Zastanawiam się nad wyborem monitora do obróbki fotografii. Budżet do 3500zł. W tej cenie z tego co widzę najlogiczniejsze propozycje to Eizo CS240 lub CS2420.
Najtaniej jak znalazłem:
CS240(2 899,00 zł):
http://www.graficzne.pl/index.php?p4002 ... n&polecane
CS2420(3 279,00 zł):
http://www.x-kom.pl/p/310469-monitor-lc ... gator.html
CS2420+Datacolor Spyder 5( 3 449,00 zł):
http://www.x-kom.pl/p/310665-monitor-lc ... press.html
Na kalibratorze mi nie zależy- sam mam wylicytowanego za grosze kilka lat temu Spyder 3, a w tym momencie w pracy będzie otwarte stanowisko grafika i jest z budżetu na kalibrator zarezerwowane 2~2.5 wiec sens posiadania prywatnego mały(chyba że faktycznie okazja). Stąd prosiłbym o info o ile CS2420 jest lepszy od starego poczciwego CS240? I czy ogólnie jest sens dopłacać bo czytałem sporo opinii(nawet na tym forum) że nie. Tym bardziej że nawet Eizo na stronach produktów:
http://www.eizo.pl/monitor/coloredge-cs240/
http://www.eizo.pl/monitor/coloredge-cs2420/
pisze o CS240:
Natomiast o CS2420 tylko:Model CS240 został stworzony dla fotografów i grafików – zarówno hobbystów-amatorów, jak i profesjonalistów. Wyposażony jest we wszystkie niezbędne funkcje sprzętowe i programowe, jakich wymaga się od monitora graficznego, m.in. szeroką paletę barw, jednolitą jasność oraz oprogramowanie do kalibracji (program ColorNavigator 6, kompatybilny z systemami Mac i Windows oraz współpracujący z wieloma kalibratorami).
Więc CS2420 został przez samo Eizo niejako zdegradowany do poziomu typowo amatorskiego. A w cenie CS2420 miałbym CS240 z nieoryginalnym kapturem(lub niewiele drożej z oryginalnym). Prosiłbym o opinię który wybrać i info jak ktoś gdzieś widział taniejStworzony specjalnie z myślą o hobbystach i amatorach interesujących się grafiką lub fotografią. Oferuje wiele zaawansowanych funkcji monitorów z rodziny ColorEdge, pozwalając z łatwością tworzyć i edytować zdjęcia, ilustracje i o wiele więcej.
Pozdrawiam
JM
Edit: Dobrze się domyślam że jeśli używam tylko pakietu Adobe(PS+LR+Bridge) to lepszym rozwiązaniem będzie wybrać monitor pracujący w przestrzeni AdobeRGB bo pakiet zapewne takiej używa a jedynie przy końcowym eksporcie z LR ustawiać profil SRGB i podglądać czy przycięło przestrzeń tak jak oczekuje?