtańszą jak to możliwe, tak aby zmieścić się w budżecie. Wyjście DisplayPort lub DVI DuaLink. Nawet sprawną używkę.
Można spróbować integrę w procesorze. Pamiętać należy wówczas, że płyta główna musi mieć wyjście DisplayPort lub DVI DualLink. Przydzielić też trochę pamięci RAM.
To czy integra wystarczy zależy od złożoności i zaawansowania projektów oraz nowości procesora i wersji grafiki w niej zawartej.
Myślę, że można wypróbować najpierw integrę. Jak będzie jakiś problem, to dokupić grafikę później.
Powiększenie już kupionego monitora nie jest możliwe.
Kartę bym wybrał zewnętrzną, najtańszą jak to możliwe, tak aby zmieścić się w budżecie. Wyjście DisplayPort lub DVI DuaLink. Nawet sprawną używkę.
Można spróbować integrę w procesorze. Pamiętać należy wówczas, że płyta główna musi mieć wyjście DisplayPort lub DVI DualLink. Przydzielić też trochę pamięci RAM.
To czy integra wystarczy zależy od złożoności i zaawansowania projektów oraz nowości procesora i wersji grafiki w niej zawartej.
Myślę, że można wypróbować najpierw integrę. Jak będzie jakiś problem, to dokupić grafikę później.
Powiększenie już kupionego monitora nie jest możliwe.
Post
Re: Monitor uniwersalny.
Kartę mam odpowiednią, tyko chciałem mocniejszą. Chce kupić tego ea274wmi ale cena mnie trochę przeraża.
A co sądzicie o dellu?
A co sądzicie o dellu?
Post
Re: Monitor uniwersalny.
Zostaw kartę, wybierz NECa. Jest lepszy od DELLi mimo, że też biurowy.
NEC ma dobre podświetlenie jak na W-LEDa. Niebieska dioda z zielono-czerwonym luminoforem. W zwykłych W-LEDach luminofor jest żółty.
Bardzo szeroki zakres regulacji mocy podświetlenia, PWM o bardzo wysokiej częstotliwości 20kHz, satynowe wykończenie powierzchni dające dobrą ostrość i kontrast, duże możliwości regulacyjne m.in. dzięki 10cio bitowemu 1D LUT, w razie potrzeby możliwość kalibracji (raczej ewenement w klasie biurowej, choć do wykonania raczej przez profesjonalistę), renomowany producent.
NEC ma dobre podświetlenie jak na W-LEDa. Niebieska dioda z zielono-czerwonym luminoforem. W zwykłych W-LEDach luminofor jest żółty.
Bardzo szeroki zakres regulacji mocy podświetlenia, PWM o bardzo wysokiej częstotliwości 20kHz, satynowe wykończenie powierzchni dające dobrą ostrość i kontrast, duże możliwości regulacyjne m.in. dzięki 10cio bitowemu 1D LUT, w razie potrzeby możliwość kalibracji (raczej ewenement w klasie biurowej, choć do wykonania raczej przez profesjonalistę), renomowany producent.
Post
Re: Monitor uniwersalny.
Ea244wmi różni się od ea274wmi tylko rozdzielczością? Czy są różnice w podświetleniu?
-
cz
Post
Re: Monitor uniwersalny.
Różnica cenowa między tymi monitorami wydaje się być duża,ja bym brał Ea27,w Ea24 występują jakieś zakłócenia w jakości wyświetlanego obrazu,przynajmniej takie chodzą słuchy,ea 27 to większa rozdzielczość ,mniejsza plamka,większa powierzchnia do pracy.
Post
Re: Monitor uniwersalny.
EA244WMi ma PWM niskiej częstotliwości, bodaj 280Hz. Ponoć czasem wchodzi w interferencje z FRC matrycy.
Nie wiem jaki luminofor ma w podświetleniu.
Nie wiem jaki luminofor ma w podświetleniu.
Post
Re: Monitor uniwersalny.
Tom twierdzi że EA244 ma jakiś problem z pracą przetwornicy, na tyle duży że zauważalny gołym okiem. Poza tym do CAD przydaje się mała plamka i większa powierzchnia czyli EA274. Ma on pewne problemy jak doza nierównomierności, niebieszczenie obrazu, artefakty i parę innych ale i tak lepsze niż DELL. Do grafiki potrzeba czegoś z wyższej półki.
Co do karty graficznej to jeśli chcesz grać w nowsze gry w 2560x1440 to tyko w trybie okienkowym, chyba że kupisz sobie coś z serii Titan albo rozciągasz obraz. Patrząc po testach nawet gtx980 sobie kiepsko radzi z tą rozdziałką. Jeżeli karta wystarcza do projektów i będzie obsługiwać ten monitor (DVI dual link powinno dać radę) to nie ma sensu wymieniać.
Co do karty graficznej to jeśli chcesz grać w nowsze gry w 2560x1440 to tyko w trybie okienkowym, chyba że kupisz sobie coś z serii Titan albo rozciągasz obraz. Patrząc po testach nawet gtx980 sobie kiepsko radzi z tą rozdziałką. Jeżeli karta wystarcza do projektów i będzie obsługiwać ten monitor (DVI dual link powinno dać radę) to nie ma sensu wymieniać.
Post
Po pierwsze, karty graficzne (podobnie jak i procesory) są testowane w specjalnie dobranych miejscach testowych, które są mocno wymagające, by pokazać, jak sprzęt zachowuje się w najostrzejszych akcjach. Przez zdecydowaną większość czasu gry ilość kl/s będzie wyższa.
Po drugie, w grach podczas testowania kart zawsze ustawia się najwyższe lub niemal najwyższe dostępne ustawienia graficzne - wysokie wygładzanie krawędzi czy ultra detale naprawdę mocno obniżają płynność, a nie wpływają widocznie na poprawę grafiki. Różnicy między wysokimi ustawieniami a ultra trzeba szukać na statycznych screenach, a nawet tam ciężko wyłapać - niemal niedostrzegalne - zmiany. Nawet na średnich detalach większość obecnych gier wygląda naprawdę dobrze i trzeba by specjalnie doszukiwać się różnic w grafice podczas rozgrywki, by zobaczyć jakieś bardzo niewielkie cięcia w stosunku do wyższych ustawień.
Re: Monitor uniwersalny.
Bez przesady, każda nowa karta graficzna średniej klasy poradzi sobie z 2560x1440 po odpowiedniej redukcji detali. Seria Titan jest skrajnie nieopłacalna i na dobrą sprawę nie jest kierowana bezpośrednio do graczy. Od starszego, zwykłego Titana wydajniejszy jest GTX 980, więc zakup tamtej karty dla przykładu nie ma sensu. Nowy Titan X oferuje niezłą wydajność, 30-35% wyższą od GTX 980, jednak wkrótce na rynek wejdzie GTX 980 Ti, który prawdopodobnie będzie miał wydajność bardzo zbliżoną do Titana X (chodzą nawet pogłoski, że dzięki wyższym taktowaniom ma być nieznacznie wydajniejszy, choć nie wiem, czy Nvidia chciałaby sobie aż tak bardzo strzelać w kolano) za połowę jego ceny. Bardzo dobrze, że czytałeś testy, jednak zwróć uwagę na dwie rzeczy:DirectCut pisze: Co do karty graficznej to jeśli chcesz grać w nowsze gry w 2560x1440 to tyko w trybie okienkowym, chyba że kupisz sobie coś z serii Titan albo rozciągasz obraz. Patrząc po testach nawet gtx980 sobie kiepsko radzi z tą rozdziałką.
Po pierwsze, karty graficzne (podobnie jak i procesory) są testowane w specjalnie dobranych miejscach testowych, które są mocno wymagające, by pokazać, jak sprzęt zachowuje się w najostrzejszych akcjach. Przez zdecydowaną większość czasu gry ilość kl/s będzie wyższa.
Po drugie, w grach podczas testowania kart zawsze ustawia się najwyższe lub niemal najwyższe dostępne ustawienia graficzne - wysokie wygładzanie krawędzi czy ultra detale naprawdę mocno obniżają płynność, a nie wpływają widocznie na poprawę grafiki. Różnicy między wysokimi ustawieniami a ultra trzeba szukać na statycznych screenach, a nawet tam ciężko wyłapać - niemal niedostrzegalne - zmiany. Nawet na średnich detalach większość obecnych gier wygląda naprawdę dobrze i trzeba by specjalnie doszukiwać się różnic w grafice podczas rozgrywki, by zobaczyć jakieś bardzo niewielkie cięcia w stosunku do wyższych ustawień.
Post
Tak czy inaczej to tylko uproszczenie dla nakreślenia sytuacji: jeśli budżet jest ograniczony a nawet karty za 1000+ złoty wymagają cięcia detali, to lepiej dołożyć do monitora, a kwestię grafiki odłożyć na później.
Re: Monitor uniwersalny.
Odnoszę wrażenie że to działa odwrotnie - zaokrąglona liczba klatek wygląda optymistycznie na papierze nie uwzględniając spadków prędkości przy bardziej wymagających scenach. Spadki poniżej 30 klatek to łatwo zauważalne cięcia. Co więcej te zestawy testowe też są wyposażone w mocne podzespoły o małym zużyciu. Trzeba przyjąć pewien margines błędu kiedy samemu ma się iluś tam letni mocno używany sprzęt, niekoniecznie nawet highendowy.Szynkars pisze: Po pierwsze, karty graficzne (podobnie jak i procesory) są testowane w specjalnie dobranych miejscach testowych, które są mocno wymagające, by pokazać, jak sprzęt zachowuje się w najostrzejszych akcjach. Przez zdecydowaną większość czasu gry ilość kl/s będzie wyższa.
To już kwestia indywidualna. Nam niskie detale czy brak cieni nie przeszkadza, ale to zależy od gracza.wysokie wygładzanie krawędzi czy ultra detale naprawdę mocno obniżają płynność, a nie wpływają widocznie na poprawę grafiki.
Tak czy inaczej to tylko uproszczenie dla nakreślenia sytuacji: jeśli budżet jest ograniczony a nawet karty za 1000+ złoty wymagają cięcia detali, to lepiej dołożyć do monitora, a kwestię grafiki odłożyć na później.
-
cz
Post
Re: Monitor uniwersalny.
Jesteś zawodowym graczem ,czy szpiegiem z krainy deszczowców..DirectCut pisze: ale to zależy od gracza.
Tak czy inaczej to tylko uproszczenie dla nakreślenia sytuacji: jeśli budżet jest ograniczony a nawet karty za 1000+ złoty wymagają cięcia detali, to lepiej dołożyć do monitora, a kwestię grafiki odłożyć na później.
Post
http://www.purepc.pl/karty_graficzne/ja ... i?page=0,2
http://www.purepc.pl/karty_graficzne/ba ... h?page=0,2
Z drugiej strony chyba nie ma sensu ciągnąć dalej tego off-topu, temat tyczy się czego innego, ale być może nasza wymiana zdań przynajmniej lepiej zobrazowała autorowi tematu, jak wyższa rozdzielczość wpływa na wydajność i jakiego ewentualnie komputera potrzebowałby do gry w 2560x1440. Jednak nawet, jeśli ten jest słabszy od wcześniej przytoczonego, również proponuję najpierw skupić się na monitorze, jego zmienia raz na rok czy dwa, a dokupienie potem lepszej karty czy procesora nie jest problemem. Autor nie sprecyzował również, w jakie dokładnie gry chciałby grać, stwierdzenie: "czasami gram ale nie zależy mi na monitorze dla gracza" może oznaczać, że autor niekoniecznie ma na myśli np. popularnego ostatnio Wiedźmina 3 czy wymagające FPS-y, zatem możliwe, że nawet stosunkowo słaby w oczach zapalonego gracza komputer może tutaj okazać się w zupełności wystarczający.
Re: Monitor uniwersalny.
No tak, z tym się zgadzam, dlatego testy są przeprowadzane w wymagających miejscach testowych, aby pokazać najgorszy możliwy scenariusz. Na szczęście przy kartach od mniej więcej Radeona R9 280 / GeForce GTX 960 i przy sensownym procesorze (wydajnościowo przyjmijmy jakikolwiek Core i5 Sandy Bridge lub nowszy) spadki poniżej 30 kl/s nie będą zbyt często spotykane, średnie detale i większość gier powinna płynnie hulać nawet w 2560x1440 (zakładam, że z zauważalnie słabszym sprzętem nikt nie myśli o rozgrywce w 2560x1440, zresztą większość grając na tej rozdziałce i tak ma dużo lepsze podzespoły). Nie trzeba Titana i kręconego Core i7.DirectCut pisze: Odnoszę wrażenie że to działa odwrotnie - zaokrąglona liczba klatek wygląda optymistycznie na papierze nie uwzględniając spadków prędkości przy bardziej wymagających scenach. Spadki poniżej 30 klatek to łatwo zauważalne cięcia. /../
Oczywiście, z tym, że pogoń za detalami ultra to ślepa uliczka, wydajność bardzo mocno idzie w dół, a zmian w grafice trzeba by doszukiwać się z lupą na screenach. O ile na niskich mogą być widoczne jakieś bardziej widoczne cięcia podczas rozgrywki, o tyle od średnich, a tym bardziej od wysokich detali poziom grafiki jest już bardzo przyzwoity i nie idzie zbytnio w górę wraz z włączaniem kolejnych wodotrysków. Przykłady:DirectCut pisze: To już kwestia indywidualna. Nam niskie detale czy brak cieni nie przeszkadza, ale to zależy od gracza.
http://www.purepc.pl/karty_graficzne/ja ... i?page=0,2
http://www.purepc.pl/karty_graficzne/ba ... h?page=0,2
Z drugiej strony chyba nie ma sensu ciągnąć dalej tego off-topu, temat tyczy się czego innego, ale być może nasza wymiana zdań przynajmniej lepiej zobrazowała autorowi tematu, jak wyższa rozdzielczość wpływa na wydajność i jakiego ewentualnie komputera potrzebowałby do gry w 2560x1440. Jednak nawet, jeśli ten jest słabszy od wcześniej przytoczonego, również proponuję najpierw skupić się na monitorze, jego zmienia raz na rok czy dwa, a dokupienie potem lepszej karty czy procesora nie jest problemem. Autor nie sprecyzował również, w jakie dokładnie gry chciałby grać, stwierdzenie: "czasami gram ale nie zależy mi na monitorze dla gracza" może oznaczać, że autor niekoniecznie ma na myśli np. popularnego ostatnio Wiedźmina 3 czy wymagające FPS-y, zatem możliwe, że nawet stosunkowo słaby w oczach zapalonego gracza komputer może tutaj okazać się w zupełności wystarczający.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości