Canon PRO-1000 vs EPSON P-800
Post
Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800
Co do zestawów sampli papierów, to polecam kupić więcej niż jedno opakowanie danej firmy, bo większość z nich daje tylko po 2 szt każdego, a to jest za mało żeby potestować, zwłaszcza jeśli trzeba samemu zrobić profil (zazwyczaj te firmowe są dość słabe, może poza Epsonami robionymi w USA do serii Signature Worthy). Jedynie Sihl daje po 3 arkusze w zestawie i Epson po 5 dla Hot/Cold Press Bright. Samo macanie papierów bez wydruku może być mylące (w obie strony).
Ja przez rok uzywania tylko do testów i może 20% próbnych wydrukó na czysto mógłbym za cenę papieru kupić drugą drukarkę - więc zajęcie jest uzależniajace.
Pewnie dość szybko dojdziesz do wniosku, że standardowe glossy czy perły są nudne, choć relatywnie tanie i mimo że mają zazwyczaj najszerszy gamut i Dmax.
Zabawa się zaczyna jak sie wsiąknie w baryty itp, a potem trudne fine arty matowe z bawełny itp... I jeszcze różnice przy kolorze i cz.b. Potem głądkie czy teksturowane...
Ja generalnie polecam papiery Tetenala do prób masowych (tanie) na poznanie drukarki, czasami używam nawet tych lepszych z serii Premium już na czysto.
Tecco ma bardzo szeroką ofertę, mam nadzieję, że z lepszym stockiem w UK niż polski dystrybutor - niektóre na prawdę świetne papiery - testowania na 2 miesiące - część z nich jest identyczna z Ilfordem, a trochę tańsza.
Harman ma genialny Gloss Baryta, zwłaszcza do cz.b. (niesamowita tonalność, brawie brak gloss differential - świetny zamiennik dla nudnych zwykłych glossy) i trudny ale szlachetny Gloss Art Fibre (oba też w wersj warmtone, moim zdaniem genialnej do kontrastowych cz.b.)
Ilford z najdroższej serii od niedawna ma Gold Fibre Gloss, też świetny i kilka bardzo dobrych papierów ze średniej półki, oraz nowe bawełny, bardzo miłe.
Hahnemuhle to klasa sama w sobie, mi najabardziej pasuje Photo Rag Baryta.
Jakbyś chciał sprowadzać z Polski, to Falter ma duży magazyn z dość dobrymi papierami pod własną rebrandowaną nazwą Solution (dużo płócien w ofercie, i bardzo porzystępne cenowo bawełny i alpha-celulozy fine art).
Sihl ma piękną bawełnę (smooth) i ciekawy Baryt290 (bliżniaczy z Fomei).
Epson genialne bawełny Hot/Cold Press Bright, moim zdaniem nalepsze maty fine art na rynku (moje, subiektywne zdanie).
Oferty Canona nie znam.
itd itd...
Ja przez rok uzywania tylko do testów i może 20% próbnych wydrukó na czysto mógłbym za cenę papieru kupić drugą drukarkę - więc zajęcie jest uzależniajace.
Pewnie dość szybko dojdziesz do wniosku, że standardowe glossy czy perły są nudne, choć relatywnie tanie i mimo że mają zazwyczaj najszerszy gamut i Dmax.
Zabawa się zaczyna jak sie wsiąknie w baryty itp, a potem trudne fine arty matowe z bawełny itp... I jeszcze różnice przy kolorze i cz.b. Potem głądkie czy teksturowane...
Ja generalnie polecam papiery Tetenala do prób masowych (tanie) na poznanie drukarki, czasami używam nawet tych lepszych z serii Premium już na czysto.
Tecco ma bardzo szeroką ofertę, mam nadzieję, że z lepszym stockiem w UK niż polski dystrybutor - niektóre na prawdę świetne papiery - testowania na 2 miesiące - część z nich jest identyczna z Ilfordem, a trochę tańsza.
Harman ma genialny Gloss Baryta, zwłaszcza do cz.b. (niesamowita tonalność, brawie brak gloss differential - świetny zamiennik dla nudnych zwykłych glossy) i trudny ale szlachetny Gloss Art Fibre (oba też w wersj warmtone, moim zdaniem genialnej do kontrastowych cz.b.)
Ilford z najdroższej serii od niedawna ma Gold Fibre Gloss, też świetny i kilka bardzo dobrych papierów ze średniej półki, oraz nowe bawełny, bardzo miłe.
Hahnemuhle to klasa sama w sobie, mi najabardziej pasuje Photo Rag Baryta.
Jakbyś chciał sprowadzać z Polski, to Falter ma duży magazyn z dość dobrymi papierami pod własną rebrandowaną nazwą Solution (dużo płócien w ofercie, i bardzo porzystępne cenowo bawełny i alpha-celulozy fine art).
Sihl ma piękną bawełnę (smooth) i ciekawy Baryt290 (bliżniaczy z Fomei).
Epson genialne bawełny Hot/Cold Press Bright, moim zdaniem nalepsze maty fine art na rynku (moje, subiektywne zdanie).
Oferty Canona nie znam.
itd itd...
6D & LX100, CX240, SC-P800, ESP3880, i1DisplayPro, CMP
- maciekkk
- Kontakt:
Post
Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800
To brzmi trochę jakbyście do mnie po chińsku mówili - fajnie, dużo do nauczenia, więc jest wyzwanie. Ja kiedyś właśnie na tetenalu drukowalem, ale nie eksperymentowałem wtedy, tylko jak mi ktoś powiedział "bierz ten, bo jest dobry i tani", to tak zrobiłem. Teraz chce trochę dla siebie, a trochę pod klienta, by ofertę rozszerzyć (to w sumie pretekst), więc jest szansa, że ktoś inny będzie za te papiery płacił. Przynajmniej w teorii bilans powinien wyjść na plus. Zobaczymy - zamówię więcej sampli, ale mniejszego formatu - pójdą jako gift prints dla gości moich klientów, to nie będzie miało takiego znaczenia na jakim papierze, a ja sobie popróbuję i wyrobię opinię.
Pzdr. Maciek
---
Canon 6D + MacBook Pro17" + Eizo CG277 + i1Display Pro + Canon Selphy CP-910 + Canon PRO-1000 + ...
---
Canon 6D + MacBook Pro17" + Eizo CG277 + i1Display Pro + Canon Selphy CP-910 + Canon PRO-1000 + ...
- Czornyj
- Kontakt:
- Lokalizacja: Kraków
Post
O tym, że clogging w Canonie jest niemożliwością, że dzięki odkurzaczowi lepiej radzi sobie z grubymi mediami, że jest szybszy, że ma wbudowany spektrodensytometr do linearyzacji, że CO redukuje GD i bronzing już się tak nie rozwodził. Do spółki z Waynem Foxem (dealer i użytkownik Epsona) ukuli teorię, że dysze w obu drukarkach się zatykają, tylko Canon pudruje syfa podstępnie to ukrywając przy pomocy dysz zapasowych, które cichutko sobie zużywa aż do zabicia głowicy, co jest bzdurą. Dysze w Canonach się nie zatykają, bo są kilkadziesiąt razy mniejsze przez co się nie zapowietrzają, oraz wytwarzają znacznie większe ciśnienie. Dysze zapasowe po prostu dublują dysze podstawowe i uzupełniają w następnym przebiegu niezadrukowane miejsca w momencie wykrycia przytkania dyszy podstawowej, co jest automatycznie wykrywane przez system.
Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800
Pro-1 to faktycznie masakra, ale iPFy to całkiem inna broszka, tu zużycie tuszu jest praktycznie nieodczuwalne. Nie ma opcji żeby PRO-1000 żarła na konserwację więcej niż Epson. Na LuLi opinie są trochę stronnicze - Mark D Segal piszący reviews drukarek to stary pieszczoch Epsona, bronił padakowatych x900 nawet jak jego prywatny SP4900 dawał mu popalić. Oczywiście sam jestem stronniczy bo od lat z zadowoleniem używam Canonów iPF oraz współpracuję z Canon PL, ale mimo wszystko mam wrażenie, że Segal lekko se qva przegiął ze stronniczością - w swoich opisach koncentruje się na podobieństwach P800 i PRO-1000 marginalizując różnice - poza ograniczeniem formatu Canona, o którym rozpisywał się namiętnie, długo i wytrwale. Morał z jego testów jest taki, że różnice pomiędzy tymi drukarami są aptekarskie, ale PRO-1000 ma ograniczony max. format.unesco pisze:Poszukaj na forum LuLa - tam ostatnio było dużo rzeczowych dyskusji P800 vs Pro-1000.
Wniosek końcowy był taki, że tuszu schodzi mniej więcej tyle samo, Canon nie zużywa tuszu na przłączanie kanałów, ale proces maintenance'u gdy drukarka jest nieużywana to czarna skrzynka (w Pro-1 byłą masakra). I cała masa innych detali.
Jeśli chodzi o ekonomię, warto dodać, że do Epsona dość łatwo można stosować tusze alternatywne, np. od Cone'a albo do druku cz.b., Piezography/MIS/Eboni (jakbyś chciał ją kiedys przekonwertować na 8 kanałów szarości). Nie sądzę, żeby istniały zbyt popularne alternatywy do Canona w tym obszarze. To kwestia wyboru, ja miałem kiedyś zamienniki, teraz wróciłem do oryginalnych kolorowych.
W sumie to mamy fajne czasy, dwóch godnych siebie rywali z totalnie różnymi technologiami i z każdego zapewne byłbyś zadowolony.
Ja mam Epsona, ale kiedyś chciałbym też mieć rzeczoną Pro-1000 .
O tym, że clogging w Canonie jest niemożliwością, że dzięki odkurzaczowi lepiej radzi sobie z grubymi mediami, że jest szybszy, że ma wbudowany spektrodensytometr do linearyzacji, że CO redukuje GD i bronzing już się tak nie rozwodził. Do spółki z Waynem Foxem (dealer i użytkownik Epsona) ukuli teorię, że dysze w obu drukarkach się zatykają, tylko Canon pudruje syfa podstępnie to ukrywając przy pomocy dysz zapasowych, które cichutko sobie zużywa aż do zabicia głowicy, co jest bzdurą. Dysze w Canonach się nie zatykają, bo są kilkadziesiąt razy mniejsze przez co się nie zapowietrzają, oraz wytwarzają znacznie większe ciśnienie. Dysze zapasowe po prostu dublują dysze podstawowe i uzupełniają w następnym przebiegu niezadrukowane miejsca w momencie wykrycia przytkania dyszy podstawowej, co jest automatycznie wykrywane przez system.
- Czornyj
- Kontakt:
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800
W UK warto też przyjrzeć się papierom Moab, Permajet, Museo. Permajet ma kilka klonów Hahnemuehle. Museo ma piękny, bawełniany baryt (SilverRag) jako jeden z nielicznych poza Hahnemühle PhotoRag Baryta. Warto w tym miejscu wspomnieć o bawełnianym Cansonie Platine i PhotoRagu Pearl, również mają spore grono fanów (Perły Hahnemühle namiętnie używa np. Mark McCormick-Goodhart, wieloletni pracownik WIR prowadzący obecnie AaI&A). Prywatnie przepadam za niezmiernie ciekawym i niespotykanym PhotoRag Satin - jest to teoretycznie matowy Rag, ale jakby z domieszanym do włókien bawełny "woskiem", który daje b. specyficzną opalescencję w zadrukowanych partiach, podnoszącą dmax czerni i zwiększającą gamut. PermaJet długo produkował jego klona 1:1, ale ostatnio zmienili bawełnę na alfacelulozę. W tej formie można go też dostać w Falterze jako PhotoWiteSatin z serii Solution FineArt.
Co do Epsonów ColdPress, to ich tekstura jest specyficzna, mi np. zupełnie nie podchodzi - zdecydowanie wolę np. German/Museum Etching, z Hahnemühle czy Etchig/Velin/Aquarelle z Cansona. Od HotPressów natomiast wolę Ragi Tecco, Hahnemühle, Cansona czy Museo - tym bardziej, że znacznie taniej od HotPressa można mieć 500g Hahnemühle PhotoRag Baryta czy 450g Tecco FineArt Rag... Ogólnie cena tych Epsonów jest chora
Co do Epsonów ColdPress, to ich tekstura jest specyficzna, mi np. zupełnie nie podchodzi - zdecydowanie wolę np. German/Museum Etching, z Hahnemühle czy Etchig/Velin/Aquarelle z Cansona. Od HotPressów natomiast wolę Ragi Tecco, Hahnemühle, Cansona czy Museo - tym bardziej, że znacznie taniej od HotPressa można mieć 500g Hahnemühle PhotoRag Baryta czy 450g Tecco FineArt Rag... Ogólnie cena tych Epsonów jest chora
Post
Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800
tak, czuje się to, ale ludzie i tak swoje wiedza, zwlaszcza Ci, ktorzy przesiedli sie z x900 na IPFy.Czornyj pisze: Na LuLi opinie są trochę stronnicze - Mark D Segal piszący reviews drukarek to stary pieszczoch Epsona...
6D & LX100, CX240, SC-P800, ESP3880, i1DisplayPro, CMP
Post
Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800
troche drukowałem na Falterowej wersji satina, ostatnio sprobowalem tez HM. zdziwiony byłem, jak po wydruku z tuszem MK czarne partie rozmazywały się pod palcem, nawet wiele dni po wydruku. czyzby trzeba bylo stosować PK? Falter i HM jednak sugerują tusz matowy...Czornyj pisze:Prywatnie przepadam za niezmiernie ciekawym i niespotykanym PhotoRag Satin - jest to teoretycznie matowy Rag, ale jakby z domieszanym do włókien bawełny "woskiem", który daje b. specyficzną opalescencję w zadrukowanych partiach, podnoszącą dmax czerni i zwiększającą gamut. PermaJet długo produkował jego klona 1:1, ale ostatnio zmienili bawełnę na alfacelulozę. W tej formie można go też dostać w Falterze jako PhotoWiteSatin z serii Solution FineArt.
mi ta tekstura też nie do końca odpowiada, najczęściej korzystam jednak z wersji gładkiej Hot, ale teksturowanie to juz bardzo subiektywny tematCzornyj pisze:Co do Epsonów ColdPress, to ich tekstura jest specyficzna, mi np. zupełnie nie podchodzi - zdecydowanie wolę np. German/Museum Etching, z Hahnemühle czy Etchig/Velin/Aquarelle z Cansona.
rzeczywiście cena Epsonów jest delikatnie mówiąc, chora - tym bardziej ze w Stanach można je kupić za połowę tej centy co w Europie. Tez jestem pod wrażeniem bawełny Tecco 450, mój drugi ulubiony po hot pressach.Czornyj pisze:Od HotPressów natomiast wolę Ragi Tecco, Hahnemühle, Cansona czy Museo - tym bardziej, że znacznie taniej od HotPressa można mieć 500g Hahnemühle PhotoRag Baryta czy 450g Tecco FineArt Rag... Ogólnie cena tych Epsonów jest chora
6D & LX100, CX240, SC-P800, ESP3880, i1DisplayPro, CMP
- Czornyj
- Kontakt:
- Lokalizacja: Kraków
Post
Oczywiście ludzie swoje wiedzą, ale też często swoje niewiedzą
Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800
Bezapelacyjnie LuLa jest najlepszym źródłem wiedzy o artystycznym druku fotograficznym - siedzą tam najwięksi wymiatacze jak MMHG, Ernst Dinkla, Paul Roark czy John Dean, a producenci wodnopigmentowych atramentówek wielkoformatowych mają bacznie na oku to, co też ciekawego wielkoformatowa brać wypisuje na tamtejszym Printing Forum.unesco pisze:tak, czuje się to, ale ludzie i tak swoje wiedza, zwlaszcza Ci, ktorzy przesiedli sie z x900 na IPFy.
Oczywiście ludzie swoje wiedzą, ale też często swoje niewiedzą
- Czornyj
- Kontakt:
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800
MK daje wyraźnie więcej trójwymiaru, choć PK też daje znośne efekty. No niestety, ściera się, szczególnie z Falterowskiego. Z HM jakby znacznie oporniej, ale też jest trochę tej "tłustości" - taki urok, coś za cośunesco pisze:troche drukowałem na Falterowej wersji satina, ostatnio sprobowalem tez HM. zdziwiony byłem, jak po wydruku z tuszem MK czarne partie rozmazywały się pod palcem, nawet wiele dni po wydruku. czyzby trzeba bylo stosować PK? Falter i HM jednak sugerują tusz matowy...
Subiektywny, acz da się zauważyć pewne trendy Akurat nie spotkałem zbyt wielu fanów młotkowania na ColdPressie stąd byłem nieco zdziwiony tą opinią - natomiast bardziej naturalne reliefy włókna na Etchingach, czy subtelniejsze tekstury akwarelowych Cansonów i Hahnemühlów częściej przypadają ludziom do gustu. Oczywiście są tematy, gdzie tekstury sprawdzają się słabo - np. przy portrecie skóra wygląda jak po ospie, szczególnie na młotkowatych coldpresopodobnych. Natomiast bardziej malarskie czy grafikowate tematy potrafią wychodzić obłędnie, no i czuć to mięcho pod palcami :>unesco pisze:mi ta tekstura też nie do końca odpowiada, najczęściej korzystam jednak z wersji gładkiej Hot, ale teksturowanie to juz bardzo subiektywny temat
- maciekkk
- Kontakt:
Post
Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800
Nie mam kalibratora do drukarki, więc na razie będę skazany na profile fabryczne. Troche sucho u mnie z wyborem papieru w lokalnym sklepie, więc będę szukał online.
W sklepie za to znalazłem jakieś wynalazki Fotospeed i Brilliant. Ten pierwszy bez opisu, a o tym drugim tak piszą na stronie:
Introducing a new line of Super-Premium rag and alpha-cellulose fine-art photo papers.
Brilliant Museum digital media are manufactured in Germany to exacting standards using the most technologically advanced methods. these cotton and alpha-cellulose fine-art papers are optimally coated for the latest pigment inks but will also secure superb results with dye-based inks. They are capable for yielding extremely high resolution and amazing colour depth. Each surface and base was carefully selected to meet the high standards and preferences of the most discriminating fine-art printer.
Our special Silver-gloss papers are acid-free, alpha-cellulose papers that emulate the classic air-dried glossy fiber-based traditional silver-halide papers of the master black & white printers.
The Silver Gloss is avaliable in two different base tones, a non-brightened, neutral base that is not the usual dull yellow found on many of the non-brightened , fine-art papers on the market. The second base-tone is a slightly optically-brightened, yet archivally proper white base that is elegantly subtle while still adding the "punch" from which some images really benefit.
Permajet też mają na liście, ale brakuje na stocku. Za to przez Ilford przejeżdżałem parę razy
W sklepie za to znalazłem jakieś wynalazki Fotospeed i Brilliant. Ten pierwszy bez opisu, a o tym drugim tak piszą na stronie:
Introducing a new line of Super-Premium rag and alpha-cellulose fine-art photo papers.
Brilliant Museum digital media are manufactured in Germany to exacting standards using the most technologically advanced methods. these cotton and alpha-cellulose fine-art papers are optimally coated for the latest pigment inks but will also secure superb results with dye-based inks. They are capable for yielding extremely high resolution and amazing colour depth. Each surface and base was carefully selected to meet the high standards and preferences of the most discriminating fine-art printer.
Our special Silver-gloss papers are acid-free, alpha-cellulose papers that emulate the classic air-dried glossy fiber-based traditional silver-halide papers of the master black & white printers.
The Silver Gloss is avaliable in two different base tones, a non-brightened, neutral base that is not the usual dull yellow found on many of the non-brightened , fine-art papers on the market. The second base-tone is a slightly optically-brightened, yet archivally proper white base that is elegantly subtle while still adding the "punch" from which some images really benefit.
Permajet też mają na liście, ale brakuje na stocku. Za to przez Ilford przejeżdżałem parę razy
Pzdr. Maciek
---
Canon 6D + MacBook Pro17" + Eizo CG277 + i1Display Pro + Canon Selphy CP-910 + Canon PRO-1000 + ...
---
Canon 6D + MacBook Pro17" + Eizo CG277 + i1Display Pro + Canon Selphy CP-910 + Canon PRO-1000 + ...
- Czornyj
- Kontakt:
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800
Brillant wygląda na OEMy od Felixa Schöllera, więc powinny być zajebiste (FS to jedna z największych, dających się na palcach policzyć papierni naprawdę produkujących papier, która klepie OEMy dla wielu producentów).
- maciekkk
- Kontakt:
Post
Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800
No to super, bo ceny mają znośne, a oferta jest bogata, nawet w formacie A2
Pzdr. Maciek
---
Canon 6D + MacBook Pro17" + Eizo CG277 + i1Display Pro + Canon Selphy CP-910 + Canon PRO-1000 + ...
---
Canon 6D + MacBook Pro17" + Eizo CG277 + i1Display Pro + Canon Selphy CP-910 + Canon PRO-1000 + ...
- Czornyj
- Kontakt:
- Lokalizacja: Kraków
Post
w sumie ta satyna jest trudna, nie mam na nią recepty, sa zdjęcia które wyglądają na nich genialnie, ale tez takie, które wychodzą słabo, blado - i nie wiem dlaczego...
Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800
aaa, skoro tak ma być, to niech będzie...Czornyj pisze:MK daje wyraźnie więcej trójwymiaru, choć PK też daje znośne efekty. No niestety, ściera się, szczególnie z Falterowskiego. Z HM jakby znacznie oporniej, ale też jest trochę tej "tłustości" - taki urok, coś za cośunesco pisze:troche drukowałem na Falterowej wersji satina, ostatnio sprobowalem tez HM. zdziwiony byłem, jak po wydruku z tuszem MK czarne partie rozmazywały się pod palcem, nawet wiele dni po wydruku. czyzby trzeba bylo stosować PK? Falter i HM jednak sugerują tusz matowy...
w sumie ta satyna jest trudna, nie mam na nią recepty, sa zdjęcia które wyglądają na nich genialnie, ale tez takie, które wychodzą słabo, blado - i nie wiem dlaczego...
wlasnie to miecho pod palcami jest uzalezniające ja pisalem o cold/hot ze względu na to jak obrazują wynik wydruku, głębokie czernie jak na matt, swietna tonalnosc, ale relief nie musi wszystkim pasowac. generalnie studyjne portrety/akty na gladkich tłąch najlepiej wyglądają na gładkich papierachCzornyj pisze:Subiektywny, acz da się zauważyć pewne trendy Akurat nie spotkałem zbyt wielu fanów młotkowania na ColdPressie stąd byłem nieco zdziwiony tą opinią - natomiast bardziej naturalne reliefy włókna na Etchingach, czy subtelniejsze tekstury akwarelowych Cansonów i Hahnemühlów częściej przypadają ludziom do gustu. Oczywiście są tematy, gdzie tekstury sprawdzają się słabo - np. przy portrecie skóra wygląda jak po ospie, szczególnie na młotkowatych coldpresopodobnych. Natomiast bardziej malarskie czy grafikowate tematy potrafią wychodzić obłędnie, no i czuć to mięcho pod palcami :>unesco pisze:mi ta tekstura też nie do końca odpowiada, najczęściej korzystam jednak z wersji gładkiej Hot, ale teksturowanie to juz bardzo subiektywny temat
6D & LX100, CX240, SC-P800, ESP3880, i1DisplayPro, CMP
Post
tez jezdzilem przez Ilford, ale dawno to bylo
Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800
ja nigdy nie kupilem żadnego papieru inaczej niż online, hehemaciekkk pisze:Nie mam kalibratora do drukarki, więc na razie będę skazany na profile fabryczne. Troche sucho u mnie z wyborem papieru w lokalnym sklepie, więc będę szukał online. [...]
Za to przez Ilford przejeżdżałem parę razy
tez jezdzilem przez Ilford, ale dawno to bylo
6D & LX100, CX240, SC-P800, ESP3880, i1DisplayPro, CMP
Post
Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800
Może kogoś zainteresuje, Falter ma już w ofercie kasety do napełniania do Epsona sc-P800 z tego co pisali po 65 zl netto. Nie wiem jakie tusze do tych kaset oferują, bo dołączyli mi ofertę na butelki po 100 ml ale do wcześniejszych ploterów i epsonki 3880, wiec nie wiem czy to będzie pasowało.
- Czornyj
- Kontakt:
- Lokalizacja: Kraków
Post
[/quote]wlasnie to miecho pod palcami jest uzalezniające ja pisalem o cold/hot ze względu na to jak obrazują wynik wydruku, głębokie czernie jak na matt, swietna tonalnosc, ale relief nie musi wszystkim pasowac. generalnie studyjne portrety/akty na gladkich tłąch najlepiej wyglądają na gładkich papierach[/quote]
Fakt, Press ma niezły dmax, ale przepaści między ragami nie ma. Znów - może to kwestia profilu?
Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800
Mi właśnie podoba się dlatego, że w porównaniu ze zwykłym matem daje kolorom i kontrastom solidnego kopa. Może to kwestia profilu? Pięknie też wychodzą tematy z metalu, bo "woskowa domieszka" we włóknach daje po zadrukowaniu tuszem piękną, metaliczną opalescencję.unesco pisze:w sumie ta satyna jest trudna, nie mam na nią recepty, sa zdjęcia które wyglądają na nich genialnie, ale tez takie, które wychodzą słabo, blado - i nie wiem dlaczego...
[/quote]wlasnie to miecho pod palcami jest uzalezniające ja pisalem o cold/hot ze względu na to jak obrazują wynik wydruku, głębokie czernie jak na matt, swietna tonalnosc, ale relief nie musi wszystkim pasowac. generalnie studyjne portrety/akty na gladkich tłąch najlepiej wyglądają na gładkich papierach[/quote]
Fakt, Press ma niezły dmax, ale przepaści między ragami nie ma. Znów - może to kwestia profilu?
Trochę szkoda lać zamieniasy do SC-P800 - Epson naprawdę przyłożył się do Ultrachrome HD. Do wcześniejszych K3 te zamienniki również nie pasowały, więc tu akurat nie ma dylematu - tak czy owak trzeba toto profilować, a szału tak czy owak nie będzie. Zatykanie się dysz wzrasta, ryzyko załatwienia głowicy również - te w SP3880 były jeszcze dość wytrzymałe, ale np. w x890/x900 na zamiennikach trup się ściele jeszcze gęściej niż zwykle. Statystyczna głowica x900 pada po 2-3 latach, na zamiennikach zwykle wystarczy niecały rok. Właśnie przestawiam dwa laboratoria na iPFy dzięki tego typu "oszczędnościom"rlat pisze:Może kogoś zainteresuje, Falter ma już w ofercie kasety do napełniania do Epsona sc-P800 z tego co pisali po 65 zl netto. Nie wiem jakie tusze do tych kaset oferują, bo dołączyli mi ofertę na butelki po 100 ml ale do wcześniejszych ploterów i epsonki 3880, wiec nie wiem czy to będzie pasowało.
Post
19,2 HM Rice Paper 100
19,2 Tecco Fine Art. Rag 450
18,4 Tecco Fine Art. Rag 295
21,0 Tecco Bright White Rag 305
18,3 Harman Matt Cotton Smooth
18,9 Tecco Gallery Board
19,0 Ilford Fine Art. Smooth
18,8 Fomei Cotton Smooth
16,6 Epson Hot Press Natural
16,4 Epson Cold Press Bright
18,2 Solution White
15,9 Soltution White Satin
18,3 Solution Radiant
druk na 3880, tusz MK, z Quad Tone Ripa, InkLimit = 50 (black boost = 60). zapewne na innym tuszu/drukarce wyjdzie inaczej ale relacje powinny byc zachowane, Pressy są prawie w czerni jak Satin!
Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800
tak, wiele zdjec jest genialnych, bylem w szoku jak np wyszlo zdjecie studyjne, portret z duzo ilościa ciała i biżuterią, z aluminiuowym stołem i połyskującą szafirową taflą szkłą, albo fotografie ktore maja w tle delikatne wzorki, swietnie grają one na tym papierze. profil jest zrobiony przez faltera...Czornyj pisze:Mi właśnie podoba się dlatego, że w porównaniu ze zwykłym matem daje kolorom i kontrastom solidnego kopa. Może to kwestia profilu? Pięknie też wychodzą tematy z metalu, bo "woskowa domieszka" we włóknach daje po zadrukowaniu tuszem piękną, metaliczną opalescencję.unesco pisze:w sumie ta satyna jest trudna, nie mam na nią recepty, sa zdjęcia które wyglądają na nich genialnie, ale tez takie, które wychodzą słabo, blado - i nie wiem dlaczego...
przepaści może nie, ale różnice widać. ostatnio przemierzyłem kilkanaście papierów i L (Lab) dla czerni wyszly takie:Czornyj pisze: Fakt, Press ma niezły dmax, ale przepaści między ragami nie ma. Znów - może to kwestia profilu?
19,2 HM Rice Paper 100
19,2 Tecco Fine Art. Rag 450
18,4 Tecco Fine Art. Rag 295
21,0 Tecco Bright White Rag 305
18,3 Harman Matt Cotton Smooth
18,9 Tecco Gallery Board
19,0 Ilford Fine Art. Smooth
18,8 Fomei Cotton Smooth
16,6 Epson Hot Press Natural
16,4 Epson Cold Press Bright
18,2 Solution White
15,9 Soltution White Satin
18,3 Solution Radiant
druk na 3880, tusz MK, z Quad Tone Ripa, InkLimit = 50 (black boost = 60). zapewne na innym tuszu/drukarce wyjdzie inaczej ale relacje powinny byc zachowane, Pressy są prawie w czerni jak Satin!
ja juz przez to przechodziłem, i wróciłem do oryginalnych. na zamiennikach można chyba teraz jedynie na Cone Color Pro, tylko żeby to nie były podróby udające Coniego bo niektórzy takie sprzedają. ale i tak jak pisze Czornyj trzeba indywidualnie profilowac. ale nawet jak się obejrzy profile Cone'a dla ich tuszy na np. na papierach Epsona, to gamut jest znacząco węższy niż na oryginałach. zamieniniki mozna stosowac w starych drukarkach jak juz nie zalezy nikomu na trwałości i lubi eksperymentowaćrlat pisze:Może kogoś zainteresuje, Falter ma już w ofercie kasety do napełniania do Epsona sc-P800 z tego co pisali po 65 zl netto. Nie wiem jakie tusze do tych kaset oferują, bo dołączyli mi ofertę na butelki po 100 ml ale do wcześniejszych ploterów i epsonki 3880, wiec nie wiem czy to będzie pasowało.
6D & LX100, CX240, SC-P800, ESP3880, i1DisplayPro, CMP
- Czornyj
- Kontakt:
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800
Nie mam niestety zbyt dużego doświadczenia z QTR, bo przestałem używać Epsonek lata temu - ale na Canonach z palcem w d... schodze bez cudów do 16-17 L* na byle czym, o Ragach nie wspominając, mimo iż akurat MK jest mz. najsłabszym punktem zestawu LUCIA EX. Czerń satyny w pomiarze wypada akurat podejrzanie słabawo (17 L*), bo podejrzewam że "wosk ogłupia" sensor z geometrią 45:0 - pewnie trzeba by użyć spektrofotometru z polarem, a nie chce mi się wyciągać Spectrolino by to sprawdzić
Tak czy owak pokopał bym się z ustawieniami QTR - może być za małe, lub paradoksalnie zbyt duże nafarbienie (dmax wzrasta wraz ze wsrostem nafarbienia, w pewnym momencie krzywa osiąga plateu, a potem zaczyna spadać na pysk). Na standardzie P800 z tego co widzę po fabrycznych profilach Tecco ragi wyciągają 15-16 L*, wiec to potwierdzałoby moje obawy. Chyba, że szum CMP zakłamuje pomiary (mało prawdopodobne, bo przy oświetlaczu nawet w czerniach sygnał jest stosunkowo mocny).
Osobna sprawa czy w ogóle jest sens korzystać z QTRa dla SC-P800, bo w porównaniu z SP3800/3880 na sterach jest wyraźnie lepiej.
Tak czy owak pokopał bym się z ustawieniami QTR - może być za małe, lub paradoksalnie zbyt duże nafarbienie (dmax wzrasta wraz ze wsrostem nafarbienia, w pewnym momencie krzywa osiąga plateu, a potem zaczyna spadać na pysk). Na standardzie P800 z tego co widzę po fabrycznych profilach Tecco ragi wyciągają 15-16 L*, wiec to potwierdzałoby moje obawy. Chyba, że szum CMP zakłamuje pomiary (mało prawdopodobne, bo przy oświetlaczu nawet w czerniach sygnał jest stosunkowo mocny).
Osobna sprawa czy w ogóle jest sens korzystać z QTRa dla SC-P800, bo w porównaniu z SP3800/3880 na sterach jest wyraźnie lepiej.
Post
Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800
3880 nie ma porażająco głębokich czerni, P800 z nowym inksetem jest zdecydowanie lepsze (poniżej 14 L*) i Lucia też, wiec ja bym się raczej skupił na wartościach względnych, podejrzewam, że przy innych tuszach relacje powinny byc pewnie podobne. Na satynie fine artowej solutiona czern wychodzi mi 15.9.Czornyj pisze:Nie mam niestety zbyt dużego doświadczenia z QTR, bo przestałem używać Epsonek lata temu - ale na Canonach z palcem w d... schodze bez cudów do 16-17 L* na byle czym, o Ragach nie wspominając, mimo iż akurat MK jest mz. najsłabszym punktem zestawu LUCIA EX. Czerń satyny w pomiarze wypada akurat podejrzanie słabawo (17 L*), bo podejrzewam że "wosk ogłupia" sensor z geometrią 45:0 - pewnie trzeba by użyć spektrofotometru z polarem, a nie chce mi się wyciągać Spectrolino by to sprawdzić
wydaje mi się że nafarbienie jest ok, dużo prób robiłem, za duże na pewno nie jest, bo w stronę czerni cały czas spada. za małe raczej też nie, po przy przyjętym ink limicie dalej jest juz wyplaszczenie. oczywiscie CMP moze nie jest idealny, ale z drugiej strony potrafi mierzyc (tyle pokazuje) inne papiery nawet na poziomie 2.5 L* - moim zdaniem taki tusz. tak czy siak mi wystarczaCzornyj pisze:Tak czy owak pokopał bym się z ustawieniami QTR - może być za małe, lub paradoksalnie zbyt duże nafarbienie (dmax wzrasta wraz ze wsrostem nafarbienia, w pewnym momencie krzywa osiąga plateu, a potem zaczyna spadać na pysk). Na standardzie P800 z tego co widzę po fabrycznych profilach Tecco ragi wyciągają 15-16 L*, wiec to potwierdzałoby moje obawy. Chyba, że szum CMP zakłamuje pomiary (mało prawdopodobne, bo przy oświetlaczu nawet w czerniach sygnał jest stosunkowo mocny).
tu juz sie nie wypowiem. QTR ma wiele innych zalet, przede wszystkim ma liniową gamme i pozwala nieskończenie dłubac w ustwaieniach, a ja lubię dłubać. może jak będzie mnie stać na drugą (w zasadzie trzecią) drukarkę (o mało w zeszłym roku nie kupiłem używanego IPFa6400), wtedy przerobię 3880 na carbona a wtedy cała wiedza QTRowa będzie jak znalazł. pozdrowieniaCzornyj pisze:Osobna sprawa czy w ogóle jest sens korzystać z QTRa dla SC-P800, bo w porównaniu z SP3800/3880 na sterach jest wyraźnie lepiej.
6D & LX100, CX240, SC-P800, ESP3880, i1DisplayPro, CMP
- Czornyj
- Kontakt:
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800
Jeśli mowa o SP3880, to jasne - QTR jak najbardziej na miejscu (myślałem, że chodzi o SC-P800). Acz przepaści między K3 a HD w dmaxie MK raczej nie ma, ja bym pochylił się nad tematem, bo różnice są podejrzanie duże...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 0 gości