Faktyczne koszty wydruku Canon PRO-1000
Post
Re: Faktyczne koszty wydruku Canon PRO-1000
Panowie, jestem nowy na tym forum, ale stoję przed poważnym dylematem, co prawda trochę większe drukarki mnie interesują bo Canon PRO-4000 lub Epson P10000 ale chciałbym poznać opinię użytkowników Canona, ile ta głowica wytrzumuje litrów tuszu faktycznie, widziałem w tym wątku zdjęcia, że jest Pan, który ma taką drukarkę i chciałbym poznać jego opinię gdyż mam mega ofertę na oba ploterki, Canon daje dużo tuszu, a epson 3 letnią gwarancję, w canonie wiadomo, że głowica ma mniejszą żywotność jednak pytanie czy te 4 litry to max może z 5 i już głowica wysiada czy też spokojnie drukuje po 10 litrów. Nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi, przyznam szczerze, że strasznie mnie to męczy. Oczywiście planuje druk na oryginałach w tym przypadku. A może 4000s ? Do canvasów może wystarczy?
Dodatkowo czy ktoś z Was drukował na modelach serii 8400 na głowicy PF-05 i jak tam się ma sytuacja z głowicami? Chciałbym w drukarkę 8400se wrzucić zamienniki, które nie są tanie ale zawsze to ciutkę korzystniej cenowo niż oryginały. Zamiast 8400se mogę mieć epsona T7200 również z 3 letnią gwarancją w identycznej cenie.
Oba plotery to głównie druk canvasów ale do różnej grupy odbiorczej, jednak drukuję sporo plakatów, rollupów i innych wewnętrzych druków.
Liczę na Waszą pomoc.
Dodatkowo czy ktoś z Was drukował na modelach serii 8400 na głowicy PF-05 i jak tam się ma sytuacja z głowicami? Chciałbym w drukarkę 8400se wrzucić zamienniki, które nie są tanie ale zawsze to ciutkę korzystniej cenowo niż oryginały. Zamiast 8400se mogę mieć epsona T7200 również z 3 letnią gwarancją w identycznej cenie.
Oba plotery to głównie druk canvasów ale do różnej grupy odbiorczej, jednak drukuję sporo plakatów, rollupów i innych wewnętrzych druków.
Liczę na Waszą pomoc.
- Czornyj
- Kontakt:
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: Faktyczne koszty wydruku Canon PRO-1000
Do Canvasów PRO-4000S wystarczy w zupełności, będzie znacznie szybsza przy praktycznie tej samej jakości.
Udane i dobrze traktowane głowice PF-5 potrafiły przelać ponad 10l, w przypadku PF-10 nie sądzę by było to mniej niż 8-12l z uwagi na to, że głowice są baaaardzo poprawione, a ploter konstrukcyjnie uniemożliwia ich złe traktowanie.
Koszt na ori będzie niższy niż w P10k, bo Canon nie oszukuje na pojemności inków i zużywa 30-40% mniej tuszu niż Epson. Maszyna jest mniejsza, cichsza, w przypadku PRO-4000S wydajność jest zbliżona, trymer świetnie sobie radzi z płótnami - tylko brać i drukować.
Dodatkowo - w Canonie NIGDY nie zatykają się dysze i nie trzeba tracić czasu na ich czyszczenie, w SC-P10k mimo superturbozaawansowanej technologii użytkownicy raportują, że jak zwykle u Epsona miało być pięknie, a wyszło jak zawsze (tzn. nadal trzeba maszyny pilnować). Odporność na ścieranie z płócien też powinna być lepsza w przypadku Canona.
Zachęcam do testów - chętnie wydrukuję podesłaną pracę na PRO-4000S, podam czas druku, ilość tuszu i podeślę pracę do oceny wizualnej. Polecam to samo zrobić w przypadku SC-P10k i wyciągnąć wnioski który ploter jest lepszy do płócien i dlaczego właśnie Canon. Będę też z ploterami na stoisku Canon Polska na targach FVF w Łodzi, zapraszam do rozmowy!
Udane i dobrze traktowane głowice PF-5 potrafiły przelać ponad 10l, w przypadku PF-10 nie sądzę by było to mniej niż 8-12l z uwagi na to, że głowice są baaaardzo poprawione, a ploter konstrukcyjnie uniemożliwia ich złe traktowanie.
Koszt na ori będzie niższy niż w P10k, bo Canon nie oszukuje na pojemności inków i zużywa 30-40% mniej tuszu niż Epson. Maszyna jest mniejsza, cichsza, w przypadku PRO-4000S wydajność jest zbliżona, trymer świetnie sobie radzi z płótnami - tylko brać i drukować.
Dodatkowo - w Canonie NIGDY nie zatykają się dysze i nie trzeba tracić czasu na ich czyszczenie, w SC-P10k mimo superturbozaawansowanej technologii użytkownicy raportują, że jak zwykle u Epsona miało być pięknie, a wyszło jak zawsze (tzn. nadal trzeba maszyny pilnować). Odporność na ścieranie z płócien też powinna być lepsza w przypadku Canona.
Zachęcam do testów - chętnie wydrukuję podesłaną pracę na PRO-4000S, podam czas druku, ilość tuszu i podeślę pracę do oceny wizualnej. Polecam to samo zrobić w przypadku SC-P10k i wyciągnąć wnioski który ploter jest lepszy do płócien i dlaczego właśnie Canon. Będę też z ploterami na stoisku Canon Polska na targach FVF w Łodzi, zapraszam do rozmowy!
Post
Re: Faktyczne koszty wydruku Canon PRO-1000
Decyzja już chyba zapadła, jednak jestem niemal zdecydowany na zestaw 8400se i pełna 4000. Czy może Pan uściślić argumenty za 4000s? Zawsze to 3000zł mniej jednak tuszu dają na tyle więcej, że obie drukarki mogę traktować jako ten sam przedział cenowy. Różnica tylko wygląda dla mnie tak gamut vs szybkość, w przypadku foto na papierze satynowym rozumiem, że 4000czka z tuszem CO będzie znacznie lepsza, ale czy na canvasie koszt druku na pełnej 4000 będzie wyższy niż na 4000s ?
Post
Re: Faktyczne koszty wydruku Canon PRO-1000
Tutaj pomoże Czornyj, jako użytkownik Pro-4000, tylko przygotuj się na Canono-filię i same ochy i achy...
P10000 jest krócej na rynku, poszukaj na forum Luminous Landscape, tam jest już kilku pierwszych użytkowników. To drukarka wybitnie porodukcyjna do dużych volumenów druku, podobno najszybsza w swojej klasie, zaprojektowana od nowa, również głowica. Możesz zapytać w Medikonie, oni instalowali już takie w Polsce, więc znają też użytkowników.
Co do zamienników na Canonie, z tego co się orientuję, możesz tak zrobić tylko z nową, bo tam jest zbiornik buforujący, prawie nie do wyczyszczenia w razie zmiany tuszy, działa to w obie strony, jak zalejesz zamiennikami, wtedy już łatwo nie wrocisz do oryginałów. Zresztą nie wiem czy w ogóle są dla Canonów carty wielokrotnego napełniania.
Co do 4000s, poteoretyzuje, nie dotykałem. Zależy na jakim odbiorcy i jakiej jakości druku Ci zależy. To jest pełne photo, z jasnymi atramentami. Ma jedną szarość zamiast zwyczajowych dwóch, nie ma niebieskiego i czerwonego, czyli klasyczny C_c_M_m_Y_K_LK, podobnie jak P10000, tylko w Epsonie są aż 3 szarości. W teorii powinna dawać bardzo dobrą jakość druku foto po oprofilowaniu mediów.
8400se i T7200 to plotery już słabiej nadające sie do foto, bardziej do plakatów, grafiki użytkowej, banerów itp.
EDIT: w miedzyczasie widzę już, że odpowiedź przyszła zanim skończyłem pisać swojego posta
P10000 jest krócej na rynku, poszukaj na forum Luminous Landscape, tam jest już kilku pierwszych użytkowników. To drukarka wybitnie porodukcyjna do dużych volumenów druku, podobno najszybsza w swojej klasie, zaprojektowana od nowa, również głowica. Możesz zapytać w Medikonie, oni instalowali już takie w Polsce, więc znają też użytkowników.
Co do zamienników na Canonie, z tego co się orientuję, możesz tak zrobić tylko z nową, bo tam jest zbiornik buforujący, prawie nie do wyczyszczenia w razie zmiany tuszy, działa to w obie strony, jak zalejesz zamiennikami, wtedy już łatwo nie wrocisz do oryginałów. Zresztą nie wiem czy w ogóle są dla Canonów carty wielokrotnego napełniania.
Co do 4000s, poteoretyzuje, nie dotykałem. Zależy na jakim odbiorcy i jakiej jakości druku Ci zależy. To jest pełne photo, z jasnymi atramentami. Ma jedną szarość zamiast zwyczajowych dwóch, nie ma niebieskiego i czerwonego, czyli klasyczny C_c_M_m_Y_K_LK, podobnie jak P10000, tylko w Epsonie są aż 3 szarości. W teorii powinna dawać bardzo dobrą jakość druku foto po oprofilowaniu mediów.
8400se i T7200 to plotery już słabiej nadające sie do foto, bardziej do plakatów, grafiki użytkowej, banerów itp.
EDIT: w miedzyczasie widzę już, że odpowiedź przyszła zanim skończyłem pisać swojego posta
6D & LX100, CX240, SC-P800, ESP3880, i1DisplayPro, CMP
- Czornyj
- Kontakt:
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: Faktyczne koszty wydruku Canon PRO-1000
Zapominałem odnieść się do iPF8400SE i T7200. Pierwsza nie będzie chodziła na zamiennikach, bo głowice PF-05 są wrażliwe na atrament i padają znacznie szybciej na zamiennikach.
T7200 znam słabo, więc się nie wypowiadam - ale słyszałem że to wyjątkowa padlina i ponury żart Epsona, jakość jest ponoć powodem jawnych kpin konkurencji, a awaryjność przechodzi ludzkie pojęcie, więc na wszelki wypadek radzę trzymać się z daleka od tej balii.
T7200 znam słabo, więc się nie wypowiadam - ale słyszałem że to wyjątkowa padlina i ponury żart Epsona, jakość jest ponoć powodem jawnych kpin konkurencji, a awaryjność przechodzi ludzkie pojęcie, więc na wszelki wypadek radzę trzymać się z daleka od tej balii.
- Czornyj
- Kontakt:
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: Faktyczne koszty wydruku Canon PRO-1000
W praktyce różnica 2 szarości na płótnach będzie niezauważalna (płótno jest bardziej wybaczające, a klienci mniej wymagający). Zauważalna będzie różnica kosztów - dwie dodatkowej gradacje szarości mocno zwiększają zużycie tuszu przy zdjęciach B&W.unesco pisze:Co do 4000s, poteoretyzuje, nie dotykałem. Zależy na jakim odbiorcy i jakiej jakości druku Ci zależy. To jest pełne photo, z jasnymi atramentami. Ma jedną szarość zamiast zwyczajowych dwóch, nie ma niebieskiego i czerwonego, czyli klasyczny C_c_M_m_Y_K_LK, podobnie jak P10000, tylko w Epsonie są aż 3 szarości. W teorii powinna dawać bardzo dobrą jakość druku foto po oprofilowaniu mediów.
Post
Re: Faktyczne koszty wydruku Canon PRO-1000
Tak, 100% zgody, miałem na myśli tylko samą obiektywną różnicę, a pewnie nie tylko dla płócien różnica nie byłaby taka duża.Czornyj pisze:W praktyce różnica 2 szarości na płótnach będzie niezauważalna (płótno jest bardziej wybaczające, a klienci mniej wymagający). Zauważalna będzie różnica kosztów - dwie dodatkowej gradacje szarości mocno zwiększają zużycie tuszu przy zdjęciach B&W.unesco pisze:Co do 4000s, poteoretyzuje, nie dotykałem. Zależy na jakim odbiorcy i jakiej jakości druku Ci zależy. To jest pełne photo, z jasnymi atramentami. Ma jedną szarość zamiast zwyczajowych dwóch, nie ma niebieskiego i czerwonego, czyli klasyczny C_c_M_m_Y_K_LK, podobnie jak P10000, tylko w Epsonie są aż 3 szarości. W teorii powinna dawać bardzo dobrą jakość druku foto po oprofilowaniu mediów.
6D & LX100, CX240, SC-P800, ESP3880, i1DisplayPro, CMP
Post
Re: Faktyczne koszty wydruku Canon PRO-1000
A może maszyna w trybie canvas już wie, ze nie ma walić tyle tuszu na niego co na papier błysk?
Czornyj skąd taka opinia o epsonie? To maszyna CAD, miałem kiedy model 9700 i po oprofilowanych mediów drukowała na prawdę przyzwoicie.
Czornyj skąd taka opinia o epsonie? To maszyna CAD, miałem kiedy model 9700 i po oprofilowanych mediów drukowała na prawdę przyzwoicie.
Post
Re: Faktyczne koszty wydruku Canon PRO-1000
Mam jeszcze jedno pytanie - ile tuszu schodzi na zalanie maszyny Pro-4000/4000s ?
Post
BTW, płótna też występują w wersji glossy
Re: Faktyczne koszty wydruku Canon PRO-1000
maszyna ma ustawione ink limity dla danego rodzaju podłoża, wybieranego ze sterownika (meadia type) w którym zazwyczaj są tylko podłoża producenta maszyny, dobór media type do podłoży niefirmowych to zadanie i proste i trudne, potem jeszcze wtórnie przez profil mogą być powodowane lokalne zmiany w ilości zużywanego tuszu w zależności od nasycenia danej barwyarturohio pisze:A może maszyna w trybie canvas już wie, ze nie ma walić tyle tuszu na niego co na papier błysk?
BTW, płótna też występują w wersji glossy
Epson robił pancerne maszyny nie do zdarcia, przynajmniej w wersjach do fotografii, do modeli x880, potem zaczął się zjazd w dół jeśli chodzi o niezawodność (ale nie jestem w stanie porównać do ploterów Canona czy HP). Podobno P10k i P20k mają to zmienić...arturohio pisze:Czornyj skąd taka opinia o epsonie? To maszyna CAD, miałem kiedy model 9700 i po oprofilowanych mediów drukowała na prawdę przyzwoicie.
6D & LX100, CX240, SC-P800, ESP3880, i1DisplayPro, CMP
- Czornyj
- Kontakt:
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: Faktyczne koszty wydruku Canon PRO-1000
Słabo znam CAD, ale moi klienci prowadzący reproshopy potwornie narzekali na te drukary - kreski poszarpane, awaryjność ponoć koszmarna, przy czym to info z drugiej ręki, więc - jak mówię - nie ręczę za nie własną głowąarturohio pisze:A może maszyna w trybie canvas już wie, ze nie ma walić tyle tuszu na niego co na papier błysk?
Czornyj skąd taka opinia o epsonie? To maszyna CAD, miałem kiedy model 9700 i po oprofilowanych mediów drukowała na prawdę przyzwoicie.
Post
Re: Faktyczne koszty wydruku Canon PRO-1000
POsiadam Epson SC-P10000 i powiem tak, przez pierwszy miesiąc raz na tydz przytkało jakiś kolor, minimalne zużycie na czyszczenie, czyszczenie trwa chwilke, nieporównywalnie szybciej niż epson 9900, którego miałem. Aktualnie od 5 tyg nie przytkała mi się głowica ani raz. Jeśli chodzi o zuzycie atramentu to prawda , że w 9900 zostawało go sporo, tutaj minimalne ilości w kasecie. Drukarka bardzo szybka, szczególnie do canvasów. Niestety koszt atramentów niewiele niższy niż canona 4000 , ogólnie oryginały bardzo dużo kosztują, niestety minęły czasy jak kupowałem do Epsona Pro 7800 atramenty po 200 zł za 220 ml. Czy Canon zużywa mniej atramentu ? nie wiem, ale Epson nie zużywa go bardzo dużo, trzeba by porównać ten sam wydruk, to samo podłoże przy profilach do niego. U mnie waha się to bardzo od 7-8 do 20 ml na m.kw w zależności od tego co drukujemy, jakie jest pokrycie. P.S. gdzie słyszałeś , że na Epsona jest 3 lata ? Zawsze dawali rok , w sumie sam nie wiem ile mam tej gwarancji Jak drukujesz dla profi fotografów Epson oferuje 4 odcienie czarno-białego i oprócz systemu Cone , nie ma nic chyba lepszego do zdjęć cz-b na rynku, no i Epson posiada większy gamut kolorów, ale dla "klienta z ulicy" to pewnie nie zauważalne. Sam stałem przed podobnym wyborem, żebym do Czornyja napisał wcześniej , może byłby to Canon, ale bałem się wymian głowic i kosztów.
Post
Re: Faktyczne koszty wydruku Canon PRO-1000
czy to sprawdziłeś w praktyce, czy tylko bazujesz na fakcie posiadania 4 szarości, a jeśli w praktyce, to czy drukowałeś z drivera Epsona przez ABW, czy inną metodą? i jeszcze jedno pytanko, nie wiesz może, czy te tusze są neutralne czy też podobnie jak K3 i HD(X) mają ciepły odcień?adamwo pisze:Jak drukujesz dla profi fotografów Epson oferuje 4 odcienie czarno-białego i oprócz systemu Cone nie ma nic chyba lepszego do zdjęć cz-b na rynku
większy niż co? wydaje mi się, że nie większy niż Pro-4000, czy P9000. oglądałem niedawno profile do tych drukarek dla różnych papierów (profile firmowe, Tecco, HM, Ilford) i P10k miał praktycznie identyczny kształt gamutu jak P800, czyli drukarka o podobnym zestawie tuszy (bez kolorantów spoza CMYK, które ma i Pro-4000 i P9000), czyli węższy.adamwo pisze:no i Epson posiada większy gamut kolorów
6D & LX100, CX240, SC-P800, ESP3880, i1DisplayPro, CMP
Post
Re: Faktyczne koszty wydruku Canon PRO-1000
Sprawdziłem w praktyce, poki co z ABW drukowałem. Oczywiście ze ma większy gammut niż Pro - 4000 , sprawdzone bodajże na jakims blogu kogos z luminous landscape, tam oglądałem profile pro - 4000 i sc p7000 , były zrzuty ekranów z podglądem profili, nast obejrzalem moje profile i gammut większy od pro 4000 , niewiele mniejszy od p7000 i p9000. Na luminous ileś razy już padło stwierdzenie , że nowe Canony mają mniejsze gammuty, między innymi pisał to posiadacz tego forum , który przeprowadza testy drukarek. Weź pod uwagę , że oglądałeś pewnie profile dla podłoży matowych a te zawsze mają mniejszy gamut niż błysk czy satin, ew.czy porównywałeś profile z tych samych podłoży. Ja nigdy nie polegałem na fabrycznych profilach, zawsze robiłem swoje. U mnie w mieście jest punkt gdzie drukują bardzo dużo wystaw foto i dla szkół foto typu ASP. Mieli podobnie jak ja Epsona pro 9900 , ja wymieniłem bo mi padł , podobnie jak oni, zawsze mogłem kupić jak i oni Epsona SC P9000 i zostałoby dużo pieniędzy w kieszeni ale tego nie zrobiłem i oni też. Z tego co wiem najwięcej drukują BW i jakość bardzo odpowiada zawodowym fotografom. Jak pisałem wcześniej, nie mówię , że Canon jest zły, po prostu zamówiłem Epsona, nie mogłem się już wycofać a dopiero potem rozmawiałem z Czornyjem o Canonie i możliwe , że gdybym wcześniej rozmawiał wziałbym Canona. Obie drukarki nadają się bdb do profi druku fotografii i canvasów.
Post
Re: Faktyczne koszty wydruku Canon PRO-1000
Aha pytaleś jeszcze o odcienie szarego, jest zimniejszy , nawet sie zast czy go min nie ocieplic w ustawieniach ABW.
Post
metodologicznie porównywałem profile prawidłowo, zawsze dla tego samego papieru od tego samego producenta dla kilku producentów (robiłem to ponieważ chodzi mi po głowie już od dawna HP z3200 i do niego porównywałem inne drukarki), były to papiery i błyszczące i matowe, nie ma znaczenia jakiego użyje do porównania, na fine artach P7000 też ma szerszy gamut niż P6000. zrobiłem to dla kilku papierów od każdego z producentów, więc metodologicznie zapewne różnie profilowanych, zawsze wynik był taki sam.
wynik: P10k ma gamut zbliżony do biurkowego P800, widocznie węższy od Pro-4000 (czerwienie, niebieski) nie mówiąc już o P9000.
profilowanie custom made raczej znacząco nie poprawi szerokości gamutu w nasyconych błękitach, jeśli nie ma niebieskiego tuszu. trochę poszerzy cała przestrzeń, może zejdzie głębiej z czernią (czasami profile producentów jakoś tak dziwnie mają punkt czerni podniesiony), będzie bardziej liniowy, ale nie doda nowego kolorantu jeśli go fizycznie nie ma.
jak odgrzebię i przeinstaluję Copre, to wrzuce zrzuty porównujące gamuty wizualnie i ich wolumen dla różnych drukarek i tego samego papieru, np. HM Photo Rag Baryta
Re: Faktyczne koszty wydruku Canon PRO-1000
no to żeś pojechał... merytorycznie odniosę się niżejadamwo pisze:Weź pod uwagę , że oglądałeś pewnie profile dla podłoży matowych(...)
czyli w praktyce czym różni się wydruk cz.b. z P10K od wcześniejszych Epsonów (poza tym że klient jest zadowolony)? porównywałeś do Piezography lub do wydruku z innych Epsonów z RIPem do cz.b? pytam o obiektywne i subiektywne doznania, bo bardzo mało jest na sieci informacji o druku cz.b. z tych drukarek. wieść gminna niesie, że czwarta szarość raczej została dodana, żeby stabilnie drukować na dużej prędkości i dalej mieć relatywnie szeroki i stabilny gamutadamwo pisze:Sprawdziłem w praktyce, poki co z ABW drukowałem.
masz na myśli odcień samego czystego tuszu z danego kanału czy wynikowy odcień wydruku np. w ustawieniu ABW neutral? bo dawniej też wychodził neutralny czy nawet lekko chłodny, ale to był efekt dodawania magenty i cyanu do lekko ciepłych tuszy K, LK i LLK.adamwo pisze:Aha pytaleś jeszcze o odcienie szarego, jest zimniejszy , nawet sie zast czy go min nie ocieplic w ustawieniach ABW.
Kojarzysz gdzie oglądałeś te gamuty? bo na LuLa raczej nie. czym porównywałeś? ze zrzutu ekranu to sobie co najwyżej można palcem pogmerać...adamwo pisze:Oczywiście ze ma większy gammut niż Pro - 4000 , sprawdzone bodajże na jakims blogu kogos z luminous landscape, tam oglądałem profile pro - 4000 i sc p7000 , były zrzuty ekranów z podglądem profili, nast obejrzalem moje profile i gammut większy od pro 4000 , niewiele mniejszy od p7000 i p9000.
metodologicznie porównywałem profile prawidłowo, zawsze dla tego samego papieru od tego samego producenta dla kilku producentów (robiłem to ponieważ chodzi mi po głowie już od dawna HP z3200 i do niego porównywałem inne drukarki), były to papiery i błyszczące i matowe, nie ma znaczenia jakiego użyje do porównania, na fine artach P7000 też ma szerszy gamut niż P6000. zrobiłem to dla kilku papierów od każdego z producentów, więc metodologicznie zapewne różnie profilowanych, zawsze wynik był taki sam.
wynik: P10k ma gamut zbliżony do biurkowego P800, widocznie węższy od Pro-4000 (czerwienie, niebieski) nie mówiąc już o P9000.
profilowanie custom made raczej znacząco nie poprawi szerokości gamutu w nasyconych błękitach, jeśli nie ma niebieskiego tuszu. trochę poszerzy cała przestrzeń, może zejdzie głębiej z czernią (czasami profile producentów jakoś tak dziwnie mają punkt czerni podniesiony), będzie bardziej liniowy, ale nie doda nowego kolorantu jeśli go fizycznie nie ma.
jak odgrzebię i przeinstaluję Copre, to wrzuce zrzuty porównujące gamuty wizualnie i ich wolumen dla różnych drukarek i tego samego papieru, np. HM Photo Rag Baryta
6D & LX100, CX240, SC-P800, ESP3880, i1DisplayPro, CMP
Post
Re: Faktyczne koszty wydruku Canon PRO-1000
Obecny ABW wydaje mi się , że ma lepsze przejścia tonalne i na pewno mocniejszy czarny , widać DMAX większe, profil do czb wg metody co kiedyś podawał Czornyj będę robił, na razie brak czasu. Porównywałem do 9900 który miałem. Odcień mam na myśli po druku ABW. Samego atramentu nie wylewałem na białą kartkę, jak skończy sie któryś z szarych to to zrobię , nie chcę uszkodzić pełnego cartridge'a. Ja oglądam profile przez monaco gammut works, niestety nie mam innego programu, oprócz wizualizacji w postaci wykresu 3d podaje również liczbę kolorów jaką jest w stanie drukarka wydrukować, na tej podstawie porównywałem dokladnie dane ilośc kolorów z mojego programu do oglądania profili jaką podawał , do ilości kolorów z tym co znalazłem na necie. Dodam jeszcze , że P9000 jest w stanie odtworzyć 99% kolorów pantone a P10000 98% więc minimalna różnica. Epson 4900 , który miał zielony i pomarańczowy mógł odtworzyć 98% więc tyle samo co P10000.
Post
Re: Faktyczne koszty wydruku Canon PRO-1000
Wszystkie nowe SC-P maja nowy czarny tusz, więc w jakimkolwiek trybie czerń będzie głębsza, to akurat nie dzięki ABW ale dzięki chemii . Czarny z 9900, zwłaszcza matowy nie był najciemniejszy. We wcześniejszych ABW czernie było dość mocno skompresowane.
Pod monaco gamut works powinienes wszystko dobrze zobaczyć, przy czym volumen gamutu trzeba obliczać dla absolute colorimetric, bo inaczej wychodzi makaron. Akurat % odtworzenia Pantona nie powie nam do końca, która drukarka ma szerszy gamut i gdzie dokładnie.
Wrzucam zrzuty ekranów z profili fabrycznych dla Hanamuhle Photo Rag Baryta dla 4 drukarek w porównaniu do P20k: Epsonów P9000, P800 i Canonów Pro-2000 i 6450. To są co prawda tylko projekcje na płaszczyzną, ale jest podany wolumen. Linia czerwona to Epson SC-P20000, linia niebieska to porównywana drukarka. Jeśli masz jakiś swój dobry profil, wrzuć go gdzieś na sieci, dodam do porównania.
Żeby było jasne. jestem pewien że wszystkie te drukarki pięknie drukują, a tu bawimy się w metrologię .
Pod monaco gamut works powinienes wszystko dobrze zobaczyć, przy czym volumen gamutu trzeba obliczać dla absolute colorimetric, bo inaczej wychodzi makaron. Akurat % odtworzenia Pantona nie powie nam do końca, która drukarka ma szerszy gamut i gdzie dokładnie.
Wrzucam zrzuty ekranów z profili fabrycznych dla Hanamuhle Photo Rag Baryta dla 4 drukarek w porównaniu do P20k: Epsonów P9000, P800 i Canonów Pro-2000 i 6450. To są co prawda tylko projekcje na płaszczyzną, ale jest podany wolumen. Linia czerwona to Epson SC-P20000, linia niebieska to porównywana drukarka. Jeśli masz jakiś swój dobry profil, wrzuć go gdzieś na sieci, dodam do porównania.
Żeby było jasne. jestem pewien że wszystkie te drukarki pięknie drukują, a tu bawimy się w metrologię .
- Załączniki
-
- prawie identyczne krzywe, podobnie jest dla SC-P6000, która ma taki sam zestaw tuszy (bez kolorantów spoza CMYK)
- E20k-vs_E800.png (262.75 KiB) Przejrzano 10052 razy
-
- doskonale widać, co daje dołożenie zielonego i oranżowego tuszu, największy gamut
- E20k-vs_E9000.png (267.01 KiB) Przejrzano 10052 razy
-
- a tu dodany zielony, niebieski i czerwony, ale w wersji Canona
- E20k-vs-C6450.png (263.47 KiB) Przejrzano 10052 razy
-
- jw. ale bez zielonego
- E20k-vs-C2000.png (265.23 KiB) Przejrzano 10052 razy
6D & LX100, CX240, SC-P800, ESP3880, i1DisplayPro, CMP
Post
Re: Faktyczne koszty wydruku Canon PRO-1000
Unesco tutaj jest mój profil : https://megawrzuta.pl/download/423afdac ... 7a70b.html Tutaj wrzucam profil org Tetenala dla porównania https://megawrzuta.pl/download/aec926c3 ... 1b82e.html
Spróbuj wrzucić ba wykres. Dodam , że dzisiaj sprawdziłem ile zostało atramenty w cartridge gdy ploter pokazuje 0. Menzurka pokazała dokładnie 20 ml.
Spróbuj wrzucić ba wykres. Dodam , że dzisiaj sprawdziłem ile zostało atramenty w cartridge gdy ploter pokazuje 0. Menzurka pokazała dokładnie 20 ml.
Post
Re: Faktyczne koszty wydruku Canon PRO-1000
Porównanie obu profili od Ciebie w załączeniu, również Twoj custom made w porównaniu do firmowego Tetenala dla drukarki 3880, czyli poprzedniczki P800.
Jest tak jak mówiłem.
A ważyłeś kartidż przed załadowaniem? Istotna jest różnica na początku i na końcu, w starszych modelach Epson szachraił na ok 20%.
Jest tak jak mówiłem.
A ważyłeś kartidż przed załadowaniem? Istotna jest różnica na początku i na końcu, w starszych modelach Epson szachraił na ok 20%.
- Załączniki
-
- E20k-vs_E3880_Tetenal_HD_Glossy.png (271.04 KiB) Przejrzano 10052 razy
-
- E20k_TetHD_Vendor-vs_Custom.png (263.04 KiB) Przejrzano 10052 razy
6D & LX100, CX240, SC-P800, ESP3880, i1DisplayPro, CMP
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości