Monitor do montażu filmów - limit ok. 4000 zł
Post
Monitor do montażu filmów - limit ok. 4000 zł
Witam,
Poszukuje monitora do amatorskiej obróbki filmów - głównie na własny użytek. Budżet to 4000 zł.
Będą to materiały z kamery drona (UHD) oraz kamery sportowej, w przyszłości Blackmagic Pocket Camera.
Obróbka to głównie edycja materiału oraz praca z kolorem (color grading) i efektami.
Preferowany rozmiar to 24 lub 27 cali.
Rozdzielczość zbliżona do UHD, w każdym razie zależy mi zbliżeniu sie do DPI Macbooka retina.
Mój pierwszy i oczywisty wybór to NEC EA 275UHD lub EA 244UHD (sprowadzony z zagranicy zmieści się w budżecie).
Czy coś moglibyście jeszcze polecić?
Poszukuje monitora do amatorskiej obróbki filmów - głównie na własny użytek. Budżet to 4000 zł.
Będą to materiały z kamery drona (UHD) oraz kamery sportowej, w przyszłości Blackmagic Pocket Camera.
Obróbka to głównie edycja materiału oraz praca z kolorem (color grading) i efektami.
Preferowany rozmiar to 24 lub 27 cali.
Rozdzielczość zbliżona do UHD, w każdym razie zależy mi zbliżeniu sie do DPI Macbooka retina.
Mój pierwszy i oczywisty wybór to NEC EA 275UHD lub EA 244UHD (sprowadzony z zagranicy zmieści się w budżecie).
Czy coś moglibyście jeszcze polecić?
- NocnyJastrzab
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: Monitor do montażu filmów - limit ok. 4000 zł
Co do rozdzielczości to EA275UHD jak najbardziej. Jednak jakościowo lepszy będzie CX241. Ten NEC jest przyzwoity, ale nie stworzony do pracy z kolorem, zwłaszcza foto-video. Eizo jak najbardziej, zwłaszcza CX241. Kwestia co będzie większym priorytetem.
Dominik Nowak, tel. 506212501 [Kraków / Nowa Huta]
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Monitor do montażu filmów - limit ok. 4000 zł
Z tych dwóch, ZDECYDOWANIE trzeci, czyli EIZO CX241. Nie ma lepszego monitora do video w klasie ok 4 tys zł.Nessus pisze:Mój pierwszy i oczywisty wybór to NEC EA 275UHD lub EA 244UHD (sprowadzony z zagranicy zmieści się w budżecie).
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Monitor do montażu filmów - limit ok. 4000 zł
CX241 ma 1/4 pikseli, które wątkotwórca chciałby mieć. Musiałby kupić 4 sztuki i skleić na "kropelkę".
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Monitor do montażu filmów - limit ok. 4000 zł
Do video nie ilość pikseli jest najważniejsza.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Monitor do montażu filmów - limit ok. 4000 zł
Oczywiście. Wszystko jest ważne po trochu. Ale jeśli czgoś jest mniej 4x niż miało być, to klops.
Proszę sobie wyobrazić, że do tego video obniżymy 4x kontrast, z 1000:1 do 250:1. Albo przekątną z 24" do 6". Płacz i zgrzytanie zębów.
Proszę sobie wyobrazić, że do tego video obniżymy 4x kontrast, z 1000:1 do 250:1. Albo przekątną z 24" do 6". Płacz i zgrzytanie zębów.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Monitor do montażu filmów - limit ok. 4000 zł
Bzdury pleciecie Max. Przy video najważniejsza jest możliwość ustawienia monitora do parametrów "telewizyjnych" a te znacznie się różnią od "komputerowych". Rozdzielczość nie ma żadnego znaczenia. I tak wszelkie materiały będą trafiać na ekrany o takiej samej lub niższej. Dodatkowym plusem w CX jest wbudowany skaler video na wejściu HDMI, pozwalający na namiastkę podglądu jak na monitorach telewizyjnych. Jest możliwość sprzętowego ustawienia dynamiki, kodowania.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Monitor do montażu filmów - limit ok. 4000 zł
Czytał Pan pierwszy post wątku? Jeśli tak, to proponuję przeczytać jeszcze raz.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Monitor do montażu filmów - limit ok. 4000 zł
Pierwsze zdanie: "Poszukuje monitora do amatorskiej obróbki filmów"
Nie da się w tym budżecie kupić monitora video UHD. Trzeba zatem wybrać. Albo monitor do video albo biurowy UHD. Znacznie lepszym wyjściem jest pierwsze. Monitor WCALE nie musi mieć rozdzielczości zgodnej z obrabianym obrazem, tym bardziej, że użytkownikowi zależy na gradingu i efektach.
Nie da się w tym budżecie kupić monitora video UHD. Trzeba zatem wybrać. Albo monitor do video albo biurowy UHD. Znacznie lepszym wyjściem jest pierwsze. Monitor WCALE nie musi mieć rozdzielczości zgodnej z obrabianym obrazem, tym bardziej, że użytkownikowi zależy na gradingu i efektach.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Monitor do montażu filmów - limit ok. 4000 zł
Dobrze, dobrze. Jest postęp. Teraz proszę jeszcze doczytać do końca.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Monitor do montażu filmów - limit ok. 4000 zł
Wbrew pozorom przeczytałem. Post jest napisany w ten deseń: "Będę trenował jazdę rajdową. Potrzebuję samochodu lekkiego i mocnego. Samochody rajdowe mają duże koła, więc rozważam dwa rowery, z kołami 24" i 26". Który lepszy?"
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Monitor do montażu filmów - limit ok. 4000 zł
No dobrze. A dlaczego nie można by skalibrować sprzętowo EA275UHD do standardu jak najbardziej zbliżonego do Rec.709. Gamut się zgadza, gammę można zmienić podczas kalibracji sprzętowej, rozdzielczość UHD się zgadza, kontrast na wprost 1000:1 taki sam jak CX241, przekątna 27" jest większa od 24", format telewizyjny 16:9.
Moim zdaniem to znacznie lepszy kompromis.
Moim zdaniem to znacznie lepszy kompromis.
Post
Re: Monitor do montażu filmów - limit ok. 4000 zł
Dziękuje za porady. To jest tak, że na razie materiał robie dla siebie - będę wyświetlał na monitorze, który zamierzam zakupić oraz na rzutniku.
Czyli nie mam na razie specjalnych potrzeb związanych z profesjonalną obróbką koloru. No może kiedyś...
Dlatego ten EIZO na dzisiaj wydaje mi się troche na wyrost. No i nie spełnia mojego założenia co do DPI.
W sumie to szkoda, że rynek dobrych monitorów jest taki płytki...
Czyli nie mam na razie specjalnych potrzeb związanych z profesjonalną obróbką koloru. No może kiedyś...
Dlatego ten EIZO na dzisiaj wydaje mi się troche na wyrost. No i nie spełnia mojego założenia co do DPI.
W sumie to szkoda, że rynek dobrych monitorów jest taki płytki...
Post
Re: Monitor do montażu filmów - limit ok. 4000 zł
Dell UP3216Q (UHD) lub jak za duży UP2716D (QHD)
Oba mają "wizyjne" rec709 i dci p3 presety z pokryciem bliskim 100 procent. Oba mają dobre odwzorowanie barw - delta poniżej 2. Można je kalibrować .
Mam tą 32 i jest świetna za te pieniądze. Używam do montażu. Do podglądu amatorskiego tez wystarczy. Zresztą do podglądu profesjonalnego 4k to tylko sony za setki tysięcy $. Nec i Eizo się nie nadają.
Co do jakości obrazu z komputera to nie zauważysz różnicy. Porownywalismy w pracy z innymi NEC, EIZO.
System musi mieć tylko skalowanie bo inaczej można oslepnąć. Nie ma też skalera ale do 4k juz Ci nie potrzebny .
Za te pieniądze eizo lub nec to mały i stary.
Wysłane z mojego SM-G800H przy użyciu Tapatalka
Oba mają "wizyjne" rec709 i dci p3 presety z pokryciem bliskim 100 procent. Oba mają dobre odwzorowanie barw - delta poniżej 2. Można je kalibrować .
Mam tą 32 i jest świetna za te pieniądze. Używam do montażu. Do podglądu amatorskiego tez wystarczy. Zresztą do podglądu profesjonalnego 4k to tylko sony za setki tysięcy $. Nec i Eizo się nie nadają.
Co do jakości obrazu z komputera to nie zauważysz różnicy. Porownywalismy w pracy z innymi NEC, EIZO.
System musi mieć tylko skalowanie bo inaczej można oslepnąć. Nie ma też skalera ale do 4k juz Ci nie potrzebny .
Za te pieniądze eizo lub nec to mały i stary.
Wysłane z mojego SM-G800H przy użyciu Tapatalka
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Monitor do montażu filmów - limit ok. 4000 zł
Rany boskie, czy Panu płacą za pisanie takich herezji? Od kiedy podgląd video załatwia tylko ekwiwalent objętości przestrzeń? Czy może, co bardziej prawdopodobne, nie widział Pan wyższych modeli monitorów profesjonalnych.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Monitor do montażu filmów - limit ok. 4000 zł
Nikt mi nie płaci. Proszę mnie nie obrażać.
Ja pracuję na co dzień na profesjonalnych monitorach. Nessus prosił o monitor do 4k zł a w tej cenie nie ma nec czy eizo który by dorownywal tym dellom. Nie mówimy o nec i eizo za 10-20 k zł .
Wysłane z mojego SM-G800H przy użyciu Tapatalka
Ja pracuję na co dzień na profesjonalnych monitorach. Nessus prosił o monitor do 4k zł a w tej cenie nie ma nec czy eizo który by dorownywal tym dellom. Nie mówimy o nec i eizo za 10-20 k zł .
Wysłane z mojego SM-G800H przy użyciu Tapatalka
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Za 4 tys można kupić prawdziwy zawodowy monitor, EIZO CX241, który zaczyna nadawać się do profesjonalnego gradingu, a nie DELLa który był tworzony aby ładnie wyglądał na biurku kierownika.
Swoją drogą, po co ja się w ogóle udzielam w tak absurdalnej dyskusji? Nigdy nie cenzurowałem wypowiedzi, ale zachowanie poziomu tego forum wymaga, że chyba powinienem wywalić tą część wątku do "hyde parku" czy innego działu humorystycznego.
Re: Monitor do montażu filmów - limit ok. 4000 zł
Nie obrażam, ale jednocześnie nie wyobrażam aby ktoś sam z siebie pisał takie rzeczy. To jest sprzęt klasy korporacyjnej, nie ma w nich za grosz poważniejszych zalet a już mówienie, że są zamiennikiem dla monitorów EIZO czy NEC to jakiś żart. Może jeszcze Dolby czy Sony, co?ozim pisze:Nikt mi nie płaci. Proszę mnie nie obrażać.
Każdy EIZO z dowolnej klasy cenowej nie jest porównywalny do wspomnianych UP3216Q i UP2716D. Każdy jest lepszy. No, może poza biurwami za 1000, choć i te mają np sprzętową determinację dynamiki, czego kompletnie nie ma w DELLach.ozim pisze:Nessus prosił o monitor do 4k zł a w tej cenie nie ma nec czy eizo który by dorownywal tym dellom.
Za 4 tys można kupić prawdziwy zawodowy monitor, EIZO CX241, który zaczyna nadawać się do profesjonalnego gradingu, a nie DELLa który był tworzony aby ładnie wyglądał na biurku kierownika.
Swoją drogą, po co ja się w ogóle udzielam w tak absurdalnej dyskusji? Nigdy nie cenzurowałem wypowiedzi, ale zachowanie poziomu tego forum wymaga, że chyba powinienem wywalić tą część wątku do "hyde parku" czy innego działu humorystycznego.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Monitor do montażu filmów - limit ok. 4000 zł
chcesz kupić blackmagica , drony i kamery sportowe i komputer który musi lekko ogarnąć 4K ... ale nie masz na monitor 4k który potrafi ogarnąć ta magie która kryje blackmagic i chcesz ogarnąć śmietnik z którym trzeba się zmierzyć korzystając z gopro/sony czy innych ... ty tak na poważnie ?!
To kupić sobie nissan'a gtr i postawić go na stalowych felgach z cienkimi oponami ... Chyba dobrze wiesz jak drogie jest ogarnięcie filmów Full HD, to czego się spodziewałeś po 4k.
To kupić sobie nissan'a gtr i postawić go na stalowych felgach z cienkimi oponami ... Chyba dobrze wiesz jak drogie jest ogarnięcie filmów Full HD, to czego się spodziewałeś po 4k.
Post
Re: Monitor do montażu filmów - limit ok. 4000 zł
To może ja się podepne. Chcę wejść na wyższy poziom gradingu bo zacząłem pracę z lepszym materiałem (z 8 na 10 bit) ale i uprzyjemnić sobie warunki montażu. Budżet ok. 4 tys (można uszczknąć troche więcej, ale będzie to kosztem podzespołów PC-hacka...). Mam bardzo mieszane uczucia bo temat obserwuję już jakiś czas i przemawiają do mnie zarówno argumenty strony, która wychwala przy zastosowaniach montażowych budżetowe monitory 32cale 4k za wygodę pracy przy montażu oraz argumenty tych którzy bronią wierności kolorów i profesjonalnego zastosowania monitorów typu Eizo CX241 w podobnej cenie. Wiem że niezależnie co kupię za te pieniądze to i tak odczuje przeskok bo aktualnie siedzę na LG ips237l, jednak chciałbym zainwestować w coś co zadowoli mnie na conajmniej dwa lata. Byłoby bardzo fajnie przesiąść się na coś z rozdzielczością większą niż HD, chociaż jeżeli istnieją ważniejsze cechy wyświetlacza niż ilość pikseli, które dadzą mi większe możliwości i wygodę użytkowania, to nie jest to warunek niezbędny. Będę wdzięczny za rady przede wszystkim poparte przykładami praktycznymi, w jaki sposób konkretne walory monitorów wpłyna pozytywnie na sposób mojej pracy względem starego monitora oraz względem innych z zestawienia. Pracuję na Final Cut plus wtyczki, Davinci Resolve, czasem Premiere+AE. Monitory, które rozważałem do tej pory to:
OPCJA 4K:
- NEC MultiSync EA275 UHD - ma zarówno UHD jak i jest większy od mojego monitora, wydaje się mieć prawie wszystko czego potrzebuję tylko że dość wyżyłuje mnie z pieniędzy, na pewno kosztem jakiegoś podzespołu z PC którego również wymieniam
- LG 31MU97 - przekonuje mnie pokrycie większości przestrzeni no i rozdzielczość C4K. nie przekonują mnie głośniki które są dla mnie kompletnie zbyteczne, a muszę za nie płacić, dostępność portów, dość wysoka cena i brak renomy marki wśród monitorów graficznych
OCJA komrpomisowa:
- NEC PA272W - rozdzielczość wyższa niż HD, zadowalający rozmiar, dobre opinie wśród monitorów graficznych, tablice lut
- EIZO CS270/CS2730 - to samo co wyżej, z tym że pierwszy prawie tysiąc złotych tańszy, brak LUT i seria już nie jest "profesjonalna"
OPCJA wierności kolorów:
- EIZO CX241 - prawdziwy monitor graficzny, minusy to rozmiar matrycy i rozdzielczość HD
Wiem że podobnych wątków trochę było, jednak m. in. z tego w którym piszę jeszcze nie zdołałem wyciągnąć odpowiednich wniosków, które przemawiałyby znacznie za jednym z tych monitorów. Z góry dziękuje za pomoc!
OPCJA 4K:
- NEC MultiSync EA275 UHD - ma zarówno UHD jak i jest większy od mojego monitora, wydaje się mieć prawie wszystko czego potrzebuję tylko że dość wyżyłuje mnie z pieniędzy, na pewno kosztem jakiegoś podzespołu z PC którego również wymieniam
- LG 31MU97 - przekonuje mnie pokrycie większości przestrzeni no i rozdzielczość C4K. nie przekonują mnie głośniki które są dla mnie kompletnie zbyteczne, a muszę za nie płacić, dostępność portów, dość wysoka cena i brak renomy marki wśród monitorów graficznych
OCJA komrpomisowa:
- NEC PA272W - rozdzielczość wyższa niż HD, zadowalający rozmiar, dobre opinie wśród monitorów graficznych, tablice lut
- EIZO CS270/CS2730 - to samo co wyżej, z tym że pierwszy prawie tysiąc złotych tańszy, brak LUT i seria już nie jest "profesjonalna"
OPCJA wierności kolorów:
- EIZO CX241 - prawdziwy monitor graficzny, minusy to rozmiar matrycy i rozdzielczość HD
Wiem że podobnych wątków trochę było, jednak m. in. z tego w którym piszę jeszcze nie zdołałem wyciągnąć odpowiednich wniosków, które przemawiałyby znacznie za jednym z tych monitorów. Z góry dziękuje za pomoc!
Post
Re: Monitor do montażu filmów - limit ok. 4000 zł
CS270/CS2730 ma LUT, tylko uproszczony. CX241 ma taki sam, dlatego formalnie nie jest "prawdziwym monitorem graficznym". Jest nim dopiero CG247X (CG2420 też nie).
http://mva.pl/viewtopic.php?f=4&t=2540&start=50
http://mva.pl/viewtopic.php?f=4&t=2540&start=50
Wróć do „Telewizja i przemysł filmowy”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość