Witam, kupiłem ostatnio monitor eizo s2243w mam też wobec niego kilka pytań. Otóż martwi nie jedna rzecz, ekran przy wyświetlaniu bieli (np. office) u góry ma zabarwienie lekko różowawe natomiast od dołu jest ono zdecydowanie zielonkawe, czy jest to wina kalibracji? Może karty graficznej? (geforce7600gt) albo kabla, gniazda czy po prostu taki oto szczesliwy model trafil do moich rąk i nic na to nie poradze??
Druga sprawa to wyświetlanie kolorów przez przeglądarkę (firefox najnowsza wersja). Są zdecydowanie zbyt jaskrawe, kwaśne. oczywiście zmieniłem gfx.color_management.mode na 1 lecz nadal wydaje mi się ze zbyt jaskrawo jest wyświetlane. Robiąc test z lokomotywa na stronie obie wyglądają na zbyt przesycone. Zapisując je na dysku photoshop wyswietla jedna w łagodniejszych barwach. Tak samo gdy zrobie printscreena z jakiejś strony, widze tą samą różnice. Co do testu ze światłem, pali się na zielono.
Podobną zależność zauważyłem przy różnych programach do przeglądania zdjęc etc. Jedne kłamią inne mniej, tutaj pytanie z jakiego korzystać? A których unikać, podstawowy windowsowy jest do bani (wszystko pomarańczowe) oraz jakich playerów używać, Windows media player również źle się zachowuje. Proszę o pomoc.
s2243w kilka pytań
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: s2243w kilka pytań
Widzi Pan tzw "murę" monitora szerokogamutowego, albo faktycznie jest nierówny. Pierwsze wykluczy Pan obracając monitor do góry nogami. Jeśli wraz z ekranem obrócą się przebarwienia, problem dotyczy monitora.bonobo pisze:Witam, kupiłem ostatnio monitor eizo s2243w mam też wobec niego kilka pytań. Otóż martwi nie jedna rzecz, ekran przy wyświetlaniu bieli (np. office) u góry ma zabarwienie lekko różowawe natomiast od dołu jest ono zdecydowanie zielonkawe, czy jest to wina kalibracji?
W systemie jest profil monitora?bonobo pisze:Druga sprawa to wyświetlanie kolorów przez przeglądarkę (firefox najnowsza wersja). Są zdecydowanie zbyt jaskrawe, kwaśne. oczywiście zmieniłem gfx.color_management.mode na 1 lecz nadal wydaje mi się ze zbyt jaskrawo jest wyświetlane. Robiąc test z lokomotywa na stronie obie wyglądają na zbyt przesycone.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: s2243w kilka pytań
przebarwienia są w tych samych miejscach, wiec problem dotyczy monitora. jest na to jakas rada?
tak jest profil, w zakładce 'zarządzanie kolorami' daje zastosuj
tak jest profil, w zakładce 'zarządzanie kolorami' daje zastosuj
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Skąd jest ten profil?
Re: s2243w kilka pytań
Tylko serwis może coś poradzić.bonobo pisze:przebarwienia są w tych samych miejscach, wiec problem dotyczy monitora. jest na to jakas rada?
`bonobo pisze:tak jest profil, w zakładce 'zarządzanie kolorami' daje zastosuj
Skąd jest ten profil?
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: s2243w kilka pytań
profil mam od pana ktróry kalibrował monitor wiec tu jest wszystko jak należy. albo ja coś źle robie albo sie system sypie bo teraz po restarcie komputera obie lokomotywy sa przygaszone, nie jedna. (?)
jak mam to rozumiec ze tylko serwis moze cos poradzic? z tego co czytalem na forum tylko przy dosyc sporej różnicy barwnej (20%??) można liczyć na reklamacje, inaczej nie ma sensu?? u mnie napewno nie jest to az tak spora różnica jednak przy tego typu wyswietlaniu nie ma mowy o jakimkolwiek zblizeniu sie do rzeczywistych barw...
jak mam to rozumiec ze tylko serwis moze cos poradzic? z tego co czytalem na forum tylko przy dosyc sporej różnicy barwnej (20%??) można liczyć na reklamacje, inaczej nie ma sensu?? u mnie napewno nie jest to az tak spora różnica jednak przy tego typu wyswietlaniu nie ma mowy o jakimkolwiek zblizeniu sie do rzeczywistych barw...
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: s2243w kilka pytań
Jeśli FF chodzi w trybie 1 to tak ma być. Sprawdzenie poprawności kalibracji i z grubsza przypisania właściwego profilu to odpalenie lokomotyw w FF w domyślnym trybie 2. Mają być wyraźnie inne. Ważne: Po zmianie trybu FF trzeba wyłączyć przeglądarkę.bonobo pisze:profil mam od pana ktróry kalibrował monitor wiec tu jest wszystko jak należy. albo ja coś źle robie albo sie system sypie bo teraz po restarcie komputera obie lokomotywy sa przygaszone, nie jedna. (?)
Jeśli monitor był "pierwszy z brzegu" tak może być. EIZO nie gwarantuje idealnej równomierności w przypadku tego modelu. Lekarstwem na to jest selekcja. Jeśli jest nierówny jak Pan pisze, zapewne nie była zamawiana. Bo jeśli była, sprzedawca wymieni go Panu na drugi. Zresztą w ogóle nie powinien w takim przypadku takiego nierównego dostarczyć. Wszak jak kalibrował to widział. Serwis fabryczny pomoże w przypadku przekroczenia norm. I w tym momencie ważne czy monitor pochodzi z polskiej dystrybucji czy zagranicznej. W przypadku tej drugiej szanse na wymianę są zerowe, bo fabryczna ograniczona gwarancja jest dużo gorsza od naszej.bonobo pisze:jak mam to rozumiec ze tylko serwis moze cos poradzic?
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: s2243w kilka pytań
monitor od alstor. nie było selekcji, przyznam że nie spodziewałem się aż takiego niemiłego zaskoczenia po tym ekranie. wiem ze to nie jest profesjonalny sprzęt lecz uczciwy poziom wg mnie powinien trzymać. Mój 8 letni monitor crt wyświetla lepiej, heh czuje się jakbym przesiadł się z poloneza do malucha. czy w kwestii ubiegania się o wymianę nie mam żadnych szans? argumentujac np że monitor nie nadaje się do celów do jakich jest przeznaczony z powodu zakłamywania barw? poniżej zamieszczam zdjęcia robione aparatem przy włączonym notatniku. soczewka aparatu nawet bardziej wyłapała ta różnice niż moje oko.
http://imageshack.us/f/94/pict1482m.jpg/
http://imageshack.us/f/521/pict1479.jpg/
http://imageshack.us/f/94/pict1482m.jpg/
http://imageshack.us/f/521/pict1479.jpg/
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: s2243w kilka pytań
U sprzedawcy jak najbardziej z tytułu przepisów o niezgodności towaru z umową. O ile, rzecz jasna, były jakiekolwiek rozmowy o nadawaniu się sprzętu do kontroli koloru. W serwisie, jeśli przypadek jest tak silny jak na zdjęciach też jest spora szansa, ale to już moim zdaniem druga instancja bo to roszczenie gwarancyjne a tu są zupełnie inne przepisy, mniej korzystne dla Panabonobo pisze:czy w kwestii ubiegania się o wymianę nie mam żadnych szans? argumentujac np że monitor nie nadaje się do celów do jakich jest przeznaczony z powodu zakłamywania barw?
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: s2243w kilka pytań
to prawda, zdjęcia mocniej ukazują problem, nie jest tak widoczny gołym okiem. bliskie prawdy jest pierwsze zdjęcie (1482m.jpg) hmm... wiec pozostaje mi błaganie sprzedawcy o wymianę. ma prawo w takiej sytuacji, nie zgodzić się na wymianę? jakich argumentów używać? monitor wybierany pod kątem pracy w środowisku adobe, jeśli ma to znaczenie. prosze o pomoc
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: s2243w kilka pytań
Przepisy mówią tak:
USTAWA
z dnia 27 lipca 2002 r.
o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
(Dz. U. z dnia 5 września 2002 r.)
Art. 4.
1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.
2. W przypadku indywidualnego uzgadniania właściwości towaru konsumpcyjnego domniemywa się, że jest on zgodny z umową, jeżeli odpowiada podanemu przez sprzedawcę opisowi lub ma cechy okazanej kupującemu próbki albo wzoru, a także gdy nadaje się do celu określonego przez kupującego przy zawarciu umowy, chyba że sprzedawca zgłosił zastrzeżenia co do takiego przeznaczenia towaru.
3. W przypadkach nieobjętych ust. 2 domniemywa się, że towar konsumpcyjny jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany, oraz gdy jego właściwości odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju. Takie samo domniemanie przyjmuje się, gdy towar odpowiada oczekiwaniom dotyczącym towaru tego rodzaju, opartym na składanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy, producenta lub jego przedstawiciela; w szczególności uwzględnia się zapewnienia, wyrażone w oznakowaniu towaru lub reklamie, odnoszące się do właściwości towaru, w tym także terminu, w jakim towar ma je zachować.
Prywatnie radzę najpierw spróbować się dogadać, po ludzku. Jeśli monitor ewidentnie ma defekty wykluczające z Pana zastosowania a sprzedawca nie będzie przejawiał dobrej woli wówczas niestety trzeba próbować dochodzić drogą prawną. To nieprzyjemne rzeczy i nie gwarantujące sukcesu.
USTAWA
z dnia 27 lipca 2002 r.
o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
(Dz. U. z dnia 5 września 2002 r.)
Art. 4.
1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.
2. W przypadku indywidualnego uzgadniania właściwości towaru konsumpcyjnego domniemywa się, że jest on zgodny z umową, jeżeli odpowiada podanemu przez sprzedawcę opisowi lub ma cechy okazanej kupującemu próbki albo wzoru, a także gdy nadaje się do celu określonego przez kupującego przy zawarciu umowy, chyba że sprzedawca zgłosił zastrzeżenia co do takiego przeznaczenia towaru.
3. W przypadkach nieobjętych ust. 2 domniemywa się, że towar konsumpcyjny jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany, oraz gdy jego właściwości odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju. Takie samo domniemanie przyjmuje się, gdy towar odpowiada oczekiwaniom dotyczącym towaru tego rodzaju, opartym na składanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy, producenta lub jego przedstawiciela; w szczególności uwzględnia się zapewnienia, wyrażone w oznakowaniu towaru lub reklamie, odnoszące się do właściwości towaru, w tym także terminu, w jakim towar ma je zachować.
Prywatnie radzę najpierw spróbować się dogadać, po ludzku. Jeśli monitor ewidentnie ma defekty wykluczające z Pana zastosowania a sprzedawca nie będzie przejawiał dobrej woli wówczas niestety trzeba próbować dochodzić drogą prawną. To nieprzyjemne rzeczy i nie gwarantujące sukcesu.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: s2243w kilka pytań
No tak, rozumiem. Pozostaje mi jedynie uprzedzić przyszłych nabywców. Żeby mi było jeszcze milej właśnie wyskoczył subpixel, tego też gwarancja nie obejmuje tak? (narazie jest tylko jeden, niebieski)
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: s2243w kilka pytań
Uprzedzać trzeba, że monitory LCD należy SELEKCJONOWAĆ! Inaczej przed wrodzonymi przypadłościami wyświetlaczy chroni tylko przypadek. Sęk w tym że dużo ludzi nie wierzy i liczy na to że jakoś to będzie. Później sakramentalne: "A nie mówiłem...".bonobo pisze:Pozostaje mi jedynie uprzedzić przyszłych nabywców. Żeby mi było jeszcze milej właśnie wyskoczył subpixel, tego też gwarancja nie obejmuje tak? (narazie jest tylko jeden, niebieski)
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości