Czesc wszystkim.
Szukam dobrego monitora do pracy
Zajmuje sie profesjonalnie projektowaniem.
Projektuje glownie digital photoshop (60% czasu) reszta to
outdoor czyli plakaty ulotki, wizytowki itp. + retusz zdjec, ale drobny
Dodatkowo montuje filmy w premierce + after post produkcja. Mam Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K i wrzucam material z niej.
Wszystko leci z mackbooka pro retina, lub stacji roboczej pc. Obraz czesciej bedzie puszczany z maczka
Teraz pracuje na: Eizo 24 ColorEdge CS2420-BK + dodatkowy monitor na panele aoc czy jakos tak,
zeby sprawdzac jak u klienta wyswietla sie obraz na slabych monitorach
Jestem zadowolony z tego monitora, ale jedak przeszkadza mi troche ta czern, ktora jest szara i swiecaca, ktora wolalbym aby byla bardziej czarna
Moj budzet to 5k okolo.
Przejrzalem forum i moj kierunek to oczywiscie eizo lub nec. Faworytami sa modele:
NEC MultiSync PA271Q ColorProof,
EA271U 27 UHD
Lub eizo CG2730-BK ale to juz 7k :///
Jaki jest moj dylemat i dlaczego pisze tutaj.
Wiem, ze znacie sie na rzeczy
Nie wiem czy zostac, przy 2 monitorach czy isc
w strone wiekszej rozdzielczosci + stary eizo lub aoc do podgladu.
Czy placenie wiecej niz 5k ma sens, odczuje roznice? Zdarza mi sie robic retusz zdjec, wiec tam
obraz jest dosc istotny, mowiac juz ogolnie.
Pozdrawiam
Pomoc w wyborze monitora - digital, druk, postprodukcja, montaz filmow
- NocnyJastrzab
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: Pomoc w wyborze monitora - digital, druk, postprodukcja, montaz filmow
PA271Q > ok. 4500-4700 PLN
PA271Q ColorProof > ok. 5500-5800 PLN / na zamowienie
Serię EA bym jednak odpuścił. Do CG nie ma sensu dopłacać.
PA271Q ColorProof > ok. 5500-5800 PLN / na zamowienie
Serię EA bym jednak odpuścił. Do CG nie ma sensu dopłacać.
Dominik Nowak, tel. 506212501 [Kraków / Nowa Huta]
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Pomoc w wyborze monitora - digital, druk, postprodukcja, montaz filmow
Trochę niejasno jest opisany profil pracy. Jeśli głównym zastosowaniem jest przygotowanie do druku (wspomniane plakaty), wówczas:
NEC EA271U COLOR (jeśli cyfra)
NEC PA243W COLOR
EIZO CG2420
Jeśli budżet pozwala nieco przekroczyć 5 tys:
NEC PA271Q COLOR
Przy czym to przy założeniu jednego monitora. Rozwiązanie wydające się najbardziej ekonomicznym, ale mające też wady. Innym wariantem, szczególnie dobrym przy montażu jest jeden ekran o dużej rozdzielczości do linii czasu, bibliotek, ścieżek i drugi, może być mniejszy, ale lepszej jakości jako podgląd.
Jako, że padła wzmianka filmach, proszę o uściślenie, czy chodzi o postprodukcję video/tv/filmową? Co się dzieje później z materiałem? Trudno pogodzić funkcje monitora komputerowego i telewizyjnego/filmowego, bo to mocno różniące się branże i urządzenia. Ewentualnie zapraszam do kontaktu w celu lepszego dopasowania urządzeń do potrzeb.
NEC EA271U COLOR (jeśli cyfra)
NEC PA243W COLOR
EIZO CG2420
Jeśli budżet pozwala nieco przekroczyć 5 tys:
NEC PA271Q COLOR
Przy czym to przy założeniu jednego monitora. Rozwiązanie wydające się najbardziej ekonomicznym, ale mające też wady. Innym wariantem, szczególnie dobrym przy montażu jest jeden ekran o dużej rozdzielczości do linii czasu, bibliotek, ścieżek i drugi, może być mniejszy, ale lepszej jakości jako podgląd.
Jako, że padła wzmianka filmach, proszę o uściślenie, czy chodzi o postprodukcję video/tv/filmową? Co się dzieje później z materiałem? Trudno pogodzić funkcje monitora komputerowego i telewizyjnego/filmowego, bo to mocno różniące się branże i urządzenia. Ewentualnie zapraszam do kontaktu w celu lepszego dopasowania urządzeń do potrzeb.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
To akurat, przepraszam, chyba najgłupsza rzecz jaką można zrobić.
Jeśli interesuje Pana dlaczego, kontakty do mnie są w stopce.
Re: Pomoc w wyborze monitora - digital, druk, postprodukcja, montaz filmow
To akurat, przepraszam, chyba najgłupsza rzecz jaką można zrobić.
Jeśli interesuje Pana dlaczego, kontakty do mnie są w stopce.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Pomoc w wyborze monitora - digital, druk, postprodukcja, montaz filmow
Dziekuje bardzo za odpowiedzi.
Wiekszosc rzeczy, ktore robie idzie do webu, czyli internet, strony www itp.
Druk to druga kolejnosc.
Jesli chodzi o postprodukcje, to material filmowy z kamery 6k, dodawanie efektow specjalnych, wybuchy, deszcz, snieg itp. Dodatkowo korekcja barwna obrazu, montaz, dzwiek.
Pytanie czy jesli wezme np tego Neca PA 27, to obraz z maca nie bedzie zle przeskalowany?
Czy generalnie nie bedzie mialo to zadnego znaczenia?
Obszar roboczy przyda sie wiekszy, ale przeskok z 1920 na 2500 to juz troche wiecej, powinno wystarczyc, chociaz czasami brakuje miejsca na timelainy tak jak pisaliscie.
Wiekszosc rzeczy, ktore robie idzie do webu, czyli internet, strony www itp.
Druk to druga kolejnosc.
Jesli chodzi o postprodukcje, to material filmowy z kamery 6k, dodawanie efektow specjalnych, wybuchy, deszcz, snieg itp. Dodatkowo korekcja barwna obrazu, montaz, dzwiek.
Pytanie czy jesli wezme np tego Neca PA 27, to obraz z maca nie bedzie zle przeskalowany?
Czy generalnie nie bedzie mialo to zadnego znaczenia?
Obszar roboczy przyda sie wiekszy, ale przeskok z 1920 na 2500 to juz troche wiecej, powinno wystarczyc, chociaz czasami brakuje miejsca na timelainy tak jak pisaliscie.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Pomoc w wyborze monitora - digital, druk, postprodukcja, montaz filmow
Jaki procent w "ważności" Pana pracy stanowi druk? Druga sprawa, nie tyle ważne jest co Pan robi z materiałem filmowym, ale gdzie on później idzie.
Z podłączeniem do Maca i prawidłowym wyświetlaniem nie ma żadnego problemu. Jedynie musi Pan mieć odpowiedni przewód. Rzadko z którym monitorem jest w komplecie TB2 a TB3 jeszcze rzadziej. Proszę pamiętać, że dobrej jakości przewód to dodatkowy koszt nawet kilkuset zł, zależnie od długości. To jest szczególnie ważne przy monitorach 4K i UHD.
Z podłączeniem do Maca i prawidłowym wyświetlaniem nie ma żadnego problemu. Jedynie musi Pan mieć odpowiedni przewód. Rzadko z którym monitorem jest w komplecie TB2 a TB3 jeszcze rzadziej. Proszę pamiętać, że dobrej jakości przewód to dodatkowy koszt nawet kilkuset zł, zależnie od długości. To jest szczególnie ważne przy monitorach 4K i UHD.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Wróć do „Zastosowania zawodowe”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość