Witam ponownie
Po kilku nieprzespanych nocach na rzecz kalibracji udało się zrobić Agryllem profil drukarki (Epson Px), który jest lepszy od tego z softu CM.
W związku z tym, że target print to 5000k więc monitor (Eizo sx2462) skalibrowany również do 5000K a jasność ekranu do 60 cd, kontrast 400.
Niestety zdjęcia po wydruku są ciemniejsze względem monitora z podpiętym profilem i czerwień jest bardziej przygaszona. Zmieniałem gamme monitora na 2.4 ale niewiele to pomaga.
Jakieś pomysły?
Po profilowaniu i kalibracji ciemne zdjęcia Eizo-Epson
Post
Re: Po profilowaniu i kalibracji ciemne zdjęcia Eizo-Epson
w świetle dziennym tzn. w pomieszczeniu przy oknie za dnia. Tam jest monitor i biurko. Sztucznego światła nie biorę pod uwagę na razie gdyż nie mam odpowiedniej żarówki- CRI
- NocnyJastrzab
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: Po profilowaniu i kalibracji ciemne zdjęcia Eizo-Epson
Skalibruj monitor pod D65 z ewentualnie niższą jasnością (ile monitor pozwoli). Można rozważyć biurkowego GrafiLite do oceny wydruków lub chińską żarówkę na E27, jaką Czornyj kiedyś pokazywał. Tylko nie wiem czy uda się ją dostać.
Dominik Nowak, tel. 506212501 [Kraków / Nowa Huta]
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
Post
Re: Po profilowaniu i kalibracji ciemne zdjęcia Eizo-Epson
ok może do 50cd się uda ale to max. A jak żarówka do pracy w nocy pod żyrandol? Jaka moc i barwa? W markecie widzę 4000 albo 6500 K.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Po profilowaniu i kalibracji ciemne zdjęcia Eizo-Epson
Problem zgodności wydruku na papierze i doboru punktu bieli monitora jest poważny i można na ten temat napisać kilka książek. Przyczyną jest różne wrażenie barwne w zależności od widma pobudzającego nasze oczy. Popularnie rozwiązuje się na dwa sposoby:
1. Przyjmuje się światło ~D50, monitor ~D65 i jako tako się zgadza a różnicami zajmuje się adaptacja chromatyczna. Zaletą jest podobny procent błędów w różnych warunkach / papierach / zmianach pór dnia. Metoda stosowana powszechnie w fotografii.
2. Przyjmuje się światło ~D50 a monitor dokręca do bieli konkretnego papieru w tym świetle. Zaletą jest duża przewidywalność w konkretnych warunkach obserwacji ale duże błędy w innych. Metoda stosowana często w przygotowaniu do druku w kompozycji z lampą referencyjną i stałym typem papieru. Poważną wadą jest konieczność stosowania wysokiej klasy monitorów, bo tańsze przy próbach "ocieplania" kolorystyki będą wydawały się żółte.
1. Przyjmuje się światło ~D50, monitor ~D65 i jako tako się zgadza a różnicami zajmuje się adaptacja chromatyczna. Zaletą jest podobny procent błędów w różnych warunkach / papierach / zmianach pór dnia. Metoda stosowana powszechnie w fotografii.
2. Przyjmuje się światło ~D50 a monitor dokręca do bieli konkretnego papieru w tym świetle. Zaletą jest duża przewidywalność w konkretnych warunkach obserwacji ale duże błędy w innych. Metoda stosowana często w przygotowaniu do druku w kompozycji z lampą referencyjną i stałym typem papieru. Poważną wadą jest konieczność stosowania wysokiej klasy monitorów, bo tańsze przy próbach "ocieplania" kolorystyki będą wydawały się żółte.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość