Cześć!
Potrzebuję zbudować oświetlenie do filmów, co prawda to forum ma daleko do filmu, ale jestem człowiekiem który lubi uzyskać możliwie najwyższą jakość przy zachowaniu racjonalnych cen, nie muszę mieć CRI=99, ale chcę uzyskać efekt najbliższy temu co widzę w dzień.
Startowo zacząłem od gotowych rozwiązań lamp LED ze sklepów "Foto-Video" z przedziału 400-1000zł z deklarowanym Ra>90 i cóż, może jak ktoś zaczął tylko od takiego oświetlenia to będzie zadowolony, ale oddanie barw jest po prostu kiepskie... więc szukam dalej.
Robiąc oświetlenie "ambiente" w domu, zakupiłem taśmę LED której producent również deklaruje Ra>90 i mimo że cenowo wyszło poniżej połowy ceny lampy, to oddanie barw już jest sporo przyjemniejsze dla oka, wadą jest jednak pracochłonność aby zbudować takie oświetlenie i jego wygląd estetyczny...
Takim ostatnim kierunkiem były dla mnie żarówki HighCRI od Mastiff, ale bym potrzebował 10szt + system mocowania i mamy już cenę z wyższej półki.
Jednak @Max wrzucił takie Philipsy http://www.lighting.philips.pl/prof/zro ... EU/product - cenowo przystępne, parametry wg producenta wystarczające, niestety muszę je zakupić wysyłkowo.
Czy ktoś je faktycznie już testował? Czy twarz i kolorowe produkty oświetlone tymi żarówkami będą wyglądały OK?
Nie są to produkcje profesjonalne, stąd kombinowanie, ale tak jak zaznaczyłem na początku - chcę uzyskać możliwie najwyższą jakoś, przy racjonalnych kosztach.
Oświetlenie filmowanie
- Mathis
- Kontakt:
- Lokalizacja: Sieradz
Post
Oświetlenie filmowanie
Fotograf Sieradz
PA272, EA274WMi, EA275UHD, SC-P800, L800, iP7250, i1DisplayPro, CMP
PA272, EA274WMi, EA275UHD, SC-P800, L800, iP7250, i1DisplayPro, CMP
Post
Re: Oświetlenie filmowanie
Nigdzie nie widziałem tych żarówek w sklepach stacjonarnych, ale też jakoś strasznie nie szukałem. Cena i widmo wygląda dobrze.
Ze swojego doświadczenia powiem, że nie sposób przewidzieć jak się zachowa z Twoją kamerą. Jako przykład podam zdjęcia monitorów GB-r LED, wykonywanych różnymi aparatami i komórkami. Jeśli czułość kanałów matrycy w kamerze nie zgra się z widmem światła LEDa, będzie kaszana. O dziwo u mnie, przy fotografowaniumonitora GB-r LED najgorszy balans bieli "białego" monitora wychodził na najlepszym aparacie.
Proponuję kupić 1-2szt. i zrobić eksperyment. Sam bym je kupił, ale nigdzie ich nie widziałem.
Ze swojego doświadczenia powiem, że nie sposób przewidzieć jak się zachowa z Twoją kamerą. Jako przykład podam zdjęcia monitorów GB-r LED, wykonywanych różnymi aparatami i komórkami. Jeśli czułość kanałów matrycy w kamerze nie zgra się z widmem światła LEDa, będzie kaszana. O dziwo u mnie, przy fotografowaniumonitora GB-r LED najgorszy balans bieli "białego" monitora wychodził na najlepszym aparacie.
Proponuję kupić 1-2szt. i zrobić eksperyment. Sam bym je kupił, ale nigdzie ich nie widziałem.
- Mathis
- Kontakt:
- Lokalizacja: Sieradz
Post
Re: Oświetlenie filmowanie
Tak chyba zrobię I zdam relacje
Fotograf Sieradz
PA272, EA274WMi, EA275UHD, SC-P800, L800, iP7250, i1DisplayPro, CMP
PA272, EA274WMi, EA275UHD, SC-P800, L800, iP7250, i1DisplayPro, CMP
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Oświetlenie filmowanie
Mam dojście do żarówek Philips Master LED ExpertColor w wersjach 230W (GU10) i 12V (MR16). Testowałem je w wersjach barwowych 927 i 930. Do testowych dokupiłem więcej i w końcu mam w kuchni świetne światło bez halogenu. Dodatkowych 8 szt poszło na ogród. Zieleń nocą przy takim CRI wygląda fenomenalnie. Są rewelacyjne i jedyny minus to brak w ofercie barwy 950.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
- Mathis
- Kontakt:
- Lokalizacja: Sieradz
Post
Re: Oświetlenie filmowanie
I taka opinia mi w zupełności wystarczy, zamawiam komplet, akurat temp barwowa do filmu jest w miarę obojętna bo WB się ustawi a będzie to jedyne źródło światła Dzięki Tom!
Fotograf Sieradz
PA272, EA274WMi, EA275UHD, SC-P800, L800, iP7250, i1DisplayPro, CMP
PA272, EA274WMi, EA275UHD, SC-P800, L800, iP7250, i1DisplayPro, CMP
- Voland
- Lokalizacja: Bangkok
Post
Oświetlenie filmowanie
Nie wiem jakie LEDy miałeś, ale obecnie lampy filmowe oparte na LEDach mają dobre odzwierciedlenie kolorów, nawet YongNuo YN300/600/900. Jakie lampy sprawdzałeś? Kupowanie zwykłego światła sufitowego do video to jakaś masakra. Na start max ostre światło bez wrót, zdalnego sterowania i regulacji temperatury (skoro niepotrzebna to ten argument odpada), bo regulację jasności zakładam że masz. W czym to montujesz żeby dało się regulować pochył, używać przynajmniej podstawowych modyfikatorów i montować całą serię ledów obok siebie? Może dało by się to jakoś wygodnie rozwiązać, ale lepiej jak w lampach filmowych nie ma szans.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Oświetlenie filmowanie
Master LED są "ściemnialne" i dobrze współpracują z normalnymi zasilaczami LED i ściemniaczami. Można niewielkim kosztem zrobić sterownik do takich lamp. Obudowy, modyfikatory, chłodzenie itd to również kwestia DIY.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
- Mathis
- Kontakt:
- Lokalizacja: Sieradz
Post
Re: Oświetlenie filmowanie
Testowane yongnuo, leży jeszcze YN-608 5500k - kolory twarzy w porównaniu do światła dziennego to porażka, jakieś przebarwienia, plamy... Czuję że każda z tych YN będzie kiepska... Mówimy o filmie z Nikona D810.
Od czasu testu zacząłem inaczej patrzeć na kolory na YT I widać od razu kto używa tych lamp - mają identyczne plany na skórze - pewnie 99% ludzi tego nie zauważy, ale jak ktoś ma dobry monitor i obok wzorzec jak skóra powinna wyglądać... To od razu widzi że coś jest nie tak... Zamówiłem 6x Philipsa na test, spróbuję zrobić porównanie.
Od czasu testu zacząłem inaczej patrzeć na kolory na YT I widać od razu kto używa tych lamp - mają identyczne plany na skórze - pewnie 99% ludzi tego nie zauważy, ale jak ktoś ma dobry monitor i obok wzorzec jak skóra powinna wyglądać... To od razu widzi że coś jest nie tak... Zamówiłem 6x Philipsa na test, spróbuję zrobić porównanie.
Fotograf Sieradz
PA272, EA274WMi, EA275UHD, SC-P800, L800, iP7250, i1DisplayPro, CMP
PA272, EA274WMi, EA275UHD, SC-P800, L800, iP7250, i1DisplayPro, CMP
- Voland
- Lokalizacja: Bangkok
Post
Oświetlenie filmowanie
Wrzuć jakiś sample. Światło o którym mowa bardzo ciężko zestawić ze światłem słonecznym, bo ringlight już z zasady będzie wydobywał wszelkie plamy (jasności) na skórze dużo bardziej niż odbite, albo zmiękczone chmurą światło słoneczne. Jak ostre światło słoneczne też nie wygląda. Zastanawia mnie czy plamy, o których piszesz, to faktycznie kolory, czy po prostu wynikają z samego modyfikatora uwydatniającego detale skóry.
Wróć do „Oświetlenie, akcesoria, uchwyty, osłony”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość