Zwroty konsumenckie, selekcja, przebieranie itd

Informacje handlowe, pytania o ceny, dostępność, polecani sprzedawcy.

Moderator: Informator

Awatar użytkownika
NocnyJastrzab
Lokalizacja: Kraków
Posty: 3976
Rejestracja: 03 lutego 2013, 14:49 - ndz

Re: Zwroty konsumenckie, selekcja, przebieranie itd

16 kwietnia 2019, 14:20 - wt

Sprawa wydaje się o tyle kłopotliwa, że "otwarcie kartonu" może nastąpić w różnych okolicznościach i z różnych przyczyn, co nie powinno być traktowanie z góry, że na pewno sprzęt był macany, używany itd.
Dominik Nowak, tel. 506212501 [Kraków / Nowa Huta]
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
gcze
Posty: 122
Rejestracja: 09 września 2018, 00:26 - ndz

Re: Zwroty konsumenckie, selekcja, przebieranie itd

16 kwietnia 2019, 14:21 - wt

Ale ta usługa selekcji nie polega na tym, że sprzedawca otwiera 50 kartonów i wybiera najlepszy. Nie jesteś chyba tak naiwny? Monitor jest sprawdzany czy nie ma wad, jest wygrzewany i tyle. Większość nie ma. Te które są wadliwe idą na przecenę. Niestety producenci twierdzą, że monitor z bad pikselem na środku jest nadal ok, więc stąd taka usługa, zapełnienie niszy rynkowej. Inna sprawa, że niestety wprowadziła taką psychozę u kupujących, zupełnie niepotrzebnie.
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16451
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Zwroty konsumenckie, selekcja, przebieranie itd

16 kwietnia 2019, 14:22 - wt

gcze pisze:
16 kwietnia 2019, 13:27 - wt
Przykładowo, kupiłem przez allegro kilka dni temu jakieś duperele, wtyczki kable etc. Okazało się, że połowa to ordynarne podróby (pomimo zapewnień na stronie).

Od tego jest niezgodność towaru w umową a nie przepisy o zwrocie konsumenckim.

Jak pisałem, wtrącanie się państwa w gospodarkę jest chyba najgorszą rzeczą jaką można zrobić rynkowi. W normalnej sytuacji to się po prostu reguluje samo. Sprzedawcy badziewia wypadają z rynku albo zmieniają ofertę na jasną, że sprzedają podróbę i tyle. Dobitny przykład: Chiny. W sytuacji przeregulowania, sprzedawcy zaczynają kombinować i zaczyna się patologia.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
dbcooper1983
Posty: 448
Rejestracja: 18 września 2018, 23:41 - wt

Re: Zwroty konsumenckie, selekcja, przebieranie itd

16 kwietnia 2019, 14:23 - wt

Ale o czym tu dyskutować wiem z pewnych źródeł jak działają te różne większe,mniejsze sklepy IT ,towar jest przepakowywany i sru do innego klienta i nikt mi nie wmówi że jest inaczej :-) sam osobiście spotkałem się z tym kilka/naście razy czy to zamawiając sprzęt dla siebie czy dla ludzi.Jeżeli towar nie jest naruszony to idzie jako nówka a jeżeli ma średnie,większe ślady montażu, używania schodzi jako outlet.Ja ogólnie nie jestem problematycznym klientem i nawet jak się coś trafiło ze zwrotu ale jest w zadowalającym stanie i jest w 100% sprawne z pełną gwarancją to nie bawię się w odsyłanie.Ogólnie nienawidzę jak ktoś mi wali wodę wiem że jest tak a jest wciskane co innego,nawet jak w jakiejś branży czegoś dokładnie nie wiem to i tak dolazę jak z tym naprawdę jest :-) bo najgorsze jest cwaniactwo,półprawdy lub oszukaństwo.Ludzikom od tych pieniążków się w du... poprzewracało i jest tak a nie inaczej.A teraz wracając do sedna jeszcze z 15 lat temu powiedziałbym że zwrot konsumencki to idiotyzm(nie ma co ukrywać kiedyś jakość większości rzeczy była dużo lepsza) ,w tych czasach tak nie do końca a czemu ?? wyjaśnione w dwóch wcześniejszych zdaniach :-).Co do tej całej selekcji to już to było bardzo dobrze rozpisane w innych tematach :-) Dla mnie selekcja to takie coś jak jest np.20szt danego towaru i z tego da się wybrać 5-10szt. najciekawszych czyli bez nawet średnich bubli widocznych na ekranie i nie mówię tu tylko o pixlach :-) np. temp.barwowa na białym tle są cuda, środek ekranu biały patrzymy na lewą czy prawą stronę a tam różowawe buble i są tacy którzy potrafią wmawiać że tak ma być :-).To tak wygląda ta selekcja ,nie wspominając już o wyciekach itp. kwiatkach,tłumacząc że to norma producenta.To ja się raz jeszcze pytam co to selekcja bo według mnie produkt selekcjonowany ma być praktycznie idealny w końcu dopłacam za to :-) u nas selekcja to że dostaniesz monitor bez badpixli i na tym się selekcja kończy :-) każdy z monitorów mniej równy,bardziej równy i tak znajdzie swojego klienta.U nas w polandii nie ma takich luksusów żeby zajść do sklepu i zobaczyć na własne gały z 3-4 szt. albo pan bierzesz co jest abo wypad.A jeżeli chodzi o nec,eizo to już w ogóle nisza przeważnie trzeba zamawiać przez internet i wierzyć na słowo sprzedawcom a więc każdy z tych monitorów wcześniej czy później znajdzie swojego nabywce nawet jak ma buble na matrycy różnego rodzaju ,nie każdy ma czas,ochotę na zabawy w zwrot.
gcze
Posty: 122
Rejestracja: 09 września 2018, 00:26 - ndz

Re: Zwroty konsumenckie, selekcja, przebieranie itd

16 kwietnia 2019, 14:27 - wt

NocnyJastrzab pisze:
16 kwietnia 2019, 14:20 - wt
Sprawa wydaje się o tyle kłopotliwa, że "otwarcie kartonu" może nastąpić w różnych okolicznościach i z różnych przyczyn, co nie powinno być traktowanie z góry, że na pewno sprzęt był macany, używany itd.
Ale przecież monitory w wyższej półki z zasady są przed sprzedażą macane i używane, tyle że w fabryce. Rozumiem, że dla ludzi to ogromna psychologiczna bariera.
Myślę, że ludzie jarający się kartonami to jest pewna oddzielna grupa klientów i może faktycznie wymaga specjalnego traktowania oraz dostosowania przepisów.

Jak strugam patyk do pieczenie kiełbasek, to w którym momencie jest on już nowy i nie wolno go dotykać przed dostarczeniem do klienta ? ;-)

Ja rozumiem czepiać się o ślady używania, ale o sam fakt jakiegoś otwierania bodź nie ? To irracjonalne.
Kocur
Posty: 102
Rejestracja: 06 stycznia 2018, 13:25 - sob

Re: Zwroty konsumenckie, selekcja, przebieranie itd

16 kwietnia 2019, 19:12 - wt

Jak mam sprawdzić na odległość, że zakupiony przeze mnie sprzęt nie ma odchyłki nierównomierności podświetlenia do 25%, jaka typowo jest specyfikowana dla matryc LCD? Zwrot konsumencki jest remedium na taką sytuację. Gdyby matryce nie miały tak dużych niedociągnięć, wynikających z procesu technologicznego, nie byłoby podstaw do obaw przy zakupie na odległość i ewentualnego zwrotu.
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16451
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Zwroty konsumenckie, selekcja, przebieranie itd

16 kwietnia 2019, 19:51 - wt

Kocur pisze:
16 kwietnia 2019, 19:12 - wt
Zwrot konsumencki jest remedium na taką sytuację.

Nie. Remedium jest wówczas gwarancja i roszczenie z tytułu wadliwości produktu.

Zwrot konsumencki w założeniu miał chronić przed oszustami w stylu Mango Telezakupy, jednakże:

1. W zakresie opowiadania bajek o towarze, dubluje się z niezgodnością z umową.
2. Prowokuje do przebierania sobie towaru na koszt sprzedawcy.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Kocur
Posty: 102
Rejestracja: 06 stycznia 2018, 13:25 - sob

Re: Zwroty konsumenckie, selekcja, przebieranie itd

16 kwietnia 2019, 20:08 - wt

Tom01 pisze:Nie. Remedium jest wówczas gwarancja i roszczenie z tytułu wadliwości produktu.
Gwarancja - na pewno nie. Norma dopuszcza nierównomierność do 25% (nieakceptowalny poziom usterek dla mnie).
Roszczenie z tytułu wadliwości produktu tak samo - jest zbywane informacją o normalnej charakterystyce produktu, które to stanowisko niejednokrotnie tutaj było reprezentowane.

To nie są opcje dla mnie i podejrzewam, że również dla wielu osób.
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16451
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Zwroty konsumenckie, selekcja, przebieranie itd

16 kwietnia 2019, 20:15 - wt

Tak samo z wadliwymi pikselami. Są nieakceptowalne, ale jednocześnnie jest nieakceptowalna cena monitorów które mają fabrycznie zadeklarowany ich całkowity brak. Niekonsekwencja.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Kocur
Posty: 102
Rejestracja: 06 stycznia 2018, 13:25 - sob

Re: Zwroty konsumenckie, selekcja, przebieranie itd

16 kwietnia 2019, 20:36 - wt

Tom01 pisze:
16 kwietnia 2019, 20:15 - wt
Tak samo z wadliwymi pikselami. Są nieakceptowalne, ale jednocześnnie jest nieakceptowalna cena monitorów które mają fabrycznie zadeklarowany ich całkowity brak. Niekonsekwencja.
1) Wady pikseli (całych, czy może subpikseli ?) nie rażą mnie tak bardzo jak nierównomierność podświetlenia. Stanowią ułamek powierzchni matrycy i o ile nie występują grupowo i nie świecą - nie mam z nimi problemu, zwłaszcza przy małej plamce.
2) Klient ma prawo wyboru takiego egzemplarza, który dla niego jest akceptowalny, a skoro takie egzemplarze są w zasięgu ręki, to naturalnym jest, że wybierze takowy, który tych wad nie posiada, bez konieczności dopłacania komukolwiek za dodatkowe usługi.
3) Ile taki monitor z idealnie równomiernym podświetleniem musiałby kosztować? Jak dla mnie te poniższe dwie opcje swego czasu byłby akceptowalne...

https://www.prad.de/testberichte/test-m ... verteilung
https://www.prad.de/testberichte/test-m ... verteilung

Obecnie znalezienie monitora o takiej charakterystyce podświetlenia to jak szukanie igły w stogu siana.
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16451
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Zwroty konsumenckie, selekcja, przebieranie itd

16 kwietnia 2019, 20:45 - wt

Klient ma takie prawo wyboru jakie wynika z ofert producentów, praw rynku i zasobności portfela. "Prawo wyboru takiego egzemplarza, który dla niego jest akceptowalny" jest sztuczne, narzucone przez opresyjne państwo nie pozwalające na uwolnienie rynku w myśl wypaczonego pojmowania sprawiedliwości. Konkretnie "sprawiedliwości społecznej", która jest dokładnym przeciwieństwem sprawiedliwości.

Proszę zobaczyć do jakiej patologii to prowadzi. Z jednej strony klienci chcą nowego, nie przebieranego przez innych sprzętu ale sami jak najbardziej chcą przebierać. To jest filozofia Kalego. Jeśli ktoś chce przebierany to takie oferty rzecz jasna są, ale jest normalne, że wówczas jest to droższa opcja.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
dbcooper1983
Posty: 448
Rejestracja: 18 września 2018, 23:41 - wt

Re: Zwroty konsumenckie, selekcja, przebieranie itd

16 kwietnia 2019, 21:14 - wt

Zgadzam się w 100% z kocurem kilka małych nie świecących to pikuś no pewnie że lepiej żeby ich nie było ale są dużo gorsze buble jak nierówność podśw. i temp.barwowa nie równa.To i tak jest bardzo sprytny zabieg marketingowy straszenie pixlami ,selekcja na pixle ale zero wspomnienia o najgorszym o tym o czym pisałem wcześniej nierówność podśw. jak i temp barwowa :-)
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16451
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Zwroty konsumenckie, selekcja, przebieranie itd

16 kwietnia 2019, 21:19 - wt

Ale te wady tak samo jak piksele są dopuszczalne przez producentów. Chcecie towar powyżej norm fabrycznych, ale najlepiej w seryjnej cenie, co? Pana to trochę nie dotyczy, ma Pan monitor przebierany, ale chodzi o zasadę.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
dbcooper1983
Posty: 448
Rejestracja: 18 września 2018, 23:41 - wt

Re: Zwroty konsumenckie, selekcja, przebieranie itd

16 kwietnia 2019, 22:37 - wt

To już nie jest ładne "Chcecie towar powyżej norm fabrycznych, ale najlepiej w seryjnej cenie, co?" wieje cwaniactwem, a jakie to powyższe normy fabryczne ???? przecież nie przerobi ich Pan i nie wyeliminuje bubli tych opisanych wyżej więc dla mnie to fabryczny sprzęt z dodatkami fakt wybierze Pan może 5% lepszy od całkowitej normy i to tyle.Za to zna Pan moje podejście do tematu i dobrze Pan wie że wiem jak to wygląda :-) W Pana wypadku ta wersja COLOR to nie jest do końca zła opcja bo co by nie mówić jakaś selekcja :-) jest ale dodatkowo dostaje się 2 lata dodatkowej gwarancji ,gwarancja na cały okres na pixle,oprogramowanie spectraviewII,wygrzewanie :-),słynna kalibracja z profilami ,ładna naklejka :-) no i wszelaka pomoc więc nie jest źle.Po to są fora żeby rozmawiać bez żadnych cukrowań komukolwiek ale tylko z prawdziwymi informacjami bez półprawd abo pisane językiem niezrozumiałym dla laików np. takich jak ja :-)
jacek21
Posty: 63
Rejestracja: 11 kwietnia 2019, 09:35 - czw

Re: Zwroty konsumenckie, selekcja, przebieranie itd

16 kwietnia 2019, 22:39 - wt

Wszystko jest postawione na głowie.
Po pierwsze to najważniejsza jest norma klienta, czy towar ją spełnia.
Klient chce towar odpowiedniej jakości, nikogo nie obchodzą normy fabryczne - normy fabrycznie nie maja nic wspólnego z faktyczną jakością.
Swobodny wybór i świadomość konsumenta kształtuje wolny rynek.
Sprzedawcy czasami wmawiają klientowi, że tak ma być a po prostu towar jest niskiej jakości.
Ramki źle spasowane, trzeszczą - w tym modelu to normalne :) A to nie jest normalne, po prostu towar jest niskiej jakości.

Powiem więcej, takie podejście do klienta jest przerażające.
Człowiek staje się wrogiem bo oczekuje towaru wysokiej jakości.
Tylko czyja to wina, skoro tworzy się być może mityczny, nie istniejący produkt "premium" a normy fabryczne nie mają z tym nic wspólnego.
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16451
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Zwroty konsumenckie, selekcja, przebieranie itd

16 kwietnia 2019, 23:04 - wt

jacek21 pisze:
16 kwietnia 2019, 22:39 - wt
Człowiek staje się wrogiem bo oczekuje towaru wysokiej jakości.

W żadnym wypadku. Jeśli człowiek chce wysokiej jakości, to powinien być gotów za nią zapłacić. A tymczasem chce się poprzebierać z dostępnych egzemplarzy sztukę jaka nam pasuje a reszta niech spada. To jest właśnie cwaniactwo i z tym walczę całe życie. Kupujesz produkt określonej klasy i taki dostajesz. Jeśli chcesz lepszy, musisz dopłacić. Próby wycyckania innych chętnych i sprzedawcy to jest właśnie to co powinno się zwalczać.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Kocur
Posty: 102
Rejestracja: 06 stycznia 2018, 13:25 - sob

Re: Zwroty konsumenckie, selekcja, przebieranie itd

16 kwietnia 2019, 23:06 - wt

Tom01 pisze:
16 kwietnia 2019, 20:45 - wt
Klient ma takie prawo wyboru jakie wynika z ofert producentów, praw rynku i zasobności portfela. "Prawo wyboru takiego egzemplarza, który dla niego jest akceptowalny" jest sztuczne, narzucone przez opresyjne państwo nie pozwalające na uwolnienie rynku w myśl wypaczonego pojmowania sprawiedliwości. Konkretnie "sprawiedliwości społecznej", która jest dokładnym przeciwieństwem sprawiedliwości.
Gdyby nie masowe defekty podświetlenia, problemu na taką skalę by nie było, gdyż wtedy na pierwszy plan wyszłyby głosy na poziomie: "jaki on jasny, nasycony, ostry". Nierównomierne podświetlenie burzy ten obraz przy pracy w zaciemnionym pomieszczeniu, a często również w normalnych warunkach oświetleniowych.

Problemy z uszkodzonymi pikselami są mniej powszechne, aniżeli te z podświetleniem.
Tom01 pisze:
16 kwietnia 2019, 20:45 - wt
Proszę zobaczyć do jakiej patologii to prowadzi. Z jednej strony klienci chcą nowego, nie przebieranego przez innych sprzętu ale sami jak najbardziej chcą przebierać. To jest filozofia Kalego. Jeśli ktoś chce przebierany to takie oferty rzecz jasna są, ale jest normalne, że wówczas jest to droższa opcja.
Ja osobiście nie mam nic przeciwko "przebieraniu", o ile sprzęt nie ma fizycznych defektów, rys, zabrudzeń. Sam kupiłem taki sprzęt i nie przeszkadza mi to, że ktoś go wcześniej "macał".

Z własnej strony chciałbym sprzęt wychodzący z fabryki, co do którego mam gwarancję nierównomierności podświetlenia poniżej 5% (co do piksela/subpiksela). Nie są mi potrzebne żadne oferty z "przebieraniem". To przebieranie powinno mieć miejsce w fabryce, podobnie jak ma to miejsce w przypadku procesorów. Producenci matryc powinni zainwestować w usprawnienie procesu technologicznego, który zminimalizuje te defekty. Nie robią tego, to później nie ma się co dziwić, że spotykają się z negatywną reakcją kupujących na dużą skalę.
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16451
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Zwroty konsumenckie, selekcja, przebieranie itd

16 kwietnia 2019, 23:06 - wt

dbcooper1983 pisze:
16 kwietnia 2019, 22:37 - wt
To już nie jest ładne "Chcecie towar powyżej norm fabrycznych, ale najlepiej w seryjnej cenie, co?" wieje cwaniactwem, a jakie to powyższe normy fabryczne ????

Co wieje cwaniactwem? Jasne postawienie sprawy? Jakość B, cena B. Jakość A, cena A. Przerażające jest jak wielu ludzi chciałoby to pomieszać. Oczywiście tylko o wyłącznie egoistycznie myśląc o sobie, miny zostawiając innym.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16451
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Zwroty konsumenckie, selekcja, przebieranie itd

16 kwietnia 2019, 23:18 - wt

Kocur pisze:
16 kwietnia 2019, 23:06 - wt
Z własnej strony chciałbym sprzęt wychodzący z fabryki, co do którego mam gwarancję nierównomierności podświetlenia poniżej 5% (co do piksela/subpiksela).

Ależ proszę bardzo. Są dostępne: Ok 10 tys za 24", ok 25-50 tys za 27".
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
dbcooper1983
Posty: 448
Rejestracja: 18 września 2018, 23:41 - wt

Re: Zwroty konsumenckie, selekcja, przebieranie itd

16 kwietnia 2019, 23:19 - wt

Ale ludzie są w stanie zapłacić za wysoką jakość bez dwóch zdań :-) ale wcale nie dostają takiego produktu bynajmniej nie w każdym wypadku ,dostają tylko paplaninę sprzedawcy który wie wszystko i tak ma zostać ,klient gó... wie i du... był ,ustalona formułka i wbijana dla kupujących ,przecież to prosta sprawa znana od dawien dawna jak przykładowo jakaś grupa ludzi potrafi sterować masami tu nie ma nic odkrywczego :-) można im wmówić wszystko ,w psychologii jest to ładnie opisane :-)

Wróć do „Dział handlowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

Zaloguj się · Zarejestruj się

Informacje

Jest 5 użytkowników online :: 4 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość
Zarejestrowani użytkownicy: Amazon [Bot], Bing [Bot], Google [Bot], jacland
Najwięcej użytkowników (76) było online 24 kwietnia 2022, 10:40 - ndz
Liczba postów: 69137
Liczba tematów: 4175
Liczba użytkowników: 3980
Ostatnio zarejestrowany użytkownik: bonhart
Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Wybór stylu