Monitor 21:9 do montażu filmowego oraz gradingu
Post
Monitor 21:9 do montażu filmowego oraz gradingu
Witam,
Zastanawiam się mojego kompletu monitorów na jeden ultrapanoramiczny 21:9. Szukam czegoś głównie do montażu filmów w oprogramowaniu Adobe oraz do gradingu kolorów (kamery Sony a7sII i a6300). Mój budżet to maks 3500zł. Czy w tym budżecie znajdę coś konkretnego? Jeśli tak to czy jesteście w stanie polecić jakieś konkretne modele? Dodam, że na oku mam dwa modele LG: 34UM88C-P i LG 34UC88-B. Na papierze wyglądają niemal identycznie. Wiecie zatem czym się różnią?
Zastanawiam się mojego kompletu monitorów na jeden ultrapanoramiczny 21:9. Szukam czegoś głównie do montażu filmów w oprogramowaniu Adobe oraz do gradingu kolorów (kamery Sony a7sII i a6300). Mój budżet to maks 3500zł. Czy w tym budżecie znajdę coś konkretnego? Jeśli tak to czy jesteście w stanie polecić jakieś konkretne modele? Dodam, że na oku mam dwa modele LG: 34UM88C-P i LG 34UC88-B. Na papierze wyglądają niemal identycznie. Wiecie zatem czym się różnią?
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Monitor 21:9 do montażu filmowego oraz gradingu
Jedyny monitor mieszczący się w budżecie i nadający jako-tako się do gradingu to EIZO CS2420.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Monitor 21:9 do montażu filmowego oraz gradingu
Szkoda, że ten model ma taki kiepski kontrast ( 1000:1, przy czym po włączeniu DUE ten kontrast jeszcze wyraźnie spadnie ). Mam nadzieję, że EIZO go szybko odświeży, dając jakiegoś IPS z kontrastem 1500:1 i wymyśli takie DUE, by nie powodowało spadku kontrastu ( np. poprzez FullArrayLocalDimming ).
- NocnyJastrzab
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: Monitor 21:9 do montażu filmowego oraz gradingu
Raczej nie odświeży, bo jest CG2420. A zmiany wolno idą..
Dominik Nowak, tel. 506212501 [Kraków / Nowa Huta]
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
Post
Re: Monitor 21:9 do montażu filmowego oraz gradingu
Za 3500zł mam taki oto plan:
NEC EA275UHD.
Od góry i od dołu przylepić do ekranu czarne paski tak, aby z 16:9 uzyskać 21:9. Uzyskana rozdzielczość z 3840x2160 spadnie do 3840x1645, a przekątna z 27" do ok 24".
Z EIZO CS2420 i CG2420 nie da się tego zrobić, bo uzyskasz żałosną rozdzielczość ok. 1920x822 (21:9), a przekątna spadnie do komicznych 21".
PS. Zakładam, że czarne paski znajdziemy gdzieś po taniości i nie wliczyłem ich do budżetu.
Choć cały plan wygląda na pierwszy rzut oka na żart, to i tak jest moim zdaniem zdecydowanie lepszy od dotychczasowych propozycji.
NEC EA275UHD.
Od góry i od dołu przylepić do ekranu czarne paski tak, aby z 16:9 uzyskać 21:9. Uzyskana rozdzielczość z 3840x2160 spadnie do 3840x1645, a przekątna z 27" do ok 24".
Z EIZO CS2420 i CG2420 nie da się tego zrobić, bo uzyskasz żałosną rozdzielczość ok. 1920x822 (21:9), a przekątna spadnie do komicznych 21".
PS. Zakładam, że czarne paski znajdziemy gdzieś po taniości i nie wliczyłem ich do budżetu.
Choć cały plan wygląda na pierwszy rzut oka na żart, to i tak jest moim zdaniem zdecydowanie lepszy od dotychczasowych propozycji.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Monitor 21:9 do montażu filmowego oraz gradingu
Rozdzielczość jest mało ważna. Aby monitor nadawał się do filmu, musi mieć możliwość skalibrowania do przestrzeni telewizyjnej, gammy telewizyjnej, określania sprzętowo dynamiki, kodowania i próbkowania. Z powyższych warunków NEC EA spełnia tylko jeden. CS2420 to najtańszy monitor na rynku, który ww możliwości ma. A podgląd nie musi być 1:1. W czasie roboty i tak jest przecież w okienku.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Monitor 21:9 do montażu filmowego oraz gradingu
Aaaa, no tak. Zapomniałem. Rozmiar, rozdzielczość i cena są mało ważne.Tom01 pisze: ↑23 grudnia 2017, 20:22 - sobRozdzielczość jest mało ważna. Aby monitor nadawał się do filmu, musi mieć możliwość skalibrowania do przestrzeni telewizyjnej, gammy telewizyjnej, określania sprzętowo dynamiki, kodowania i próbkowania. Z powyższych warunków NEC EA spełnia tylko jeden. CS2420 to najtańszy monitor na rynku, który ww możliwości ma. A podgląd nie musi być 1:1. W czasie roboty i tak jest przecież w okienku.
http://www.prad.de/new/monitore/test/20 ... m88-p.htmlziomalnb pisze:na oku mam dwa modele LG: 34UM88C-P i LG 34UC88-B.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Różne rzeczy są ważne. W tym konkretnym przypadku, jest wiele innych aspektów, dużo ważniejszych. Oczywiście super by było zapewnić wszelkie parametry na dobrym poziomie, ale to nie ten budżet. W tym konktekście, dużo lepszym wyborem jest mniejszy monitor, ale zachowujący się poprawnie, niż duży z obrazem komputerowym a nie tv.
Re: Monitor 21:9 do montażu filmowego oraz gradingu
Różne rzeczy są ważne. W tym konkretnym przypadku, jest wiele innych aspektów, dużo ważniejszych. Oczywiście super by było zapewnić wszelkie parametry na dobrym poziomie, ale to nie ten budżet. W tym konktekście, dużo lepszym wyborem jest mniejszy monitor, ale zachowujący się poprawnie, niż duży z obrazem komputerowym a nie tv.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Monitor 21:9 do montażu filmowego oraz gradingu
Z tym gradingiem to tak myślałem, że w tym budżecie raczej nic nie znajdę, ale wolałem zapytać specjalistów Jeżeli zrezygnuję z gradingu na tym monitorze to czy te moje propozycje od LG mają jakieś szczególne wady które by mi jakoś bardzo doskwierały? Generalnie mi jako montażyście najbardziej zależy na przestrzeni roboczej, Grading dodałem, bo czasami takie drobne poprawki od mojego kolorysty trzeba zrobić, ale musu nie ma
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Monitor 21:9 do montażu filmowego oraz gradingu
Do montażu może być jakikolwiek monitor, wszak potrzebne tylko widoczne ścieżki, narzędzia, linia czasu, byle jaki podgląd. W grę wchodzi tylko w tym wypadku jakość ogólna, ergonomia, równomierność, plamy, wycieki światła, regulacje, mrużenia, srebrzenie, mura itd i jeśli one też nie mają znaczenia, to może być nawet ten LG. W sumie LG robi jedne z najgorszych LCD na rynku, więc pytanie czy mają jakieś wady jest trochę dziwne.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Monitor 21:9 do montażu filmowego oraz gradingu
LG Display jest podstawowym producentem matryc LCD typu IPS i jedynym OLED o dużych przekątnych. Technologicznie prześcigają wszystkich Japończyków razem wziętych.
Czarne paski od góry i od dołu na EA275UHD z matrycą LG Display.
PS. EIZO CS też ma matrycę LG Display, tylko o małej przekątnej i niskiej rozdzielczości.
Czarne paski od góry i od dołu na EA275UHD z matrycą LG Display.
PS. EIZO CS też ma matrycę LG Display, tylko o małej przekątnej i niskiej rozdzielczości.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Monitor 21:9 do montażu filmowego oraz gradingu
Myli Pan, Max, dwie różne firmy. To, że obie mają "LG" w nazwie, niczego nie dowodzi. Wspólne są tylko częściowo struktury udziałów. Nie należy mylić matryc LG Display, monitorów LG Electronics. Podobnie jak nie należy mylić firmy Samsung robiącej monitory i stoczni Samsung. LG Display jest jednym z największych producentów matryc na świecie. Co ciekawe, zdecydowana większość z nich, w tym wszystkie wysokiej jakości są robione dla innych odbiorców. LG Electronics mało z tego korzysta. Jest osobną firmą z osobnym zarządem, finansami, polityką rynkową i operuje na rynku masowym.
Inna sprawa, że od matrycy niewiele zależy, jeśli chodzi o jakość obrazu.
Inna sprawa, że od matrycy niewiele zależy, jeśli chodzi o jakość obrazu.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Monitor 21:9 do montażu filmowego oraz gradingu
Ależ ja nie mylę. Nie przez przypadek napisałem LG Display, a nie LG.
PS. Podziały w tych koncernach wynikają ze względów ekonomiczno-prawnych, a nie technicznych.
PS. Podziały w tych koncernach wynikają ze względów ekonomiczno-prawnych, a nie technicznych.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Monitor 21:9 do montażu filmowego oraz gradingu
Nie mylę, ale manipuluję...
Oczywiście, ale niezależnie od koncepcji, nikt nie zabrania LG Electronics kupować wysokiej jakości matryc od LG Display. Jeszcze inna sprawa, że istnienie firm o podobnych nazwach niekoniecznie wynika z podziałów, ale również kupna firm, zmiany właścicieli. Przykładowo, niemiecka fabryka monitorów medycznych EIZO to w rzeczywistości był Siemens. W LG, jeden z epizodów, proszę pamiętać, że LG Display kiedyś nazywała się LG Philips.
Oczywiście, ale niezależnie od koncepcji, nikt nie zabrania LG Electronics kupować wysokiej jakości matryc od LG Display. Jeszcze inna sprawa, że istnienie firm o podobnych nazwach niekoniecznie wynika z podziałów, ale również kupna firm, zmiany właścicieli. Przykładowo, niemiecka fabryka monitorów medycznych EIZO to w rzeczywistości był Siemens. W LG, jeden z epizodów, proszę pamiętać, że LG Display kiedyś nazywała się LG Philips.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Monitor 21:9 do montażu filmowego oraz gradingu
Dobra to jak nie LG to co? Bo teraz mam jeszcze większy mętlik w głowie niż przed napisaniem na forum
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Monitor 21:9 do montażu filmowego oraz gradingu
Do 3,5 tys, EIZO CS2420. Jeśli odpuścimy "telewizyjną" kalibrację, wówczas NEC EA275WMi-CT. W zasadzie to jest koniec wyboru jeśli chodzi o rozsądnej jakości monitory w tych pieniądzach.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Monitor 21:9 do montażu filmowego oraz gradingu
Na telewizyjnej kalibracji mi w ogóle nie zależy, bo ja tworzę wideo głównie do Internetu oraz wewnętrznych zastosowań dla firm.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Monitor 21:9 do montażu filmowego oraz gradingu
Faktem jest, że gros produkcji "do internetu" jest przygotowywanych źle. Proszę pamiętać, że przy takim samym podejściu, na zwykłym monitorze komputerowym, w rzeczywistości materiał ma kompletnie inną kontrastowość.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Monitor 21:9 do montażu filmowego oraz gradingu
W zastosowaniach komputerowo-internetowych, gdzie obowiązuje pełna rozpiętość dynamiczna 0-255, monitor z funkcją symulowania TV o ograniczonej dynamice 16-235, jest potrzebny jak karpiowi sanki.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Monitor 21:9 do montażu filmowego oraz gradingu
Poprawnie przygotowany materiał, niezależnie od branży, jest świadectwem fachowości wykonawcy. Rozumiem, że w zalewie badziewia, mało kto na to zwraca uwagę, ale nie miejcie potem pretensji, że np nie możecie np złapać lepszych klientów z fajniejszymi portfelami.
PS. A'propos karpia i sanek. Nieprawda, wcale nie obowiązuje. Przykładowo, w oprogramowaniu Nvidii ustawia się różną dynamikę zależnie od contentu. Może się zdarzyć, że odtwarzacz uruchamia na sterowniku dynamikę TV, pomimo, że ani user ani twórca nawet nie będą się tego spodziewać. I nie wiadomo jak widzi autor a jak klient.
PS. A'propos karpia i sanek. Nieprawda, wcale nie obowiązuje. Przykładowo, w oprogramowaniu Nvidii ustawia się różną dynamikę zależnie od contentu. Może się zdarzyć, że odtwarzacz uruchamia na sterowniku dynamikę TV, pomimo, że ani user ani twórca nawet nie będą się tego spodziewać. I nie wiadomo jak widzi autor a jak klient.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości