Canon PRO-1000 vs EPSON P-800
Post
Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800
No to gratulacje za decyzję! Ja powoli zbieram się do zebrania porównania z 3880, ale najpierw muszę mieć w 100% sprawną drukarkę.
Mam nadzieję że nie będziesz miał problemów ze złym ustawieniem skosu głowicy jak to w Epsonach, bo już 2 tyg nie mogę pracować (czyt. profilować) dopóki nie zostanie to poprawnie na nowo ustawione.
Miłego unboxowania .
Mam nadzieję że nie będziesz miał problemów ze złym ustawieniem skosu głowicy jak to w Epsonach, bo już 2 tyg nie mogę pracować (czyt. profilować) dopóki nie zostanie to poprawnie na nowo ustawione.
Miłego unboxowania .
6D & LX100, CX240, SC-P800, ESP3880, i1DisplayPro, CMP
Post
Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800
Ja mam taką prośbę o wyjaśnienie odnośnie papieru: widnieją papiery z bawełny - rozumiem. Ale czym się u licha od tych papierów - i czym są tzw.RAGi ? Jak by ktoś mógł tak "łopatologicznie" ?
Post
Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800
Znaczenie słowa znam.
Chodziło mi o różnicę pomiędzy papierami bawełnianymi a RAG'ami....
Chodziło mi o różnicę pomiędzy papierami bawełnianymi a RAG'ami....
Post
Z tego co się orientuję to Rag to firmowa nazwa bawełny od Hahnemuhle, czyli to to samo...
Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800
Tutaj najlepiej co do systematyki niech wypowie się Czornyj.squonk pisze:Znaczenie słowa znam.
Chodziło mi o różnicę pomiędzy papierami bawełnianymi a RAG'ami....
Z tego co się orientuję to Rag to firmowa nazwa bawełny od Hahnemuhle, czyli to to samo...
6D & LX100, CX240, SC-P800, ESP3880, i1DisplayPro, CMP
Post
Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800
Myślę, że różnice jest tylko leksykalna oto przykład http://www.canson-infinity.com/en/produ ... ographique
Jak drukarka Mocno przymierzam sie do kupna więc łasy jestem na wszelkie informacje
Jak drukarka Mocno przymierzam sie do kupna więc łasy jestem na wszelkie informacje
Post
Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800
Ale która?
6D & LX100, CX240, SC-P800, ESP3880, i1DisplayPro, CMP
Post
Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800
Pytanie było do Kolegi squonka ale widzę ,ze Ty też masz P800 więc może powiesz czy jakość mnie powali i nie będę żałował wydania tych ciężko zarobionych pieniędzy Mam L1800
Post
Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800
Na to pytanie Ci nie odpowiem bo nie znam Twoich preferencji i oczekiwan. Powiedz co drukujesz, w jakich formatach, ilościach, czy cz.b., na jakich papierach czy też na Fine art, czy masz chęć druku na lepszych = droższych, czy robisz sam lub zlecasz profile itp, itd
To co jest związane z oczami i kolorem bardzo ZALEŻY...
To co jest związane z oczami i kolorem bardzo ZALEŻY...
6D & LX100, CX240, SC-P800, ESP3880, i1DisplayPro, CMP
- Czornyj
- Kontakt:
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800
Papiery bawełniane zwykle robi się ze szmat, stąd określenie "Rag Paper".squonk pisze:Znaczenie słowa znam.
Chodziło mi o różnicę pomiędzy papierami bawełnianymi a RAG'ami....
Post
Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800
Panowie, przepraszam za odświeżanie tak starego tematu, ale prowadzona tutaj jest bardzo rzetelna dyskusja i stoimy dokładnie przed tym samym wyborem
Początkowo wszystko kierowało się ku Epsonowi, szczególnie możliwość druku z rolki była największym atutem, gdyż powoduje, że możemy bezproblemowo druknąć 40 x 60 cm. Później jednak wypuścili aktualizacje do Canona i Canon również może teraz drukować 40 x 60 cm, a więc różnica została zniwelowana.
Pytania mam trzy:
1. Jak sytuacja po dwóch latach użytkowania? Wrażenia, zużycie tuszy, zużycie sprzętu, ewentualne problemy?
2. Czy sprzedaliście/wydrukowaliście kiedykolwiek panoramę wysoką na 40 cm? Ta rolka to naprawdę fajna opcja, ale jak wyciąłem kawałek kartonu 40 x 60 cm i przyłożyłem do ściany horyzontalnie to IMO jest to za mała wysokość aby drukować panoramy, które faktycznie robią wrażenie. Atutem tutaj mógłby być ewentualnie fakt możliwości druku fototapety, ale szczerze mówiąc koszt byłby chyba całkowicie nieopłacalny, biorąc pod uwagę, że profesjonalna drukarnia na papierze flizelinowym, czyli tapety premium, za rolkę 500 x 2850 mm chce 112 zł. Toż to wydrukowanie takich 3 metrów szerokości 40 cm na Epsonie kosztuje pewnie z 600 zł
3. Jakiego ratio używacie do druku na papierach A2/A2+ (jeżeli brałbym Canona to wtedy muszę kupować gotowe arkusze Hahnemulle). Przyznaje tutaj bez bicia, że wydrukowałem dosłownie kilka sztuk zdjęć w Kodaku (duże wymiary) i to właśnie problemy z labami spowodowały, że chce mieć w końcu swój sprzęt w firmie, skalibrowany z monitorem itd. Standardowy RAW w portrecie zawsze jest oczywiście ucinany, a to szkoda, bo bardzo lubię ten format (mówimy oczywiście o zadrukowaniu pełnego pola).
Miłego weekendu!
Początkowo wszystko kierowało się ku Epsonowi, szczególnie możliwość druku z rolki była największym atutem, gdyż powoduje, że możemy bezproblemowo druknąć 40 x 60 cm. Później jednak wypuścili aktualizacje do Canona i Canon również może teraz drukować 40 x 60 cm, a więc różnica została zniwelowana.
Pytania mam trzy:
1. Jak sytuacja po dwóch latach użytkowania? Wrażenia, zużycie tuszy, zużycie sprzętu, ewentualne problemy?
2. Czy sprzedaliście/wydrukowaliście kiedykolwiek panoramę wysoką na 40 cm? Ta rolka to naprawdę fajna opcja, ale jak wyciąłem kawałek kartonu 40 x 60 cm i przyłożyłem do ściany horyzontalnie to IMO jest to za mała wysokość aby drukować panoramy, które faktycznie robią wrażenie. Atutem tutaj mógłby być ewentualnie fakt możliwości druku fototapety, ale szczerze mówiąc koszt byłby chyba całkowicie nieopłacalny, biorąc pod uwagę, że profesjonalna drukarnia na papierze flizelinowym, czyli tapety premium, za rolkę 500 x 2850 mm chce 112 zł. Toż to wydrukowanie takich 3 metrów szerokości 40 cm na Epsonie kosztuje pewnie z 600 zł
3. Jakiego ratio używacie do druku na papierach A2/A2+ (jeżeli brałbym Canona to wtedy muszę kupować gotowe arkusze Hahnemulle). Przyznaje tutaj bez bicia, że wydrukowałem dosłownie kilka sztuk zdjęć w Kodaku (duże wymiary) i to właśnie problemy z labami spowodowały, że chce mieć w końcu swój sprzęt w firmie, skalibrowany z monitorem itd. Standardowy RAW w portrecie zawsze jest oczywiście ucinany, a to szkoda, bo bardzo lubię ten format (mówimy oczywiście o zadrukowaniu pełnego pola).
Miłego weekendu!
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800
Ad.1 Canon pali bardzo dużo, jednak w stosunku do Epsonów w ogóle nie istnieje problem zatykania głowicy. Trudno powiedzieć co lepsze. Oszczędniejsza, ale zatykająca się, czy nieekonomiczna, ale kompletnie bezproblemowa.
Ad.2 i 3 W moim przypadku maszyna służy do wzorcowania, więc formaty zwykłe, nie drukuję w ogóle panoram. Jeśli chodzi o formaty, każda drukarka umożliwia druk na dowolnym.
Ad.2 i 3 W moim przypadku maszyna służy do wzorcowania, więc formaty zwykłe, nie drukuję w ogóle panoram. Jeśli chodzi o formaty, każda drukarka umożliwia druk na dowolnym.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800
Tom, dziękuję za odpowiedź. Fakt, również jestem za większym zużyciem, ale nie serwisowaniu drukarki po roku, gdzie na serwis wydam 50-70% wartości drukarki. Co do trzeciego pytania - pewnie, że wydrukuje każdy format, to rozumie się samo przez sie Pytanie było bardziej do Was jakiego formatu/ratio używacie - czy przycinacie i zadrukowujecie całość czy wolicie standardowy format wychodzący z RAWa i po prostu dodajecie białą ramkę?Tom01 pisze: ↑19 maja 2018, 11:31 - sobAd.1 Canon pali bardzo dużo, jednak w stosunku do Epsonów w ogóle nie istnieje problem zatykania głowicy. Trudno powiedzieć co lepsze. Oszczędniejsza, ale zatykająca się, czy nieekonomiczna, ale kompletnie bezproblemowa.
Ad.2 i 3 W moim przypadku maszyna służy do wzorcowania, więc formaty zwykłe, nie drukuję w ogóle panoram. Jeśli chodzi o formaty, każda drukarka umożliwia druk na dowolnym.
Post
Zużycie sumaryczne ok 1 ml na A4. Trochę upierdliwy podajnik dla papierów fine-art, w 3880 było to rozwiązane lepiej. Tusze czarne bardzo poprawione w stosunku do K3, dużo więcej teraz drukuje na matach, 3880 pozostał do glossy.
Co do zatykania głowicy, to gdyby Epson na maintenance głowicy zużywał tyle tuszu co Canon, to tez by się nie zatykał... hehe
nie zamieniłbym na Canona, ale to subiektywne. Epson za to oszukuje na pojemności tuszy, bo rzeczywista dostępna pojemność nie wynosi 80ml ale jakieś 20% mniej.
Rokla w P800 to tak na prawdę uchwyt rolkowy + możliwości sterownika i frimwaru drukarki do wspomagania ładowania i wysuwania papieru. Nie jest to rozwiązanie jak w wyższych ploterach z podsysem papieru i nożem do cięcia.
Jaki RAW, jaki format, nie rozumiem o czym piszesz? Format pliku w RAW jest zależny od proporcji matrycy i w każdym aparacie może być różny (3:2, 4:3, 1:1, 16:9 itd).
Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800
P800 - 1.5 roku użytkownia, 3.5 dla 3880 czyli praktycznie identycznej technologii. Zatyka się sporadycznie, jak się zostawi niedrukowaną przez >2 tygodnie. Czasami zdarzy się że jakaś dysza wypadnie w trakcie druku, ale to rzadkość.
Zużycie sumaryczne ok 1 ml na A4. Trochę upierdliwy podajnik dla papierów fine-art, w 3880 było to rozwiązane lepiej. Tusze czarne bardzo poprawione w stosunku do K3, dużo więcej teraz drukuje na matach, 3880 pozostał do glossy.
Co do zatykania głowicy, to gdyby Epson na maintenance głowicy zużywał tyle tuszu co Canon, to tez by się nie zatykał... hehe
nie zamieniłbym na Canona, ale to subiektywne. Epson za to oszukuje na pojemności tuszy, bo rzeczywista dostępna pojemność nie wynosi 80ml ale jakieś 20% mniej.
Drukuję dość często panoramy na P800, na papierze 17" z rolki, 43 cm). Z małym 3mm marginesem i bez marginesu. Zazwyczaj wysokie na pełną szerokość rolki i szerokie na 100-150 cm. 40x60 to nie panorama. 3 metrowa panorama zuzyje tuszu gdzies za 70 zł.psoiree pisze: ↑19 maja 2018, 02:40 - sob2. Czy sprzedaliście/wydrukowaliście kiedykolwiek panoramę wysoką na 40 cm? Ta rolka to naprawdę fajna opcja, ale jak wyciąłem kawałek kartonu 40 x 60 cm i przyłożyłem do ściany horyzontalnie to IMO jest to za mała wysokość aby drukować panoramy, które faktycznie robią wrażenie. Atutem tutaj mógłby być ewentualnie fakt możliwości druku fototapety, ale szczerze mówiąc koszt byłby chyba całkowicie nieopłacalny, biorąc pod uwagę, że profesjonalna drukarnia na papierze flizelinowym, czyli tapety premium, za rolkę 500 x 2850 mm chce 112 zł. Toż to wydrukowanie takich 3 metrów szerokości 40 cm na Epsonie kosztuje pewnie z 600 zł
Rokla w P800 to tak na prawdę uchwyt rolkowy + możliwości sterownika i frimwaru drukarki do wspomagania ładowania i wysuwania papieru. Nie jest to rozwiązanie jak w wyższych ploterach z podsysem papieru i nożem do cięcia.
takiego ratio jakiego wymaga zdjęcie. może być wąski długi jamnik lub kwadrat.psoiree pisze: ↑19 maja 2018, 02:40 - sob3. Jakiego ratio używacie do druku na papierach A2/A2+ (jeżeli brałbym Canona to wtedy muszę kupować gotowe arkusze Hahnemulle). Przyznaje tutaj bez bicia, że wydrukowałem dosłownie kilka sztuk zdjęć w Kodaku (duże wymiary) i to właśnie problemy z labami spowodowały, że chce mieć w końcu swój sprzęt w firmie, skalibrowany z monitorem itd. Standardowy RAW w portrecie zawsze jest oczywiście ucinany, a to szkoda, bo bardzo lubię ten format (mówimy oczywiście o zadrukowaniu pełnego pola).
Jaki RAW, jaki format, nie rozumiem o czym piszesz? Format pliku w RAW jest zależny od proporcji matrycy i w każdym aparacie może być różny (3:2, 4:3, 1:1, 16:9 itd).
6D & LX100, CX240, SC-P800, ESP3880, i1DisplayPro, CMP
Post
Ad 1. Co rozumiesz pod hasłem, że podajnik do papierów FineArt jest upierdliwy? Na tych właśnie będę drukował.
Ad 2. Odnośnie kosztu druku dodałem później posta, gdyż na tym forum nie mogę edytować już zapostowanych, ale został usunięty - wcześniej źle spojrzałem na tabelkę Andrzeja, bo przecież tam sumarycznie wychodzi max 4 ml. Nigdzie nie napisałem również, że 40 x 60 to panorama, po prostu taki rozmiar zdjęcia mnie interesuje jako największy możliwy do wydrukowania bez rolki na obu maszynach
Czy mimo wszystko do cięcia swoich panoram używasz gilotyny?
Ad 3. Hm? Miałem na myśli to, że przykładowo matryca APSC i fullframe ma w 90% przypadków aspect ratio 3:2, matryca micro 4/3 ma 4:3 - oczywiście jeżeli chcemy wykorzystać całą powierzchnię matrycy. Pytanie więc brzmiało jakiego ratio używacie do papierów A2 aby wyciągnąć z native RAWa 3:2 najwięcej powierzchni zdjęcia.
Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800
Dzięki za odpowiedź. Fajnie jest przeczytać info od kogoś, kto faktycznie użytkuje już długo ten sprzęt.unesco pisze: ↑20 maja 2018, 13:26 - ndzP800 - 1.5 roku użytkownia, 3.5 dla 3880 czyli praktycznie identycznej technologii. Zatyka się sporadycznie, jak się zostawi niedrukowaną przez >2 tygodnie. Czasami zdarzy się że jakaś dysza wypadnie w trakcie druku, ale to rzadkość.
Zużycie sumaryczne ok 1 ml na A4. Trochę upierdliwy podajnik dla papierów fine-art, w 3880 było to rozwiązane lepiej. Tusze czarne bardzo poprawione w stosunku do K3, dużo więcej teraz drukuje na matach, 3880 pozostał do glossy.
Co do zatykania głowicy, to gdyby Epson na maintenance głowicy zużywał tyle tuszu co Canon, to tez by się nie zatykał... hehe
nie zamieniłbym na Canona, ale to subiektywne. Epson za to oszukuje na pojemności tuszy, bo rzeczywista dostępna pojemność nie wynosi 80ml ale jakieś 20% mniej.
Drukuję dość często panoramy na P800, na papierze 17" z rolki, 43 cm). Z małym 3mm marginesem i bez marginesu. Zazwyczaj wysokie na pełną szerokość rolki i szerokie na 100-150 cm. 40x60 to nie panorama. 3 metrowa panorama zuzyje tuszu gdzies za 70 zł.psoiree pisze: ↑19 maja 2018, 02:40 - sob2. Czy sprzedaliście/wydrukowaliście kiedykolwiek panoramę wysoką na 40 cm? Ta rolka to naprawdę fajna opcja, ale jak wyciąłem kawałek kartonu 40 x 60 cm i przyłożyłem do ściany horyzontalnie to IMO jest to za mała wysokość aby drukować panoramy, które faktycznie robią wrażenie. Atutem tutaj mógłby być ewentualnie fakt możliwości druku fototapety, ale szczerze mówiąc koszt byłby chyba całkowicie nieopłacalny, biorąc pod uwagę, że profesjonalna drukarnia na papierze flizelinowym, czyli tapety premium, za rolkę 500 x 2850 mm chce 112 zł. Toż to wydrukowanie takich 3 metrów szerokości 40 cm na Epsonie kosztuje pewnie z 600 zł
Rokla w P800 to tak na prawdę uchwyt rolkowy + możliwości sterownika i frimwaru drukarki do wspomagania ładowania i wysuwania papieru. Nie jest to rozwiązanie jak w wyższych ploterach z podsysem papieru i nożem do cięcia.
takiego ratio jakiego wymaga zdjęcie. może być wąski długi jamnik lub kwadrat.psoiree pisze: ↑19 maja 2018, 02:40 - sob3. Jakiego ratio używacie do druku na papierach A2/A2+ (jeżeli brałbym Canona to wtedy muszę kupować gotowe arkusze Hahnemulle). Przyznaje tutaj bez bicia, że wydrukowałem dosłownie kilka sztuk zdjęć w Kodaku (duże wymiary) i to właśnie problemy z labami spowodowały, że chce mieć w końcu swój sprzęt w firmie, skalibrowany z monitorem itd. Standardowy RAW w portrecie zawsze jest oczywiście ucinany, a to szkoda, bo bardzo lubię ten format (mówimy oczywiście o zadrukowaniu pełnego pola).
Jaki RAW, jaki format, nie rozumiem o czym piszesz? Format pliku w RAW jest zależny od proporcji matrycy i w każdym aparacie może być różny (3:2, 4:3, 1:1, 16:9 itd).
Ad 1. Co rozumiesz pod hasłem, że podajnik do papierów FineArt jest upierdliwy? Na tych właśnie będę drukował.
Ad 2. Odnośnie kosztu druku dodałem później posta, gdyż na tym forum nie mogę edytować już zapostowanych, ale został usunięty - wcześniej źle spojrzałem na tabelkę Andrzeja, bo przecież tam sumarycznie wychodzi max 4 ml. Nigdzie nie napisałem również, że 40 x 60 to panorama, po prostu taki rozmiar zdjęcia mnie interesuje jako największy możliwy do wydrukowania bez rolki na obu maszynach
Czy mimo wszystko do cięcia swoich panoram używasz gilotyny?
Ad 3. Hm? Miałem na myśli to, że przykładowo matryca APSC i fullframe ma w 90% przypadków aspect ratio 3:2, matryca micro 4/3 ma 4:3 - oczywiście jeżeli chcemy wykorzystać całą powierzchnię matrycy. Pytanie więc brzmiało jakiego ratio używacie do papierów A2 aby wyciągnąć z native RAWa 3:2 najwięcej powierzchni zdjęcia.
Post
Re: Canon PRO-1000 vs EPSON P-800
Podajnik w P800 do fine art jest od przodu, i trzeba wysunąć tackę, wtedy mechanizm się podnosi itd, trwa to. W 3880 było od góry/tylu i było wygodniejsze.
Formaty dłuższe niż 42 cm tnę nożem.
Formaty dłuższe niż 42 cm tnę nożem.
6D & LX100, CX240, SC-P800, ESP3880, i1DisplayPro, CMP
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 0 gości