Zdrowe oczy czyli WLED vs WLED czyli NEC EA 271 Q vs NEC PA 271Q

Listy polecanych monitorów do różnych zastosowań.
andrzejek68
Posty: 47
Rejestracja: 22 sierpnia 2016, 13:33 - pn

Re: Zdrowe oczy czyli WLED vs WLED czyli NEC EA 271 Q vs NEC PA 271Q

30 lipca 2020, 10:55 - czw

Ad pkt 3-zakup przez internet 14 dni zwrot - dotyczy także zakupu na fakturę?
Jak wiekszość ludzi nie lubie zwrotów, odsyłania, marudzenia, to klopot dla klienta i sprzedawcy, nie praktykuje tego, chyba, że coś zdarzy sie coś uzasadnionego np. pomyłka towaru ,rozmiaru itp.
Dlatego jak chyba większość, wolalbym obejrzec towar przed zakupem (widziały gały co brały}.
Przy zakupie sklepowym nie mialem na myśli "przebierania" towaru, ale obejrzeniu np. wystawowego NEC i Eizo, dokonania "wyboru" modelu i przed dokonaniem zaplaty "obejrzenie naocznie wybranego egzemplarza" pod katem braku wad.Tak jak sie dokonuje zakupu innych towarów np. zwyklej łopaty w sklepie ogrodniczym, patrze czy nie polamanego,popekanego trzonka itp.
andrzejek68
Posty: 47
Rejestracja: 22 sierpnia 2016, 13:33 - pn

Re: Zdrowe oczy czyli WLED vs WLED czyli NEC EA 271 Q vs NEC PA 271Q

30 lipca 2020, 11:16 - czw

Co konkretnie znaczy termin "selekcja" i jaki "zakres" ona obejmuje bo przecież powinna dokladnie opisywać co w jej sklad wchodzi typu:żadnego "bad pixel" lub nie wiecej niż 1 czy 2 czy 3 ich umiejscowienie,kolor ?, brak nierównomiewrnośći {podswietlenie,barwa} też określone jakaś formą definicji, tak by i klient i sprzedawca mieli jasno okresloną sytuację i brak punktów spornych w razie czego?
Ile taka selekcja kosztuje np. w stosunku do NEC pa 271 Q lub EA 271U i czy dotyczy też EIZO EV 2785 {ale tu ponoć EIZO gwarantuje brak "bad pixels" na 6 miesiecy?}Czy ta "selekcja" to jest coś co obejmuje wersje NEC zwykłe czy też jest "dodatkowa" opcją i takoż dodatkowo platna do wersji Color i "ile to ma kosztować finalnie"?
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16446
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Zdrowe oczy czyli WLED vs WLED czyli NEC EA 271 Q vs NEC PA 271Q

30 lipca 2020, 11:44 - czw

andrzejek68 pisze:
30 lipca 2020, 10:55 - czw
Ad pkt 3-zakup przez internet 14 dni zwrot - dotyczy także zakupu na fakturę?

Nie.

andrzejek68 pisze:
30 lipca 2020, 10:55 - czw
Przy zakupie sklepowym nie mialem na myśli "przebierania" towaru, ale obejrzeniu np. wystawowego NEC i Eizo, dokonania "wyboru" modelu i przed dokonaniem zaplaty "obejrzenie naocznie wybranego egzemplarza" pod katem braku wad.Tak jak sie dokonuje zakupu innych towarów np. zwyklej łopaty w sklepie ogrodniczym, patrze czy nie polamanego,popekanego trzonka itp.

Ale jak będzie miał piksela to przecież go Pan nie weźmie, prawda? Jest to więc przebieranie w 100%. Proszę się na chwilę postawić w skórze sprzedawcy. Przecież nie ponosi żadnej winy za to, że producent nie gwarantuje wszystkich idealnych. Towar kosztuje wiele tys zł i ma być sprawny wg norm producenta, czyli piksela MOŻE MIEĆ i nie jest to wada. Problem w tym, że Pan go nie chce, czyli chce Pan wersję ponadstandardową i taką trzeba zamówić a nie przebierać.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16446
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Zdrowe oczy czyli WLED vs WLED czyli NEC EA 271 Q vs NEC PA 271Q

30 lipca 2020, 11:45 - czw

andrzejek68 pisze:
30 lipca 2020, 11:16 - czw
Co konkretnie znaczy termin "selekcja" i jaki "zakres" ona obejmuje bo przecież powinna dokladnie opisywać co w jej sklad wchodzi typu:żadnego "bad pixel" lub nie wiecej niż 1 czy 2 czy 3 ich umiejscowienie,kolor ?, brak nierównomiewrnośći {podswietlenie,barwa} też określone jakaś formą definicji, tak by i klient i sprzedawca mieli jasno okresloną sytuację i brak punktów spornych w razie czego?
Ile taka selekcja kosztuje np. w stosunku do NEC pa 271 Q lub EA 271U i czy dotyczy też EIZO EV 2785 {ale tu ponoć EIZO gwarantuje brak "bad pixels" na 6 miesiecy?}Czy ta "selekcja" to jest coś co obejmuje wersje NEC zwykłe czy też jest "dodatkowa" opcją i takoż dodatkowo platna do wersji Color i "ile to ma kosztować finalnie"?

Wszystko jest napisane na moich stronach.

Usługa selekcjonowania: https://monitory.mastiff.pl/selekcja-mo ... wanie.html
NEC PA271Q COLOR: https://monitory.mastiff.pl/monitor-gra ... color.html
NEC EA271U COLOR: https://monitory.mastiff.pl/monitory-ne ... color.html
EIZO EV2785: https://monitory.mastiff.pl/monitory-ei ... v2785.html <- ten monitor nie występuje w wersji COLOR
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Awatar użytkownika
Michalow
Posty: 22
Rejestracja: 03 marca 2020, 10:59 - wt

Re: Zdrowe oczy czyli WLED vs WLED czyli NEC EA 271 Q vs NEC PA 271Q

30 lipca 2020, 12:22 - czw

Tom01 pisze:
30 lipca 2020, 11:44 - czw
andrzejek68 pisze:
30 lipca 2020, 10:55 - czw
Ad pkt 3-zakup przez internet 14 dni zwrot - dotyczy także zakupu na fakturę?
Nie.
Od 1 czerwca 2020, przedsiębiorca działalności jednoosobowej chyba już może odstąpić od umowy zawartej na odległość https://www.dziennikprawny.pl/pl/a/zwro ... z-dla-firm.
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16446
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Zdrowe oczy czyli WLED vs WLED czyli NEC EA 271 Q vs NEC PA 271Q

30 lipca 2020, 12:59 - czw

Niekoniecznie. W myśl zaktualizowanej ustawy Kodeks Cywilny, przedsiębiorca jest konsumentem jeśli zakup nie jest związany z jego działalnością. Czyli jeśli fotograf kupi ekspres do kawy to umowa jest jak z konsumentem, ale jeśli kupi monitor to już nie. Akurat monitory to tak szeroki temat, że można teoretycznie przyjąć, że zawsze będą traktowane jako zakupy związane z działalnością.

W sumie pogratulujmy sobie najbardziej porąbanego i skomplikowanego prawa na świecie. Nie wiem czy wiecie, ale w tej kategorii Polska od lat jest światowym liderem. Od końca. :evil:
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
mkrupa
Posty: 190
Rejestracja: 04 stycznia 2011, 15:38 - wt

Re: Zdrowe oczy czyli WLED vs WLED czyli NEC EA 271 Q vs NEC PA 271Q

30 lipca 2020, 13:03 - czw

Te przepisy miały wejść w życie, ale z powodu koronawirusa wszystko się przesunęło. Obecna wersja mówi, że wejdą w życie w styczniu 2021. Należy jednak pamiętać, że prawo zwrotu zakupionego towaru kupionego na jednoosobową działalność, będzie przysługiwało tylko w odniesieniu do towarów, które nie są bezpośrednio związane z profilem prowadzonej działalności. Czyli np. malarz nie będzie mógł zwrócić pędzli, ale telefon będzie mógł. To oczywiście spowoduje masę subiektywnych interpretacji przepisów i ew. prób odmowy uznania zwrotu, na pewno wyjdzie w praniu.
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16446
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Zdrowe oczy czyli WLED vs WLED czyli NEC EA 271 Q vs NEC PA 271Q

30 lipca 2020, 13:12 - czw

Częściowo tak, częściowo nie. W ustawie o prawach konsumenta faktycznie jest wzmianka o przyszłym roku, ale KC i definicja konsumenta już obowiązuje. Oczywiście jest to burdel a i same przepisy fenomenalnie niejednoznaczne.

Z przykładu z malarzem, wystarczy że malarz ogłasza się i podaje nr telefonu i już mamy bezpośredni związek z działalnością. ;)
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
dbcooper1983
Posty: 448
Rejestracja: 18 września 2018, 23:41 - wt

Re: Zdrowe oczy czyli WLED vs WLED czyli NEC EA 271 Q vs NEC PA 271Q

30 lipca 2020, 13:21 - czw

Do tej pory nie było problemu z wzięciem jako osoba prywatna a potem zmianę na fakturkę ale po tych co się dorwali do władzy wszystko jest możliwe dosłownie, dewastacja ,przykra sprawa a to nie koniec :-)
Awatar użytkownika
Michalow
Posty: 22
Rejestracja: 03 marca 2020, 10:59 - wt

Re: Zdrowe oczy czyli WLED vs WLED czyli NEC EA 271 Q vs NEC PA 271Q

30 lipca 2020, 14:09 - czw

Odnośnie defektów monitora które mogą się pojawić to uważam, że producent w swojej ofercie powinien wyraźnie zaznaczyć, że np. monitor może posiadać kilka/kilkanaście uszkodzonych pikseli lub zabrudzeń o wielkości ... . Taka informacja powinna być wyraźnie widoczna tuż obok pięknego handlowego opisu wszystkich super cech monitora. Wtedy można by założyć, że konsument wie co kupuje i nie będzie zwracał bo oczekiwał czegoś "lepszego". Rozumiem, że część producentów określa to normą ISO ale nie zawsze taka informacja jest w ofercie sklepie a jak jest to gdzieś na końcu małym drukiem bez opisu co to tak naprawdę znaczy.
GrzesiekR
Posty: 1293
Rejestracja: 31 grudnia 2012, 18:42 - pn

Re: Zdrowe oczy czyli WLED vs WLED czyli NEC EA 271 Q vs NEC PA 271Q

30 lipca 2020, 14:45 - czw

Michalow pisze:
30 lipca 2020, 14:09 - czw
Odnośnie defektów monitora które mogą się pojawić to uważam, że producent w swojej ofercie powinien wyraźnie zaznaczyć, że np. monitor może posiadać kilka/kilkanaście uszkodzonych pikseli lub zabrudzeń o wielkości ... . Taka informacja powinna być wyraźnie widoczna tuż obok pięknego handlowego opisu wszystkich super cech monitora. Wtedy można by założyć, że konsument wie co kupuje i nie będzie zwracał bo oczekiwał czegoś "lepszego". Rozumiem, że część producentów określa to normą ISO ale nie zawsze taka informacja jest w ofercie sklepie a jak jest to gdzieś na końcu małym drukiem bez opisu co to tak naprawdę znaczy.
Marketing nie działa w taki sposób aby uświadamiać potencjalnym konsumentom wady lub potencjalne wady, niedoskonałości produktów. On mówi tylko o zaletach. To podstawy i one się nie zmienią. Nie powinno to dziwić. Informacja dołączana do produktu ma zachęcać do jego zakupu, a nie odstraszać. Jak chcesz mieć pełny obraz to musisz sam włożyć w to nieco wysiłku i zasięgnąć nieco informacji w Sieci. Całe szczęście jest ta Sieć, bo przed jej erą było dużo trudniej.
andrzejek68
Posty: 47
Rejestracja: 22 sierpnia 2016, 13:33 - pn

Re: Zdrowe oczy czyli WLED vs WLED czyli NEC EA 271 Q vs NEC PA 271Q

01 sierpnia 2020, 08:19 - sob

Jak sie domyślam (brak odpowiedzi} to wersja "color" dla takich użytkowników jak ja nie jest zupełnie potrzebna{pytanie chyba retoryczne}?
Natomiast usługa "selekcji" jest usługą teoretycznie jak najbardziej pożadaną i w przypadku kupowania monitorów za 5 tys. zl i grubo ponad tyle to wybitnie nierozsadnym byloby kupowanie bez selekcji ze sporym jak widać ryzykiem niechcianych niespodzianek.
Chyba sama firma NEC powinna obok wersji CT itp. dodatkowo zaoferowac wersje CS (Color selection} droższą o jakieś 20-30% {dowolnie} i zwiększyć tym atrakcyjność oferty i przy okazji zysk.
Odnośnie jeszcze "selekcji" to czy jest na nią {to znaczy selekcję} jakiś okres trwania np. 1 dzień, 1 tydzień czy miesiąc itp. od zakupu , który gwarantuje "brak niespodzianek" po odpaleniu w domu monitora? Czy jest to tylko zapewnienie sprzedawcy, że proces selekcji sie odbył i monitor jest wolny od wad i jesli takowe wyskoczą po odpaleniu monitora, czy po paru godzinach czy dniach to klient usłyszy, że to jest "jego problem", bo monitor pojechal od sprzedawcy w stanie "idealnym" a te wady , ktore wystąpiły to albo wina transportu albo innych okoliczbosci , za które sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności, bo przecież sprzedawca wysłął monitor sprawdzony i koniec, kropka.
Jak sie czyta opis selekcji to nasuwają sie różne wątpliwości, warto by je rozwiać.Ale podkreślam, że ta usługa "selekcji" to w zależności od sposobu jej realizacji jest z punktu widzenia klienta takiego jak ja bardzo sensowna, jeśli za dodatkową opłatą kupujemy "pewność jakości" a nie tylko jej "nadzieję".
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16446
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Zdrowe oczy czyli WLED vs WLED czyli NEC EA 271 Q vs NEC PA 271Q

01 sierpnia 2020, 10:20 - sob

Wersja COLOR to jest monitor "dokończony" w taki sposób jakby należał do wyższej serii. Zyskuje wyższe parametry niż losowy seryjny, nie wymaga kompletnie żadnej inicjatywy technicznej od użytkownika ani specjalnych narzędzi.

Była kiedyś wersja selekcjonowana w ofercie NEC i nazywała się SpectraView.

Ustalenia między sprzedawcą a kupującym dotyczą dostawy a nie stanu przed dostawą. Czyli dostarczony, w sensie dokonanym, monitor ma mieć określone parametry o których zapewnia sprzedawca w ofercie. Nie ma znaczenia czy niezgodność, np piksel był przed dostawą czy pojawił się w transporcie. Monitor na biurku użytkownika nie ma go mieć i tyle. Nie bardzo rozumiem gdzie tu miejsce na wątpliwości.

Brak "niespodzianek" nie jest związany z żadnym okresem, gdyż jeśli monitor wad nie ma, to nie będzie miał. Analogicznie dostarczony w obudowie czarnej nie zmieni jej na białą, niezależnie ile czasu minie od rozpakowania. Z uwagi jednak na kwestie prawno - reklamacyjne, musi być czas na dokładne obejrzenie i sprawdzenie sprzętu, co czasami jest niewykonalne niezwłocznie po dostawie. Firma więc czeka 6 m-cy na zgłoszenia nieprawidłowości. Po tym czasie przyjmuje, że dostawa jest zgodna z zamówieniem.

W przypadku wątpliwości związanych z szkodami transportowymi (widoczne uszkodzenia), zgłoszenie musi być wykonane natychmiast w chwili wykrycia. Inaczej będzie problem z odszkodowaniem. No, ale to jest inna sprawa, nie związana z egzemplarzem selekcjonowanym.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
andrzejek68
Posty: 47
Rejestracja: 22 sierpnia 2016, 13:33 - pn

Re: Zdrowe oczy czyli WLED vs WLED czyli NEC EA 271 Q vs NEC PA 271Q

01 sierpnia 2020, 12:10 - sob

Dziękuję { i nie tylko ja mam nadzieję} za odpowiedż.Nie ja twierdzę, ale ja czytam, że często problem "bad pixels" pojawia sie po nieostrożnym obchodzeniu sie z monitorem podczas transportu.Przy odbiorze od kuriera praktycznie niemożliwe jest sprawdzenie monitora pod kątem wad ekranu a wady {bad pixels"} itp mogą przecież wystąpić lub sie ujawnić po jakimś czasie przecież i stąd moje wątpliwosci.I nadal je mam, bo "enigmatyczny" sposób odpowiedzi jest na tyle niejednoznaczny, że można to interpretować dowolnie, zależnie od potrzeby i danej chwili.Bo albo albo nie ma żadnego czasookresu albo mamy 6 m na reklamowanie.Przyjmując, że mamy 6 m na reklamowanie to jak i na czym polega sposób załatwienia tej reklamacji jeśli po kilku dniach użytkowania pojawi sie problem np. "bad pixels", wymiana bezproblemowo na nowy, wolny od wad ,bez dopłaty?A jeśli taka wada sie pojawi np. po 5 miesiacach użytkowania, także wymiana na nowy, wolny od wad ? Brzmi to wspaniale, gdyby tak było rzeczywiście.Słowo pisane to nie równanie matematyczne, jest miejsce na analizę,interpretację i wątpliwości.
Ale tak czy siak jeszcze raz b. dziękuję za wyjasnienia.
dbcooper1983
Posty: 448
Rejestracja: 18 września 2018, 23:41 - wt

Re: Zdrowe oczy czyli WLED vs WLED czyli NEC EA 271 Q vs NEC PA 271Q

01 sierpnia 2020, 12:18 - sob

Autorze tematu radziłbym ci kilka dni dobrze poczytać te forum ,oczywiście mówię o tematach wcześniejszych kilka miesięcy, pół roku wstecz,rok a nawet dalej :-) po prostu dobrze się wczytać i uważnie śledzić opinie różnych użytkowników wtedy dojdziesz do pewnych wniosków co do selekcji.
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16446
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Zdrowe oczy czyli WLED vs WLED czyli NEC EA 271 Q vs NEC PA 271Q

01 sierpnia 2020, 13:30 - sob

andrzejek68 pisze:
01 sierpnia 2020, 12:10 - sob
Dziękuję { i nie tylko ja mam nadzieję} za odpowiedż.Nie ja twierdzę, ale ja czytam, że często problem "bad pixels" pojawia sie po nieostrożnym obchodzeniu sie z monitorem podczas transportu.Przy odbiorze od kuriera praktycznie niemożliwe jest sprawdzenie monitora pod kątem wad ekranu a wady {bad pixels"} itp mogą przecież wystąpić lub sie ujawnić po jakimś czasie przecież i stąd moje wątpliwosci.I nadal je mam, bo "enigmatyczny" sposób odpowiedzi jest na tyle niejednoznaczny, że można to interpretować dowolnie, zależnie od potrzeby i danej chwili.Bo albo albo nie ma żadnego czasookresu albo mamy 6 m na reklamowanie.Przyjmując, że mamy 6 m na reklamowanie to jak i na czym polega sposób załatwienia tej reklamacji jeśli po kilku dniach użytkowania pojawi sie problem np. "bad pixels", wymiana bezproblemowo na nowy, wolny od wad ,bez dopłaty?A jeśli taka wada sie pojawi np. po 5 miesiacach użytkowania, także wymiana na nowy, wolny od wad ? Brzmi to wspaniale, gdyby tak było rzeczywiście.Słowo pisane to nie równanie matematyczne, jest miejsce na analizę,interpretację i wątpliwości.
Ale tak czy siak jeszcze raz b. dziękuję za wyjasnienia.

Wady pikseli pojawiają się samoistnie po kilkudziesięciu godzinach pracy lub po silnych wstrząsach. Jeśli się nie ujawnią po około kilku tygodniach, zależnie od intensywności użytkowania, to nie pojawią się wcale.

Nie bardzo wiem co jest niejednoznacznego we wcześniejszej wypowiedzi. Sprawa jest banalna, wręcz czarno-biała. Dostarczony monitor nie ma prawa mieć żadnych wad widocznych gołym okiem. I tyle. Spotykam się jednak dość często ze stanowiskiem nabywcy, że jeśli nie ma szczegółowego opracowania z wieloma artykułami i podpunktami to jest niejasne. To jest chyba skutek wynikający z polskiej najnowszej "tradycji" regulowania wszystkiego przepisami do najdrobniejszych detali. Tymczsem umowa zakupu monitora selekcjonowanego zawiera się w jednym zdaniu - nie ma mieć żadnych wad. I już. Trudno mi zrozumieć, po co to komplikować?

Proponuję poszukać na forum informacji o przypadkach zakupu monitora selekcjonowanego w którym coś się objawiło po jakimś czasie.
Np: viewtopic.php?f=34&t=3703&start=40#p53243
viewtopic.php?f=27&t=3686&p=51197&hilit=piksel#p51197


Proponuję też zerknąć na opineo. Ludzie często dzielą się swoimi spostrzeżeniami a w przypadku jakichś komplikacji tym bardziej. Jeśli wystąpi problem to jest wymiana na nowy, również selekcjonowany. I nie jest to "słowo pisane" tylko konkretne zobowiązanie które ma moc prawną i można na jego podstawie dochodzić swoich praw przez sądem.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
dbcooper1983
Posty: 448
Rejestracja: 18 września 2018, 23:41 - wt

Re: Zdrowe oczy czyli WLED vs WLED czyli NEC EA 271 Q vs NEC PA 271Q

01 sierpnia 2020, 14:27 - sob

A to już się coś zmieniło :-) z tego co pamiętam gdy kupowałem we wrześniu 2018r. wersje COLOR finalnie grudzień :-) to gwarancja na wady pikseli w wersji COLOR obowiązywała na cały okres 5 letni
andrzejek68
Posty: 47
Rejestracja: 22 sierpnia 2016, 13:33 - pn

Re: Zdrowe oczy czyli WLED vs WLED czyli NEC EA 271 Q vs NEC PA 271Q

02 sierpnia 2020, 09:33 - ndz

W życiu tak bywa, że co dla jednego jasne i oczywiste, dla innego takim nie jest, bo widzi wiele różnych opcji i możliwości.
"Dostarczony monitor nie ma mieć prawa żadnych wad dostrzegalnych gołym okiem" jak dla mnie nie jest jednoznaczne, bo takie wady mogą powstać po jakimś czasie, co staralem sie pokazać na przykladzie i stąd pytania o "czasokres" i dalsze rozwiazywanie zaistniałego potencjalnie problemu.Podany link zaraz przeczytam.Natomiast podkreslam, że opcja selekcji jest nad wyraz dobrą opcją i jeśli ktoś kupuje NECa to jak dla mnie tylko z opcją selekcji u tego podmiotu, ktory tę selekcję oferuje.Sam jestem przeciwnikiem nadmiernej omnipotencji i szczegółowosci przepisów , ale jesli jakoweś istnieją to powinny być proste i nie budzace watpliwosci.
Ale jeszcze raz dzięki za wyjasnienia.
andrzejek68
Posty: 47
Rejestracja: 22 sierpnia 2016, 13:33 - pn

Re: Zdrowe oczy czyli WLED vs WLED czyli NEC EA 271 Q vs NEC PA 271Q

02 sierpnia 2020, 13:06 - ndz

Zakończę już chyba indagowanie pod kątem skądinąd b. pożytecznej usługi zwanej selekcją krótkim podsumowaniem.
Będę sie upierał, że przy oferowaniu tej usługi oprócz dokladnie zdefiniowanego zakresu selekcji {pixele,wady podswietlania itp} powinien być określony i wyartykułowany "czas" jej trwania .Konkretnie :oferujemy uslugę selekcji obejmujacą taki a taki zakres i jeśli dane wady pojawią sie przed upływem zdefiniowanego okresu czasu (np. 1 tydzień lub 1 miesiąc lub 6 m} wymieniamy na nowy, selekcjonowany, wolny od wad.Jeśli wady pojawia sie dzień i wiecej po uplywie terminu, to klient nie może już sobie rościć żadnych praw w tym tytule do sprzedawcy.
Podobnie jak kupujemy ubezpieczenie na dom ,samochod (ważne rok} lub wycieczkę zagraniczną np. 2 tygodnie mamy jasno okreslony czas obowiazywania i ochrony i nie ma miejsca na dowolność i liczenie na dobrą wolę uslugodawcy.
Bo przecież w postach różnych ludzi i także Toma przewija sie informacja, że np. bad pixele pojawily sie np. 1 miesiac po zakupie a czasem i póżniej, wiec "wygrzewanie" przez ileś tam godzin podczas selekcji nie jest sztywnym gwarantem {pomijajac póżniejszy transport} tego, że np. 2-4 tygodnie po zakupie "coś" nam nie wyskoczy.
Ale jeśli taka usługa selekcji trwa 6 miesięcy, o czym Tom pisze {w innych miejscach}, to jest moim zdaniem bardzo fajną ofertą.
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16446
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Zdrowe oczy czyli WLED vs WLED czyli NEC EA 271 Q vs NEC PA 271Q

02 sierpnia 2020, 13:14 - ndz

Spróbuję jeszcze raz: Umowa obejmuje dostarczenie monitora bez defektów. Nie jest kompletnie ważne czy zauważy Pan cokolwiek niepożądanego od razu, za tydzień czy miesiąc. W konstrukcji zdania "Ma nie mieć wad (...)" nie ma żadnego obostrzenia terminowego. Jak wspomniałem, firma "czeka" na zgłoszenia ileśtam czasu, ale to są tylko sprawy techniczne, wewnętrzne, ustawienia po jakim czasie zamówienie przechodzi w status nieaktywny, czyli organizacja pracy. Coś jak "podwachta" na statku. Wachta schodzi po robocie na odpoczynek, niby nie pracuje, ale jest w gotowości jakby co. W każdym razie nic, co by interesowało użytkownika. Podkreślam też, że wady są albo ich nie ma. Nie pojawiają się znikąd i po jakimś czasie. Można rzecz jasna precyzować wiele rzeczy, m.in. terminy oczekiwania na zgłoszenie, ale jedyny sens jest reklamowy, np jeden producent daje zapewnienie miesiąc, inny sześć, trzeci jeszcze inaczej. Warto jednak uświadamiać, że jeśli monitor np wad nierówności nie ma, to tej stan się nie zmienia i nie ma co tworzyć pozornych elementów marketingowych.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl

Wróć do „Polecane monitory”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Zaloguj się · Zarejestruj się

Informacje

Jest 3 użytkowników online :: 2 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość
Zarejestrowani użytkownicy: Bing [Bot], Google [Bot]
Najwięcej użytkowników (76) było online 24 kwietnia 2022, 10:40 - ndz
Liczba postów: 69125
Liczba tematów: 4174
Liczba użytkowników: 3979
Ostatnio zarejestrowany użytkownik: zpioch
Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Wybór stylu