CG241W - problem przy starcie systemu - brak sygnału.

Problemy eksploatacyjne, serwis.
Regulamin forum
Działy firmowe są dedykowane konkretnym firmom. Pytania można zadawać tak, jakby kierowali je Państwo bezpośrednio do fabryki lub przedstawicielstwa. Wszelkie publikowane informacje są potwierdzone u źródła lub w serwisie fabrycznym. Użytkownicy z oznaczeniem marki w nazwie "rangi" są pracownikami firm związanych z producentem i je reprezentują.
MaciekCi
Posty: 7
Rejestracja: 21 marca 2012, 14:59 - śr

CG241W - problem przy starcie systemu - brak sygnału.

15 kwietnia 2016, 01:03 - pt

Witam,

Mam bardzo poważny problem ze swoim EIZO CG241W. Po krótce opisując wszystko było w porządku do czasu kiedy zamiast EIZO podpiąłem stary monitor Samsunga. Od tamtej pory:

-EIZO wyświetla zawartość do momentu ładowania windowsa.
-Po załadowaniu windowsa (zanim pojawi się ekran logowania) EIZO traci sygnał.
-Należy odpiąć i ponownie wpiąć monitor przez DVI - wtedy obraz się pojawia.

Jest to dosyć męczące za każdym uruchomieniem komputera wyciągać i wpinać DVI z tyłu monitora...

Co próbowałem:

-Przeinstalować sterowniki graficzne
-Ustawić rozdzielczość 1024x768 i bootować
-Na linuxie (live CD) wszystko ładnie śmiga.
-W windowsowym trybie awaryjnym bez sterowników też jest OK.
-Zmieniłem płytę główną wraz z dyskiem operacyjnym, a więc jest "czysta" instalacja systemu i... nadal to samo.

EIZO jest sparowany z kartą graficzną nVidii GTX 980. Sam nie wiem gdzie szukać winnego, czy to GPU, czy monitor i jak ugryźć ten problem? Czytałem coś na temat EDID monitorów, ale nie za bardzo widzę, gdzie leży błąd...
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16451
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: CG241W - problem przy starcie systemu - brak sygnału.

18 kwietnia 2016, 10:54 - pn

Objaw wskazuje na problem z łączeniem pomiędzy transmiterami karty graficznej a monitora w momencie odpalania sterownika i przejścia w inny tryb graficzny. W 99% przypadków wina leży po stronie karty. Można spróbować zaktualizować jej firmware, jeśli ma taką możliwość.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl

Wróć do „Dział wsparcia technicznego”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

Zaloguj się · Zarejestruj się

Informacje

Jest 3 użytkowników online :: 2 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość
Zarejestrowani użytkownicy: Bing [Bot], Google [Bot]
Najwięcej użytkowników (76) było online 24 kwietnia 2022, 10:40 - ndz
Liczba postów: 69137
Liczba tematów: 4175
Liczba użytkowników: 3980
Ostatnio zarejestrowany użytkownik: bonhart
Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Wybór stylu