Dobry monitor dla malarza, maniaka koloru
Post
Dobry monitor dla malarza, maniaka koloru
Drodzy Państwo,
Sprawa wygląda tak . Zajmuję się malarstwem i ceramiką, ale co jakiś czas (nieczęsto) robię fotografie i grafiki artystyczne, które muszę edytować np do albumów albo na wystawy - mega ważne jest dla mnie odwzorowanie każdego niuansu koloru i kontrastu. Nie mam wielkiego budżetu, bo rzadko zarabiam na tym, a jednocześnie kwestia koloru jest dla mnie tak istotna, że nie mogę zejść poniżej pewnego poziomu. Do tego jestem blondynką techniczną i wszystkie te kolorymetry i kalibracje mnie przerażają.
Do tej chwili pracuję na dawniej zawodowym ważącym tonę monitorze CRT, który był przeznaczony dla grafików. Jednak widzę, że umiera, źle wyświetla kontrast i kłamie barwę, słowem: czas na niego do elektrośmieci. I tak długo mi się udało zabunkrować z CRT. Potrzebuję nowy dobry monitor.
W tej chwili mam wytypowany monitor z listy na forum
Monitor EIZO ColorEdge CG2420
To chyba najtańszy z dobrych, nie mylę się? Może się wydać ekstrawagancję chęć wydania takiej kasy dla kogoś kto na tym nie zarabia, ale mój zawód to kolor, w każdej formie, więc tylko żałuję, że nie stać mnie na lepszy. To granica mojego budżetu.
I teraz mam do Państwa pytania i bardzo proszę, nie krzyczcie na mnie za głupie pytania:
1/ Czy to jest dobry wybór dla osoby, która musi bardzo dobrze widzieć kolor i musi mieć pełną zgodność koloru opracowywanej pracy i wydruku?
Moze lepszy byłby CG247X? ale za drogi już. Czy CG2420 wystarczy aby wydruk był dokładnie taki jak widzę, czy jednak zawalczyć o CG247X kosztem jedzenia suchych skórek od chleba ? Jak duża jest różnica w jakości odwzorowywania koloru między EIZO CG2420 a CG247X? Czy warto dopłacać do CG247X? (dodam, ze mam kwotę na ten tańszy, na droższy nie i byłby problem) A może NEC PA271Q COLOR - tylko nie wiem, która wersja? Od lat mam ufiksowanie na Eizo, bo legenda. a o NECach nic nie wiem....
2/ - czytam, że CG2420 się sam kalibruje bo ma wbudowany kalibrator czy jakiś tam czujnik. Moje pytanie: czy on poradzi sobie i się dobrze skalibruje w nietypowych sytuacjach oświetleniowych? Tzn ja pracuję w pomieszczeniu oświetlonym wbrew regułom: w dzień jest światło dzienne (latem zielone bo to w lesie, zimą rozmaicie), wieczorem mam nastrojowe lampki (cieple) i lampiony chińskie i nie chcę z tego rezygnować. Nie potrafię wczuć się w moją twórczą pracę w zimnym i jednolitym oświetleniu. Czy ten monitor da radę poprawnie wyświetlać kolory w takich warunkach? (mój stary CRT dawał radę póki nie zaczął się psuć). (domyślam się, że za tę fanaberię będziecie na mnie Państwo krzyczeć, ale naprawdę dotąd udawało mi się nieźle pracować przy zmiennym świetle)
3/ czy da się zapodać mu kilka "profili" - jeden np do oświetlenia wieczornego, inny do zielonego światła w lesie, inny do pochmurnego dnia i sobie zmieniać? Czy to ma sens czy głupio gadam?
4/ Jak długo taki monitor żyje? Ponieważ b. rzadko będzie on służył do zarabiania jakichkolwiek pieniędzy to mi się nie zwróci szybciej niż za 10 lat haha. Coś wiecie o trwałości tych nowych wytworów? Mój stary CRT przeżył w dobrym zdrowiu 8 lat, a kolejne 2 już w nieco gorszej formie. Poprzedni też około 10 lat. Dodam, ze bywają miesiące, kiedy nie włączam komputera, a potem np 3 mce intensywnej pracy z monitorem i znów kilka miesięcy bez kompa.
5/ czy jeśli będzie to CG2420 to "sam" się skalibruje czy trzeba zaprosić jakiegoś Mistrza coby mi go skalibrował u mnie?
Bardzo się ucieszę, jeśli odpowiecie mi Państwo...a zwłaszcza na najgłupsze z pytań: czy CG2420/ lub inny (jaki?) poradzi sobie z moimi chińskimi lampionami vs wymaganiami dot. doskonałego koloru, jak to widzicie? Bo chcę jak najszybciej kupić w sklepie mastiff.
Pozdrawiam!!!
Sprawa wygląda tak . Zajmuję się malarstwem i ceramiką, ale co jakiś czas (nieczęsto) robię fotografie i grafiki artystyczne, które muszę edytować np do albumów albo na wystawy - mega ważne jest dla mnie odwzorowanie każdego niuansu koloru i kontrastu. Nie mam wielkiego budżetu, bo rzadko zarabiam na tym, a jednocześnie kwestia koloru jest dla mnie tak istotna, że nie mogę zejść poniżej pewnego poziomu. Do tego jestem blondynką techniczną i wszystkie te kolorymetry i kalibracje mnie przerażają.
Do tej chwili pracuję na dawniej zawodowym ważącym tonę monitorze CRT, który był przeznaczony dla grafików. Jednak widzę, że umiera, źle wyświetla kontrast i kłamie barwę, słowem: czas na niego do elektrośmieci. I tak długo mi się udało zabunkrować z CRT. Potrzebuję nowy dobry monitor.
W tej chwili mam wytypowany monitor z listy na forum
Monitor EIZO ColorEdge CG2420
To chyba najtańszy z dobrych, nie mylę się? Może się wydać ekstrawagancję chęć wydania takiej kasy dla kogoś kto na tym nie zarabia, ale mój zawód to kolor, w każdej formie, więc tylko żałuję, że nie stać mnie na lepszy. To granica mojego budżetu.
I teraz mam do Państwa pytania i bardzo proszę, nie krzyczcie na mnie za głupie pytania:
1/ Czy to jest dobry wybór dla osoby, która musi bardzo dobrze widzieć kolor i musi mieć pełną zgodność koloru opracowywanej pracy i wydruku?
Moze lepszy byłby CG247X? ale za drogi już. Czy CG2420 wystarczy aby wydruk był dokładnie taki jak widzę, czy jednak zawalczyć o CG247X kosztem jedzenia suchych skórek od chleba ? Jak duża jest różnica w jakości odwzorowywania koloru między EIZO CG2420 a CG247X? Czy warto dopłacać do CG247X? (dodam, ze mam kwotę na ten tańszy, na droższy nie i byłby problem) A może NEC PA271Q COLOR - tylko nie wiem, która wersja? Od lat mam ufiksowanie na Eizo, bo legenda. a o NECach nic nie wiem....
2/ - czytam, że CG2420 się sam kalibruje bo ma wbudowany kalibrator czy jakiś tam czujnik. Moje pytanie: czy on poradzi sobie i się dobrze skalibruje w nietypowych sytuacjach oświetleniowych? Tzn ja pracuję w pomieszczeniu oświetlonym wbrew regułom: w dzień jest światło dzienne (latem zielone bo to w lesie, zimą rozmaicie), wieczorem mam nastrojowe lampki (cieple) i lampiony chińskie i nie chcę z tego rezygnować. Nie potrafię wczuć się w moją twórczą pracę w zimnym i jednolitym oświetleniu. Czy ten monitor da radę poprawnie wyświetlać kolory w takich warunkach? (mój stary CRT dawał radę póki nie zaczął się psuć). (domyślam się, że za tę fanaberię będziecie na mnie Państwo krzyczeć, ale naprawdę dotąd udawało mi się nieźle pracować przy zmiennym świetle)
3/ czy da się zapodać mu kilka "profili" - jeden np do oświetlenia wieczornego, inny do zielonego światła w lesie, inny do pochmurnego dnia i sobie zmieniać? Czy to ma sens czy głupio gadam?
4/ Jak długo taki monitor żyje? Ponieważ b. rzadko będzie on służył do zarabiania jakichkolwiek pieniędzy to mi się nie zwróci szybciej niż za 10 lat haha. Coś wiecie o trwałości tych nowych wytworów? Mój stary CRT przeżył w dobrym zdrowiu 8 lat, a kolejne 2 już w nieco gorszej formie. Poprzedni też około 10 lat. Dodam, ze bywają miesiące, kiedy nie włączam komputera, a potem np 3 mce intensywnej pracy z monitorem i znów kilka miesięcy bez kompa.
5/ czy jeśli będzie to CG2420 to "sam" się skalibruje czy trzeba zaprosić jakiegoś Mistrza coby mi go skalibrował u mnie?
Bardzo się ucieszę, jeśli odpowiecie mi Państwo...a zwłaszcza na najgłupsze z pytań: czy CG2420/ lub inny (jaki?) poradzi sobie z moimi chińskimi lampionami vs wymaganiami dot. doskonałego koloru, jak to widzicie? Bo chcę jak najszybciej kupić w sklepie mastiff.
Pozdrawiam!!!
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Dobry monitor dla malarza, maniaka koloru
Ad. 1 CG2420 to dobry monitor fotograficzny. Jeśli jakość reprodukcji koloru ma znaczenie krytyczne, to raczej EIZO CG277, CG279X, NEC PA271Q COLOR. Słusznie zainteresowała się Pani ostatnim, bo to najbardziej "opłacalny" zawodowy monitor do koloru w tym momencie. Co do wersji, jedyna słuszna to oczywiście COLOR. Kosztuje tyle samo co prekalibrowana wersja ColorProof a ma znacznie lepsze przygotowanie prekalibracyjne, co jest odpowiedzią dla osób nie chcących się doktoryzować z tematu. Ma również gwarancję na piksele, jak w EIZO.
Ad. 2 Żaden monitor nie kalibruje się sam. Wbudowane czujniki (są zarówno w EIZO jak i NEC) mają za zadanie utrzymać jak najdłużej niezmienny stan. Wszystkie monitory wyższej klasy mają taki mechanizm.
Ad. 3 Jak najbardziej można zrobić różne scenariusze, ale jeśli warunki się mocno zmieniają, to większy nacisk należy położyć w ujednolicenie warunków a nie dopasowywanie monitora. Pomocne są proste tricki, ale o tym później.
Ad. 4 Żywotność monitorów średniej i wyższej klasy 15-30 lat.
Ad. 5 Zawsze sprzęt trzeba skalibrować i powinien to zrobić ktoś, kto się na tym zna. Częstotliwość rekalibracji monitorów zawodowych to ok raz na dwa lata.
Ad. 2 Żaden monitor nie kalibruje się sam. Wbudowane czujniki (są zarówno w EIZO jak i NEC) mają za zadanie utrzymać jak najdłużej niezmienny stan. Wszystkie monitory wyższej klasy mają taki mechanizm.
Ad. 3 Jak najbardziej można zrobić różne scenariusze, ale jeśli warunki się mocno zmieniają, to większy nacisk należy położyć w ujednolicenie warunków a nie dopasowywanie monitora. Pomocne są proste tricki, ale o tym później.
Ad. 4 Żywotność monitorów średniej i wyższej klasy 15-30 lat.
Ad. 5 Zawsze sprzęt trzeba skalibrować i powinien to zrobić ktoś, kto się na tym zna. Częstotliwość rekalibracji monitorów zawodowych to ok raz na dwa lata.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
- NocnyJastrzab
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: Dobry monitor dla malarza, maniaka koloru
Jak wyżej, przy czym PA271Q w tym momencie najbardziej opłacalna opcja i nie koniecznie w wersji COLOR ;p Warto poświęcić się na wdrożenie z zakresu obsługi MultliProfilera i poznanie przydatnych możliwości tego monitora.
Dominik Nowak, tel. 506212501 [Kraków / Nowa Huta]
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
- Czornyj
- Kontakt:
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: Dobry monitor dla malarza, maniaka koloru
PA271Q i skalibrować go sobie Multiprofilerem - malarz nie będzie z tym miał najmniejszego problemu (sam malowałem w czasie studiów na ASP i doskonale wiem jak nieustanne "kalibrowanie" farb na palecie i płótnie wyrabia oko).
Post
Dziękuję za odpowiedzi!
Dopadł mnie w tej chwili paraliż decyzyjny, bo ten NEC namieszal mi w glowie.
Ad.3 - właśnie cała sprawa żeby warunków oświetleniowych zbytnio nie ujednolicac bo oszaleje!
Ad.5 A czy da się pracować i samemu coś podkręcić zanim przyjdzie mistrz kalibracji? W moim starym crt przyznam, że zrobilam to, czego nie polecacie. Patrzyłam na profesjonalny wydruk pigmentowy na barycie mojej pracy, kolorystycznie znanej mi od podszewki i tak dlugo kręciłam tymi przyciskami na monitorze, aż obraz był zgodny. I działało. Bez przekłamań. Te nowe monitory wydają mi się o wiele trudniejsze.
Łatwo byloby teraz kliknąć CG2420 i miec z głowy, ale chcę być pewna dobrego wyboru.
6/ Czy CG2420 serio nie wystarczy mi by pięknie obrabiać foty, widzieć np bez przekłamań setki odcieni fioletu ( tego który moi znajomi widzą jako szary- a który JEST fioletem) i żeby potem nie było przeklaman gdy twór będzie drukowany? (.czasem w drukarni offsetowej w formie albumu a częsciej jako druk pigmentowy, który lepiej rozumiem). Te albumy nie częściej niż raz na 2 lata, ale zdarzają się.
7/ Czy Nec o którym Panstwo mówicie to: https://monitory.mastiff.pl/monitor-gra ... color.html?
8/ NEC PA271Q COLOR jest w tej chwili drozszy o 1000 co dla mnie jest kwotą.
Niby drobiazg, ale też widzę że nie ma dodanego kaptura i trzeba kaptur za ponad 400 zł dokupić. Czyli w sumie sporo roznicy w $$$. Warto? Cieszyłam się z kaptura w eizo, że wreszcie koniec z tworzeniem ohydnej samorobki z kartonu i plastra.
9/ naprawdę w tym PA271Q jest dodany taki ciągły czujnik jak w eizo? Bo na stronie coś czytam o wypożyczeniu czujnika przez firmę a Eizo chwali się wbudowanym. Czy mylę jakieś 2 rzeczy?
10/ co to jest multiprofiler i czy za to się płaci? Czy to coś na wyposażeniu o czym nie doczytałam heh za dużo nowych danych.
Dziękuję jeszcze raz za pomoc!!!
Re: Dobry monitor dla malarza, maniaka koloru
Tom01 pisze:
Ad. 3 Jak najbardziej można zrobić różne scenariusze, ale jeśli warunki się mocno zmieniają, to większy nacisk należy położyć w ujednolicenie warunków a nie dopasowywanie monitora. Pomocne są proste tricki, ale o tym później.
Ad. 5 Zawsze sprzęt trzeba skalibrować i powinien to zrobić ktoś, kto się na tym zna. Częstotliwość rekalibracji monitorów zawodowych to ok raz na dwa lata.
Dziękuję za odpowiedzi!
Dopadł mnie w tej chwili paraliż decyzyjny, bo ten NEC namieszal mi w glowie.
Ad.3 - właśnie cała sprawa żeby warunków oświetleniowych zbytnio nie ujednolicac bo oszaleje!
Ad.5 A czy da się pracować i samemu coś podkręcić zanim przyjdzie mistrz kalibracji? W moim starym crt przyznam, że zrobilam to, czego nie polecacie. Patrzyłam na profesjonalny wydruk pigmentowy na barycie mojej pracy, kolorystycznie znanej mi od podszewki i tak dlugo kręciłam tymi przyciskami na monitorze, aż obraz był zgodny. I działało. Bez przekłamań. Te nowe monitory wydają mi się o wiele trudniejsze.
Łatwo byloby teraz kliknąć CG2420 i miec z głowy, ale chcę być pewna dobrego wyboru.
6/ Czy CG2420 serio nie wystarczy mi by pięknie obrabiać foty, widzieć np bez przekłamań setki odcieni fioletu ( tego który moi znajomi widzą jako szary- a który JEST fioletem) i żeby potem nie było przeklaman gdy twór będzie drukowany? (.czasem w drukarni offsetowej w formie albumu a częsciej jako druk pigmentowy, który lepiej rozumiem). Te albumy nie częściej niż raz na 2 lata, ale zdarzają się.
7/ Czy Nec o którym Panstwo mówicie to: https://monitory.mastiff.pl/monitor-gra ... color.html?
8/ NEC PA271Q COLOR jest w tej chwili drozszy o 1000 co dla mnie jest kwotą.
Niby drobiazg, ale też widzę że nie ma dodanego kaptura i trzeba kaptur za ponad 400 zł dokupić. Czyli w sumie sporo roznicy w $$$. Warto? Cieszyłam się z kaptura w eizo, że wreszcie koniec z tworzeniem ohydnej samorobki z kartonu i plastra.
9/ naprawdę w tym PA271Q jest dodany taki ciągły czujnik jak w eizo? Bo na stronie coś czytam o wypożyczeniu czujnika przez firmę a Eizo chwali się wbudowanym. Czy mylę jakieś 2 rzeczy?
10/ co to jest multiprofiler i czy za to się płaci? Czy to coś na wyposażeniu o czym nie doczytałam heh za dużo nowych danych.
Dziękuję jeszcze raz za pomoc!!!
- NocnyJastrzab
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: Dobry monitor dla malarza, maniaka koloru
Ad 3 > Niestety sęk w tym, że jednak trzeba. Nie powinno być na stanowisku mieszanego światła. Przynajmniej nie w takim stopniu, by wpływało negatywnie na odbiór obrazu i ogólny komfort pracy.
Ad 5 > Da się. Aczkolwiek jak napisałem wcześniej oraz kolega Czornyj wymaga wdrożenia się w obsługę darmowej aplikacji Multiprofiler, która pozwala w łatwy sposób zarządzania nastawami monitora oraz ładować symulację poprzez wbudowany w monitor pełny 3D LUT.
Ad 6 > niby by wystarczył, ale po co pchać się w mniejszy monitor..
Ad 7 > mieliśmy na myśli wersję standardową (seryjną) PA271Q-BK za ok. 5000 zł / PS. będę miał po świętach to najwyżej proszę się odezwać
Ad 8 > kaptur jest dodawany w wersji ColorProof, dostępność po Nowym Roku, kaptur luzem niecałe 400 zł
Ad 9 > W Eizo jest czujnik (ale nie pełnoprawny kalibrator - brak możliwości walidacji profilu), który na zawołanie robi w efekcie tą samą robotę, co czujnik RGB w NEC wlutowany w płytę główną. W połączeniu z czujnikami temperatury analizuje i koryguje na bieżąco punkt bieli oraz jasność. Dzięki temu obraz jest stabilniejszy w czasie i wydłuża okres re-kalibracyjny 1,5-2 lat.
Ad 10 > MP jest darmowy do pobrania ze strony producenta >> https://www.necdisplay.com/support-and- ... r/Overview
Ad 5 > Da się. Aczkolwiek jak napisałem wcześniej oraz kolega Czornyj wymaga wdrożenia się w obsługę darmowej aplikacji Multiprofiler, która pozwala w łatwy sposób zarządzania nastawami monitora oraz ładować symulację poprzez wbudowany w monitor pełny 3D LUT.
Ad 6 > niby by wystarczył, ale po co pchać się w mniejszy monitor..
Ad 7 > mieliśmy na myśli wersję standardową (seryjną) PA271Q-BK za ok. 5000 zł / PS. będę miał po świętach to najwyżej proszę się odezwać
Ad 8 > kaptur jest dodawany w wersji ColorProof, dostępność po Nowym Roku, kaptur luzem niecałe 400 zł
Ad 9 > W Eizo jest czujnik (ale nie pełnoprawny kalibrator - brak możliwości walidacji profilu), który na zawołanie robi w efekcie tą samą robotę, co czujnik RGB w NEC wlutowany w płytę główną. W połączeniu z czujnikami temperatury analizuje i koryguje na bieżąco punkt bieli oraz jasność. Dzięki temu obraz jest stabilniejszy w czasie i wydłuża okres re-kalibracyjny 1,5-2 lat.
Ad 10 > MP jest darmowy do pobrania ze strony producenta >> https://www.necdisplay.com/support-and- ... r/Overview
Dominik Nowak, tel. 506212501 [Kraków / Nowa Huta]
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Jak mówiłem, jest parę prostych sposobów, aby ułatwić sobie życie i nie doktoryzować się w tematu.
Po co? Nie prościej zamówić wersję od razu przygotowaną do pracy?
PA271Q w prekalibrowanej wersji ma 2x mniejsze błędy liniowości od CG2420. W problematycznych odcieniach będzie widać różnicę.
Tak, to ten model. Oczywiście jest droższy niż wersja "goła", ale dostaje się gotowe narzędzie. Nie trzeba wyważać otwartych drzwi.
Do wersji COLOR kaptur kosztuje 199 zł. Pytanie czy jest niezbędny? Kaptur wprowadza poważne zaburzenia w widzenie i jeśli nie ma bezwzględniej konieczności, czyli wielka, jasno oświetlona hala, to nie należy zakładać, nawet jak jest w komplecie. To nie jest akcesorium sprawiające, że monitor wygląda bardziej profesjonalnie, jak w reklamowanych różnych wynalazkach, tylko konkretne rozwiązanie o ściśle określonych cechach.
Tak, to są analogiczne rozwiązania.
Re: Dobry monitor dla malarza, maniaka koloru
Jak mówiłem, jest parę prostych sposobów, aby ułatwić sobie życie i nie doktoryzować się w tematu.
Po co? Nie prościej zamówić wersję od razu przygotowaną do pracy?
Noir pisze: ↑20 grudnia 2018, 11:04 - czw6/ Czy CG2420 serio nie wystarczy mi by pięknie obrabiać foty, widzieć np bez przekłamań setki odcieni fioletu ( tego który moi znajomi widzą jako szary- a który JEST fioletem) i żeby potem nie było przeklaman gdy twór będzie drukowany? (.czasem w drukarni offsetowej w formie albumu a częsciej jako druk pigmentowy, który lepiej rozumiem). Te albumy nie częściej niż raz na 2 lata, ale zdarzają się.
PA271Q w prekalibrowanej wersji ma 2x mniejsze błędy liniowości od CG2420. W problematycznych odcieniach będzie widać różnicę.
Noir pisze: ↑20 grudnia 2018, 11:04 - czw7/ Czy Nec o którym Panstwo mówicie to: https://monitory.mastiff.pl/monitor-gra ... color.html?
Tak, to ten model. Oczywiście jest droższy niż wersja "goła", ale dostaje się gotowe narzędzie. Nie trzeba wyważać otwartych drzwi.
Do wersji COLOR kaptur kosztuje 199 zł. Pytanie czy jest niezbędny? Kaptur wprowadza poważne zaburzenia w widzenie i jeśli nie ma bezwzględniej konieczności, czyli wielka, jasno oświetlona hala, to nie należy zakładać, nawet jak jest w komplecie. To nie jest akcesorium sprawiające, że monitor wygląda bardziej profesjonalnie, jak w reklamowanych różnych wynalazkach, tylko konkretne rozwiązanie o ściśle określonych cechach.
Tak, to są analogiczne rozwiązania.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Dobry monitor dla malarza, maniaka koloru
dzień dobry, dziekuję za wszystkie odpowiedzi, sprawa nadal aktualna, ale odsunięta trochę, co mi daje czas na rozmyślania. Zamilkłam, bo inne sprawy i wyjazd, wiec nie mam czasu w tej chwili na monitory. ALE mam ważne dla mnie pytanie.
1. Wymiar ekranu. Otóż zauważyłam, że te współczesne monitory mają proporcję krajobrazu morskiego ( a ten mój stary ma proporcje klasycznego pejzażu hehe) i do tego ten omawiany NEC jest chyba ogromny - nie wiem, jak mi się sprawdzi taki duży ekran. Musze to sobie zwizualizowac. Ale ciemniak ze mnie i przy obu monitorach na stronach sklepów nie potrafię znaleźć rozmiaru samych ekranów bez ramek i podstawek. Czy ktoś mógłby mnie poratować i podać wymiary samego ekranu, wytnę sobie te prostokąty z kartonu i zobaczę jaki to fizycznie "czuję". Chodzi o wymiar samych ekranów bez ramek monitorów: CG2420 oraz NEC PA271Q. bardzo proszę o pomoc
2. Rozdzielczość. Ktoś mi polecił zorientować się, jak się ma rozdzielczość NEC PA271Q do CG2420 . sugerował, że czasem duze monitory mają zamiast takiej samej rozdzielczosci "wieksze piksele" i to jest zle (nie wiem czy dobrze go cytuję). przepraszam, nie orientuję się w tym do tego stopnia, że nie wiem czy głupoty gadał, czy też to ważne. Co miał na myśli i jak to jest z rozdzielczością obu monitorów i czy PA271Q bedzie pod tym względem równie dobry co CG2420 ? Może na forum o tym jest, ale nie umiem ogarnąć.
3.
1. Wymiar ekranu. Otóż zauważyłam, że te współczesne monitory mają proporcję krajobrazu morskiego ( a ten mój stary ma proporcje klasycznego pejzażu hehe) i do tego ten omawiany NEC jest chyba ogromny - nie wiem, jak mi się sprawdzi taki duży ekran. Musze to sobie zwizualizowac. Ale ciemniak ze mnie i przy obu monitorach na stronach sklepów nie potrafię znaleźć rozmiaru samych ekranów bez ramek i podstawek. Czy ktoś mógłby mnie poratować i podać wymiary samego ekranu, wytnę sobie te prostokąty z kartonu i zobaczę jaki to fizycznie "czuję". Chodzi o wymiar samych ekranów bez ramek monitorów: CG2420 oraz NEC PA271Q. bardzo proszę o pomoc
2. Rozdzielczość. Ktoś mi polecił zorientować się, jak się ma rozdzielczość NEC PA271Q do CG2420 . sugerował, że czasem duze monitory mają zamiast takiej samej rozdzielczosci "wieksze piksele" i to jest zle (nie wiem czy dobrze go cytuję). przepraszam, nie orientuję się w tym do tego stopnia, że nie wiem czy głupoty gadał, czy też to ważne. Co miał na myśli i jak to jest z rozdzielczością obu monitorów i czy PA271Q bedzie pod tym względem równie dobry co CG2420 ? Może na forum o tym jest, ale nie umiem ogarnąć.
3.
ach tak? sądziłam, ze kaptur będzie dobry jako osłona od słońca, które czasem razi w oczy (bo w pomieszczeniu jest okno. za którym mam las, dający mi natchnienie, więc nie chce bunkrować się w bezokiennym środowisku, wbrew zaleceniom profesjonalistów). Obecnie mam kartonowy ekran mojej roboty antysłoneczny. Nie oatacza on jednak monitora jak kaptur, ale stoi na sztaludze za monitorem. Może to najlepsze rozwiązanie nadalDo wersji COLOR kaptur kosztuje 199 zł. Pytanie czy jest niezbędny? Kaptur wprowadza poważne zaburzenia w widzenie i jeśli nie ma bezwzględniej konieczności, czyli wielka, jasno oświetlona hala, to nie należy zakładać, nawet jak jest w komplecie. To nie jest akcesorium sprawiające, że monitor wygląda bardziej profesjonalnie, jak w reklamowanych różnych wynalazkach, tylko konkretne rozwiązanie o ściśle określonych cechach.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Dobry monitor dla malarza, maniaka koloru
Sam ekran około 596 x 335 mm.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Dobry monitor dla malarza, maniaka koloru
PA271Q.
EIZO 518 x 324 mm.
EIZO 518 x 324 mm.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
- Czornyj
- Kontakt:
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: Dobry monitor dla malarza, maniaka koloru
Rozdzielczość PA271Q to 2560x1440px, CG2420 ma tylko 1920x1200
Post
Re: Dobry monitor dla malarza, maniaka koloru
Mam obok siebie na biurku:
* PA272W, 27" 2560x1440, plamka 0,23mm
* PA242W, 24" 1920x1200, plamka 0,27mm.
PA272W zdecydowanie lepszy, właśnie ze względu na wielkość, rozdzielczość, ostrość, obszar roboczy, również w pionie.
Moim zdaniem wybór CG2420 przy dostępnym w podobnej cenie PA271Q to bardzo zła decyzja.
PS. CG2420 nie ma nawet 3D LUT, co w tej klasie cenowej powinno być standardem.
* PA272W, 27" 2560x1440, plamka 0,23mm
* PA242W, 24" 1920x1200, plamka 0,27mm.
PA272W zdecydowanie lepszy, właśnie ze względu na wielkość, rozdzielczość, ostrość, obszar roboczy, również w pionie.
Moim zdaniem wybór CG2420 przy dostępnym w podobnej cenie PA271Q to bardzo zła decyzja.
PS. CG2420 nie ma nawet 3D LUT, co w tej klasie cenowej powinno być standardem.
- NocnyJastrzab
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: Dobry monitor dla malarza, maniaka koloru
Argument z 3D LUT kolejny raz nie trafiony. A przynajmniej mniej istotny.
Dominik Nowak, tel. 506212501 [Kraków / Nowa Huta]
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
Post
Re: Dobry monitor dla malarza, maniaka koloru
Nie mówię, że istotny, ale świadczy o klasie i możliwości monitora. Poza tym lepiej mieć, niż nie mieć, nawet jeśli ktoś nie skorzysta, zwłaszcza w tej cenie.
Tak na marginesie. Nie wyobrażam sobie, aby tytułowy "Maniak Koloru" nie miał do dyspozycji 3D LUT w sprzęcie za 5tysi. Byłoby to co najmniej dziwne.
Jednak decyduje przekątna, rozdzielczość, ostrość, plamka, obszar roboczy.
Tak na marginesie. Nie wyobrażam sobie, aby tytułowy "Maniak Koloru" nie miał do dyspozycji 3D LUT w sprzęcie za 5tysi. Byłoby to co najmniej dziwne.
Jednak decyduje przekątna, rozdzielczość, ostrość, plamka, obszar roboczy.
- NocnyJastrzab
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: Dobry monitor dla malarza, maniaka koloru
Cena też nie jest wyznacznikiem. Jest kilka monitorów powyżej 5000 zł i nie mają 3D LUT ani szerokiego gamutu. I bynajmniej im to nie przeszkadza.
Dominik Nowak, tel. 506212501 [Kraków / Nowa Huta]
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
Post
Zgadzam się.
Dlatego nie należy kierować się ceną sprzętu, a jego rzeczywistymi możliwościami. Im są one większe, tym lepiej, co, jak widać, nie zawsze ma bezpośredni związek z ceną.
A zatem, w danej cenie, lepiej wybrać sprzęt lepszy, nie gorszy, większy, nie mniejszy, z wyższą rozdzielczością, nie niższą, z większymi możliwościami, nie mniejszymi, itd. itp.
Trzeba tylko wiedzieć, co to jest 3D LUT, czym się różni od 1D LUT + 3x3 Matrix, co to jest rozdzielczość, wielkość plamki, obszar roboczy i takie tam dyrdymały. Bez tego ani rusz.
No chyba, że celem wątku miał być następujący przekaz: "Weź Pan ten. Będziesz Pan zadowolony."
Re: Dobry monitor dla malarza, maniaka koloru
Monitorom z pewnością nie, UżySzkodnikom już niekoniecznie.NocnyJastrzab pisze: ↑04 lutego 2019, 21:31 - pnCena też nie jest wyznacznikiem. Jest kilka monitorów powyżej 5000 zł i nie mają 3D LUT ani szerokiego gamutu. I bynajmniej im to nie przeszkadza.
Zgadzam się.
Dlatego nie należy kierować się ceną sprzętu, a jego rzeczywistymi możliwościami. Im są one większe, tym lepiej, co, jak widać, nie zawsze ma bezpośredni związek z ceną.
A zatem, w danej cenie, lepiej wybrać sprzęt lepszy, nie gorszy, większy, nie mniejszy, z wyższą rozdzielczością, nie niższą, z większymi możliwościami, nie mniejszymi, itd. itp.
Trzeba tylko wiedzieć, co to jest 3D LUT, czym się różni od 1D LUT + 3x3 Matrix, co to jest rozdzielczość, wielkość plamki, obszar roboczy i takie tam dyrdymały. Bez tego ani rusz.
No chyba, że celem wątku miał być następujący przekaz: "Weź Pan ten. Będziesz Pan zadowolony."
- NocnyJastrzab
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: Dobry monitor dla malarza, maniaka koloru
Co ciekawe, wielu to wystarczy do zakupu i nawet są względnie zadowoleni
Dominik Nowak, tel. 506212501 [Kraków / Nowa Huta]
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
Post
Re: Dobry monitor dla malarza, maniaka koloru
Wiem doskonale. Większość UżySzkodników, jak to mawiają, nie ma pojęcia o mniemaniu. Stąd nie mają innego wyjścia po wysłuchaniu porady niż być zadowolonym.
Post
Re: Dobry monitor dla malarza, maniaka koloru
Dokładnie max ale już taki użyszkodnik który jest dociekliwy i chce wiedzieć co z czym się je w mniemaniu dużej rzeszy sprzedawczyków-ców jest tym nie dobrym .To jest podobnie jak z władzą jak obywatel zaczyna być świadomy wtedy zaczynają się schody
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości