Eizo CG 248-4K
Post
Eizo CG 248-4K
Witam wszystkich.Mam problem z Eizo CG 248-4K. Szary pasek po prawej stronie monitora.Monitor podłączony jest kablem DP (z zestawu od monitora) plus przejściówka USB C-DP firmy Kanex do MacBook Pro 2017. Podłączenie przez HDMI-HDMI ten sam problem. Podłączenie innego laptopa przez HDMI-HDMI ten sam problem. Monitor ma 200 godzin pracy. Czy to jest wada fabryczna ?
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Eizo CG 248-4K
Wygląda na defekt matrycy, acz strasznie dziwny. Nigdy nie widziałem czegoś podobnego. Najczęściej wady panelu to np kreski proste, z reguły pionowe. W każdym razie kierunek serwis.
PS. Widzę, że system to Catalina. Może to jest jakiś znacznik obszaru wyświetlania na Ipadzie? Tak mi się nasunęło przez te zaokrąglenie narożników.
PS. Widzę, że system to Catalina. Może to jest jakiś znacznik obszaru wyświetlania na Ipadzie? Tak mi się nasunęło przez te zaokrąglenie narożników.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
- NocnyJastrzab
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: Eizo CG 248-4K
No właśnie to jest lekko podejrzane. Ta linia jest jakby regularna i idzie chyba po całym obwodzie ramki.
Dominik Nowak, tel. 506212501 [Kraków / Nowa Huta]
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
- Czornyj
- Kontakt:
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: Eizo CG 248-4K
A skąd - zobacz w pełnej rozdziałce, coś ewidentnie srogo się posrało. Serwis na bank i matryca do wymiany.NocnyJastrzab pisze: ↑25 lutego 2020, 17:55 - wtNo właśnie to jest lekko podejrzane. Ta linia jest jakby regularna i idzie chyba po całym obwodzie ramki.
Post
Re: Eizo CG 248-4K
Panowie to się nie zepsuło, tylko to takie już przyszło. Próbowałem na innym laptopie (windows) i jest to samo.Zgłosiłem do serwisu i też są zaskoczeni.
- NocnyJastrzab
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: Eizo CG 248-4K
No właśnie oglądałem w pełnym wymiarze i akurat taka sugestia mi się nasunęła, to też nic podobnego nie widziałem.
@Karol - jak możesz to zrób dobre macro z widoczną siatką pikseli. Ta linia wygląda, jakby była przed warstwą pikseli czyli może jakiś odcisk na wartwie poprzedzającej.
PS. Przy okazji - takim ciekawym ustrojstwem bawił się dziś Wojtek Kosek (NEC) na szkoleniu, pokazując komórki led, z jakich składają się moduły LED do montażu ścian wideo, na prawie 100-calowym ekranie. Zabawka niby dla dzieci, ale daje fajne powiększenie:
https://allegro.pl/oferta/mikroskop-cyf ... paign=feed
@Karol - jak możesz to zrób dobre macro z widoczną siatką pikseli. Ta linia wygląda, jakby była przed warstwą pikseli czyli może jakiś odcisk na wartwie poprzedzającej.
PS. Przy okazji - takim ciekawym ustrojstwem bawił się dziś Wojtek Kosek (NEC) na szkoleniu, pokazując komórki led, z jakich składają się moduły LED do montażu ścian wideo, na prawie 100-calowym ekranie. Zabawka niby dla dzieci, ale daje fajne powiększenie:
https://allegro.pl/oferta/mikroskop-cyf ... paign=feed
Dominik Nowak, tel. 506212501 [Kraków / Nowa Huta]
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
Post
Re: Eizo CG 248-4K
Chyba jest przed warstwą pixeli. Jak najeżdżam kursorem w te miejsce, to kursor jest pod tą wadą.
- Czornyj
- Kontakt:
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: Eizo CG 248-4K
Matryca ma całe mnóstwo warstw polaryzacyjno-dyfuzyjnych, zwykle ich delaminacja bądź deformacja powoduje powstawanie „plam, kurzu, przebarwień” itd. Uszkodzenie „warstwy pixeli” jest mało realne, chyba że zdrowo się ją pierdolnie - a i wtedy objawia się zerojedynkowo.
W przedmiotowym wypadku nie ma co dywagować tylko albo słać na serwis jak jest gwarancja, albo jak nie ma gwarancji to zacząć się przyzwyczajać. Wygląda to niespotykanie, ale na oko daję 99,9% że jest to fizyczne, nienaprawialne uszkodzenie, wymagające wymiany panelu.
W przedmiotowym wypadku nie ma co dywagować tylko albo słać na serwis jak jest gwarancja, albo jak nie ma gwarancji to zacząć się przyzwyczajać. Wygląda to niespotykanie, ale na oko daję 99,9% że jest to fizyczne, nienaprawialne uszkodzenie, wymagające wymiany panelu.
Post
Re: Eizo CG 248-4K
Monitor ma 2 miesiące (200 godzin pracy) gwarancja jest. Tylko czy w takim wypadku wymieniają tylko panel, czy cały monitor?
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Eizo CG 248-4K
Tych monitorów już nie ma (szkoda), więc na 99% będzie wymiana panelu. Ostatnie słowo ma jednak serwis fabryczny.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Eizo CG 248-4K
Witam ponownie. Opiszę co dzieje się w sprawie monitora. Jest ciekawie
Monitor zakupiłem w Norwegii na norweskiej stronie. Okazało się, że siedziba tego sklepu znajduje się w Danii. Serwis Eizo na Skandynawię znajduje się w Szwecji, a na kartonie jest naklejka Dystrybutor Alstor Polska. Monitor został wysłany na adres reklamacji podany w sklepie zakupu. Paczka została wysłana 02.03.W Oslo znalazła się 05.03 i ślad po niej zaginął. Nie wiem gdzie poszła dalej. Czy do Danii, czy Szwecji, czy do Polski. Dam znać jak coś się wyjaśni
Monitor zakupiłem w Norwegii na norweskiej stronie. Okazało się, że siedziba tego sklepu znajduje się w Danii. Serwis Eizo na Skandynawię znajduje się w Szwecji, a na kartonie jest naklejka Dystrybutor Alstor Polska. Monitor został wysłany na adres reklamacji podany w sklepie zakupu. Paczka została wysłana 02.03.W Oslo znalazła się 05.03 i ślad po niej zaginął. Nie wiem gdzie poszła dalej. Czy do Danii, czy Szwecji, czy do Polski. Dam znać jak coś się wyjaśni
Post
Re: Eizo CG 248-4K
Witam. Monitor dotarł do serwisu. Diagnoza: wada fabryczna matrycy. Podlega reklamacji. Będzie wymieniana w serwisie. Teraz pytanie: czy serwis w 100% skalibruje monitor jak w fabryce?
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Eizo CG 248-4K
Tak, serwis zrobi tak, jakby zrobiła fabryka.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Eizo CG 248-4K
Witam ponownie. Po trzech miesiącach monitor wrócił do mnie z wymienioną matrycą. Mam dwa pytania: czy gwarancja na matrycę liczy się od kupna monitora, czy od wymiany matrycy? Monitor przyszedł z jednym "martwym pikselem". Niby mały czarny punkcik, a w oczy koli. Podlega to reklamacji?Czy ponownie będzie wymieniana matryca, czy już cały monitor?
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Eizo CG 248-4K
Gwarancja biegnie od momentu naprawy / wymiany. EIZO ma gwarancję na piksele, warto zgłosić.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość