Klient vs Sprzedawca

Monitory do zastosowań morskich, nawigacji itd.
Mag
Posty: 776
Rejestracja: 18 sierpnia 2013, 18:38 - ndz

Re: Klient vs Sprzedawca

16 lipca 2020, 16:42 - czw

AndN11 pisze:
16 lipca 2020, 16:38 - czw
Wyświetl z tej strony: viewtopic.php?t=6 pierwsze 4 zdjęcia testowe i będziesz wiedział czy masz skalibrowany monitor.
(w pierwszym po bokach nie powinno być kolorowych pasków)
To są tylko zdjęcia i o niczym nie świadczą.
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16446
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Klient vs Sprzedawca

16 lipca 2020, 16:50 - czw

Mag pisze:
16 lipca 2020, 16:24 - czw
To proszę to pokazać wszystkim ludziom co kupują skalibrowane monitory - jak to uczynić, tzn - porównać wyniki realne z monitorem z tym co jest na papierze. Bo większości osób nie wie jak to uczynić.

Przecież właśnie jest to opisane i dostarczone z monitorem. Jeśli ktoś nadal nie będzie wiedział jak sprawdzić, to wynika z tego, że nie umie czytać! Na pewno chciał Pan doprowadzić do takich wniosków?
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Mag
Posty: 776
Rejestracja: 18 sierpnia 2013, 18:38 - ndz

Re: Klient vs Sprzedawca

16 lipca 2020, 16:52 - czw

Panie Tomaszu ja prosiłem pana o co inne niż pana teza czy ktoś umie czytać czy nie.
AndN11
Posty: 643
Rejestracja: 12 lipca 2019, 15:33 - pt

Re: Klient vs Sprzedawca

16 lipca 2020, 16:54 - czw

Mag pisze:
16 lipca 2020, 16:42 - czw
AndN11 pisze:
16 lipca 2020, 16:38 - czw
Wyświetl z tej strony: viewtopic.php?t=6 pierwsze 4 zdjęcia testowe i będziesz wiedział czy masz skalibrowany monitor.
(w pierwszym po bokach nie powinno być kolorowych pasków)
To są tylko zdjęcia i o niczym nie świadczą.
To nie są takie zwykłe zdjęcia i na nieskalibrowanym monitorze zdjecia będą wyświetlone niepoprawnie, ale może Ty wiesz lepiej to nie będę się sprzeczał.
Jak chcesz dokładnie sprawdzić to możesz posłużyć się darmowym oprogramowaniem ArgyllCMS/DisplayCAL, ale to trochę "wyższa szkoła jazdy" i trzeba posiadać czujnik np. i1DP.
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16446
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Klient vs Sprzedawca

16 lipca 2020, 16:57 - czw

Mag pisze:
16 lipca 2020, 16:52 - czw
Panie Tomaszu ja prosiłem pana o co inne niż pana teza czy ktoś umie czytać czy nie.

Prosił Pan o dowód, że dostarczony monitor jest przygotowany zgodnie z umową. Dowód taki jest wraz z monitorem i jedyne czym trzeba dysponować to umiejętność czytania z języku Polskim. Tylko tyle. Pytam Pana więc po raz trzeci: Czego Pan jeszcze oczekuje?
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Mag
Posty: 776
Rejestracja: 18 sierpnia 2013, 18:38 - ndz

Re: Klient vs Sprzedawca

16 lipca 2020, 17:00 - czw

AndN11 pisze:
16 lipca 2020, 16:54 - czw
To nie są takie zwykłe zdjęcia i na nieskalibrowanym monitorze zdjecia będą wyświetlone niepoprawnie, ale może Ty wiesz lepiej to nie będę się sprzeczał.
Jak chcesz dokładnie sprawdzić to możesz posłużyć się darmowym oprogramowaniem ArgyllCMS/DisplayCAL, ale to trochę "wyższa szkoła jazdy" i trzeba posiadać czujnik np. i1DP.
Ja nic nie wiem lepiej, ja tylko chcę Tobie uświadomić że osoba zaczajająca przygodę z kalibracją nie weźmie tego pod uwagę - bo to jest słabe rozwiązanie.
AndN11
Posty: 643
Rejestracja: 12 lipca 2019, 15:33 - pt

Re: Klient vs Sprzedawca

16 lipca 2020, 17:03 - czw

Mag pisze:
16 lipca 2020, 17:00 - czw
Ja nic nie wiem lepiej, ja tylko chcę Tobie uświadomić że osoba zaczajająca przygodę z kalibracją nie weźmie tego pod uwagę - bo to jest słabe rozwiązanie.
Zaproponuj lepsze, bo żadne Ci się nie podoba i do każdego rozwiązania masz krytyczne uwagi (część tych uwag niestety kompletnie bez sensu).
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16446
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Klient vs Sprzedawca

16 lipca 2020, 17:05 - czw

Wie Pan co Mag? Pańskie stanowisko wygląda tak:

- Kupiłem drut średnicy 1mm. Skąd mam wiedzieć czy on ma 1mm? Może mnie ktoś oszukał?
- Weź suwmiarkę i zmierz.
- Nie wiem co to, zaczynam dopiero przygodę z drutami.
- Z drutem jest papier zaświadczający że to 1mm
- Słabe to. Każdy może wydrukować.
- No to użyj innych narzędzi (wymienione...).
- To tylko jakieś narzędzia, nie wiem do czego one są, nawet nie wiem czy takie istnieją.

Nie usiłuje Pan nawet zrozumieć co się do Pana pisze. Jaki w tym cel?
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Mag
Posty: 776
Rejestracja: 18 sierpnia 2013, 18:38 - ndz

Re: Klient vs Sprzedawca

16 lipca 2020, 17:09 - czw

Tom01 pisze:
16 lipca 2020, 16:57 - czw
Mag pisze:
16 lipca 2020, 16:52 - czw
Panie Tomaszu ja prosiłem pana o co inne niż pana teza czy ktoś umie czytać czy nie.

Prosił Pan o dowód, że dostarczony monitor jest przygotowany zgodnie z umową. Dowód taki jest wraz z monitorem i jedyne czym trzeba dysponować to umiejętność czytania z języku Polskim. Tylko tyle. Pytam Pana więc po raz trzeci: Czego Pan jeszcze oczekuje?
Przepraszam że pytam, teraz pan pisze jako "sprzedawca" czy "klient". Jeżeli sprzedawca to trochę za mało aby przekonać niekiedy klienta. Każdy podmiot prowadzący jakąś działalność może wysyła "fakturę" i tak naprawdę z monitorem nic nie zrobi (oszuka klienta) . Tak może sobie pomyśleć klient - ale nie musi.
Mag
Posty: 776
Rejestracja: 18 sierpnia 2013, 18:38 - ndz

Re: Klient vs Sprzedawca

16 lipca 2020, 17:16 - czw

AndN11 pisze:
16 lipca 2020, 17:03 - czw
Zaproponuj lepsze, bo żadne Ci się nie podoba i do każdego rozwiązania masz krytyczne uwagi (część tych uwag niestety kompletnie bez sensu).
Oczywiście odpowiedź jest bardzo prosta. Jedyne rozsądne rozwiązanie to jechać osobiście i patrząc na ręce osobie która takie rzeczy robi. Jeżeli takiego rozwiązania nie ma, to zawsze będą podejrzenia co do sprzedawcy. To jeszcze nie wszystko - sprzedawca musi informować klienta co robi z jego monitorem.
AndN11
Posty: 643
Rejestracja: 12 lipca 2019, 15:33 - pt

Re: Klient vs Sprzedawca

16 lipca 2020, 17:22 - czw

Mag pisze:
16 lipca 2020, 17:16 - czw
AndN11 pisze:
16 lipca 2020, 17:03 - czw
Zaproponuj lepsze, bo żadne Ci się nie podoba i do każdego rozwiązania masz krytyczne uwagi (część tych uwag niestety kompletnie bez sensu).
Oczywiście odpowiedź jest bardzo prosta. Jedyne rozsądne rozwiązanie to jechać osobiście i patrząc na ręce osobie która takie rzeczy robi. Jeżeli takiego rozwiązania nie ma, to zawsze będą podejrzenia co do sprzedawcy. To jeszcze nie wszystko - sprzedawca musi informować klienta co robi z jego monitorem.
Nawet jeśliby było coś takiego (absurdalne mz. w tym przypadku) jak sądzisz jaki procent klientów by z tego skorzystało ? Ja sądzę, że znacznie poniżej 1%, raczej promil. Powody dwa, "patrzeć na ręce" można wówczas gdy się ma w tym temacie jakieś pojęcie, drugi bardziej przyziemny to powiedzmy dojazd np. kilkaset kilometrów.
Mag
Posty: 776
Rejestracja: 18 sierpnia 2013, 18:38 - ndz

Re: Klient vs Sprzedawca

16 lipca 2020, 17:30 - czw

AndN11 pisze:
16 lipca 2020, 17:22 - czw
Nawet jeśliby było coś takiego (absurdalne mz. w tym przypadku) jak sądzisz jaki procent klientów by z tego skorzystało ? Ja sądzę, że znacznie poniżej 1%, raczej promil. Powody dwa, "patrzeć na ręce" można wówczas gdy się ma w tym temacie jakieś pojęcie, drugi bardziej przyziemny to powiedzmy dojazd np. kilkaset kilometrów.
Absurdalne może się to wydawać Tobie. Mierzysz ludzi jedna i tą samą garścią - to nie dobrze - każdy człowiek jest inny. Trudno odpowiedzieć na Twoje pytanie ponieważ nie wiem czy w Polsce jest coś takiego a jeżeli by to było (i to obowiązkowe) to by się cieszyło dużym wzięciem taka usługa.
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16446
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Klient vs Sprzedawca

16 lipca 2020, 17:32 - czw

Mag pisze:
16 lipca 2020, 17:30 - czw
Absurdalne może się to wydawać Tobie. Mierzysz ludzi jedna i tą samą garścią - to nie dobrze - każdy człowiek jest inny. Trudno odpowiedzieć na Twoje pytanie ponieważ nie wiem czy w Polsce jest coś takiego a jeżeli by to było (i to obowiązkowe) to by się cieszyło dużym wzięciem taka usługa.

Stabilizacja monitora 100-120h, pomiary serii scenariuszy z programowaniem 10-12h. Zamierzałby Pan koczować przy stanowisku?
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
AndN11
Posty: 643
Rejestracja: 12 lipca 2019, 15:33 - pt

Re: Klient vs Sprzedawca

16 lipca 2020, 17:39 - czw

Mag pisze:
16 lipca 2020, 17:30 - czw
AndN11 pisze:
16 lipca 2020, 17:22 - czw
Nawet jeśliby było coś takiego (absurdalne mz. w tym przypadku) jak sądzisz jaki procent klientów by z tego skorzystało ? Ja sądzę, że znacznie poniżej 1%, raczej promil. Powody dwa, "patrzeć na ręce" można wówczas gdy się ma w tym temacie jakieś pojęcie, drugi bardziej przyziemny to powiedzmy dojazd np. kilkaset kilometrów.
Absurdalne może się to wydawać Tobie. Mierzysz ludzi jedna i tą samą garścią - to nie dobrze - każdy człowiek jest inny. Trudno odpowiedzieć na Twoje pytanie ponieważ nie wiem czy w Polsce jest coś takiego a jeżeli by to było (i to obowiązkowe) to by się cieszyło dużym wzięciem taka usługa.
Mag, niewątpliwie Ty jesteś inny. Skąd wiesz czy taka usługa cieszyłaby się dużym wzięciem, moim zdaniem bliskiej zera. Przychodzi laik powiedzmy do Tom01 i patrzy jak on wykonuje kalibrację. Czy to coś mu da ? Kompletnie nic.
Tak poza tym, aby sprawdzić jak przebiega przygotowanie monitora w wersji COLOR musiałby pewnie z tydzień pobyć i obserwować (wygrzewanie monitora itp.)
Mag
Posty: 776
Rejestracja: 18 sierpnia 2013, 18:38 - ndz

Re: Klient vs Sprzedawca

16 lipca 2020, 17:43 - czw

Tom01 pisze:
16 lipca 2020, 17:32 - czw
Stabilizacja monitora 100-120h, pomiary serii scenariuszy z programowaniem 10-12h. Zamierzałby Pan koczować przy stanowisku?
Przebieg takie wizyty wygląda by tak:

- pisze pan tak: "Stabilizacja monitora 100-120h". Poprosiłbym pana o odpowiedź kiedy będą robione dalsze prace z monitorem, po odpowiedzi z pana strony wstawił bym się na dalsze pomiary
- pisze pan tak: "pomiary serii scenariuszy z programowaniem 10-12h" - zastanawiam się dlaczego tak krótko i też z tym by nie było żadnych problemów.
Mag
Posty: 776
Rejestracja: 18 sierpnia 2013, 18:38 - ndz

Re: Klient vs Sprzedawca

16 lipca 2020, 17:50 - czw

AndN11 pisze:
16 lipca 2020, 17:39 - czw
Mag, niewątpliwie Ty jesteś inny. Skąd wiesz czy taka usługa cieszyłaby się dużym wzięciem, moim zdaniem bliskiej zera. Przychodzi laik powiedzmy do Tom01 i patrzy jak on wykonuje kalibrację. Czy to coś mu da ? Kompletnie nic.
Tak poza tym, aby sprawdzić jak przebiega przygotowanie monitora w wersji COLOR musiałby pewnie z tydzień pobyć i obserwować (wygrzewanie monitora itp.)
Jestem zwykłym człowiekiem. Laik przychodzi do serwisu i serwisant mu wszystko mówi i pokazuje i taka osoba jest bardzo szczęśliwa bo serwisant uczciwie wykonał pracę, bo to widzę i wiem za co mu płacę. I nie dręczą mnie myśli z pytanie - czy słusznie zapłaciłem dodatkowa kwotę. Co do usługi, to trudno coś odpowiedzieć bo tego nie wiem i takiej usługi nigdzie nie ma.
Mag
Posty: 776
Rejestracja: 18 sierpnia 2013, 18:38 - ndz

Re: Klient vs Sprzedawca

16 lipca 2020, 17:56 - czw

AndN11 pisze:
16 lipca 2020, 17:39 - czw
Mag, niewątpliwie Ty jesteś inny.
Teraz troszkę zacząłem się śmiać. :lol: :lol: :lol:
AndN11
Posty: 643
Rejestracja: 12 lipca 2019, 15:33 - pt

Re: Klient vs Sprzedawca

16 lipca 2020, 18:16 - czw

Mag pisze:
16 lipca 2020, 17:50 - czw
Laik przychodzi do serwisu i serwisant mu wszystko mówi i pokazuje i taka osoba jest bardzo szczęśliwa bo serwisant uczciwie wykonał pracę, bo to widzę i wiem za co mu płacę. I nie dręczą mnie myśli z pytanie - czy słusznie zapłaciłem dodatkowa kwotę. ...
Naprawdę wierzysz w to co napisałeś ? Jak laik nie mający pojęcia o danej usłudze wie że "serwisant uczciwie wykonał pracę". Naprawdę Cię "podziwiam".
To podobnie jakbyś patrzył mechanikowi samochodowemu na ręce i po wykonanej usłudze był od razu pewny (nawet bez jazdy próbnej), że została wykonana uczciwie i rzetelnie. Tak niestety nie ma i to nie działa. Czy usługa została wykonana poprawnie, rzetelnie, musisz sam się przekonać (samo patrzenie na ręce tego w żaden sposób nie zapewnia, jedynie zapewnia, powiedzmy, że było coś robione bo widziałeś).
Ostatnio zmieniony 16 lipca 2020, 18:19 - czw przez AndN11, łącznie zmieniany 1 raz.
dbcooper1983
Posty: 448
Rejestracja: 18 września 2018, 23:41 - wt

Re: Klient vs Sprzedawca

16 lipca 2020, 18:17 - czw

Hmmm swego czasu ea275wmi ver. CT dostałem z przebiegiem ponad 100h, a ea271Q COLOR przebieg wynosił ok 15h czyżby jakaś złośliwość z tą stabilizacją :-)
Mag
Posty: 776
Rejestracja: 18 sierpnia 2013, 18:38 - ndz

Re: Klient vs Sprzedawca

16 lipca 2020, 18:22 - czw

AndN11 pisze:
16 lipca 2020, 18:16 - czw
Naprawdę wierzysz w to co napisałeś ? Jak laik nie mający pojęcia o danej usłudze wie że "serwisant uczciwie wykonał pracę". Naprawdę Cię "podziwiam".
To podobnie jakbyś patrzył mechanikowi samochodowemu na ręce i po wykonanej usłudze był od razu pewny, że została wykonana uczciwie i rzetelnie. Tak niestety nie ma i to nie działa. Czy usługa została wykonana poprawnie, rzetelnie, musisz sam się przekonać (samo patrzenie na ręce tego w żaden sposób nie zapewnia, jedynie zapewnia, powiedzmy, że było coś robione bo widziałeś).
Serdecznie dziękuje AndN11 - jesteś wielki :!: :!: :!: :!: :!: . Co do "podziwu" to nie ma o czym pisać. Mechanik samochodowy to inna para kaloszy.

Wróć do „Inne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Zaloguj się · Zarejestruj się

Informacje

Jest 5 użytkowników online :: 4 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość
Zarejestrowani użytkownicy: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot], Semrush [Bot]
Najwięcej użytkowników (76) było online 24 kwietnia 2022, 10:40 - ndz
Liczba postów: 69124
Liczba tematów: 4174
Liczba użytkowników: 3979
Ostatnio zarejestrowany użytkownik: zpioch
Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Wybór stylu