Witam,
Mam bardzo poważny problem ze swoim EIZO CG241W. Po krótce opisując wszystko było w porządku do czasu kiedy zamiast EIZO podpiąłem stary monitor Samsunga. Od tamtej pory:
-EIZO wyświetla zawartość do momentu ładowania windowsa.
-Po załadowaniu windowsa (zanim pojawi się ekran logowania) EIZO traci sygnał.
-Należy odpiąć i ponownie wpiąć monitor przez DVI - wtedy obraz się pojawia.
Jest to dosyć męczące za każdym uruchomieniem komputera wyciągać i wpinać DVI z tyłu monitora...
Co próbowałem:
-Przeinstalować sterowniki graficzne
-Ustawić rozdzielczość 1024x768 i bootować
-Na linuxie (live CD) wszystko ładnie śmiga.
-W windowsowym trybie awaryjnym bez sterowników też jest OK.
-Zmieniłem płytę główną wraz z dyskiem operacyjnym, a więc jest "czysta" instalacja systemu i... nadal to samo.
EIZO jest sparowany z kartą graficzną nVidii GTX 980. Sam nie wiem gdzie szukać winnego, czy to GPU, czy monitor i jak ugryźć ten problem? Czytałem coś na temat EDID monitorów, ale nie za bardzo widzę, gdzie leży błąd...
CG241W - problem przy starcie systemu - brak sygnału.
Regulamin forum
Działy firmowe są dedykowane konkretnym firmom. Pytania można zadawać tak, jakby kierowali je Państwo bezpośrednio do fabryki lub przedstawicielstwa. Wszelkie publikowane informacje są potwierdzone u źródła lub w serwisie fabrycznym. Użytkownicy z oznaczeniem marki w nazwie "rangi" są pracownikami firm związanych z producentem i je reprezentują.
Działy firmowe są dedykowane konkretnym firmom. Pytania można zadawać tak, jakby kierowali je Państwo bezpośrednio do fabryki lub przedstawicielstwa. Wszelkie publikowane informacje są potwierdzone u źródła lub w serwisie fabrycznym. Użytkownicy z oznaczeniem marki w nazwie "rangi" są pracownikami firm związanych z producentem i je reprezentują.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: CG241W - problem przy starcie systemu - brak sygnału.
Objaw wskazuje na problem z łączeniem pomiędzy transmiterami karty graficznej a monitora w momencie odpalania sterownika i przejścia w inny tryb graficzny. W 99% przypadków wina leży po stronie karty. Można spróbować zaktualizować jej firmware, jeśli ma taką możliwość.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Wróć do „Dział wsparcia technicznego”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości