Witam,
Zauważyłem coś, co sprawiło że zwątpiłem w PS Mam dostęp do dwóch wersji PS (CS2 i CS4) na jednym komputerze. Ustawienia całego pakietu jeśli chodzi o kolory są zsynchronizowane, ale dostrzegłem różnicę przy próbie kolorów w obu PS. W wersji CS2 jeśli włączam próbę kolorów różnica jest widoczna, natomiast w CS4 muszę się "dobrze przyjrzeć" żeby w ogóle dostrzec różnicę. Oczywiście sprawdzałem to na tym samym pliku. Chcę tutaj zapytać czy ktoś jest w stanie mi wytłumaczyć dlaczego pojawiają się takie "błędy" w próbie kolorów? Dodam, że w moim odczuciu wersja CS2 robi to poprawnie, do wersji CS4 mam zastrzeżenie w tym względzie.
Dwie wersje PS, dwie różne próby kolorów
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Dwie wersje PS, dwie różne próby kolorów
Czy przestrzeń robocza jest taka sama?
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Dwie wersje PS, dwie różne próby kolorów
Oczywiście i jak najbardziej ta sama Poki co pozostałem przy CS2 właśnie ze względu na różnicę w podglądzie próby. Zastanawiam się czy to może być sprawa tego iż w CS4 mam włączoną obługę OpenGL. Bez niej program jest strasznie ociężały. Przeglądając teraz te opcje zwróciłem uwagę na jedną rzecz. W ustawieniach zaawansowanych dla trybu OpenGL widnieje opcja "Zaawansowane rysowanie" przy którym wyświetla się podpowiedź "Użycie karrty graficznej do dopasowania kolorów...". Poniżej widnieje Debugowanie gdzie istnieje możliwość zaznaczenia opcji pasowania kolorów i tworzenia kompozycji: liniowo, z gammą. W wolnej chwili się tym pobawię, może tu jest rozwiązanie w różnicy w podglądach.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Dwie wersje PS, dwie różne próby kolorów
Nie spotkałem się z różnym wyświetlaniem w CS-ach, może po prostu nie zwróciłem uwagi, ale zainteresuję się problemem. Z drugiej strony patrząc, na chłopski rozum, jeśli w konfiguracji jest możliwość włączenia/wyłączenia dodatkowego elementu w CMS to skutek obliczeniowy może być nieco inny. Proszę zwrócić uwagę przykładowo na PS i FF. W obu CMM jest, a FF daje lekko bardziej kontrastowe obrazy.Highflyer pisze:W ustawieniach zaawansowanych dla trybu OpenGL widnieje opcja "Zaawansowane rysowanie" przy którym wyświetla się podpowiedź "Użycie karrty graficznej do dopasowania kolorów...".
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Dwie wersje PS, dwie różne próby kolorów
Znalazłem rozwiązanie poruszonej przeze mnie kwestii. Podaję przepis na to by w każdej z wymienionych wersji próba kolorów wyglądała jednakowo. Sądzę, że ma to odniesienie do każdej wersji powyżej CS2 chociaż nie znam ich możliwości konfiguracyjnych.
W CS4 wchodzimy w Preferencje/Wydajność/Włącz rysowanie OpenGL. Dalej Ustawienia zaawansowane i w nowym oknie zaznaczamy Zaawansowane rysowanie i Pasowanie kolorów w polu Debugowanie.
Nie mając wcześniej zaznaczonej opcji pasowania miałem trudności z dostrzeżeniem różnic w próbie kolorów. Po wybraniu tej opcji różnica jest tak samo widoczna jak w wersji CS2. mam nadzieję, że komuś może się przydać ta wskazówka
W CS4 wchodzimy w Preferencje/Wydajność/Włącz rysowanie OpenGL. Dalej Ustawienia zaawansowane i w nowym oknie zaznaczamy Zaawansowane rysowanie i Pasowanie kolorów w polu Debugowanie.
Nie mając wcześniej zaznaczonej opcji pasowania miałem trudności z dostrzeżeniem różnic w próbie kolorów. Po wybraniu tej opcji różnica jest tak samo widoczna jak w wersji CS2. mam nadzieję, że komuś może się przydać ta wskazówka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości