Gdzie dobre ceny? Np EV3237
Moderator: Informator
Regulamin forum
Działy firmowe są dedykowane konkretnym firmom. Pytania można zadawać tak, jakby kierowali je Państwo bezpośrednio do fabryki lub przedstawicielstwa. Wszelkie publikowane informacje są potwierdzone u źródła lub w serwisie fabrycznym. Użytkownicy z oznaczeniem marki w nazwie "rangi" są pracownikami firm związanych z producentem i je reprezentują.
Działy firmowe są dedykowane konkretnym firmom. Pytania można zadawać tak, jakby kierowali je Państwo bezpośrednio do fabryki lub przedstawicielstwa. Wszelkie publikowane informacje są potwierdzone u źródła lub w serwisie fabrycznym. Użytkownicy z oznaczeniem marki w nazwie "rangi" są pracownikami firm związanych z producentem i je reprezentują.
Post
Gdzie dobre ceny? Np EV3237
Skłaniałem się bardziej ku zakupowi EA275UHD (4000zł), mimo, że bardziej kusi mnie większy rozmiar Eizo - ale jednak 2500zł róznicy w cenie za kilka cali, to podziękuję.
Po czym widzę, że EV3237 na amazonie razem z dostawą kosztuje 5300zł. I przy tej różnicy 31.5" znów by mnie zaczęło kusić..
Do brzegu - jest jakiś polski sklep, który ma EV3237 w cenie sporo niższej niż 6500?
Po czym widzę, że EV3237 na amazonie razem z dostawą kosztuje 5300zł. I przy tej różnicy 31.5" znów by mnie zaczęło kusić..
Do brzegu - jest jakiś polski sklep, który ma EV3237 w cenie sporo niższej niż 6500?
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Gdzie dobre ceny? Np EV3237
Na tym sprzęcie zarabia się zaledwie kilka procent, więc jakim cudem miałaby być realna cena sporo poniżej 6500zł? Chyba, że ktoś miałby powód pozbywać się takiego poniżej ceny zakupu. Ew niemiecka dystrybucja jest tańsza, ale to przez inną gwarancję.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Także proszę zwrócić uwagę, że zapytałem nie z powodu jakiegoś małego sklepiku czy ogłoszenia, ale po pierwsze amazon jest dość wiarygodny, a po drugie oprócz oferty amazonu jest tam oferta kilkunastu (dziesięciu?) sklepów u nich - w podobnych cenach.
Ale.. jasne, może 30 firm pozbywa się poniżej ceny zakupu.
Cena może być sporo niższa z uwagi na euro - w amazonie przeliczam je samemu po atrakcyjnym kursie, nie wiem po jakim kursie przeliczają polskie sklepy. A może po prostu niemiecka dystrybucja jest tańsza bo większe wzięcie na produkt premium jest na tamtym rynku.
edit: nie siedząc w branży, nie wiedząc, że kilka procent - to odkąd odkryłem, że jedno małe pytanie o negocjacje w sklepie rowerowym obniżyło mi cenę roweru o 1500zł, to rzadko kupuję droższe rzeczy bez pytania.
Re: Gdzie dobre ceny? Np EV3237
Nie wiem ile się zarabia przecież. Zapytałem czy jest jakiś sklep, bez pretensji w głosie czy oskarżeń.Tom01 pisze:Na tym sprzęcie zarabia się zaledwie kilka procent, więc jakim cudem miałaby być realna cena sporo poniżej 6500zł? Chyba, że ktoś miałby powód pozbywać się takiego poniżej ceny zakupu. Ew niemiecka dystrybucja jest tańsza, ale to przez inną gwarancję.
Także proszę zwrócić uwagę, że zapytałem nie z powodu jakiegoś małego sklepiku czy ogłoszenia, ale po pierwsze amazon jest dość wiarygodny, a po drugie oprócz oferty amazonu jest tam oferta kilkunastu (dziesięciu?) sklepów u nich - w podobnych cenach.
Ale.. jasne, może 30 firm pozbywa się poniżej ceny zakupu.
Cena może być sporo niższa z uwagi na euro - w amazonie przeliczam je samemu po atrakcyjnym kursie, nie wiem po jakim kursie przeliczają polskie sklepy. A może po prostu niemiecka dystrybucja jest tańsza bo większe wzięcie na produkt premium jest na tamtym rynku.
edit: nie siedząc w branży, nie wiedząc, że kilka procent - to odkąd odkryłem, że jedno małe pytanie o negocjacje w sklepie rowerowym obniżyło mi cenę roweru o 1500zł, to rzadko kupuję droższe rzeczy bez pytania.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Gdzie dobre ceny? Np EV3237
Nie tu leży różnica. Niemiecka dystrybucja oferuje EIZO z minimalną gwarancją producenta. Polska z gwarancją typu "Exclusive". Przede wszystkim, choć nie tylko, na różnicę ceny wpływa inny zakres świadczeń gwarancyjnych. Lepsza gwarancja jest po prostu droższa. W przeszłości również wielokrotnie zdarzało się uchwycić, że modele z rynku niemieckiego były inne niż na naszym. W tej chwili powoli to zanika ale wykluczyć nie można.temen pisze:A może po prostu niemiecka dystrybucja jest tańsza bo większe wzięcie na produkt premium jest na tamtym rynku.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Jakie to różnice?
amazon oferuje od siebie 30dni na zwrot, co też jest dość miłe.
znalazłem porównanie gwarancji na stronie Eizo.
"Rozszerzona Gwarancja EIZO Exclusive Service" 5 lat
"Gwarancja Producenta (ograniczona)" 3 lata
Amazon reklamuje, że ma 5 lat. Na pewno nie mają Exclusive?
Re: Gdzie dobre ceny? Np EV3237
Okres gwarancji taki sam, w polskiej "exclusive" można mieć 2 martwe piksele świecące, 2 martwe piksele nieświecące, 5 martwych subpikseliTom01 pisze: Nie tu leży różnica. Niemiecka dystrybucja oferuje EIZO z minimalną gwarancją producenta. Polska z gwarancją typu "Exclusive".
Jakie to różnice?
amazon oferuje od siebie 30dni na zwrot, co też jest dość miłe.
znalazłem porównanie gwarancji na stronie Eizo.
"Rozszerzona Gwarancja EIZO Exclusive Service" 5 lat
"Gwarancja Producenta (ograniczona)" 3 lata
Amazon reklamuje, że ma 5 lat. Na pewno nie mają Exclusive?
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
W dużym skrócie: Jeśli zakupi Pan monitor z dystrybucji niemieckiej, nie będzie obowiązywała polska "exclusive" więc ewentualna naprawa będzie na warunkach dystrybutora niemieckiego. Najpierw serwis uzgodni z dystrybutorem zakres naprawy i rozliczenie. To trwa. Potem naprawi uwzględniając normy minimalne. Polskie np umożliwiają wymianę monitora przy jednym pikselu, fabryczne nie. Inne są normy nierównomierności podświetlenia. Panel LCD w gwarancji fabrycznej objęty jest okresem pół roku. W kwestiach spornych, serwis może "przymknąć oko" na defekty na granicy lub poniżej norm w "swoich" monitorach. Nie ma takiej możliwości w "obcych".
Co do 3 i 5 lat, w gwarancji fabrycznej jest rozróżnienie panelu, elektroniki i reszty i obowiązują różne okresy. W exclusive 5 na całe urządzenie.
Re: Gdzie dobre ceny? Np EV3237
Nie mówiłem "okres" tylko "zakres". Inne są normy pikseli, warunki naprawy, szybkość naprawy oraz również okresy gwarancji poszczególnych elementów monitora.temen pisze:Nie tu leży różnica.
W dużym skrócie: Jeśli zakupi Pan monitor z dystrybucji niemieckiej, nie będzie obowiązywała polska "exclusive" więc ewentualna naprawa będzie na warunkach dystrybutora niemieckiego. Najpierw serwis uzgodni z dystrybutorem zakres naprawy i rozliczenie. To trwa. Potem naprawi uwzględniając normy minimalne. Polskie np umożliwiają wymianę monitora przy jednym pikselu, fabryczne nie. Inne są normy nierównomierności podświetlenia. Panel LCD w gwarancji fabrycznej objęty jest okresem pół roku. W kwestiach spornych, serwis może "przymknąć oko" na defekty na granicy lub poniżej norm w "swoich" monitorach. Nie ma takiej możliwości w "obcych".
Co do 3 i 5 lat, w gwarancji fabrycznej jest rozróżnienie panelu, elektroniki i reszty i obowiązują różne okresy. W exclusive 5 na całe urządzenie.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Gdzie dobre ceny? Np EV3237
Ja mam, jak to czasem bywa, sposób myślenia nieco na opak.
EIZO to firma, która produkuje bardzo solidne monitory. Na tyle solidne, że daje na nie 5 lat gwarancji. Nie sądzę, żeby monitory przeznaczone na różne rynki różniły się między sobą fizycznie.
A zatem, wydaje się godne rozważenia, czy nie warto kupić monitor tańszy, godząc się na niższy okres/zakres gwarancji. Prawdopodobieństwo awarii i tak jest przecież niskie u renomowanego, japońskiego producenta. A mamy za niższą cenę pełnowartościowy, wysokiej jakości produkt. Przy odrobinie szczęścia nie skorzystamy z gwarancji pomiędzy 3-5 rokiem. Przy pechu? No cóż. Zostało to wliczone w ryzyko i niższą cenę. Zawsze też możemy zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na odpłatny serwis.
Przy zakupie wielu produktów w ten sposób, wydaje mi się, że wyjdziemy statystycznie na plus.
PS. Nie mam żadnych doświadczeń z Amazonem. Nigdy tam nic nie kupiłem. Ba, nawet mi to przez myśl nie przeszło. Ale tylko krowa nie zmienia poglądów.
EIZO to firma, która produkuje bardzo solidne monitory. Na tyle solidne, że daje na nie 5 lat gwarancji. Nie sądzę, żeby monitory przeznaczone na różne rynki różniły się między sobą fizycznie.
A zatem, wydaje się godne rozważenia, czy nie warto kupić monitor tańszy, godząc się na niższy okres/zakres gwarancji. Prawdopodobieństwo awarii i tak jest przecież niskie u renomowanego, japońskiego producenta. A mamy za niższą cenę pełnowartościowy, wysokiej jakości produkt. Przy odrobinie szczęścia nie skorzystamy z gwarancji pomiędzy 3-5 rokiem. Przy pechu? No cóż. Zostało to wliczone w ryzyko i niższą cenę. Zawsze też możemy zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na odpłatny serwis.
Przy zakupie wielu produktów w ten sposób, wydaje mi się, że wyjdziemy statystycznie na plus.
PS. Nie mam żadnych doświadczeń z Amazonem. Nigdy tam nic nie kupiłem. Ba, nawet mi to przez myśl nie przeszło. Ale tylko krowa nie zmienia poglądów.
Post
Odnośnie kwestii spornych i pójścia na rękę klientowi - to jest bardzo dobry argument, niestety dopiero po doświadczeniu jego. Apple ma też niby rewelacyjną obsługę i serwis, a osobiście narzekam trochę.
W sumie żaden mi się nie zepsuł nigdy, pikseli wadliwych czy subpikseli też nie doświadczyłem, ale jak czytam przy cenie 6500zł ile może być wadliwych pikseli/subpikseli to włos się trochę jeży.
Re: Gdzie dobre ceny? Np EV3237
Tak tak, zrozumiałem, ale nie doprecyzował Pan jaki zakres, a różnice pomiędzy 2 gwarancjami opisanymi na stronie EIZO otwiera okres, stąd do tego porównałem.Tom01 pisze: Nie mówiłem "okres" tylko "zakres". Inne są normy pikseli, warunki naprawy, szybkość naprawy oraz również okresy gwarancji poszczególnych elementów monitora.
Przy jednym pikselu wymiana monitora? Jak to? skoro na stronie EIZO czytam, że norma iso pozwala na 2 martwe piksele świecące, 2 martwe nie świecące, 5 subpikseli.. na każdy milion pikseli.Tom01 pisze: W dużym skrócie: Jeśli zakupi Pan monitor z dystrybucji niemieckiej, nie będzie obowiązywała polska "exclusive" więc ewentualna naprawa będzie na warunkach dystrybutora niemieckiego. Najpierw serwis uzgodni z dystrybutorem zakres naprawy i rozliczenie. To trwa. Potem naprawi uwzględniając normy minimalne. Polskie np umożliwiają wymianę monitora przy jednym pikselu, fabryczne nie. Inne są normy nierównomierności podświetlenia. Panel LCD w gwarancji fabrycznej objęty jest okresem pół roku. W kwestiach spornych, serwis może "przymknąć oko" na defekty na granicy lub poniżej norm w "swoich" monitorach. Nie ma takiej możliwości w "obcych".
Odnośnie kwestii spornych i pójścia na rękę klientowi - to jest bardzo dobry argument, niestety dopiero po doświadczeniu jego. Apple ma też niby rewelacyjną obsługę i serwis, a osobiście narzekam trochę.
Hm. Ale z punktu widzenia klienta, skoro piksele mogą być uszkodzone w obu przypadkach i nie kwalifikować do naprawy gwarancyjnej, to reszta uszkodzeń chyba psuje cały monitor i każda gwarancja powinna je naprawić?Tom01 pisze: Co do 3 i 5 lat, w gwarancji fabrycznej jest rozróżnienie panelu, elektroniki i reszty i obowiązują różne okresy. W exclusive 5 na całe urządzenie.
W sumie żaden mi się nie zepsuł nigdy, pikseli wadliwych czy subpikseli też nie doświadczyłem, ale jak czytam przy cenie 6500zł ile może być wadliwych pikseli/subpikseli to włos się trochę jeży.
Post
Re: Gdzie dobre ceny? Np EV3237
Tak mi się jeszcze skojarzyło.
Ostatnio coś kupowałem. Pani spytała czy chcę dokupić wydłużenie gwarancji. Spytałem za ile? Wyszło ok. +15% za 2 lata. Podziękowałem.
Mam niejakie wrażenie, że tutaj możliwość wyboru w polskiej opcji "Exclusive" została podjęta za klienta. Jest tylko "lepiej/dłużej i drożej". Nie ma do wyboru "gorzej/krócej i taniej".
Nie jestem do końca przekonany, czy to dobra strategia dla klienta.
Gdzieś, kiedyś, dawno temu, pisali tu chyba, że ostrzejsze normy wad (równomierności podświetlenia i badpikseli) mają dopiero najdroższe CG. Natomiast CX, CS, EV jak cała "reszta świata".
Ostatnio coś kupowałem. Pani spytała czy chcę dokupić wydłużenie gwarancji. Spytałem za ile? Wyszło ok. +15% za 2 lata. Podziękowałem.
Mam niejakie wrażenie, że tutaj możliwość wyboru w polskiej opcji "Exclusive" została podjęta za klienta. Jest tylko "lepiej/dłużej i drożej". Nie ma do wyboru "gorzej/krócej i taniej".
Nie jestem do końca przekonany, czy to dobra strategia dla klienta.
Gdzieś, kiedyś, dawno temu, pisali tu chyba, że ostrzejsze normy wad (równomierności podświetlenia i badpikseli) mają dopiero najdroższe CG. Natomiast CX, CS, EV jak cała "reszta świata".
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Oczywiście, jeśli Pan kupi niemiecki EV3237, NAJPRAWDOPODOBNIEJ nic się nie stanie. Ilość wadliwych jest bardzo mała. Coś tam jednak czasem na którymś wyskoczy i przecież na kogoś trafi. Jednak w Pana przypadku będzie nie tak, musi Pan założyć, że praktyczna pomoc gwarancyjna będzie słaba albo wcale.
Re: Gdzie dobre ceny? Np EV3237
Norma ISO tak, ale wewnętrzna norma EIZO jest ostrzejsza.temen pisze:Przy jednym pikselu wymiana monitora? Jak to? skoro na stronie EIZO czytam, że norma iso pozwala na 2 martwe piksele świecące
To prawda. Jednak na chłopski rozum, można przyjąć, że bardziej prawdopodobne jest dbanie o swoich klientów a nie obcych, prawda?temen pisze:Odnośnie kwestii spornych i pójścia na rękę klientowi - to jest bardzo dobry argument, niestety dopiero po doświadczeniu jego.
Ciągle mamy różnice w warunkach naprawy oraz tolerancji co uznajemy za wadę. Kilka lat temu byłem u człowieka, który miał EIZO serii CG z Czech bo taniej. Monitor "zgłupiał" i nie można go było skalibrować. Czeski serwis stwierdził, że naprawa potrwa miesiąc, bo trzeba ściągać część z Japonii. Polski musiał powiedzieć to samo, bo w takim wypadku decydują warunki serwisu czeskiego. Użytkownik zrezygnował z naprawy, nie mógł zostać bez narzedzia i z tego co wiem nigdy go nie naprawił. Co ciekawe, polski serwis miał płytę do tego modelu na miejscu, ale czeski nie zgodził się na naprawę na nie swoich warunkach. Podobnych przypadków było więcej.temen pisze:Ale z punktu widzenia klienta, skoro piksele mogą być uszkodzone w obu przypadkach i nie kwalifikować do naprawy gwarancyjnej, to reszta uszkodzeń chyba psuje cały monitor i każda gwarancja powinna je naprawić?
Oczywiście, jeśli Pan kupi niemiecki EV3237, NAJPRAWDOPODOBNIEJ nic się nie stanie. Ilość wadliwych jest bardzo mała. Coś tam jednak czasem na którymś wyskoczy i przecież na kogoś trafi. Jednak w Pana przypadku będzie nie tak, musi Pan założyć, że praktyczna pomoc gwarancyjna będzie słaba albo wcale.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Tylko ja nadal nie wiem jaka to różnica. Na stronie http://www.eizo.pl/serwis-i-gwarancja/zasady-gwarancji/ jedną z cech odróżniającą standardową gwarancję od Exclusive jest 3letni okres lub 5letni.
Amazon reklamuje u siebie 5letni.
Pan Tom01 pisze, że nie o okres chodzi, ale o zakres. Zaznaczał to kilkakrotnie. Lecz jako jedyny przykład podał, że polski serwis może "przymknąć oko", lub ma przyjaźniejsze podejście. Czyli w umowie, warunkach nic się w zakresie nie różni i chodzi o zakres nieoficjalny?
Ba, w przypadku tak dużej róznicy cenowej mogę kupić jakiegoś Della 24" na zapas, na wypadek czekania na naprawę EIZO..
...i wciąż Eizo z amazonu+jakiś dell wyniesie mnie taniej niż Eizo w Polsce.
Niemiecka strona Eizo tutaj: https://www.eizo.de/support-service/garantie/ pod koniec marketingowego tekstu o sprawdzaniu, jakości i 5 latach gwarancji podaje linka do przeglądu/szczegółów gwarancji, który prowadzi już do globalnej wersji strony: http://www.eizoglobal.com/support/warranty/index.html, gdzie czytam, że:
- gwarancja działa na 5 lat "main body and LCD panel", limitowana do 30 000 godzin,
- 0 jasnych subpikseli (w pełni podświetlonych) przez 6 miesięcy dla jednostek zakupionych od 1 października 2015 roku - tutaj link do szczegółów polityki wobec pixeli: http://www.eizoglobal.com/support/warra ... xel_policy
Polska strona wymienia znacznie więcej pikseli/subpikseli, których gwarancja nie pokrywa.
Ciężko zweryfikować "zakres", bardziej ogólnikowym byłoby chyba tylko stwierdzenie, że "gwarancja jest inna" (od którego zresztą Pan zaczął).
Dlatego zapraszam, jeśli pamięta Pan, do podania jakiś konkretów.
Re: Gdzie dobre ceny? Np EV3237
To swoją drogą.max pisze: Mam niejakie wrażenie, że tutaj możliwość wyboru w polskiej opcji "Exclusive" została podjęta za klienta. Jest tylko "lepiej/dłużej i drożej". Nie ma do wyboru "gorzej/krócej i taniej".
Nie jestem do końca przekonany, czy to dobra strategia dla klienta.
Tylko ja nadal nie wiem jaka to różnica. Na stronie http://www.eizo.pl/serwis-i-gwarancja/zasady-gwarancji/ jedną z cech odróżniającą standardową gwarancję od Exclusive jest 3letni okres lub 5letni.
Amazon reklamuje u siebie 5letni.
Pan Tom01 pisze, że nie o okres chodzi, ale o zakres. Zaznaczał to kilkakrotnie. Lecz jako jedyny przykład podał, że polski serwis może "przymknąć oko", lub ma przyjaźniejsze podejście. Czyli w umowie, warunkach nic się w zakresie nie różni i chodzi o zakres nieoficjalny?
Ponownie zapytam - jaka jest ta norma? Zakładam, że inna jest w gwarancji Exclusive niż niemieckiej. Jaka jest w Exclusive?Tom01 pisze: Norma ISO tak, ale wewnętrzna norma EIZO jest ostrzejsza.
Tak, jasne. Niemniej.. Powołują się na Pana czeski przykład - od 3 lat pracuje na jednym 15" laptopie. Zatem mógłbym poczekać miesiąc w razie awarii.Tom01 pisze: To prawda. Jednak na chłopski rozum, można przyjąć, że bardziej prawdopodobne jest dbanie o swoich klientów a nie obcych, prawda?
Ba, w przypadku tak dużej róznicy cenowej mogę kupić jakiegoś Della 24" na zapas, na wypadek czekania na naprawę EIZO..
...i wciąż Eizo z amazonu+jakiś dell wyniesie mnie taniej niż Eizo w Polsce.
Nadal chętnie dowiedziałbym się jakie są różnice.Tom01 pisze:Jednak w Pana przypadku będzie nie tak, musi Pan założyć, że praktyczna pomoc gwarancyjna będzie słaba albo wcale.
Niemiecka strona Eizo tutaj: https://www.eizo.de/support-service/garantie/ pod koniec marketingowego tekstu o sprawdzaniu, jakości i 5 latach gwarancji podaje linka do przeglądu/szczegółów gwarancji, który prowadzi już do globalnej wersji strony: http://www.eizoglobal.com/support/warranty/index.html, gdzie czytam, że:
- gwarancja działa na 5 lat "main body and LCD panel", limitowana do 30 000 godzin,
- 0 jasnych subpikseli (w pełni podświetlonych) przez 6 miesięcy dla jednostek zakupionych od 1 października 2015 roku - tutaj link do szczegółów polityki wobec pixeli: http://www.eizoglobal.com/support/warra ... xel_policy
Polska strona wymienia znacznie więcej pikseli/subpikseli, których gwarancja nie pokrywa.
Ciężko zweryfikować "zakres", bardziej ogólnikowym byłoby chyba tylko stwierdzenie, że "gwarancja jest inna" (od którego zresztą Pan zaczął).
Dlatego zapraszam, jeśli pamięta Pan, do podania jakiś konkretów.
Post
Ja mam doświadczenie z kupowaniem kindla na amazonie, oraz opiniami (również znajomych), że bardzo dba o klientów.
Wysłałem im pytanie czy gwarancja to Eizo czy ich i jak wygląda ewentualny zwrot.
Re: Gdzie dobre ceny? Np EV3237
Zrobiłem coś podobnego z obecnym macbookiem - kupiłem taniej, dokupiłem 3letnie rozszerzenie gwarancji "apple care" i nadal cena była kilkaset złotych niższa od tej w polskich sklepach.max pisze:Ja mam, jak to czasem bywa, sposób myślenia nieco na opak.
(...) Zawsze też możemy zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na odpłatny serwis.
Gorzej, że raczej nie planuję wielu monitorów kupować, więc do "statystycznie na plus" mogę nieprędko dojść.max pisze: Przy zakupie wielu produktów w ten sposób, wydaje mi się, że wyjdziemy statystycznie na plus.
PS. Nie mam żadnych doświadczeń z Amazonem. Nigdy tam nic nie kupiłem. Ba, nawet mi to przez myśl nie przeszło. Ale tylko krowa nie zmienia poglądów.
Ja mam doświadczenie z kupowaniem kindla na amazonie, oraz opiniami (również znajomych), że bardzo dba o klientów.
Wysłałem im pytanie czy gwarancja to Eizo czy ich i jak wygląda ewentualny zwrot.
Post
Re: Gdzie dobre ceny? Np EV3237
20 minut od wysłania maila, amazon dzwoni.
Oferują swoją 2letnią gwarancję, równolegle do niej startuje producenta (5 lat eizo).
W ramach ich gwarancji, jeśli coś się zepsuje zgłaszamy - dostajemy opcje np zwrot kasy, wymiana na nowy, naprawa przez producenta.
Swoich norm na ekrany czy piksele nie mają, stosują normy producenta lub niemieckie.
Jeśli poczytacie lub porozmawiacie z ludźmi kupującymi w amazonie to jest wiele przypadków, że idą na rękę klientowi. Często mocno na rękę.
Dodatkowo przez 30 dni od otrzymania sprzętu możemy go zwrócić "no questions asked" - dodatkowo w wielu przypadkach amazon pokrywa koszty przesyłki do nich (http://www.amazon.de/gp/help/customer/d ... 1_40935341).
Oferują swoją 2letnią gwarancję, równolegle do niej startuje producenta (5 lat eizo).
W ramach ich gwarancji, jeśli coś się zepsuje zgłaszamy - dostajemy opcje np zwrot kasy, wymiana na nowy, naprawa przez producenta.
Swoich norm na ekrany czy piksele nie mają, stosują normy producenta lub niemieckie.
Jeśli poczytacie lub porozmawiacie z ludźmi kupującymi w amazonie to jest wiele przypadków, że idą na rękę klientowi. Często mocno na rękę.
Dodatkowo przez 30 dni od otrzymania sprzętu możemy go zwrócić "no questions asked" - dodatkowo w wielu przypadkach amazon pokrywa koszty przesyłki do nich (http://www.amazon.de/gp/help/customer/d ... 1_40935341).
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
- Wymianie podlega każdy rodzaj defektu pikseli i subpikseli w centrum ekranu w promieniu 5 cm. W fabrycznej nie obowiązuje.
- Serwis czyści bezpłatnie mikroinsekty wewnątrz matrycy. W fabrycznej nie.
- Normy nierównomierności podświetlenia i sposób pomiaru zarówno w dziedzinie jasności i koloru są podane na życzenie. W fabrycznej nie jest w ogóle specyfikowana.
- Czas naprawy monitora to najczęściej 1 dzień roboczy. Polski serwis jako jedyny w tej części europy wykonuje pełny zakres napraw na miejscu.
- Istnieje możliwość sprawdzenia monitora przed wysyłką a w wybranych podmiotach selekcjonowania monitorów do standardu całkowicie wolnego od jakichkolwiek wad, również dopuszczalnych w gwarancji.
Ponadto, jak wcześniej wspomniałem, zasadniczo różni się sposób realizacji roszczeń gwarancyjnych i terminy. Jeśli z góry zakłada Pan, że będzie wysyłał monitor do Niemiec, nie stanowi to w tym wypadku różnicy.
Re: Gdzie dobre ceny? Np EV3237
Nie wiem dlaczego, ale wiele z elementów gwarancji typu Exclusive nie jest w ogóle opisanych na stronie polskiego przedstawicielstwa EIZO a są to rzeczy ewidentnie na korzyść użytkownika. Nie ma na przykład następujących przypadków:temen pisze:Ponownie zapytam - jaka jest ta norma? Zakładam, że inna jest w gwarancji Exclusive niż niemieckiej. Jaka jest w Exclusive?
- Wymianie podlega każdy rodzaj defektu pikseli i subpikseli w centrum ekranu w promieniu 5 cm. W fabrycznej nie obowiązuje.
- Serwis czyści bezpłatnie mikroinsekty wewnątrz matrycy. W fabrycznej nie.
- Normy nierównomierności podświetlenia i sposób pomiaru zarówno w dziedzinie jasności i koloru są podane na życzenie. W fabrycznej nie jest w ogóle specyfikowana.
- Czas naprawy monitora to najczęściej 1 dzień roboczy. Polski serwis jako jedyny w tej części europy wykonuje pełny zakres napraw na miejscu.
- Istnieje możliwość sprawdzenia monitora przed wysyłką a w wybranych podmiotach selekcjonowania monitorów do standardu całkowicie wolnego od jakichkolwiek wad, również dopuszczalnych w gwarancji.
Ponadto, jak wcześniej wspomniałem, zasadniczo różni się sposób realizacji roszczeń gwarancyjnych i terminy. Jeśli z góry zakłada Pan, że będzie wysyłał monitor do Niemiec, nie stanowi to w tym wypadku różnicy.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Gdzie dobre ceny? Np EV3237
A może elementy te różnią się w przypadku różnych serii? Może w serii CG jest lepiej, a w niższych (CX, CS, EA) gorzej?Tom01 pisze:Nie wiem dlaczego, ale wiele z elementów gwarancji typu Exclusive nie jest w ogóle opisanych na stronie polskiego przedstawicielstwa EIZO a są to rzeczy ewidentnie na korzyść użytkownika. Nie ma na przykład następujących przypadków:
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Gdzie dobre ceny? Np EV3237
Tak tak, oczywiście, że się różnią. Przykładowo, zapomniałem napisać, że CG ma gwarantowany całkowity brak wad pikseli. I też nie ma takiego zapisu w polskiej gwarancji.max pisze:A może elementy te różnią się w przypadku różnych serii? Może w serii CG jest lepiej, a w niższych (CX, CS, EA) gorzej?
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Muszę tylko zobaczyć gdzieś takie 31.5" na żywo.
Re: Gdzie dobre ceny? Np EV3237
Dziwne, że nie ma tych rzeczy na stronie Eizo, skoro przemawia to w jakiś sposób na ich korzyść.Tom01 pisze: Nie wiem dlaczego, ale wiele z elementów gwarancji typu Exclusive nie jest w ogóle opisanych na stronie polskiego przedstawicielstwa EIZO a są to rzeczy ewidentnie na korzyść użytkownika. Nie ma na przykład następujących przypadków: (...)
Myślę, że przy róznicy rzędu 900zł (ponad 10%) byłbym skłonny zaryzykować, zwłaszcza mając dodatkowo gwarancję i standard obsługi amazona.Tom01 pisze: Ponadto, jak wcześniej wspomniałem, zasadniczo różni się sposób realizacji roszczeń gwarancyjnych i terminy. Jeśli z góry zakłada Pan, że będzie wysyłał monitor do Niemiec, nie stanowi to w tym wypadku różnicy.
Muszę tylko zobaczyć gdzieś takie 31.5" na żywo.
Post
Re: Gdzie dobre ceny? Np EV3237
Prędzej Yeti znajdziesz. Zakładaj kapcie i maszeruj do Łodzi. Za 2 tygodnie dojdziesz. Akurat na targi fotograficzne.
Post
Re: Gdzie dobre ceny? Np EV3237
E, przesadzasz. W Wwie jest kilka opcji.max pisze:Prędzej Yeti znajdziesz. Zakładaj kapcie i maszeruj do Łodzi. Za 2 tygodnie dojdziesz. Akurat na targi fotograficzne.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość