Dzień dobry,
Szukam monitora do kolor korekcji filmów/postprodukcji, nie zajmuję się profesjonalnie fotografią i nie gram w gry. Znalazłem sporo opinii o tym że NEC należy brać najelpiej w wersji Color z powodu częstych badpixeli lub innych problemów, a w tej cenie wybór jest bardzo duży. Nie zalezy mi na wielkości monitora, zastanawiam sie między:
PA271Q wersja kolor droższa 1300zł od Eizo, wolałbym maksymalnie 24 cale
CG2420 znalazłem kilka niepokojących opinii między innymi o plamach w szarościach i problemach z color navigatorem.
Czy jest inny wybór? Może szukam za dobrego monitora na swoje potrzeby?
Myslałem jeszcze nad EA271Q COLOR ale jestem w stanie dać 1500zł za monitor lepszej klasy, chociaż tak jak pisałem niewiem czy ta róznica będzie w mojej pracy odczuwalna.
Bardzo zależy mi na wyeliminowaniu możliwości wystąpienia bad pixeli i ogólnie typowych błędów w wyświeltaniu o których czytałem.
monitor do kolor korekcji filmów/postprodukcji ( PA271Q / CG2420 / EA271Q )
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: monitor do kolor korekcji filmów/postprodukcji ( PA271Q / CG2420 / EA271Q )
Nie, wady pikseli nie są wcale częstym zjawiskiem, ale niestety zdarzają się i to normalne. Akurat dziś wraca do mnie monitor z pikselem. Można sprawdzić Exif kiedy fotka zrobiona. Miesięcznie trafia się kilka, a wcale nie sprzedaję jakichś kosmicznych ilości. Jeśli zależy Panu na gwarancji ich braku a jednocześnie chęć jest na monitor firmy NEC, to COLOR jest naturalną konsekwencją, bo tylko ta opcja daję gwarancję. EIZO oczywiście ma gwarancję na piksele obligatoryjnie we wszystkich wersjach.
Wybór wielkości jest jeden jedyny - im większy, tym lepiej. Stawiam skrzynkę piwa, że po zapoznaniu się z 27" będzie Pan sam sobie gratulował dobrej decyzji. Różnica w komforcie względem 24" jest kolosalna.
Wybór wielkości jest jeden jedyny - im większy, tym lepiej. Stawiam skrzynkę piwa, że po zapoznaniu się z 27" będzie Pan sam sobie gratulował dobrej decyzji. Różnica w komforcie względem 24" jest kolosalna.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: monitor do kolor korekcji filmów/postprodukcji ( PA271Q / CG2420 / EA271Q )
U mnie sytuacja jest wyjątkowa bo od ponad 10 lat pracuję na monitorach 20 cali, pożyczyłem od kolegi 27 cali i oddałem po tygodniu, bardzo cieżko mi się przestawić na większy. Myślałem jeszcze nad EA271U Color, jeżeli brałbym Neca to tylko wersję CT lub Color ale ta wersja jest w cenie prawie takiej samej jak CG2420.
Czyli jeżeli w Eizo wyskoczy po pół roku nawet jeden bad pixel to wysyłam go na koszt Eizo kurierem i dostaję nowy?
Mam jeszcze pytanie o kalibrację, wersji Nec CT i Color nie muszę specjalnie kalibrować w domu, z Eizo jest tak samo? Rozpakowuję i mogę od razu pracować z dobrym kolorem?
Czyli jeżeli w Eizo wyskoczy po pół roku nawet jeden bad pixel to wysyłam go na koszt Eizo kurierem i dostaję nowy?
Mam jeszcze pytanie o kalibrację, wersji Nec CT i Color nie muszę specjalnie kalibrować w domu, z Eizo jest tak samo? Rozpakowuję i mogę od razu pracować z dobrym kolorem?
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: monitor do kolor korekcji filmów/postprodukcji ( PA271Q / CG2420 / EA271Q )
Jeszcze zależy co to był za pożyczony monitor.
Tak, wyskoczy wada i wymiana.
COLOR to "gotowiec". Indywidualnie, każda sztuka osobno prekalibrowane do kilku popularnych dziedzin zastosowań, w tym foto, optymalizowane pod często spotykane laby, profil do zastosowań bardzo obciążających wzrok, a każdy z podziałem na kilka wariantów oświetleniowych. Nic więcej robić nie trzeba. EIZO trzeba skalibrować sobie samemu.
Tak, wyskoczy wada i wymiana.
COLOR to "gotowiec". Indywidualnie, każda sztuka osobno prekalibrowane do kilku popularnych dziedzin zastosowań, w tym foto, optymalizowane pod często spotykane laby, profil do zastosowań bardzo obciążających wzrok, a każdy z podziałem na kilka wariantów oświetleniowych. Nic więcej robić nie trzeba. EIZO trzeba skalibrować sobie samemu.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: monitor do kolor korekcji filmów/postprodukcji ( PA271Q / CG2420 / EA271Q )
Zawężyłem wybór do PA271Q i EA271U, nie zajmuję się retuszem zdjęć ale robię kolor korekcję filmów w 10bit RAW do internetu, nie do telewizji.
Czy 4K w EA271U COLOR zrobi na mnie lepsze wrażenie niż dużo lepsze kolory PA271Q COLOR ?
Czy przy moim typie pracy zobaczę różnicę między wersją EA271U COLOR a EA271U + wariant 1 korekcji kolorów z Twojego sklepu?
Czy gwarancja na pixele w wersji COLOR wygląda tak że nawet jeżeli wyskoczy mi jedno przepalenie, badpixel lub odstępstwo od normy w jednym pixelu to jest wymiana do 5 lat użytkowania?
Czy 4K w EA271U COLOR zrobi na mnie lepsze wrażenie niż dużo lepsze kolory PA271Q COLOR ?
Czy przy moim typie pracy zobaczę różnicę między wersją EA271U COLOR a EA271U + wariant 1 korekcji kolorów z Twojego sklepu?
Czy gwarancja na pixele w wersji COLOR wygląda tak że nawet jeżeli wyskoczy mi jedno przepalenie, badpixel lub odstępstwo od normy w jednym pixelu to jest wymiana do 5 lat użytkowania?
Post
Re: monitor do kolor korekcji filmów/postprodukcji ( PA271Q / CG2420 / EA271Q )
Chodziło mi o róznicę między PA271Q COLOR a EA271U + wariant 1 korekcji ale nie moge już edytować posta.Czy przy moim typie pracy zobaczę różnicę między wersją EA271U COLOR a EA271U + wariant 1 korekcji kolorów z Twojego sklepu?
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: monitor do kolor korekcji filmów/postprodukcji ( PA271Q / CG2420 / EA271Q )
Monitor z serii PA może z dużą skutecznością udawać telewizor, tablet, smartfona, EA nie. W przypadku plików 10 bitowych, można go na PA podejrzeć, na EA, nie.
Tak, gwarancja na piksele dotyczy każdego rodzaju defektu u dowolnej ilości. Gwarancja na piksele nie obowiązuje w całym okresie eksploatacji. Żadna firma tak nie daje i nie miałoby to sensu. Po 6 mcach tego typu wady nie są traktowane jako materiałowe i działa normalna gwarancja. Pojedyncze wady pikseli zdarzają się tylko na nowych monitorach, później nie.
Tak, gwarancja na piksele dotyczy każdego rodzaju defektu u dowolnej ilości. Gwarancja na piksele nie obowiązuje w całym okresie eksploatacji. Żadna firma tak nie daje i nie miałoby to sensu. Po 6 mcach tego typu wady nie są traktowane jako materiałowe i działa normalna gwarancja. Pojedyncze wady pikseli zdarzają się tylko na nowych monitorach, później nie.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Wróć do „Zastosowania zawodowe”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości