Skalibrowałem - Co dalej?
Post
Skalibrowałem - Co dalej?
Witam,
Mam całkiem proste pytanie ale zacznę od początku.
Posiadam monitor Eizo S2243, i tak się złożyło, że mam dostęp do kalibratora eye-one basic.
Programem I1match skalibrowałem ten monitor (6500k, 2.2, 120cd). I nie wiem, czy w tym miejscu mam zakończyć cały proces czy jest coś jeszcze do zrobienia?
Załączam też screen z i1match
Pozdrawiam.
Mam całkiem proste pytanie ale zacznę od początku.
Posiadam monitor Eizo S2243, i tak się złożyło, że mam dostęp do kalibratora eye-one basic.
Programem I1match skalibrowałem ten monitor (6500k, 2.2, 120cd). I nie wiem, czy w tym miejscu mam zakończyć cały proces czy jest coś jeszcze do zrobienia?
Załączam też screen z i1match
Pozdrawiam.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Skalibrowałem - Co dalej?
Trochę jasny ten monitor. Proszę w swoich warunkach oświetleniowych porównać biel monitora z kartką papieru. Przy 120 nitach monitor będzie prawdopodobnie dużo za jasny, chyba że pomieszczenie jest bardzo jasno oświetlone. Jeśli monitor nie będzie symulował poziomu bieli papieru zawsze będzie tendencja do zbyt ciemnego materiału wynikowego.Kruszu pisze:czy w tym miejscu mam zakończyć cały proces czy jest coś jeszcze do zrobienia?
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Hmm rzeczywiście biała kartka jest ciemniejsza od biel na monitorze jednak oświetlenie w pokoju mam narazie dość masakryczne - za ciemne i za zimne. Właśnie jest to coś z czym będę walczyl w najbliższym czasie.. zastanawiam się nad zamontowaniem PHILIPSsow graphica 6500k i nie wiem czy będzie to dobry wybór...
Jednak czy jest coś co jeszcze powinienem zrobić z uzyskanym profilem? Co z ustawieniem saturacji itp. W ustawieniach monitora?
Re: Skalibrowałem - Co dalej?
Tom01 pisze:Trochę jasny ten monitor. Proszę w swoich warunkach oświetleniowych porównać biel monitora z kartką papieru. Przy 120 nitach monitor będzie prawdopodobnie dużo za jasny, chyba że pomieszczenie jest bardzo jasno oświetlone. Jeśli monitor nie będzie symulował poziomu bieli papieru zawsze będzie tendencja do zbyt ciemnego materiału wynikowego.Kruszu pisze:czy w tym miejscu mam zakończyć cały proces czy jest coś jeszcze do zrobienia?
Hmm rzeczywiście biała kartka jest ciemniejsza od biel na monitorze jednak oświetlenie w pokoju mam narazie dość masakryczne - za ciemne i za zimne. Właśnie jest to coś z czym będę walczyl w najbliższym czasie.. zastanawiam się nad zamontowaniem PHILIPSsow graphica 6500k i nie wiem czy będzie to dobry wybór...
Jednak czy jest coś co jeszcze powinienem zrobić z uzyskanym profilem? Co z ustawieniem saturacji itp. W ustawieniach monitora?
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Skalibrowałem - Co dalej?
Oświetlenie należy postrzegać jako dwa aspekty: poziom i temperaturę. Wiem, że na przeciętnym stanowisku z reguły obie wartości są w głębokich krzaczorach, ale trzeba uzmysłowić sobie co na co wpływa żeby nie popaść w paranoję. Samo źródło światła to tylko czubek góry lodowej, bo ono się rozprasza i odbija od wszystkiego w pomieszczeniu. Kolorowych ścian, zasłon, mebli etc. To dobrze, że będzie Pan doprowadzał oświetlenie do parametrów przynajmniej zbliżonych do dziennych (taki jest ideał), ale póki co, proszę pamiętać, że oświetlenie ma wpływ głównie na oglądanie obrazu na papierze. W tym wypadku kluczowa jest temperatura, gdyż przy popularnych rozrzutach skorelowanej temperatury barwowej od żarówek po świetlówki w kombinacji z najróżniejszymi kolorami ścian, to samo zdjęcie/wydruk wygląda diametralnie inaczej. Odwrotnie jest z monitorem, na prawidłowe postrzeganie obrazu zasadniczy wpływ poziom oświetlenia, temperatura mniej. Monitor wówczas tworzy kolor a nie światło otoczenia. Oczy przyzwyczajają się do oświetlenia, najczęściej ciemniejszego niż monitor i właśnie otoczenie jest przyjmowane przez zmysł postrzegania jako normalne. Operator wówczas mimowolnie będzie ulegał tendencji do "przyciemniania" materiału na monitorze. Stąd powszechny problem, z jakim można się spotkać na każdym forum fotograficznym: "Co się dzieje? Moje odbitki z labu są za ciemne."Kruszu pisze:Hmm rzeczywiście biała kartka jest ciemniejsza od biel na monitorze jednak oświetlenie w pokoju mam narazie dość masakryczne - za ciemne i za zimne.
Powinien Pan dążyć do osiągnięcia oświetlenia o skorelowanej temperaturze barwowej 5000K. Im bliżej tym lepiej. Tanią i niezłą metodą jest zapewnienie w pomieszczeniu tylko odpowiedniego poziomu, a do oświetlania materiału zakupić stołową lampę z standaryzowanym źródłem. Takie rozwiązanie jest conajmniej kilkukrotnie tańsze niż lampy do całego pomieszczenia i dostosowanie go do reżimów rządzących kolorymetrią.Kruszu pisze:Właśnie jest to coś z czym będę walczyl w najbliższym czasie.. zastanawiam się nad zamontowaniem PHILIPSsow graphica 6500k i nie wiem czy będzie to dobry wybór...
Oprogramowanie powinno samodzielnie ustawić go jako domyślny profil ekranu. W Windows ważny jest dodatkowy program "Loader" umieszczony w Autostarcie, który ładuje do tablicy koloru karty graficznej krzywe korekcji charakterystyk jasności kanałów RGB.Kruszu pisze:Jednak czy jest coś co jeszcze powinienem zrobić z uzyskanym profilem? Co z ustawieniem saturacji itp. W ustawieniach monitora?
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Skalibrowałem - Co dalej?
Czyli zaczynając od początku - chciałem powiesić nad monitorem (mam tam półkę więc miałbym dobre oświetlenie całego biurka) jedną swietlowke philipsa albo drozsza swietlowke colourconfidence (bez fabrycznych oprawek bo uważam że troszkę przesadzili z ceną) wtedy powinienem osiągnąć odpowiednie natężenie światła przy monitorze i odpowiednia temp. Barwowa światła do oglądania odbitek.
W pytaniu dotyczącym profilu miałem na myśli jego udoskonalenie. Tak jak jest to np. Opisane w faq apropo jakiegoś neca..
Pozdrawiam
W pytaniu dotyczącym profilu miałem na myśli jego udoskonalenie. Tak jak jest to np. Opisane w faq apropo jakiegoś neca..
Pozdrawiam
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Skalibrowałem - Co dalej?
Proponuję nic w nim nie mieszać.Kruszu pisze:W pytaniu dotyczącym profilu miałem na myśli jego udoskonalenie.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Pewnie z wskaźnikami "hue" i "saturation" w osd też?
to teraz będzie trzeba zgromadzić klamoty do zrobienia sobie tego całego oświetlenia.
Dziękuję za pomoc.
Re: Skalibrowałem - Co dalej?
Tak też zrobięTom01 pisze:Proponuję nic w nim nie mieszać.Kruszu pisze:W pytaniu dotyczącym profilu miałem na myśli jego udoskonalenie.
Pewnie z wskaźnikami "hue" i "saturation" w osd też?
to teraz będzie trzeba zgromadzić klamoty do zrobienia sobie tego całego oświetlenia.
Dziękuję za pomoc.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Skalibrowałem - Co dalej?
Ruszyć należy tylko jaskrawość, wagi kolorów podstawowych i ewentualnie gammę. Reszta bezwzględnie na wartości fabryczne.Kruszu pisze:Pewnie z wskaźnikami "hue" i "saturation" w osd też?
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Skalibrowałem - Co dalej?
Super! Dziękuję jeszcze raz za pomocTom01 pisze:Ruszyć należy tylko jaskrawość, wagi kolorów podstawowych i ewentualnie gammę. Reszta bezwzględnie na wartości fabryczne.Kruszu pisze:Pewnie z wskaźnikami "hue" i "saturation" w osd też?
- Photomatic
- Lokalizacja: Białystok
Post
Mamy profil i....
Witam
sporo pisze sie o tym jak kalibrowac, jakie swiatlo, kolory scian ba nawet, ktory monitor lepszy itp...
ale wiedza pt. co zrobic z profilem, a czego nie robic? to juz taka troche rozbita po watkach. Moze by tak tutaj o tym porozmawiac?
Wiec moze zacznijmy od tego ze mamy swiezo zrobiony profil, system (windows?) jakis program graficzny (photoshop?) itp. I jak to teraz sensownie polepic?
pozdrawiam
sporo pisze sie o tym jak kalibrowac, jakie swiatlo, kolory scian ba nawet, ktory monitor lepszy itp...
ale wiedza pt. co zrobic z profilem, a czego nie robic? to juz taka troche rozbita po watkach. Moze by tak tutaj o tym porozmawiac?
Wiec moze zacznijmy od tego ze mamy swiezo zrobiony profil, system (windows?) jakis program graficzny (photoshop?) itp. I jak to teraz sensownie polepic?
pozdrawiam
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Okno wygląda tak w przypadku XP:
A tak w przypadku Visty (Windows 7 podobnie):
Umiejscowienie profili w przypadku Windows: c:\windows\system32\spool\drivers\color
Ponadto w przypadku monitorów kalibrowanych programowo, warto sprawdzić czy w grupie Autostart (Startup) jest obecny program ładujący profil. W przypadku różnych programów kalibracyjnych nazywa się inaczej, przy czym najczęściej ma "Loader" w nazwie. Jeśli używane aplikacje graficzne mają moduł zarządzania barwą (CMM) to nic więcej nie trzeba ustawiać. W przypadku Photoshopa NIE należy ustawiać profilu monitora jako przestrzeni roboczej RGB. Niektóre jednak aplikacje samodzielnie nie potrafią zlokalizować systemowego profilu wyświetlania i trzeba go wskazać ręcznie gdzieś w ustawieniach dotyczących koloru. Poniżej dwa pliki testowe do sprawdzenia zarządzania barwą w przypadku monitorów szerokogamutowych. Jeśli obydwa wyglądają tak samo, znaczy to że system CMS nie działa. Zdjęcia powinny wyraźnie różnić się nasyceniem.
https://monitory.mastiff.pl/temp/lokomotywa.jpg
https://monitory.mastiff.pl/temp/lokomotywa-srgb.jpg
Plik testowy trickowy. Jeśli świeci się światło zielone, to znaczy że CMS działa, jeśli czerwone, nie.
https://monitory.mastiff.pl/images/mva/z ... rami_3.jpg
Re: Mamy profil i....
Każdy program kalibracyjny (profilujący) zapisuje profil w odpowiednim folderze systemowym oraz ustawia profil monitora jako domyślny do ekranu. Warto sprawdzić czy program zrobił to poprawnie, gdyż czasami, szczególnie w układach wielomonitorowych nie działa to tak jak powinno.Photomatic pisze:Wiec moze zacznijmy od tego ze mamy swiezo zrobiony profil, system (windows?) jakis program graficzny (photoshop?) itp. I jak to teraz sensownie polepic?
Okno wygląda tak w przypadku XP:
A tak w przypadku Visty (Windows 7 podobnie):
Umiejscowienie profili w przypadku Windows: c:\windows\system32\spool\drivers\color
Ponadto w przypadku monitorów kalibrowanych programowo, warto sprawdzić czy w grupie Autostart (Startup) jest obecny program ładujący profil. W przypadku różnych programów kalibracyjnych nazywa się inaczej, przy czym najczęściej ma "Loader" w nazwie. Jeśli używane aplikacje graficzne mają moduł zarządzania barwą (CMM) to nic więcej nie trzeba ustawiać. W przypadku Photoshopa NIE należy ustawiać profilu monitora jako przestrzeni roboczej RGB. Niektóre jednak aplikacje samodzielnie nie potrafią zlokalizować systemowego profilu wyświetlania i trzeba go wskazać ręcznie gdzieś w ustawieniach dotyczących koloru. Poniżej dwa pliki testowe do sprawdzenia zarządzania barwą w przypadku monitorów szerokogamutowych. Jeśli obydwa wyglądają tak samo, znaczy to że system CMS nie działa. Zdjęcia powinny wyraźnie różnić się nasyceniem.
https://monitory.mastiff.pl/temp/lokomotywa.jpg
https://monitory.mastiff.pl/temp/lokomotywa-srgb.jpg
Plik testowy trickowy. Jeśli świeci się światło zielone, to znaczy że CMS działa, jeśli czerwone, nie.
https://monitory.mastiff.pl/images/mva/z ... rami_3.jpg
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Profil po kalibracji został umieszczony w systemie tam gdzie trzeba.
W ustawieniach kolorów systemu Windows 7 plik został załadowany.
Postanowiłem sprawdzić powyższe pliki testowe "lokomotywa" i teraz moje pytania:
Czy pliki powinieniem ściągnąć na pulpit i oworzyć np w windowsowej przeglądarce obrazów, czy mogę otworzyć z poziomu przeglądarki IE?
Z resztą jakbym nie zrobił to różnicy nie widzę żadnej...
Odnośnie pliku z "zielonym i czerwonym" światłem:
1. Jeśli otwieram link w IE światło jest Czerwone.
2. Zapisuje plik na pulpit i otwieram w jakiejkolwiek przegladarce zdjęć czy programie do obróbki i światło jest zielone.
Re: Mamy profil i....
Mam skalibrowany monitor CG222W.Tom01 pisze:Photomatic pisze: Poniżej dwa pliki testowe do sprawdzenia zarządzania barwą w przypadku monitorów szerokogamutowych. Jeśli obydwa wyglądają tak samo, znaczy to że system CMS nie działa. Zdjęcia powinny wyraźnie różnić się nasyceniem.
https://monitory.mastiff.pl/temp/lokomotywa.jpg
https://monitory.mastiff.pl/temp/lokomotywa-srgb.jpg
Plik testowy trickowy. Jeśli świeci się światło zielone, to znaczy że CMS działa, jeśli czerwone, nie.
https://monitory.mastiff.pl/images/mva/z ... rami_3.jpg
Profil po kalibracji został umieszczony w systemie tam gdzie trzeba.
W ustawieniach kolorów systemu Windows 7 plik został załadowany.
Postanowiłem sprawdzić powyższe pliki testowe "lokomotywa" i teraz moje pytania:
Czy pliki powinieniem ściągnąć na pulpit i oworzyć np w windowsowej przeglądarce obrazów, czy mogę otworzyć z poziomu przeglądarki IE?
Z resztą jakbym nie zrobił to różnicy nie widzę żadnej...
Odnośnie pliku z "zielonym i czerwonym" światłem:
1. Jeśli otwieram link w IE światło jest Czerwone.
2. Zapisuje plik na pulpit i otwieram w jakiejkolwiek przegladarce zdjęć czy programie do obróbki i światło jest zielone.
Post
To co mi się jeszcze rzuciło w oczy: Po bokach testu trickowego są paski, które jeśli są wyświetlone na szaro- OK, ale jeśli kolorowo- Error.
W przeglądarce zdjęć Windowsowej- światło zielone i paski po bokach szare.
W programie do obróbki zdjęć DPP- światło zielone, a paski po bokach kolorowe czyli Error.
W przeglądarce Adobe Bridge CS4- światło zielone i paski po bokach szare.
Re: Mamy profil i....
Odnośnie mojej poprzedniej wypowiedzi, a mianowicie pkt 2 z "zielonym i czerwonym":Dominooo pisze:Mam skalibrowany monitor CG222W.Tom01 pisze:Photomatic pisze: Poniżej dwa pliki testowe do sprawdzenia zarządzania barwą w przypadku monitorów szerokogamutowych. Jeśli obydwa wyglądają tak samo, znaczy to że system CMS nie działa. Zdjęcia powinny wyraźnie różnić się nasyceniem.
https://monitory.mastiff.pl/temp/lokomotywa.jpg
https://monitory.mastiff.pl/temp/lokomotywa-srgb.jpg
Plik testowy trickowy. Jeśli świeci się światło zielone, to znaczy że CMS działa, jeśli czerwone, nie.
https://monitory.mastiff.pl/images/mva/z ... rami_3.jpg
Profil po kalibracji został umieszczony w systemie tam gdzie trzeba.
W ustawieniach kolorów systemu Windows 7 plik został załadowany.
Postanowiłem sprawdzić powyższe pliki testowe "lokomotywa" i teraz moje pytania:
Czy pliki powinieniem ściągnąć na pulpit i oworzyć np w windowsowej przeglądarce obrazów, czy mogę otworzyć z poziomu przeglądarki IE?
Z resztą jakbym nie zrobił to różnicy nie widzę żadnej...
Odnośnie pliku z "zielonym i czerwonym" światłem:
1. Jeśli otwieram link w IE światło jest Czerwone.
2. Zapisuje plik na pulpit i otwieram w jakiejkolwiek przegladarce zdjęć czy programie do obróbki i światło jest zielone.
To co mi się jeszcze rzuciło w oczy: Po bokach testu trickowego są paski, które jeśli są wyświetlone na szaro- OK, ale jeśli kolorowo- Error.
W przeglądarce zdjęć Windowsowej- światło zielone i paski po bokach szare.
W programie do obróbki zdjęć DPP- światło zielone, a paski po bokach kolorowe czyli Error.
W przeglądarce Adobe Bridge CS4- światło zielone i paski po bokach szare.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Mamy profil i....
Lokomotywy w poprawnie działającej przeglądarce z CMM powinny się różnić nasyceniem. Nie ma znaczenia czy otwierane są z serwera www czy lokalnie. Lokomotywa_srgb ma mieć wyraźnie mniejsze nasycenie. Niektóre przeglądarki są tak skonfigurowane że mogą wyświetlić oba zdjęcia tak samo i obydwa poprawnie, czyli mniej nasycone. Dzieje się tak dlatego konfiguracja może uwzględniać każdy materiał jako sRGB niezależnie czy ma dołączony profil czy nie. Nie jest to do końca dobra konfiguracja bo nie umożliwia wychwycenia błędów w materiale. Mając obie lokomotywy, oraz podgląd jak powinno wyglądać poprawne nasycenie, choćby przez podejrzenie jak wygląda poprawna lokomotywa_srgb w Photoshopie, można przejrzeć wszystkie posiadane aplikacje pod kątem poprawności wyświetlania.Dominooo pisze:Postanowiłem sprawdzić powyższe pliki testowe "lokomotywa" i teraz moje pytania:
Czy pliki powinieniem ściągnąć na pulpit i oworzyć np w windowsowej przeglądarce obrazów, czy mogę otworzyć z poziomu przeglądarki IE?
Z resztą jakbym nie zrobił to różnicy nie widzę żadnej...
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Nie ma żadnych różnic między obiema lokomtywami.
Otworzyłem również w Photoshopie i wynik jest ten sam.
Lokomotywy mam jednocześnie otwarte w przeglądarce Win7, z poziomu IE, Photoshop oraz DPP. Klikam sobie między mini i cały czas widzę to samo.
Proszę jeszcze o odpowiedź w temacie "czerwonego-zielonego".
Re: Mamy profil i....
Ok, z tym że u mnie wszędzie wyświetla się lokomotywa z takim samym nasyceniem.Tom01 pisze:Lokomotywy w poprawnie działającej przeglądarce z CMM powinny się różnić nasyceniem. Nie ma znaczenia czy otwierane są z serwera www czy lokalnie. Lokomotywa_srgb ma mieć wyraźnie mniejsze nasycenie. Niektóre przeglądarki są tak skonfigurowane że mogą wyświetlić oba zdjęcia tak samo i obydwa poprawnie, czyli mniej nasycone. Dzieje się tak dlatego konfiguracja może uwzględniać każdy materiał jako sRGB niezależnie czy ma dołączony profil czy nie. Nie jest to do końca dobra konfiguracja bo nie umożliwia wychwycenia błędów w materiale. Mając obie lokomotywy, oraz podgląd jak powinno wyglądać poprawne nasycenie, choćby przez podejrzenie jak wygląda poprawna lokomotywa_srgb w Photoshopie, można przejrzeć wszystkie posiadane aplikacje pod kątem poprawności wyświetlania.Dominooo pisze:Postanowiłem sprawdzić powyższe pliki testowe "lokomotywa" i teraz moje pytania:
Czy pliki powinieniem ściągnąć na pulpit i oworzyć np w windowsowej przeglądarce obrazów, czy mogę otworzyć z poziomu przeglądarki IE?
Z resztą jakbym nie zrobił to różnicy nie widzę żadnej...
Nie ma żadnych różnic między obiema lokomtywami.
Otworzyłem również w Photoshopie i wynik jest ten sam.
Lokomotywy mam jednocześnie otwarte w przeglądarce Win7, z poziomu IE, Photoshop oraz DPP. Klikam sobie między mini i cały czas widzę to samo.
Proszę jeszcze o odpowiedź w temacie "czerwonego-zielonego".
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Przy takim ustawieniu otwiera Pan pliki lokomotyw i dostanie Pan pytania o profil/przestrzeń. Lokomotywa-srgb powinna być otwarta w przestrzeni opisanej wbudowanym profilem sRGB. Jeśli Pana przestrzeń robocza nie będzie sRGB pytanie i poprawna odpowiedź będzie następująca:
Po otwarciu lokomotywa, będzie Pan miał natomiast pytanie jaki przydzielić, bowiem w pliku nie ma nic:
Wówczas pozostawia Pan jak jest. Photoshop pokaże Panu wówczas rzeczywisty wygląd plików z uwzględnieniem wbudowanego profilu lub jego braku. Na tej podstawie może Pan wnioskować jak zachowują się pozostałe aplikacje.
Re: Mamy profil i....
Photoshop pokaże nasycenie poprawne o ile będzie odpowiednio skonfigurowany. Proszę sprawdzić czy ma Pan włączone pytanie przy zaginionych i pomylonych profilach jak na rys poniżej:Dominooo pisze:Ok, z tym że u mnie wszędzie wyświetla się lokomotywa z takim samym nasyceniem.
Nie ma żadnych różnic między obiema lokomtywami.
Otworzyłem również w Photoshopie i wynik jest ten sam.
Przy takim ustawieniu otwiera Pan pliki lokomotyw i dostanie Pan pytania o profil/przestrzeń. Lokomotywa-srgb powinna być otwarta w przestrzeni opisanej wbudowanym profilem sRGB. Jeśli Pana przestrzeń robocza nie będzie sRGB pytanie i poprawna odpowiedź będzie następująca:
Po otwarciu lokomotywa, będzie Pan miał natomiast pytanie jaki przydzielić, bowiem w pliku nie ma nic:
Wówczas pozostawia Pan jak jest. Photoshop pokaże Panu wówczas rzeczywisty wygląd plików z uwzględnieniem wbudowanego profilu lub jego braku. Na tej podstawie może Pan wnioskować jak zachowują się pozostałe aplikacje.
DPP nie mam, więc nie powiem o co chodzi. Paski po bokach świadczą o złej korekcji gamma, ale muszę się bliżej zapoznać z programem i specyfiką tego obrazu testowego żeby Panu odpowiedzieć.Dominooo pisze:Proszę jeszcze o odpowiedź w temacie "czerwonego-zielonego".
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Mamy profil i....
Zgadza się. Teraz widzę różnicę, ale pod warunkiem, że w ustawieniach koloru w Photoshopie zmieniłem przestrzeń roboczą RGB na: Adobe RGB (1998).
Dotychczas miałem ustawione na sRGB IEC61966-2.1.
Więc może teraz pytanie o ustawienie przestrzenii roboczej PS?
Bo jedni twierdzą, żeby ustawić sRGB IEC61966-2.1 i w niej pracować, z koleji inni twierdzą że w przestrzenii Adobe RGB (1998).
Ze mną teraz jak z dzieckiem, uczę się tego więc muszę być po części prowadzony jak za rączkę
Dotychczas miałem ustawione na sRGB IEC61966-2.1.
Więc może teraz pytanie o ustawienie przestrzenii roboczej PS?
Bo jedni twierdzą, żeby ustawić sRGB IEC61966-2.1 i w niej pracować, z koleji inni twierdzą że w przestrzenii Adobe RGB (1998).
Ze mną teraz jak z dzieckiem, uczę się tego więc muszę być po części prowadzony jak za rączkę
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Mamy profil i....
To akurat nie ma związku, gdyż sRGB zawiera się w AdobeRGB.Dominooo pisze:Zgadza się. Teraz widzę różnicę, ale pod warunkiem, że w ustawieniach koloru w Photoshopie zmieniłem przestrzeń roboczą RGB na: Adobe RGB (1998).
Dotychczas miałem ustawione na sRGB IEC61966-2.1.
Zdjęcia można przygotowywać w szerszej przestrzeni barwnej wówczas, jeśli chce Pan uzyskać większe nasycenia i szczegółowość np w zieleniach.Dominooo pisze:Więc może teraz pytanie o ustawienie przestrzenii roboczej PS?
Bo jedni twierdzą, żeby ustawić sRGB IEC61966-2.1 i w niej pracować, z koleji inni twierdzą że w przestrzenii Adobe RGB (1998).
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Mamy profil i....
No to dziwne, że nie ma związku, bo jak przestawiam na sRGB IEC61966-2.1 to oba obrazki automatycznie są tych samych odcieni.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Mamy profil i....
Oznacza to że plikowi bez profilu przypisał Pan sRGB.Dominooo pisze:No to dziwne, że nie ma związku, bo jak przestawiam na sRGB IEC61966-2.1 to oba obrazki automatycznie są tych samych odcieni.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Wróć do „Kalibracja monitorów”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość