Eizo Foris FS2434 vs. Eizo EV2450

Listy polecanych monitorów do różnych zastosowań.
Mariucha
Posty: 98
Rejestracja: 08 maja 2017, 21:27 - pn

Re: Eizo Foris FS2434 vs. Eizo EV2450

19 lipca 2017, 11:46 - śr

Nie, to jest oczekiwanie zwykłej rzetelności i uczciwości. Natomiast oczekiwanie, że klient sam powinien wszystko najlepiej wiedzieć, jest naiwne.
Ja bym odwrócił sytuację. Pojawiają się głosy sprzedawców, że jakie to niesprawiedliwe, że klient zwraca towar. Bo strasznie tracą, bo towar otwarty, że takie prawo jest złe. To może w takim razie powinni postępować tak, żeby uniknąć takich przypadków? Może nie powinni manipulować i za wszelką ceną wciskać towaru, tylko rzetelnie i uczciwie doradzić? Gdy nie są w stanie spełnić oczekiwań, nie wciskać czegokolwiek, tylko wystarczy powiedzieć - Przykro mi, ale nie mamy tego, czego Pan szuka? To jest proste, Max.
GrzesiekR
Posty: 1293
Rejestracja: 31 grudnia 2012, 18:42 - pn

Re: Eizo Foris FS2434 vs. Eizo EV2450

19 lipca 2017, 11:49 - śr

Max pisze:Może trudno w to uwierzyć, ale jeśli coś piszę na tym forum, to w Twoim interesie, a nie swoim własnym. Jak widać też nie jestem zbyt mądry, tracąc na to własny czas.
Tak, robisz dobrą robotę i doceniam to. Robisz to bo masz na to czas i chcesz to robić.
GrzesiekR
Posty: 1293
Rejestracja: 31 grudnia 2012, 18:42 - pn

Re: Eizo Foris FS2434 vs. Eizo EV2450

19 lipca 2017, 11:56 - śr

Mariucha pisze:
19 lipca 2017, 11:46 - śr
Nie, to jest oczekiwanie zwykłej rzetelności i uczciwości. Natomiast oczekiwanie, że klient sam powinien wszystko najlepiej wiedzieć, jest naiwne.
Ja bym odwrócił sytuację. Pojawiają się głosy sprzedawców, że jakie to niesprawiedliwe, że klient zwraca towar. Bo strasznie tracą, bo towar otwarty, że takie prawo jest złe. To może w takim razie powinni postępować tak, żeby uniknąć takich przypadków? Może nie powinni manipulować i za wszelką ceną wciskać towaru, tylko rzetelnie i uczciwie doradzić? Gdy nie są w stanie spełnić oczekiwań, nie wciskać czegokolwiek, tylko wystarczy powiedzieć - Przykro mi, ale nie mamy tego, czego Pan szuka? To jest proste, Max.
Ja się raczej nie spotykam z czymś takim, że sprzedawca chce za wszelką cenę coś mi sprzedać. Raczej taką, że nie jest to osoba, która pomoże mi w zakupie. Ponieważ, kierując się własnym interesem będzie unikała mówienia o wadach produktu (albo je umniejszając) a będzie przekoloryzowywała jego zalety. Zajlepszym doradcą są niezależne testy, recenzje i opinie uzytkowników. Sprzedawca chce sprzedać towar, zawsze będzie go zachwalał i oddalał pojawiające się wątpliwości. Może też tak być, że nie będzie udzielał wyczerpujących odpowiedzi na zadawane przez nas pytania.
Mariucha
Posty: 98
Rejestracja: 08 maja 2017, 21:27 - pn

Re: Eizo Foris FS2434 vs. Eizo EV2450

19 lipca 2017, 12:04 - śr

GrzesiekR pisze:
19 lipca 2017, 11:56 - śr
Ja się raczej nie spotykam z czymś takim, że sprzedawca chce za wszelką cenę coś mi sprzedać.
Oczywiście, nikt nikogo do niczego nie zmusza. Na tym właśnie polega manipulacja. Unikanie niewygodnych tematów, nieinformowanie o wadach, co do których istnieją przesłanki, że klientowi się nie spodobają, ignorowanie rzeczywistych i wskazanych przez klienta oczekiwań - to co to Twoim zdaniem jest? :)
GrzesiekR
Posty: 1293
Rejestracja: 31 grudnia 2012, 18:42 - pn

Re: Eizo Foris FS2434 vs. Eizo EV2450

19 lipca 2017, 12:12 - śr

Mariucha pisze:
19 lipca 2017, 12:04 - śr
GrzesiekR pisze:
19 lipca 2017, 11:56 - śr
Ja się raczej nie spotykam z czymś takim, że sprzedawca chce za wszelką cenę coś mi sprzedać.
Oczywiście, nikt nikogo do niczego nie zmusza. Na tym właśnie polega manipulacja. Unikanie niewygodnych tematów, nieinformowanie o wadach, co do których istnieją przesłanki, że klientowi się nie spodobają, ignorowanie rzeczywistych i wskazanych przez klienta oczekiwań - to co to Twoim zdaniem jest? :)
To Ty podchodzisz do sprzedawcy i wyrażasz chęć zakupu danego produktu. Nie on do Ciebie (tak też i bywa, ale to już natręctwo). Logiczne jest, że nie będzie działał w nie swoim interesie.
Żeby nie było. Ja Ciebie w pełni rozumiem. Sam padałem ofiarą właśnie takiego nieinformowania o cechach/wadach produktu, które wyszły u mnie w domu na biurku. Dla przykładu: kupując Eizo SX2462W, sprzedawca nie raczył uświadomić mi, że wykończenie ekranu jest mocno matowe, co sprowadzało się do oglądania kaszki. O tym i o wielu innych rzeczach o których mógłby powiedzieć. Ale wówczas nie sprzedałby monitora.
Ostatnio zmieniony 19 lipca 2017, 12:29 - śr przez GrzesiekR, łącznie zmieniany 1 raz.
Mariucha
Posty: 98
Rejestracja: 08 maja 2017, 21:27 - pn

Re: Eizo Foris FS2434 vs. Eizo EV2450

19 lipca 2017, 12:25 - śr

Pamiętajmy, od czego zaczęliśmy :) Towar nie spełniający moich oczekiwań, to NIE JEST mój problem :) W świetle prawa mogę go zwrócić i koniec kropka. To sprzedawcy nagle zaczynają się czuć "poszkodowani". Ja jedynie próbuję wskazać przyczyny i może jedno z rozwiązań tego problemu. Nic więcej :) A sprzedawcy będą nadal postępować, jak uważają. I nadal będą "poszkodowani". Choć oczywiście wszyscy wiemy, że to takie pitolenie, bo summa summarum i tak wychodzą na swoje. Tylko czasem trafi się jakiś "upierdliwy klient"... :)
W takich momentach przypomina mi się stary dowcip:
- I jak było w operze?
- W operze? Cudownie, tylko ta pieprzona muzyka...
:)
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16446
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Eizo Foris FS2434 vs. Eizo EV2450

19 lipca 2017, 13:07 - śr

Panowie, problem jest dużo głębszy i dotyczy zdziecinnienia społeczeństwa. Wielu ludzi, większość, chciałoby aby ktoś wszystko załatwił za nich. Jest to znak naszych czasów, odbicie znanej zasady O'Sullivana. W kontekście zakupów, większość chce, aby ktoś za nich wybrał, zadecydował i jeszcze odpowiadał za prawidłowość tego wyboru. Mamy przed oczami fenomenalne wręcz zjawisko ale kompletnie nienormalne. Dochodzi do takich absurdów, że potrafią się sypać pozwy sądowe za to, że na kubku nie było napisane, że kawa jest gorąca.

Nie ma żadnych dwóch punktów widzenia, nie ma żadnych barykad i okopywania się na swoich stanowiskach. Jest tylko kompletnie nienormalna sytuacja, kiedy nabywca nie chce / nie może sam podjąć decyzji i zwala ją, wraz z ryzykiem finansowym na dostawcę. To tak, jakby w lodziarni pozostawić ekspedientce wybór smaków lodów. Dostawca który poważnie traktuje swoją pracę, z reguły stara się pomóc, doradzić, ale zawsze jest ryzyko, że nie przewidzi wszystkiego. Może dobrać najsmaczniejsze lody a wyjdzie, że bleeee, w truskawkowym są pesteczki... :)
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Mariucha
Posty: 98
Rejestracja: 08 maja 2017, 21:27 - pn

Re: Eizo Foris FS2434 vs. Eizo EV2450

19 lipca 2017, 13:37 - śr

Lubisz Tom01 przykłady, ok :)

Powiedziałbym - taka to robota. Klienci są różni. To trochę jakby taksówkarz wkurzał się, bo klient naniósł mu błota i za karę zawiezie go ulicę dalej. Co z tego, ze przyjechał z innego miasta? Powinien wiedzieć, gdzie jedzie. Pewnie powinien też wkuć na blachę plan miasta, bo zamierza skorzystać z taksówki. Istnieje jednak taki termin, jak domniemanie uczciwości. Taksówkarz ma zasrany obowiązek zawiezienia klienta pod wskazany adres, najkrótszą drogą. I pasażer nie ma obowiązku wkuwania na pamięć planu miasta.
Natomiast wg Waszej teorii, powinien. Wszak przyjechał do obcego miasta i nie wyobrażacie sobie, żeby przed przyjazdem wszystkiego się o nim dowiedział. No i przecież każdy ma GPS, mógł tego kierowce kontrolować w czasie jazdy. To, że kierowca pojeździł sobie po mieście i wysadził go ulicę dalej, to tylko i wyłącznie wina pasażera! :)

I jeszcze tylko na koniec, taki drobiazg, choć pewnie nie trafi... :) Niezadowolony klient, to porażka sprzedawcy.
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16446
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Eizo Foris FS2434 vs. Eizo EV2450

19 lipca 2017, 13:41 - śr

Zły przykład. Zakup usługi a towaru rządzi się kompletnie innymi prawami. Jaka będzie usługa, dopiero wiadomo po jej wykonaniu i nie można się z nią zapoznać, ocenić jej jakości i zgodności z deklaracją przed zawarciem umowy. Towar jest znany wcześniej i ma oficjalnie podane parametry.

PS. Proszę wrócić parę stron wcześniej do zdjęć normalnego, sprawnego EV2450, który został zwrócony bez żadnej przyczyny. Dlaczego to ma być porażka sprzedawcy?
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Mariucha
Posty: 98
Rejestracja: 08 maja 2017, 21:27 - pn

Re: Eizo Foris FS2434 vs. Eizo EV2450

19 lipca 2017, 13:54 - śr

Ja już wspominaliśmy, nigdzie, w żadnych oficjalnych materiałach reklamowych, w żadnym miejscu w sklepie i w żadnej sekundzie wypowiedzi sprzedawcy, nie ma informacji o cechach/wadach, które to dodatkowo nie są widoczne w warunkach sklepowych. Klient mógł się o nich dowiedzieć, zagłębiając się w czeluściach internetu i na specjalistycznych forach, jednak tego nie zrobił, ale też nie miał takiego obowiązku. Toteż trudno się dziwić, że to, co fachowcy uznają za "normalne", dla niego może okazać się nie do przyjęcia.
Może warto, jeśli nie wskazywać wprost wad, zamieścić obok towaru informację: "Kupujący jest świadomy wszelkich niedogodności związanych z użytą w produkcie technologią IPS" :D
To jest dość uczciwe podejście i może to by wystarczyło, i może dzięki temu udałoby się uniknąć nieporozumień i późniejszych problemów :)
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16446
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Eizo Foris FS2434 vs. Eizo EV2450

19 lipca 2017, 14:00 - śr

Ależ takich "niedogodności" jest masa w każdym sprzęcie. Zresztą, skąd ktokolwiek może wiedzieć co się nie spodoba nabywcy? Może faktura plastiku obudowy? Nie sposób wyspecyfikować kompletnie wszystkiego, tym bardziej, że tylko użytkownik będzie wiedział co go będzie interesowało. Istnieje takie pojęcie jak "istotne cechy", które jest opisywane w parametrach, pozostałe informacje, jak np kolor śrubek oczywiście nie. To nie jest żart. Miałem kilka lat temu próbę zwrotu z powodu śrubek czarnych, kiedy na zdjęciach reklamowych były srebrne. Chodziło o śrubki z tyłu (sic!) obudowy monitora. Jeśli nabywca przywiązuje wagę do cech, których ktoś może nawet nie przypuszczać że są, w gestii nabywcy jest sprawdzenie przed dostawą. Sprzedawca nie jest ani alfą i omegą, ani wróżką.

Sprawa połyskiwania i srebrzenia IPS jest problemem tylko i wyłącznie w nieprawidłowych i niezgodnych z zasadami ergonomii i użytkowania monitora. Trudno więc aby ostrzegać klientów. To tak samo, jakby ostrzegać przed tym, że przy uderzeniu monitorem w głowę, może być guz. Nikt normalny nie okłada się monitorami po łbie, więc tak samo, raczej nie zakłada się, że ktoś ustawi monitor na 100% jaskrawości i będzie go "podziwiał" po ciemku. Prawdę mówiąc, zidiocenie ludzi czasem przechodzi ludzkie pojęcie i z tego powodu, na bazie doświadczeń, w mojej firmie, jeśli się w rozmowie wyczuję nadwrażliwość na np aspekt równomierności, klient jest uprzedzany, że żaden LCD nie będzie idealnie równy ustawiony na 100% w ciemnicy. Miałem sporo przypadków, kiedy odmówiłem dostawy w sytuacji stwierdzenia: "ale jak w ciemności będę widział wycieki światła to odeślę". To jest niemal identyczne stanowisko jak prezentuje czytelnik "wsd". Doskonale wie, że są wady i chce przebierać na mój koszt.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Mariucha
Posty: 98
Rejestracja: 08 maja 2017, 21:27 - pn

Re: Eizo Foris FS2434 vs. Eizo EV2450

19 lipca 2017, 14:37 - śr

Nie mówimy o kolorze śrubek, czy fakturze plastiku. To WIDAĆ. Mówimy o czymś, co spokojnie można byłoby określić jako "wadę ukrytą". Bo jakkolwiek byśmy tego nie ubrali, opisali jakie to jest profesjonalne i jak wymaga "profesjonalnego" stanowiska, to jest to wada. Stanowisko do pracy przy obróbce zdjęć, przy kolorze, oczywiście musi spełniać pewne wymogi - szczęśliwie, pozwalają one uniknąć wielu niedogodności związanym z matrycą IPS. Ale nie wszystkie monitory z IPS do takich celów służą i kupując monitor "nieprofesjonalny", nie mam zamiaru stwarzać mu specjalnych warunków. Szczególnie, gdy informacja o takiej konieczności także nie jest umieszczana w materiałach informacyjnych. W takim przypadku, gdy nie zostałem o tym uprzedzony, widok wieczorem zaśnieżonych rogów i wycieków, może być powodem niezadowolenia, a niekiedy wręcz frustracji. Wtedy zwroty nie dziwią.
Oczywiście, zawsze zdarzy się klient "wyjątkowy", taki, o których piszą potem na forach :) Taka robota... :)
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16446
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Eizo Foris FS2434 vs. Eizo EV2450

19 lipca 2017, 15:43 - śr

Nie wada, tylko cecha i to znana, szeroko opisana w mnóstwie źródeł. Wszystkie rzeczy mają różne cechy/właściwości i kupując, trzeba włożyć nieco wysiłku aby je poznać. Kupując telewizor czy pralkę jakoś nie jest problemem wypytywać o detale a przy monitorach wszystko ma się zrobić samo. Brak zapobiegliwości może się zemścić.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Mariucha
Posty: 98
Rejestracja: 08 maja 2017, 21:27 - pn

Re: Eizo Foris FS2434 vs. Eizo EV2450

19 lipca 2017, 15:56 - śr

Nie, ponieważ to nie jest typowy problem dla monitorów. To jest typowy problem dla monitorów z IPS, a to różnica. Ja sam, mimo wieku, a pracując "w zawodzie" ćwierć wieku, dopiero niedawno poznałem temat srebrzenia IPS-ów, wcześniej nie mając o tym zielonego pojęcia, mimo pracy na monitorach. Bo ten problem nie występował, w żadnym przypadku. Dziwne jest wymaganie od klienta, żeby był czarodziejem i może za każdym razem pytał - "Czy przypadkiem nie pojawiła się jakaś super nowa hiper technologia, która ma jakąś wyjątkową dla siebie i wybitnie wkurwiającą cechę?" Serio?
Gdy kupuję pralkę, oczekuję, że wyciągnę z niej czyste i nieuszkodzone pranie. Gdy będzie porwane, nie będzie mnie interesowało, że to taka "cecha" tego bębna i że na wielu forach internetowych przecież wyraźnie o tym mówią, żeby ubranie najpierw wkładać do lnianych worków :twisted:
Cecha. Oczywiście że cecha. I wada. Właśnie to jest element zaciemnienia i manipulacji. To JEST WADA, o czym niech świadczy chociażby fakt istnienia prób jej wyeliminowania (OFC). Po co? Przecież to taka "cecha". Dzisiaj pewną "cechą" obdarzona jest też jakaś część sprzedawców. Ale to wada.
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16446
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Eizo Foris FS2434 vs. Eizo EV2450

19 lipca 2017, 15:59 - śr

Srebrzenie LCD jest związane z tą techniką od zawsze.

Przykład z rwaniem prania jest doskonały. Niby po co są woreczki na delikatną damską bieliznę? Oczywiście w parametrach pralek nie ma o tym mowy.

Reasumując: Trzeba wiedzieć co się kupuje a nie mieć pretensje do innych, którzy kompletnie nie mają z tym nic wspólnego.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Mariucha
Posty: 98
Rejestracja: 08 maja 2017, 21:27 - pn

Re: Eizo Foris FS2434 vs. Eizo EV2450

19 lipca 2017, 16:08 - śr

Srebrzenie jest związane z tą techniką, ale to nie jest jedyna technika i do niedawna była w zdecydowanej mniejszości. Dlatego jest bardzo prawdopodobne, ze potencjalny nowy klient nie ma pojęcia o takich problemach. Poza tym, będę obstawał przy stanowisku, że nie musi. Powinien coś wiedzieć ogólnie o monitorach, to oczywiste, ale są granice, których WY, wybitni specjaliście w dziedzinie, pewnie nie zauważacie. Uważacie natomiast, że klient powinien być WSZYSTKIEGO świadomy. A sami doskonale wiecie, że nie jest. Tym samym, sami stwarzacie sobie problem, związany z niezadowoleniem klienta i zwrotem towaru. Wasz cyrk, wasze małpy, może dalej postępować jak chcecie, oczywiście.
Mariucha
Posty: 98
Rejestracja: 08 maja 2017, 21:27 - pn

Re: Eizo Foris FS2434 vs. Eizo EV2450

19 lipca 2017, 16:12 - śr

A tak w ogóle, to jakoś tracę ochotę na kopanie sie z koniem. Prowadzę dyskusję ze sprzedawcą :mrgreen: :mrgreen:
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16446
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Eizo Foris FS2434 vs. Eizo EV2450

19 lipca 2017, 16:21 - śr

Rozmawia Pan również z klientem. Opisałem powyżej stanowisko. Jak pisałem, nie raz, nie dwa i nie dziesięć, dowiadywałem się o czymś po odbiorze i nie ma w tym żadnej winy sprzedawcy który mi to dostarczył. Ot, nie przewidziałem i tyle. To jest jedyne uczciwe stanowisko. Powtórzę po raz kolejny: Sprzedawca NIE ODPOWIADA za cechę, której nabywca nie przewidział.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
krzysio
Posty: 69
Rejestracja: 12 października 2016, 19:50 - śr

Re: Eizo Foris FS2434 vs. Eizo EV2450

19 lipca 2017, 22:47 - śr

Ja nie byłbym tak łagodny w słownictwie jak Tom, miast "zdziecinnienie" ja użyłbym słowa "zidiocenie". Stajemy się coraz większymi ignorantami, do tego roszczeniowymi, nawet w stosunkowo prostych rzeczach, a odpowiedzialność za wszystko chcemy przewalać na innych. Co innego wprowadzać kogoś świadomie w maliny, tego nie trawię, ale co innego wykąłdać komuś sporo wiedzy za darmo, bo ktoś "chce i już".

Niestety jest też taka prawidłowość, że jak masz spory zasób na temat tego co sprzedajesz i robisz to uczciwie, to kokosów nie zbijesz. Działasz w jakiejś niszy, gdzie niektórzy rozumieją, że niekiedy warto ciut więcej zapłacić konkretnej osobie, tylko za to, że coś sensownego doradzi. Sam to praktykuję na swój sposób w sprzęcie komputerowym, który czasem zmieniam/modernizuję. Zazwyczaj wiem czego chcę, zadam sobie trud przeszperania internetu, idę później do pewnego sklepiku, mówię co chcę, ile to kosztuje w necie, dokładam jakieś 100-200 zł dla nich i pytam czy im się to opłaca. Dopłacam chętnie za kilka zdań które powiedzą przy zakupie, choć nie musze sie z ich opinią zgadzać, dopłacam chętnie za to by "nie zdechli z głodu", bo czasem potrzebuję też pomocy serwisowej.

ps
Z koniem kopać się nie ma konieczności. Ilość darmowej wiedzy i porad jakich tu Tom udzielił (i jemu podobni) zasługuje na uznanie. Bez tego, wielu grafików łaziłoby w zakupach po omacku. Robić takie uwagi jak dwa posty wyżej, uważam za co najmniej niestosowne.

Wróć do „Polecane monitory”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

Zaloguj się · Zarejestruj się

Informacje

Jest 4 użytkowników online :: 3 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość
Zarejestrowani użytkownicy: Bing [Bot], Google [Bot], Kyle
Najwięcej użytkowników (76) było online 24 kwietnia 2022, 10:40 - ndz
Liczba postów: 69126
Liczba tematów: 4174
Liczba użytkowników: 3979
Ostatnio zarejestrowany użytkownik: zpioch
Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Wybór stylu