Nec EA271U i Eizo CS2740
Post
Nec EA271U i Eizo CS2740
Czy równomierność przy wyłączonym DUE w CS2740 mocno spada? Z DUE widziałem różnice maksymalnie około 3%, ale kontrast spada do około 800. EA271U ma znacznie wyższy kontrast według danych producenta bo 1500, a w wersja COLOR NECA jest tańsza o 2000zł od gołego EIZO. Czy Eizo ma więcej zalet, oprócz gwarancji, kalibracji fabrycznej itp., których jako amator nie widzę? Eizo ma szerszy gamut? Przymierzam się do kupna monitora biurowego i pracy z programami 3d (głównie houdini).
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Nec EA271U i Eizo CS2740
EIZO CS2740 ma lepszą równomierność przy krawędziach, chodzi o rozświetlenia. Jest to oczywiście widoczne przy czarnym ekranie i przy zgaszonym świetle w nocy. Przy zapewnieniu minimum poprawności warunków oświetleniowych, nie ma widocznej różnicy. Oba monitory nie różnią się też w równomierności na powierzchni, przebarwieniach itd. Oczywiście włączenie stabilizacji obniża kontrast nawet o 40% to jest normalne. Realne kontrasty zależą od egzemplarza i obu wahają się przy włączonej stabilizacji ok 600-800:1, przy wyłączonej, lekko ponad 1000:1. Warto wspomnieć, że to nie jest specjalnie widoczna różnica.
EIZO jest szerokogamutowy, co w tej klasie i tak nie będzie wykorzystywane, to nie jest profesjonalny sprzęt proofingowy. I tak kalibrować należy do sRGB.
Jeszcze jedną różnicą jest możliwość zaprogramowania w EIZO kilku komórek pamięci osobnymi ustawieniami kalibracyjnymi i przełączanie ich z menu niezależnie jak i do czego jest podłączony. NEC serii EA ma jeden rekord w pamięci przyporządkowany na sztywno do każdego wejścia video. W przypadku EIZO, ma to znaczenie przy zastosowaniach gdzie ważne jest kontrolowane zachowanie monitora, ale bez zarządzania barwą. Np jeśli będzie pracował jako podgląd w postprodukcji telewizyjnej, przypięty do wyjścia BlackMagica, miksera albo innego procesora obrazu. W przypadku NEC-a EA, każda zmiana, wymaga współpracy z softem zarządzającym monitorem, czyli do przeprogramowania musi być podłączony bezpośrednio do karty graficznej.
EIZO jest szerokogamutowy, co w tej klasie i tak nie będzie wykorzystywane, to nie jest profesjonalny sprzęt proofingowy. I tak kalibrować należy do sRGB.
Jeszcze jedną różnicą jest możliwość zaprogramowania w EIZO kilku komórek pamięci osobnymi ustawieniami kalibracyjnymi i przełączanie ich z menu niezależnie jak i do czego jest podłączony. NEC serii EA ma jeden rekord w pamięci przyporządkowany na sztywno do każdego wejścia video. W przypadku EIZO, ma to znaczenie przy zastosowaniach gdzie ważne jest kontrolowane zachowanie monitora, ale bez zarządzania barwą. Np jeśli będzie pracował jako podgląd w postprodukcji telewizyjnej, przypięty do wyjścia BlackMagica, miksera albo innego procesora obrazu. W przypadku NEC-a EA, każda zmiana, wymaga współpracy z softem zarządzającym monitorem, czyli do przeprogramowania musi być podłączony bezpośrednio do karty graficznej.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość