Należy włączyć próbę koloru w Photoshopie Widok-Próba koloru->Własne i ustawić profil maszyny. Następnie przygotować materiał i przed zapisaniem Edycja->Konwertuj do profilu. Na maszynie puszczać w takim wypadku trzeba bez jakiejkolwiek korekcji,orwo pisze:Czy może Pan napisać na co powinienem zwrócić uwagę i jak przygotować plik, aby wysłany materiał do fotolabu (jego wydruk) wyglądał jak na moim skalibrowanym monitorze komputera?
Który kalibrator wybrać ?
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Który kalibrator wybrać ?
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Który kalibrator wybrać ?
Rozumiem, że muszę korzystać z Photoshopa....
Z fotografią pracuję na programie http://dl-c.com/content/view/12/26/ , prosty program, który ma również kalibrację kolorów karty x rate.
Czy materiały do druku fotografii oryginalne (papier +tusze) są dużo droższe od zamienników? (może warto zainwestować w spektrometr color munki photo)?
dziękuję za pomoc i pozdrawiam
Z fotografią pracuję na programie http://dl-c.com/content/view/12/26/ , prosty program, który ma również kalibrację kolorów karty x rate.
Czy materiały do druku fotografii oryginalne (papier +tusze) są dużo droższe od zamienników? (może warto zainwestować w spektrometr color munki photo)?
dziękuję za pomoc i pozdrawiam
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Który kalibrator wybrać ?
Tak jest najprościej.orwo pisze:Rozumiem, że muszę korzystać z Photoshopa....
Niestety nie znam tego.orwo pisze:Z fotografią pracuję na programie
Badziewie dużo tańsze, dobrej jakości mogą być nawet droższe.orwo pisze:Czy materiały do druku fotografii oryginalne (papier +tusze) są dużo droższe od zamienników?
Ile razy będzie Pan profilować? Raz na rok, dwa? Poza tym posiadanie sprzętu wcale nie determinuje super efektów. Moim zdaniem lepiej jechać na oryginałach, ew zlecić profilowanie dla ulubionego typu papieru czy dwóch i mieć to z głowy.orwo pisze:(może warto zainwestować w spektrometr color munki photo)?
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Który kalibrator wybrać ?
Ps. program http://dl-c.com/content/view/12/26/ do fotografii warto poznać, jest równie dobry jak PS, kosztuje ułamek ceny PS, zajmuje mało miejsca na komputerze, zrobił go twórca program Lotus.
Post
A co do samego programu, to po co zmieniać przyzwyczajenia? Poza tym PS jest standardem na rynku i szkoda inwestować czas w poznawanie nowego narzędzia, które na pewno nie jest lepsze.
Cena, to też słaby argument. Jeśli ktoś korzysta zawodowo, to go stać na Adobe. Zazwyczaj jest to równowartość jednego zlecenia. A na raty np. to już w ogóle nie są jakieś kosmiczne pieniądze. Jeśli ktoś się tylko bawi, to dla samego Adobe lepiej jak korszysta z pirata, bo potem jak już będzie chciał kupić to kupi właśnie Adobe
A żeby nie było off-topic, to może Panie Tomaszu, pokusić się o jakieś usystematyzowane porównanie mierników? Mnie osobiście np. interesuje różnica pomiędzy i1 pro, a BasICColor DISCUS. Ewentualnie jak bardzo od powyższych odbiega i1 Display Pro? Może osobny wątek na ten temat?
Re: Który kalibrator wybrać ?
To akurat nie jest najlepsza reklama Lotus to jakaś masakra.orwo pisze:Ps. program http://dl-c.com/content/view/12/26/ do fotografii warto poznać, jest równie dobry jak PS, kosztuje ułamek ceny PS, zajmuje mało miejsca na komputerze, zrobił go twórca program Lotus.
A co do samego programu, to po co zmieniać przyzwyczajenia? Poza tym PS jest standardem na rynku i szkoda inwestować czas w poznawanie nowego narzędzia, które na pewno nie jest lepsze.
Cena, to też słaby argument. Jeśli ktoś korzysta zawodowo, to go stać na Adobe. Zazwyczaj jest to równowartość jednego zlecenia. A na raty np. to już w ogóle nie są jakieś kosmiczne pieniądze. Jeśli ktoś się tylko bawi, to dla samego Adobe lepiej jak korszysta z pirata, bo potem jak już będzie chciał kupić to kupi właśnie Adobe
A żeby nie było off-topic, to może Panie Tomaszu, pokusić się o jakieś usystematyzowane porównanie mierników? Mnie osobiście np. interesuje różnica pomiędzy i1 pro, a BasICColor DISCUS. Ewentualnie jak bardzo od powyższych odbiega i1 Display Pro? Może osobny wątek na ten temat?
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Który kalibrator wybrać ?
Będzie taki wątek poradnikowy, podobny do monitorowych.Filip pisze:Mnie osobiście np. interesuje różnica pomiędzy i1 pro, a BasICColor DISCUS. Ewentualnie jak bardzo od powyższych odbiega i1 Display Pro? Może osobny wątek na ten temat?
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
- Czornyj
- Kontakt:
- Lokalizacja: Kraków
Post
i1Display Pro wygląda niezwykle obiecująco, konstrukcyjnie jest niebywale sprytny, przemyślany i wyrafinowany, bolączki poprzednika najprawdopodobniej zostały wyeliminowane i to w bezpardonowy sposób - każdy egzemplarz jest indywidualnie charakteryzowany spektralnie.
Kolorymetr otrzymał wsparcie w oprogramowaniu basICColor display 5/Spectraview Profiler 5. Niestety w wersji beta jeszcze nie udało mi się go odpalić, ale gdy tylko wpadnie mi w ręce funkcjonująca beta porównam go z basICColor DISCUS-em, EIZO Swingiem (nie odstaje od DISCUS-a), i1 pro i Color Munki.
Re: Który kalibrator wybrać ?
Różnica między i1pro a DISCUS-em sprowadza się głównie do precyzji pomiarów w cieniach - spektrofotometr ma znacznie mniejsze sensele niż kolorymetr, więc siłą rzeczy szum tła ma w jego przypadku znaczny wpływ na precyzję uzyskiwanych pomiarów ciemnych próbek.Filip pisze:A żeby nie było off-topic, to może Panie Tomaszu, pokusić się o jakieś usystematyzowane porównanie mierników? Mnie osobiście np. interesuje różnica pomiędzy i1 pro, a BasICColor DISCUS. Ewentualnie jak bardzo od powyższych odbiega i1 Display Pro? Może osobny wątek na ten temat?
i1Display Pro wygląda niezwykle obiecująco, konstrukcyjnie jest niebywale sprytny, przemyślany i wyrafinowany, bolączki poprzednika najprawdopodobniej zostały wyeliminowane i to w bezpardonowy sposób - każdy egzemplarz jest indywidualnie charakteryzowany spektralnie.
Kolorymetr otrzymał wsparcie w oprogramowaniu basICColor display 5/Spectraview Profiler 5. Niestety w wersji beta jeszcze nie udało mi się go odpalić, ale gdy tylko wpadnie mi w ręce funkcjonująca beta porównam go z basICColor DISCUS-em, EIZO Swingiem (nie odstaje od DISCUS-a), i1 pro i Color Munki.
Post
Re: Który kalibrator wybrać ?
A jak jest z trwałością poszczególnych czujników? Z tego co wiem, to i1 Display2 to w zasadzie jednorazówka Po roku – dwóch już się do niczego nie nadaje.
- Czornyj
- Kontakt:
- Lokalizacja: Kraków
Post
To jak szybko kolorymetry będą się sypać, oraz gdzie i za ile będzie ew. można je reanimować pozostaje kwestią otwartą.
Re: Który kalibrator wybrać ?
Tego niestety nie wiadomo. Wiadomo jedynie, że ponieważ indywidualne krzywe charakterystyczne są wgrywane do pamięci każdego sensora, to potencjalnie można je uaktualnić.Filip pisze:A jak jest z trwałością poszczególnych czujników? Z tego co wiem, to i1 Display2 to w zasadzie jednorazówka Po roku – dwóch już się do niczego nie nadaje.
To jak szybko kolorymetry będą się sypać, oraz gdzie i za ile będzie ew. można je reanimować pozostaje kwestią otwartą.
- Czornyj
- Kontakt:
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: Który kalibrator wybrać ?
Ethan Hansen przeporwadził laboratoryjne testy nowego i1Display Pro i skonfrontował go z basICColor DISCUSem. Wnioski potwierdzają moje własne obserwacje - sensor wydaje się oferować najlepszy na rynku stosunek jakość/cena, a konstrukcyjnie wypisz-wymaluj przypomnia ekonomiczną wersję bezkompromisowego DISCUSa.
Jeśli więc ktoś planuje zakup kalibratora do monitorów, to mz. wybór stał się niesłychanie prosty.
http://www.drycreekphoto.com/Learn/Cali ... _i1D3.html
Jeśli więc ktoś planuje zakup kalibratora do monitorów, to mz. wybór stał się niesłychanie prosty.
http://www.drycreekphoto.com/Learn/Cali ... _i1D3.html
Post
Re: Który kalibrator wybrać ?
Wszystko pięknie, tylko jak na razie programy basICColor i ColorEyes Display nie obsługują kolorymetru i1 Display Pro.
- Czornyj
- Kontakt:
- Lokalizacja: Kraków
Post
Na chwilę obecną jest wsparcie dla tego kolorymetru w oprogramowaniu NEC SpectraView II oraz EIZO ColorNavigator 6.0.1, a oprogramowanie basICColor display 5 jest już w fazie public beta, więc powinno być dostępne lada dzień po niedzieli.
No a do tego - last but not least - wraz z sensorem dostajemy bardzo dobre oprogramowanie i1profiler, które jest naprawdę niczego sobie. I w dodatku z licencją na nieograniczoną liczbę stanowisk...
Re: Który kalibrator wybrać ?
ColorEyes podobno nie będzie obsługiwał.orwo pisze:Wszystko pięknie, tylko jak na razie programy basICColor i ColorEyes Display nie obsługują kolorymetru i1 Display Pro.
Na chwilę obecną jest wsparcie dla tego kolorymetru w oprogramowaniu NEC SpectraView II oraz EIZO ColorNavigator 6.0.1, a oprogramowanie basICColor display 5 jest już w fazie public beta, więc powinno być dostępne lada dzień po niedzieli.
No a do tego - last but not least - wraz z sensorem dostajemy bardzo dobre oprogramowanie i1profiler, które jest naprawdę niczego sobie. I w dodatku z licencją na nieograniczoną liczbę stanowisk...
Post
Re: Który kalibrator wybrać ?
Ok. Ale czy jest to narzędzie, które może wspólnie z NEC SpectraView II skalibrować szerokogamutowca np. PA301W? czy mówimy tylko o kalibracji normalnego gamutu?Czornyj pisze:ColorEyes podobno nie będzie obsługiwał.orwo pisze:Wszystko pięknie, tylko jak na razie programy basICColor i ColorEyes Display nie obsługują kolorymetru i1 Display Pro.
Na chwilę obecną jest wsparcie dla tego kolorymetru w oprogramowaniu NEC SpectraView II oraz EIZO ColorNavigator 6.0.1, a oprogramowanie basICColor display 5 jest już w fazie public beta, więc powinno być dostępne lada dzień po niedzieli.
No a do tego - last but not least - wraz z sensorem dostajemy bardzo dobre oprogramowanie i1profiler, które jest naprawdę niczego sobie. I w dodatku z licencją na nieograniczoną liczbę stanowisk...
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Który kalibrator wybrać ?
Poza "detalem", który uniemożliwia regulację RGB monitora.Czornyj pisze:dostajemy bardzo dobre oprogramowanie i1profiler, które jest naprawdę niczego sobie.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
- Czornyj
- Kontakt:
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: Który kalibrator wybrać ?
"Uniemożliwia" to stanowczo za dużo powiedziane - obejście tego problemu znalazłem w 5 minutTom01 pisze:Poza "detalem", który uniemożliwia regulację RGB monitora.Czornyj pisze:dostajemy bardzo dobre oprogramowanie i1profiler, które jest naprawdę niczego sobie.
- Czornyj
- Kontakt:
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: Który kalibrator wybrać ?
No jasne. X-Rite przygotował kalibracje spektralne dla monitorów wąsko- i szerokogamutowych CCFL, W-LED, RGB LED, oraz dla projektorów.gunde svan pisze:Ok. Ale czy jest to narzędzie, które może wspólnie z NEC SpectraView II skalibrować szerokogamutowca np. PA301W? czy mówimy tylko o kalibracji normalnego gamutu?
Post
Re: Który kalibrator wybrać ?
Ile zajmie opisanie sposobu?Czornyj pisze:"Uniemożliwia" to stanowczo za dużo powiedziane - obejście tego problemu znalazłem w 5 minutTom01 pisze:Poza "detalem", który uniemożliwia regulację RGB monitora.Czornyj pisze:dostajemy bardzo dobre oprogramowanie i1profiler, które jest naprawdę niczego sobie.
Post
Re: Który kalibrator wybrać ?
Mogę zapytać jak rozwiązać ten problem w i1 Profiler?Czornyj pisze:"Uniemożliwia" to stanowczo za dużo powiedziane - obejście tego problemu znalazłem w 5 minutTom01 pisze:Poza "detalem", który uniemożliwia regulację RGB monitora.Czornyj pisze:dostajemy bardzo dobre oprogramowanie i1profiler, które jest naprawdę niczego sobie.
- Czornyj
- Kontakt:
- Lokalizacja: Kraków
Post
Display Settings:
1) display technology: Wide Gamut CCFL
2) White Point: Measure..., ...second display, White Patch, zawieszamy sensor na wyświetlonym białym polu, wciskamy Mesure - oprogramowanie wyświetla wartość Luminance oraz White Point.
W tym momencie wchodzimy do menu OSD monitora, ustawiamy wartość Brightness tak, by uzyskać odpowiednią jaskrawość (np. 80cd/m2) - po zmianie procentu musimy klikać przycisk Measure w i1profilerze, bo program nie ma możliwości ciągłego pomiaru. Po uzyskaniu odpowiedniego poziomu jaskrawości wchodzimy w gain RGB i ustawiamy wszystkie wagi RGB na 100%, klikamy measure by odczytać koordynaty chromatyczne punktu bieli. Natępnie - w zależności od natywnej temperatury naszego monitora - przycinamy dwie z nich (zwykle G oraz B, ew. R i G), starając się osiągnąć koordynaty chromatyczne D65 - tj. x=0,313 y=0,329. Przy ustawianiu należy kierować się zasadą, że:
- przycinanie kanału R zmniejsza wartość koordynatu x
- przycinanie kanału G jednocześnie zwiększa wartość koordynatu x oraz zmniejsza wartość koordynatu y
- przycinanie kanału B jednocześnie zwiększa wartość koordynatu x oraz zwiększa wartość koordyntu y
Po skalibrowaniu punktu bieli do koordynatów D65 sprawdzamy, czy wartość jaskrawości nie wymaga dodatkowej korekty, zaś po ew. korektach i uzyskaniu dokłanie kombinacji zakładanych wartości (np. 80cd/m2 przy x=0,313 y=0,329) wciskamy przycisk Cancel i ponownie wybieramy:
Display Settings:
1) display technology: Wide Gamut CCFL
2) White Point: D65
3) Luminance: wartość ustawiona podczas kalibracji, np. 80cd/m2
4) Contrast Ratio: Native
Profile Settings:
1) Chromatic Adaptation CIECAT02
2) ICCE Profile Version: v2
3) Tone Response Curve: gamma 2,2
4) Profile Type: Matrix based
Patch Set:
wedle uznania i cierpliwości
Measurement:
Adjust brightness and contrast manually
Re: Który kalibrator wybrać ?
Jasne.orwo pisze:Mogę zapytać jak rozwiązać ten problem w i1 Profiler?
Niewiele -Filip pisze:Ile zajmie opisanie sposobu?
Display Settings:
1) display technology: Wide Gamut CCFL
2) White Point: Measure..., ...second display, White Patch, zawieszamy sensor na wyświetlonym białym polu, wciskamy Mesure - oprogramowanie wyświetla wartość Luminance oraz White Point.
W tym momencie wchodzimy do menu OSD monitora, ustawiamy wartość Brightness tak, by uzyskać odpowiednią jaskrawość (np. 80cd/m2) - po zmianie procentu musimy klikać przycisk Measure w i1profilerze, bo program nie ma możliwości ciągłego pomiaru. Po uzyskaniu odpowiedniego poziomu jaskrawości wchodzimy w gain RGB i ustawiamy wszystkie wagi RGB na 100%, klikamy measure by odczytać koordynaty chromatyczne punktu bieli. Natępnie - w zależności od natywnej temperatury naszego monitora - przycinamy dwie z nich (zwykle G oraz B, ew. R i G), starając się osiągnąć koordynaty chromatyczne D65 - tj. x=0,313 y=0,329. Przy ustawianiu należy kierować się zasadą, że:
- przycinanie kanału R zmniejsza wartość koordynatu x
- przycinanie kanału G jednocześnie zwiększa wartość koordynatu x oraz zmniejsza wartość koordynatu y
- przycinanie kanału B jednocześnie zwiększa wartość koordynatu x oraz zwiększa wartość koordyntu y
Po skalibrowaniu punktu bieli do koordynatów D65 sprawdzamy, czy wartość jaskrawości nie wymaga dodatkowej korekty, zaś po ew. korektach i uzyskaniu dokłanie kombinacji zakładanych wartości (np. 80cd/m2 przy x=0,313 y=0,329) wciskamy przycisk Cancel i ponownie wybieramy:
Display Settings:
1) display technology: Wide Gamut CCFL
2) White Point: D65
3) Luminance: wartość ustawiona podczas kalibracji, np. 80cd/m2
4) Contrast Ratio: Native
Profile Settings:
1) Chromatic Adaptation CIECAT02
2) ICCE Profile Version: v2
3) Tone Response Curve: gamma 2,2
4) Profile Type: Matrix based
Patch Set:
wedle uznania i cierpliwości
Measurement:
Adjust brightness and contrast manually
Wróć do „Kalibracja monitorów”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości