Problem z kalibracją EA275WMi
Post
Problem z kalibracją EA275WMi
Cześć,
Mam problem z kalibracją Nec'a EA275WMi przy użyciu Spectraview II (aktualna wersja) i i1 display pro - aplikacja nie wykrywa podłączonego monitora, w głównym oknie w obszarze Display mam informację: Display 1 - EA275WMi (Connect a USB Cable).
Kabel usb oczywiście jest podłączony, w managerze urządzeń monitor jest wykrywany (w kategorii monitory jako EA275WMi (DisplayPort) i w kategorii kontrolery magistrali szeregowej jako Rodzajowy koncentrator USB SuperSpeed - to jest trochę zastanawiające, ale może i ten typ tak ma?). Sterownik ekranu ze strony Nec zainstalowany, system to Windows 10 1709.
Jakieś pomysły? Próbowałem też podłączyć go innym kablem USB, do portów usb 2.0 i 3.0 (na 2.0 urządzenie w ogóle nie jest rozpoznawane), przeinstalować Spectraview, przywróciłem monitor do ustawień fabrycznych - bez rezultatu. Istnieją jakieś szczególne sterowniki do prawidłowej obsługi USB? Na stronie Nec nie znalazłem.
Mam problem z kalibracją Nec'a EA275WMi przy użyciu Spectraview II (aktualna wersja) i i1 display pro - aplikacja nie wykrywa podłączonego monitora, w głównym oknie w obszarze Display mam informację: Display 1 - EA275WMi (Connect a USB Cable).
Kabel usb oczywiście jest podłączony, w managerze urządzeń monitor jest wykrywany (w kategorii monitory jako EA275WMi (DisplayPort) i w kategorii kontrolery magistrali szeregowej jako Rodzajowy koncentrator USB SuperSpeed - to jest trochę zastanawiające, ale może i ten typ tak ma?). Sterownik ekranu ze strony Nec zainstalowany, system to Windows 10 1709.
Jakieś pomysły? Próbowałem też podłączyć go innym kablem USB, do portów usb 2.0 i 3.0 (na 2.0 urządzenie w ogóle nie jest rozpoznawane), przeinstalować Spectraview, przywróciłem monitor do ustawień fabrycznych - bez rezultatu. Istnieją jakieś szczególne sterowniki do prawidłowej obsługi USB? Na stronie Nec nie znalazłem.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Problem z kalibracją EA275WMi
Komunikat mówi jasno: "Connect a USB Cable" czyli nie ma połączenia. Proszę zwrócić uwagę, czy w menu monitora USB jest aktywny.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
- Czornyj
- Kontakt:
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: Problem z kalibracją EA275WMi
Seria EV nie potrafi komunikować się z SVII przez USB, więc musi być komunikacja DDC/CI - problemem może być karta graficzna/sterowniki, które nie wspierają komunikacji. Trzeba zainstalować nowsze/starsze stery, albo podłączyć i skalibrować z innego kompamarcinpl pisze: ↑03 września 2019, 20:37 - wtCześć,
Mam problem z kalibracją Nec'a EA275WMi przy użyciu Spectraview II (aktualna wersja) i i1 display pro - aplikacja nie wykrywa podłączonego monitora, w głównym oknie w obszarze Display mam informację: Display 1 - EA275WMi (Connect a USB Cable).
Kabel usb oczywiście jest podłączony, w managerze urządzeń monitor jest wykrywany (w kategorii monitory jako EA275WMi (DisplayPort) i w kategorii kontrolery magistrali szeregowej jako Rodzajowy koncentrator USB SuperSpeed - to jest trochę zastanawiające, ale może i ten typ tak ma?). Sterownik ekranu ze strony Nec zainstalowany, system to Windows 10 1709.
Jakieś pomysły? Próbowałem też podłączyć go innym kablem USB, do portów usb 2.0 i 3.0 (na 2.0 urządzenie w ogóle nie jest rozpoznawane), przeinstalować Spectraview, przywróciłem monitor do ustawień fabrycznych - bez rezultatu. Istnieją jakieś szczególne sterowniki do prawidłowej obsługi USB? Na stronie Nec nie znalazłem.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Problem z kalibracją EA275WMi
Jak nie, jak tak.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
- Czornyj
- Kontakt:
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: Problem z kalibracją EA275WMi
Sugeruje, by podłączyć, pokazuje połączenie, a jednak nie chce się kalibrować bez DDC/CI, gdzie podłączenie PA od razu przywraca komunikację SVII-monitor.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Problem z kalibracją EA275WMi
Przy braku DDC/CI jest komunikat "(Connect a USB cable)". Po podłączeniu przewodu USB komunikacja się normalnie nawiązuje i komunikat zmienia się na "(USB)". Jest już późno, jutro mam całodniową robotę w terenie i nie będę już robił symulacji w postaci historyjki obrazkowej, ale przez USB normalnie działa.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Problem z kalibracją EA275WMi
OK, czyli USB nie jest wcale niezbędne do wykonania kalibracji, powalczę ze sterownikami w takim razie, dzięki!
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Problem z kalibracją EA275WMi
Żaden sterownik nie jest potrzebny. Tak nawiasem mówiąc, w ogóle nie istnieje coś takiego jak "sterownik" do monitora. Tak, wiem, że Microsoft twierdzi co innego.
Jeśli nie działa komunikacja po przewodzie sygnałowym video, to najwidoczniej jest to "pokładowa" karta graficzna. Wówczas trzeba USB. Jeśli nie działa to jest wyłączony w menu monitora.
Jeśli nie działa komunikacja po przewodzie sygnałowym video, to najwidoczniej jest to "pokładowa" karta graficzna. Wówczas trzeba USB. Jeśli nie działa to jest wyłączony w menu monitora.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
- NocnyJastrzab
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: Problem z kalibracją EA275WMi
Zazwyczaj chodzi o sterowniki grafiki. Czasem pomaga. Ewentualnie sprawdzić sterowniki do płyty pod kątem USB. Opcjonalnie zaktualizować Windows, chociaż to nie powinno mieć znaczenia.
Dominik Nowak, tel. 506212501 [Kraków / Nowa Huta]
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
- Czornyj
- Kontakt:
- Lokalizacja: Kraków
Post
Następnie proszę wejść w menu OSD, wyłączyć DDC/CI, kliknąć jeszcze raz Auto Configure - wyświetli się że wszystko jest fpytkę, monitor zostanie wykryty, połączenie USB również, a w nawiasie pojawi się: (No Communication).
Dlaczego? A bo EA komunikuje się tylko po DDC/CI wbrew temu co raczy twierdzić specyfikacja/manual/oprogramowanie. I jak nie działa DDC/CI to nie pomoże dziesięć kabli USB, podobnie jak w dawnych x80/x90 czy P221W. Kabel USB jest obejściem problemu tylko w serii PA.
Re: Problem z kalibracją EA275WMi
Proszę zrobić prosty eksperyment - podłączyć monitor DP i USB, odpalić SVII - monitor zamelduje, że jest komunikacja i połączenie USB.Tom01 pisze: ↑04 września 2019, 00:24 - śrŻaden sterownik nie jest potrzebny. Tak nawiasem mówiąc, w ogóle nie istnieje coś takiego jak "sterownik" do monitora. Tak, wiem, że Microsoft twierdzi co innego.
Jeśli nie działa komunikacja po przewodzie sygnałowym video, to najwidoczniej jest to "pokładowa" karta graficzna. Wówczas trzeba USB. Jeśli nie działa to jest wyłączony w menu monitora.
Następnie proszę wejść w menu OSD, wyłączyć DDC/CI, kliknąć jeszcze raz Auto Configure - wyświetli się że wszystko jest fpytkę, monitor zostanie wykryty, połączenie USB również, a w nawiasie pojawi się: (No Communication).
Dlaczego? A bo EA komunikuje się tylko po DDC/CI wbrew temu co raczy twierdzić specyfikacja/manual/oprogramowanie. I jak nie działa DDC/CI to nie pomoże dziesięć kabli USB, podobnie jak w dawnych x80/x90 czy P221W. Kabel USB jest obejściem problemu tylko w serii PA.
- Czornyj
- Kontakt:
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: Problem z kalibracją EA275WMi
USB jest wcale zbędne i pomoże jak zmarłemu kadzidło. Tylko inne stery, kabel, złącze, w ostateczności inny komputer.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Problem z kalibracją EA275WMi
Pozwolę się jednak nie zgodzić. Działa tylko dym idzie. Właśnie się kalibruje na USB z wyłączonym DDC/CI.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Problem z kalibracją EA275WMi
Mam podobnie (Connect a USB cable). EA275WMI
Tylko proszę mi powiedzieć, bo kiepski jestem z kalibracji. To dotyczy USB jakim podłącza się kalibrator? Czy raczej chodzi o połączenie z kompem przed kalibracją?? Mam podłączony monitor z laptopem DP i USB 3.0. W OSD USB na Auto . DDC/CI włączone. Po uruchomieniu SV2 zaraz pojawia się okienko Unable to communication...
Sterowniki ogarnięte. Na iinym kompie nie sprawdzałem. Tam mam tylko HDMI.
Co mam zrobić?
Czy jeśli tak jest to nie skalibruje monitora? Zamówiony fachowiec z XRite'm Pro..
Tylko proszę mi powiedzieć, bo kiepski jestem z kalibracji. To dotyczy USB jakim podłącza się kalibrator? Czy raczej chodzi o połączenie z kompem przed kalibracją?? Mam podłączony monitor z laptopem DP i USB 3.0. W OSD USB na Auto . DDC/CI włączone. Po uruchomieniu SV2 zaraz pojawia się okienko Unable to communication...
Sterowniki ogarnięte. Na iinym kompie nie sprawdzałem. Tam mam tylko HDMI.
Co mam zrobić?
Czy jeśli tak jest to nie skalibruje monitora? Zamówiony fachowiec z XRite'm Pro..
NEC to moja marka
-- Fotografia i Film --
-- Taternictwo, Alpinizm --
-- Fotografia i Film --
-- Taternictwo, Alpinizm --
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Problem z kalibracją EA275WMi
Karta graficzna "pokładowa"?
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Problem z kalibracją EA275WMi
Mam zarówno Intel Graphics 630 zaktualizowaną jak i GTX 1050.. Aktualizowałem przy problemie..
NEC to moja marka
-- Fotografia i Film --
-- Taternictwo, Alpinizm --
-- Fotografia i Film --
-- Taternictwo, Alpinizm --
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Problem z kalibracją EA275WMi
No to proponuję podłączyć do zewnętrznej. Na wbudowanej w procesor może nie pójść.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Problem z kalibracją EA275WMi
A tak dokładniej? Nie ma znaczenia do którego gniazda USB w laptopie kabel podłączę.. Tzn mam laptopa podłączonego z monitorem kablem dedykowanym USB do gniazda HUB, chyba dobrze i o ten kabel chodzi?! Prócz tego jeszcze mini DP --> DP i tyle..
NEC to moja marka
-- Fotografia i Film --
-- Taternictwo, Alpinizm --
-- Fotografia i Film --
-- Taternictwo, Alpinizm --
- NocnyJastrzab
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: Problem z kalibracją EA275WMi
Chodzi właśnie o kabel sygnału wideo, by podłączyć do "zewnętrznej" grafiki, zamiast do zintegrowanej.
Dominik Nowak, tel. 506212501 [Kraków / Nowa Huta]
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
Post
Re: Problem z kalibracją EA275WMi
Koledzy, ale tu dużej filozofii nie ma..
Piszecie o podłączenie do zewnętrznej karty kablem sygnału wideo. Nie można prosto z mostu...?!
Dla mnie jako laika kabel sygnału wideo to DP lub HDMI. USB to USB
Laptop podłączony jest kablem Display Port - jak się domyślam do karty GTX czyli "zewnętrznej" bo innej opcji nie widzę, aby uzyskać najlepszą jakość przesyłu 60Hz. Na laptopie nie pisze że gniazdo mini DP to z karty graficznej Nvidia.
USB 3.0 do USB HUB w monitorze do łączenia czegokolwiek z monitorem. I to wszystko mi śmiga że miło.
Jedynie ten nieszczęsny SP2 mówi, żeby połączyć kablem USB, jak???? skoro wszystko jest podłączone tak jak pisze autor w opisie posta!!!
W OSD:
DCC/CI jest --> ON z automatu
USB --> Auto z automatu
Co jeszcze mam podłączyć? Więcej się nie da
Zaznaczam, że monitor jest przed kalibracją co widać na PS
Wpierw myślałem że to kalibrator należy podłączyć kablem USB, skalibrować i wtedy problem zniknie.. z (Connect a USB cable)
Piszecie o podłączenie do zewnętrznej karty kablem sygnału wideo. Nie można prosto z mostu...?!
Dla mnie jako laika kabel sygnału wideo to DP lub HDMI. USB to USB
Laptop podłączony jest kablem Display Port - jak się domyślam do karty GTX czyli "zewnętrznej" bo innej opcji nie widzę, aby uzyskać najlepszą jakość przesyłu 60Hz. Na laptopie nie pisze że gniazdo mini DP to z karty graficznej Nvidia.
USB 3.0 do USB HUB w monitorze do łączenia czegokolwiek z monitorem. I to wszystko mi śmiga że miło.
Jedynie ten nieszczęsny SP2 mówi, żeby połączyć kablem USB, jak???? skoro wszystko jest podłączone tak jak pisze autor w opisie posta!!!
W OSD:
DCC/CI jest --> ON z automatu
USB --> Auto z automatu
Co jeszcze mam podłączyć? Więcej się nie da
Zaznaczam, że monitor jest przed kalibracją co widać na PS
Wpierw myślałem że to kalibrator należy podłączyć kablem USB, skalibrować i wtedy problem zniknie.. z (Connect a USB cable)
NEC to moja marka
-- Fotografia i Film --
-- Taternictwo, Alpinizm --
-- Fotografia i Film --
-- Taternictwo, Alpinizm --
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
No i tu jest pies pogrzebany. Laptop ma "niby" dwie karty graficzne, ale nie ma żadnego wpływu która jest aktywna i oczywiście zawsze domyślnie działa zintegrowana. Niestety, takie problemy są typowe w laptopach z wyjątkiem Apple. Należy zastosować normalny komputer z normalną grafiką i wszystko pójdzie jak złoto.
Re: Problem z kalibracją EA275WMi
No i tu jest pies pogrzebany. Laptop ma "niby" dwie karty graficzne, ale nie ma żadnego wpływu która jest aktywna i oczywiście zawsze domyślnie działa zintegrowana. Niestety, takie problemy są typowe w laptopach z wyjątkiem Apple. Należy zastosować normalny komputer z normalną grafiką i wszystko pójdzie jak złoto.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Wróć do „Kalibracja monitorów”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość