Monitory Color Preset, Color Tuned, Color Proof - dyskusja ogólna
Moderator: Informator
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Monitory Color Preset, Color Tuned, Color Proof - dyskusja ogólna
Z tego co widziałem na filmach od eye664 to nie jest losowa sztuka bo takiego padła to ja w ogóle nie widziałem. Nie dość, że katastrofalnie nierówny to jeszcze uszkodzony. Wyświetlał jakieś artefakty co jakiś czas. No i serwis nie wydał nowej sztuki! Jedyne sensowne załatwienie sprawy to zadysponowanie nowego i podniesienie wersji do CT w przedstawicielstwie, czyli tak jak powinno być.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Monitory Color Preset, Color Tuned, Color Proof - dyskusja ogólna
@max i nie byłoby problemu gdyby po wymianie trafił się normalny, równy i sprawny egzemplarz. NEC DS by go sobie "skalibrował" i odesłał klientowi - oczywiście gdyby współpracowali z serwisem w zakresie ColorTuned, czego do tej pory nie robili i czego jestem żywym świadkiem. Gorzej jak trafi się stuka, która nie powinna nawet stać obok pudełka z naklejkami ColorTuned. Wtedy jest problem, bo dlaczego centrala miałaby go wymienić?
Oczywiście egzemplarz, który trafiłem po wymianie jest ekstremalnie zj... zepsuty Nie da się go używać chyba, że ktoś lubi w najmniej odpowiednim momencie wyciągać wtyczkę zasilania z monitorze biurowym za ponad 4300zł. Wiem, są droższe, ale serii PA w UHD NEC nie ma i chyba miał nie będzie w najbliższym czasie, więc wyboru nie ma.
Zapraszam do "oglądnięcia" - na video odpięty został DisplayPort, więc nie ma mowy o problemie ze źródłem:
https://youtu.be/fIghtmSDx5E
Oczywiście egzemplarz, który trafiłem po wymianie jest ekstremalnie zj... zepsuty Nie da się go używać chyba, że ktoś lubi w najmniej odpowiednim momencie wyciągać wtyczkę zasilania z monitorze biurowym za ponad 4300zł. Wiem, są droższe, ale serii PA w UHD NEC nie ma i chyba miał nie będzie w najbliższym czasie, więc wyboru nie ma.
Zapraszam do "oglądnięcia" - na video odpięty został DisplayPort, więc nie ma mowy o problemie ze źródłem:
https://youtu.be/fIghtmSDx5E
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Monitory Color Preset, Color Tuned, Color Proof - dyskusja ogólna
Eye664, wymieniono Panu monitor na coś, co nie powinno wrócić na rynek. Nie na nowy, fabrycznie zapakowany, nie mówiąc o jego sprawdzeniu i zaktualizowaniu do CT. Już samo to zasługuje na krytykę i nie można tak sprawy zostawić.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Monitory Color Preset, Color Tuned, Color Proof - dyskusja ogólna
Jezusie, i coś takiego serwis mógł odesłać?
Brawo serwis NEC Polska!!!! Jesteście wspaniali!!
Brawo serwis NEC Polska!!!! Jesteście wspaniali!!
Post
Re: Monitory Color Preset, Color Tuned, Color Proof - dyskusja ogólna
Dodam jeszcze, że monitor miał 22 godziny przebiegu po wyjęciu z pudełka. Ile powinien mieć fabrycznie nowy? Zero czy pracują chwilę w fabryce?
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Monitory Color Preset, Color Tuned, Color Proof - dyskusja ogólna
Serwisem jest firma zewnętrzna, nie NEC i tu widzę problem.
Nowy ma zero przebiegu. CT ma już jakiś licznik, ale Pana po wymianie nie był CT.
Nowy ma zero przebiegu. CT ma już jakiś licznik, ale Pana po wymianie nie był CT.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Monitory Color Preset, Color Tuned, Color Proof - dyskusja ogólna
Nie mam pretensji do serwisu i pierwszej usterki. Wysłali to co dostali z centrali na wymianę. Pretensje zaczynam mieć teraz - nie mam żadnej pewności czy dostanę nowy. Jak wspomniałem występowało to losowo, więc równie dobrze może działać 7x24h i będzie dobrze, a potem zawiesi się kilka razy w ciągu dnia. Serwis usterki nie stwierdzi, centrala napisze, że "skoro działa to odesłać" i dostanę szrot, którego nawet nie będę mógł nikomu sprzedać.
Skoro miał 22 godziny przebiegu to jednoznacznie oznacza, że nie był fabrycznie nowy? Wątpię, że serwis uruchomił go na 22 godziny bo jakoś się złożyło, że w czwartek jeszcze nie mieli go na wymianę, a poniedziałek dostałem numer listu przewozowego, więc po co mieliby go uruchamiać na kilkanaście godzin poza podstawowym sprawdzeniem czy w ogóle działa?
Może uległ uszkodzeniu w transporcie do mnie, ale jeśli tak było to nie powinno mnie to obchodzić. Pudło nie miało uszkodzeń, a chyba wszyscy mamy nadzieję, że fabryczne pakowanie zapewnia minimum bezpieczeństwa dla sprzętu na czas przewozu?
Skoro miał 22 godziny przebiegu to jednoznacznie oznacza, że nie był fabrycznie nowy? Wątpię, że serwis uruchomił go na 22 godziny bo jakoś się złożyło, że w czwartek jeszcze nie mieli go na wymianę, a poniedziałek dostałem numer listu przewozowego, więc po co mieliby go uruchamiać na kilkanaście godzin poza podstawowym sprawdzeniem czy w ogóle działa?
Może uległ uszkodzeniu w transporcie do mnie, ale jeśli tak było to nie powinno mnie to obchodzić. Pudło nie miało uszkodzeń, a chyba wszyscy mamy nadzieję, że fabryczne pakowanie zapewnia minimum bezpieczeństwa dla sprzętu na czas przewozu?
Post
Re: Monitory Color Preset, Color Tuned, Color Proof - dyskusja ogólna
To jak jest w końcu z tą selekcją monitora ColorTuned przez NEC Polska? Wygląda tak samo jak u Toma z mastiff czy nie wygląda tak samo i warto dopłacić w mastiff? Nie jest to do końca jasne dla mnie a opis w temacie dotyczacym ColorTuned/ColorProff sugeruje chyba, że to taka selekcja jak w mastiff, ale nie znalazlem 100% potwierdzenia.
https://monitory.mastiff.pl/selekcja-mo ... wanie.html
"W czasie selekcji wykluczane są wszelkie widoczne wady monitora, łącznie z dopuszczalnymi przez normy fabryczne. Monitor selekcjonowany ma zagwarantowany całkowity brak wad pikseli oraz ograniczenie nierówności rozświetlenia ekranu"
Przy okazji cześć wszystkim! To mój pierwszy post.
https://monitory.mastiff.pl/selekcja-mo ... wanie.html
"W czasie selekcji wykluczane są wszelkie widoczne wady monitora, łącznie z dopuszczalnymi przez normy fabryczne. Monitor selekcjonowany ma zagwarantowany całkowity brak wad pikseli oraz ograniczenie nierówności rozświetlenia ekranu"
Przy okazji cześć wszystkim! To mój pierwszy post.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Monitory Color Preset, Color Tuned, Color Proof - dyskusja ogólna
Witamy na forum.
Selekcja wygląda zupełnie inaczej. W przypadku "moich" monitorów, selekcjonowany, oznacza najmniejsze możliwe wady ekranu w danej serii i gwarancja, że jeśli będzie coś nieakceptowalnego, wymiana na nowy, również selekcjonowany, na koszt sprzedawcy. Technicznie też wygląda inaczej: viewtopic.php?f=53&t=3031 Wady w tych monitorach nie są częste, ale czasem na kogoś trafi. Skuteczność usługi selekcjonowania i rozszerzenie gwarancji odczuło już na swojej skórze sporo osób. Na forum da się bez wysiłku znaleźć przypadki tego typu. Przykład: viewtopic.php?f=27&t=3686
Obecnie w seriach ColorTuned ani ColorProof nie ma selekcji w standardzie. Trzeba ją dokupić. Jest za to bez dopłaty w nowej serii COLOR. Niedługo pojawi się oficjalna informacja o COLOR, tymczasem monitory są już dostępne i w niespotykanej do tej pory konfiguracji, m.in. gwarancja na piksele w standardzie.
Selekcja wygląda zupełnie inaczej. W przypadku "moich" monitorów, selekcjonowany, oznacza najmniejsze możliwe wady ekranu w danej serii i gwarancja, że jeśli będzie coś nieakceptowalnego, wymiana na nowy, również selekcjonowany, na koszt sprzedawcy. Technicznie też wygląda inaczej: viewtopic.php?f=53&t=3031 Wady w tych monitorach nie są częste, ale czasem na kogoś trafi. Skuteczność usługi selekcjonowania i rozszerzenie gwarancji odczuło już na swojej skórze sporo osób. Na forum da się bez wysiłku znaleźć przypadki tego typu. Przykład: viewtopic.php?f=27&t=3686
Obecnie w seriach ColorTuned ani ColorProof nie ma selekcji w standardzie. Trzeba ją dokupić. Jest za to bez dopłaty w nowej serii COLOR. Niedługo pojawi się oficjalna informacja o COLOR, tymczasem monitory są już dostępne i w niespotykanej do tej pory konfiguracji, m.in. gwarancja na piksele w standardzie.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
- Wojciech Kosek
- Specjalista NEC
- Kontakt:
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: Monitory Color Preset, Color Tuned, Color Proof - dyskusja ogólna
Informacyjnie, monitory COLOR nie są inicjatywą NEC i nie mają nic wspólnego z programami ColorTuned, ColorPreset i ColorProof. Jest to własna inicjatywa Pana Tomasza oparta o rozwiązania NEC.
-----------------
Pozdrawiam
Wojciech Kosek
Pozdrawiam
Wojciech Kosek
- NocnyJastrzab
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: Monitory Color Preset, Color Tuned, Color Proof - dyskusja ogólna
Haaa.. i przy okazji "konkurencja" dla serii CT/CPR.
Dominik Nowak, tel. 506212501 [Kraków / Nowa Huta]
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
Post
Re: Monitory Color Preset, Color Tuned, Color Proof - dyskusja ogólna
Nie wiem dlaczego w cudzysłowie, ale może przynajmniej będzie jakiś porządek, bo na razie każdy gada co innego, a rzeczywistość jest jeszcze inna.NocnyJastrzab pisze: Haaa.. i przy okazji "konkurencja" dla serii CT/CPR.
- Wojciech Kosek
- Specjalista NEC
- Kontakt:
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: Monitory Color Preset, Color Tuned, Color Proof - dyskusja ogólna
CP, CT i CPr - wykonywane są zgodnie z opisem z posta którego dotyczy dyskusja. Są to monitory dla osób które same nie wiedzą jak skalibrować poprawnie sprzęt lub z jakiś przyczyn nie chcą tego robić. Program COLOR Pana Tomasza to jego własna inicjatywa, która kierowana jest do osób dla których monitory CP i CT nie są wystarczające chociażby pod względem opcji (gwarancja na piksele).
Prywatnie nie uważam ewentualnych monitorów COLOR Pana Tomasza za jakąkolwiek konkurencję dla CP,CT,CPr - jedno i drugie NEC
Prywatnie nie uważam ewentualnych monitorów COLOR Pana Tomasza za jakąkolwiek konkurencję dla CP,CT,CPr - jedno i drugie NEC
-----------------
Pozdrawiam
Wojciech Kosek
Pozdrawiam
Wojciech Kosek
Post
Re: Monitory Color Preset, Color Tuned, Color Proof - dyskusja ogólna
Jak rozumiem nowa akcja marketingowa połączona jest z wprowadzeniem nowych modeli serii EA: EA271Q i EA271U?
- Czornyj
- Kontakt:
- Lokalizacja: Kraków
Post
I nie "sporo osób", tylko jedna - za każdym razem jak trafi się monitor z jakąś wadą jest wystawiany na forumowej giełdzie, a następnie ogłoszeniem tym są spamowane wszystkie możliwe grupy Facebookowe, więc ciężko takowy fakt przeoczyć.
Re: Monitory Color Preset, Color Tuned, Color Proof - dyskusja ogólna
Jak widać w podanym przypadku skuteczność "selekcji" jest zerowa, bo bad piksel wyskoczył na skutek uszkodzenia monitora w transporcie.Tom01 pisze: ↑31 października 2018, 00:41 - śrWady w tych monitorach nie są częste, ale czasem na kogoś trafi. Skuteczność usługi selekcjonowania i rozszerzenie gwarancji odczuło już na swojej skórze sporo osób. Na forum da się bez wysiłku znaleźć przypadki tego typu. Przykład: viewtopic.php?f=27&t=3686
I nie "sporo osób", tylko jedna - za każdym razem jak trafi się monitor z jakąś wadą jest wystawiany na forumowej giełdzie, a następnie ogłoszeniem tym są spamowane wszystkie możliwe grupy Facebookowe, więc ciężko takowy fakt przeoczyć.
Post
Re: Monitory Color Preset, Color Tuned, Color Proof - dyskusja ogólna
Należy mieć nadzieję, że "nowa" seria EA Color nie przekroczy swoją ceną serii PA.
- Czornyj
- Kontakt:
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: Monitory Color Preset, Color Tuned, Color Proof - dyskusja ogólna
Skoro monitor przeszedł selekcję, to nie było "wady" - po prostu został uszkodzony w transporcie. Skuteczna okazała się dopiero "gwarancja transportowa"
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Ten przypadek jest pierwszym bodajże od roku, kiedy piksel wylazł dopiero u użytkownika. Znakomitą większość wykrywam jeszcze u siebie. Ostatnio "odkryłem", że przez grupy FB jest łatwiej sprzedać taki monitor i do tej pory były tylko dwie takie akcje. Monitorów jednakże było więcej, zapewne przypomina Pan sobie, nawet zdjęcia pokazywałem, piksel na monitorze profesjonalnym. To nie jest jakaś niewiarygodna rzadkość. Nawet przewalając takie ilości jak u mnie, bez wysiłku trafia się co jakiś czas na "niespodziankę". Nie nagłaśniam tego, aby nie tworzyć sensacji, ale niedawno był jakiś pomór i z ok 20 szt drogich monitorów miałem aż 3 szt z pikselami. Różne modele się zdarzają, każdej firmy. Jak trafiła się niedawno krótka dyskusja na ten temat, to zaraz ktoś kolejny wpadł i opisał też swój przypadek. Jak będziemy dużo gadać o defektach, to siłą rzeczy będzie wrażenie, że jest ich dużo. Otóż nie jest dużo, ale czasem na kogoś trafi. Moje programy zabezpieczające mają przed nimi chronić.
Egzemplarz selekcjonowany ma gwarancję na piksele na dłuższy czas, nie tylko na okoliczność sprawdzania u mnie. To jest jedna z jej zalet.
Re: Monitory Color Preset, Color Tuned, Color Proof - dyskusja ogólna
Czornyj pisze: ↑31 października 2018, 10:22 - śrJak widać w podanym przypadku skuteczność "selekcji" jest zerowa, bo bad piksel wyskoczył na skutek uszkodzenia monitora w transporcie.
I nie "sporo osób", tylko jedna - za każdym razem jak trafi się monitor z jakąś wadą jest wystawiany na forumowej giełdzie, a następnie ogłoszeniem tym są spamowane wszystkie możliwe grupy Facebookowe, więc ciężko takowy fakt przeoczyć.
Ten przypadek jest pierwszym bodajże od roku, kiedy piksel wylazł dopiero u użytkownika. Znakomitą większość wykrywam jeszcze u siebie. Ostatnio "odkryłem", że przez grupy FB jest łatwiej sprzedać taki monitor i do tej pory były tylko dwie takie akcje. Monitorów jednakże było więcej, zapewne przypomina Pan sobie, nawet zdjęcia pokazywałem, piksel na monitorze profesjonalnym. To nie jest jakaś niewiarygodna rzadkość. Nawet przewalając takie ilości jak u mnie, bez wysiłku trafia się co jakiś czas na "niespodziankę". Nie nagłaśniam tego, aby nie tworzyć sensacji, ale niedawno był jakiś pomór i z ok 20 szt drogich monitorów miałem aż 3 szt z pikselami. Różne modele się zdarzają, każdej firmy. Jak trafiła się niedawno krótka dyskusja na ten temat, to zaraz ktoś kolejny wpadł i opisał też swój przypadek. Jak będziemy dużo gadać o defektach, to siłą rzeczy będzie wrażenie, że jest ich dużo. Otóż nie jest dużo, ale czasem na kogoś trafi. Moje programy zabezpieczające mają przed nimi chronić.
Egzemplarz selekcjonowany ma gwarancję na piksele na dłuższy czas, nie tylko na okoliczność sprawdzania u mnie. To jest jedna z jej zalet.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Tak, też mi się wydaje, że wyraźne rozgraniczenie będzie korzystne. Ja mam wiele swoich pomysłów i jak widać było na przykładzie ColorTuned, "wychodzenie przed szereg" powodowało zamieszanie. Konkurencja się buntowała, że niby dlaczego z monitory.mastiff.pl mają być lepsze, klienci się dopytywali w innych sklepach i w NEC o elementy standardowe w mojej ofercie a niestandardowe w innych CT. Także, sprawa staje się klarowna.
Cenowo, promocyjnie, COLOR kosztuje obecnie podobnie do serii ColorTuned i ColorProof.
Re: Monitory Color Preset, Color Tuned, Color Proof - dyskusja ogólna
Tak, też mi się wydaje, że wyraźne rozgraniczenie będzie korzystne. Ja mam wiele swoich pomysłów i jak widać było na przykładzie ColorTuned, "wychodzenie przed szereg" powodowało zamieszanie. Konkurencja się buntowała, że niby dlaczego z monitory.mastiff.pl mają być lepsze, klienci się dopytywali w innych sklepach i w NEC o elementy standardowe w mojej ofercie a niestandardowe w innych CT. Także, sprawa staje się klarowna.
Cenowo, promocyjnie, COLOR kosztuje obecnie podobnie do serii ColorTuned i ColorProof.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości