Dzień dobry,
Mam dwa pytania od laika.
1. Jak uzyskać kolor biały, nie ciepły szary na wydrukach w labie internetowym na papierze matowym typu Fuji Crystal Archive Digital Paper Professional? Chodzi mi o biały #ffffff.
Jakiś czas temu oddałem do druku kilka zdjęć. Dwa z nich to low key. Chciałem wstawić w czarne ramki i powiesić na przedpokoju na jasnoszarej ścianie. Była sobota, zależało mi na czasie, więc znalazłem jakiś lab 15 minut drogi ode mnie. Zaniosłem zdjęcia, pół godziny później je odebrałem i dopiero w domu sprawdziłem wydruki. I o ile kolorowe wyszły akceptowalnie to jedno z low key nie. Teraz chciałbym zamówić więcej zdjęć zdjęć do albumów plus do ramek, ale w inny miejscu i wolałbym, żeby low key wyglądały tak jak na monitorze, na tyle, na ile to możliwe. Poniżej pokażę zdjęcie jak wygląda w różnych warunkach oświetleniowych + porównanie z tym co widzę na monitorze. Nie wiem, czy osoba labie ingerowała w pliki, jeśli chodzi o kolorystykę, czy ma skalibrowany monitor (widziałem jakiś 4:3 u pracownika, które raczej nie produkują obecnie) i nie wiem, czy używają oryginalnych tuszy, czy zamienników.
Oświetlenie: plafon 4000K (WB w Lr na białą ramkę w górnej części)
Oświetlenie: żarówka 5400K (WB w Lr na białe tło zdjęcia w PS)| Porównanie wydruku (papier błyszczący w ramce KNOPPÄNG z IKEA + zdjęcie na monitorze
Link do zdjęcia na dropboxie > https://www.dropbox.com/s/lk005wnuudl3n ... w.jpg?dl=0
2. Wymieniłem monitor na trochę lepszy (BenQ PD2700Q z rzekomo 100% pokryciem przestrzeni sRGB) niż poprzedni i pogubiłem się w poprawnej konfiguracji i przygotowaniu pliku do wysyłki do labu, więc napiszę po kolei co zrobiłem i jakby ktoś mógł mnie poprawić to byłbym wdzięczny.
• Monitor jest fabrycznie skalibrowany. Wprowadziłem jedynie delikatne poprawki do trybu wyświetlania sRGB i jasność obniżyłem do zera.
• Podpiąłem monitor przez MiniDisplay do PC z Win10 Pro.
• Ze strony producenta ściągnąłem sterowniki, w tym profil ICM do monitora i zainstalowałem go.
• W zarządzaniu kolorami – ustawienia domyślne systemu, w zakładce Urządzenia, jako domyślny profil ustawiłem właśnie ten od BenQ zamiast sRGB IEC61966-2.1, natomiast w zakładce Zaawansowane w polu Profil urządzeń mam ustawione sRGB IEC61966-2.1.
• W Photoshopie w przestrzeni roboczej RGB również jest ustawiony profil sRGB IEC61966-2.1.
• Ściągnąłem ze strony producenta papieru profil ICM tego, na którym chcę mieć wydruki zdjęć (w między czasie napisałem z prośbą do labu o to samo, aby być pewnym, że używają tego samego). Profil zainstalowałem i zrestartowałem komputer.
• Podczas soft proofingu (profil papieru, metoda konwersji kolorów – percepcyjna, zaznaczona kompensacja punktu czerni) sprawdzam, czy mi pasuję kolorystyka, itp. Jeśli jest ok to konwertuje zdjęcie do profilu papieru (silnik Adobe ACE, metoda percepcyjna i zaznaczona kompensacja punktu czerni) + ewentualnie wprowadzam drobne poprawki.
• Zamieniam zdjęcia 16-bitowe na 8-bitowe i zapisuję jako jpg w 300DPI o wymaganym rozmiarze dla wydruku bez dodawania profilu papieru, na którym ma być drukowane zdjęcie.
Czy to jest poprawny proces konfiguracji monitora, systemu i przygotowaniu pliku pod wydruk w labie internetowym przy założeniu, że monitor jest dobrze skalibrowany na tyle, na ile jest to możliwe?
Jak uzyskać kolor biały na wydrukach + konfiguracja monitora
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Jak uzyskać kolor biały na wydrukach + konfiguracja monitora
Biel na tym zdjęciu to 254,254,254 czyli po naświetleniu / wydrukowaniu będzie to biel papieru. Innej już się nie uzyska, trzeba użyć inny papier, choć to syzyfowe prace dobrać aby zgadzał się odcieniem z passepartout. Można jednak podejrzeć jak wyjdzie, ale kwestia czy profil labu oddaje poprawnie kolor podłoża? Jest od tego ptaszek w okienku warunków symulacji. Jeśli tak, po zapięciu softproofingu powinno być widać zmianę jasności / odcienia. Inna sprawa jest w tym, aby sprawnie i wiarygodnie posługiwać się softproofingiem, należy użyć monitora graficznego, a nie takiego wynalazku.
PS1. Założenie, że monitor jest skalibrowany jest fałszywe, ale w tym wypadku nie ma większego znaczenia.
PS2. Koniecznie trzeba ustalić z operatorem maszyny czy zdjęcie ma być konwertowane do profilu maszyny / medium czy wysłać jako sRGB. Konwersja i wysłanie bez profilu to gotowe problemy.
PS1. Założenie, że monitor jest skalibrowany jest fałszywe, ale w tym wypadku nie ma większego znaczenia.
PS2. Koniecznie trzeba ustalić z operatorem maszyny czy zdjęcie ma być konwertowane do profilu maszyny / medium czy wysłać jako sRGB. Konwersja i wysłanie bez profilu to gotowe problemy.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
- m4ciekk
- Kontakt:
Post
Re: Jak uzyskać kolor biały na wydrukach + konfiguracja monitora
Oglądałem film Tomasza Zienkiewicza nt. przygotowania zdjęć pod wydruki u siebie w domu i tam biel była rzeczywiście bielą, a nie takim ciepłym szarym jak u mnie. Ale u niego papier na którym drukował był zapewne o dwie klasy wyższy niż jakiś podstawowy Fuji. Czyli wychodzi na to, że poza wysokogamutowym, skalibrowanym monitorem trzeba jeszcze poprawnie dobrać papier do wydruków i albo zlecić to jednemu z nielicznym labów, gdzie pracujący tam ludzie mają pojęcie nt. drukowania. Inna opcja to drukowanie u siebie w domu. W tym jest sęk. Dlatego wybrałem tego BenQ zamiast droższego o połowę podstawowego Eizo CS2410, bo przy sporadycznych wydrukach w labach pokroju empikfoto na podstawowych papierach Fuji, czy Kodaka efekt byłby zapewne podobny.
Ad. PS2. Zdjęcia chcą w sRGB, dlatego wywnioskowałem, aby zredukować listę przesyłanych megabajtów po prostu skonwertuję u siebie do profilu wybranego papieru, a ludzie w labie po prostu podczas wydruku podczepią ten sam profil do wszystkich moich plików. Ale dziękuję za sugestię. Dopytam, czy mam do każdego zdjęcia dodawać jednak profil,
Byłbym zobowiązany jakby mógł Pan odnieść się do podpunktów w moim drugim punkcie. Wiem, że profesjonalne monitory graficzne kalibruję się pod różne zastosowania / warunki oświetleniowe w danym momencie i żongluję się tymi profilami w zależności od potrzeb, czy pory dnia, w której obrabia się zdjęcia. Jak to wygląda przy tradycyjnych monitorach bez wysokiego gamutu? Czy mam ustawiać wszędzie sRGB IEC61966-2.1, podczas gdy zdjęcia, które obrabiać idą głównie na instagrama lub na telefon, a opcjonalnie do sporadycznego albumu dla bliskich, gdzie lab też chcę pliki zapisane w sRGB)? Czy jednak mam używać profilu icm ze strony producenta i na koniec konwertować kolory na sRGB IEC61966-2.1, gdy idą do webu, albo na profil papieru, gdy idą do druku?
Ad. PS2. Zdjęcia chcą w sRGB, dlatego wywnioskowałem, aby zredukować listę przesyłanych megabajtów po prostu skonwertuję u siebie do profilu wybranego papieru, a ludzie w labie po prostu podczas wydruku podczepią ten sam profil do wszystkich moich plików. Ale dziękuję za sugestię. Dopytam, czy mam do każdego zdjęcia dodawać jednak profil,
Byłbym zobowiązany jakby mógł Pan odnieść się do podpunktów w moim drugim punkcie. Wiem, że profesjonalne monitory graficzne kalibruję się pod różne zastosowania / warunki oświetleniowe w danym momencie i żongluję się tymi profilami w zależności od potrzeb, czy pory dnia, w której obrabia się zdjęcia. Jak to wygląda przy tradycyjnych monitorach bez wysokiego gamutu? Czy mam ustawiać wszędzie sRGB IEC61966-2.1, podczas gdy zdjęcia, które obrabiać idą głównie na instagrama lub na telefon, a opcjonalnie do sporadycznego albumu dla bliskich, gdzie lab też chcę pliki zapisane w sRGB)? Czy jednak mam używać profilu icm ze strony producenta i na koniec konwertować kolory na sRGB IEC61966-2.1, gdy idą do webu, albo na profil papieru, gdy idą do druku?
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Jak mówiłem, jeśli chce Pan mieć odcień papieru taki jak ramki, najpierw trzeba znaleźć odpowiedni. Albo odwrotnie, dopasować odcień ramki do papieru, najlepiej z użyciem papieru użytego do naświetlenia zdjęcia.
"Procenty" nie mają żadnego istotnego znaczenia. Co więcej, nie mają też bezpośredniego związku z samym gamutem a już w ogóle nic nie mówią o jakości reprodukcji. To jest blaga.
EIZO CS2410 to podstawowy amatorski monitor fotograficzny. Jeśli chciałby Pan mieć dobry podgląd w niuansach czy technikach high-hey / low-key, nie obędzie się bez monitora graficznego, budżet 6-10 tys zł.
Skoro obsługa minilabu chce zdjęcie w sRGB to jakim sposobem wydedukował Pan, że należy je skonwertować do innego?
Punkty odnośnie kalibracji i monitora są bezprzedmiotowe, dopóki nie będzie miał Pan prawdziwego monitora przynajmniej klasy fotograficznej i skalibrowanego. I nie, nie "żongluje się" ustawieniami i profilami. Wręcz przeciwnie. Gamut, jak mówiłem, nie ma większego znaczenia. Przygotowanie, natomiast, materiału który idzie w internet, polega na skonwertowaniu do sRGB i zapisaniu z profilem. Profil papieru jest tylko do symulacji. Z reguły nie konwertuje się zdjęcia przed wysłaniem do naświetlenia / wydrukowania.
PS. Z ciekawości, proszę pokazać ten profil którego Pan użył.
Re: Jak uzyskać kolor biały na wydrukach + konfiguracja monitora
m4ciekk pisze: ↑18 kwietnia 2021, 00:21 - ndzOglądałem film Tomasza Zienkiewicza nt. przygotowania zdjęć pod wydruki u siebie w domu i tam biel była rzeczywiście bielą, a nie takim ciepłym szarym jak u mnie. Ale u niego papier na którym drukował był zapewne o dwie klasy wyższy niż jakiś podstawowy Fuji.
Jak mówiłem, jeśli chce Pan mieć odcień papieru taki jak ramki, najpierw trzeba znaleźć odpowiedni. Albo odwrotnie, dopasować odcień ramki do papieru, najlepiej z użyciem papieru użytego do naświetlenia zdjęcia.
"Procenty" nie mają żadnego istotnego znaczenia. Co więcej, nie mają też bezpośredniego związku z samym gamutem a już w ogóle nic nie mówią o jakości reprodukcji. To jest blaga.
EIZO CS2410 to podstawowy amatorski monitor fotograficzny. Jeśli chciałby Pan mieć dobry podgląd w niuansach czy technikach high-hey / low-key, nie obędzie się bez monitora graficznego, budżet 6-10 tys zł.
Skoro obsługa minilabu chce zdjęcie w sRGB to jakim sposobem wydedukował Pan, że należy je skonwertować do innego?
m4ciekk pisze: ↑18 kwietnia 2021, 00:21 - ndzByłbym zobowiązany jakby mógł Pan odnieść się do podpunktów w moim drugim punkcie. Wiem, że profesjonalne monitory graficzne kalibruję się pod różne zastosowania / warunki oświetleniowe w danym momencie i żongluję się tymi profilami w zależności od potrzeb, czy pory dnia, w której obrabia się zdjęcia. Jak to wygląda przy tradycyjnych monitorach bez wysokiego gamutu? Czy mam ustawiać wszędzie sRGB IEC61966-2.1, podczas gdy zdjęcia, które obrabiać idą głównie na instagrama lub na telefon, a opcjonalnie do sporadycznego albumu dla bliskich, gdzie lab też chcę pliki zapisane w sRGB)? Czy jednak mam używać profilu icm ze strony producenta i na koniec konwertować kolory na sRGB IEC61966-2.1, gdy idą do webu, albo na profil papieru, gdy idą do druku?
Punkty odnośnie kalibracji i monitora są bezprzedmiotowe, dopóki nie będzie miał Pan prawdziwego monitora przynajmniej klasy fotograficznej i skalibrowanego. I nie, nie "żongluje się" ustawieniami i profilami. Wręcz przeciwnie. Gamut, jak mówiłem, nie ma większego znaczenia. Przygotowanie, natomiast, materiału który idzie w internet, polega na skonwertowaniu do sRGB i zapisaniu z profilem. Profil papieru jest tylko do symulacji. Z reguły nie konwertuje się zdjęcia przed wysłaniem do naświetlenia / wydrukowania.
PS. Z ciekawości, proszę pokazać ten profil którego Pan użył.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
- m4ciekk
- Kontakt:
Post
Re: Jak uzyskać kolor biały na wydrukach + konfiguracja monitora
Bardziej mi chodziło, żeby biały był białym, nie szarym. Równie dobrze w ramkę mógłbym włożyć wydruk 30x40, nie 20x30 i nie było by passe-partoutu i powiązania zdjęcia z odcieniem białej obwoluty. Na filmie u Tomasza Zienkiewicza > https://youtu.be/u2a8gt1oq3A?t=48 widać, że biały jest bielszy niż u mnie, chociaż nie wiem na ile to color grading filmu w post-produkcji, a na ile stan faktyczny użycia lepszego papieru (FOMEI Collection Baryta MONO 290?).Jak mówiłem, jeśli chce Pan mieć odcień papieru taki jak ramki, najpierw trzeba znaleźć odpowiedni. Albo odwrotnie, dopasować odcień ramki do papieru, najlepiej z użyciem papieru użytego do naświetlenia zdjęcia.
Wyszedłem z założenia, że posiadając monitor normalno- lub wysokogamutowy z faktycznym odwzorowaniem przestrzeni sRGB na poziomie 100% i drukując z właściwym profilem papieru zdjęcia w labie, w którym używa się tej samej przestrzeni do wydruków to efekt będzie bardzo zbliżony do siebie, jeśli nie identyczny. Chyba, że wszystkie monitory normalnogamutowe chwalące się 100% pokryciem przestrzeni sRGB to bajka działu marketingowego danej firmy vide monitory BenQ seria PD i Asus seria ProArt, a w rzeczywistości takich monitorów nie ma na rynku."Procenty" nie mają żadnego istotnego znaczenia. Co więcej, nie mają też bezpośredniego związku z samym gamutem a już w ogóle nic nie mówią o jakości reprodukcji. To jest blaga.
Chciałem po prostu, aby na wydruku biały był białym i zdjęcie ładnie prezentowało się na ścianie. Pewnie zamiast jakiegoś podstawowego Fuji, czy Kodaka papier typu Baryta Semi-Gloss byłby odpowiedniejszy. Czyli papier, którego próżno raczej szukać we wszystkich masowych labach pokroju empik, cewe, itd. Wywnioskowałem zatem, że niezależnie, czy mam monitor za 1,5k, czy 10k zł, gdy chciałbym wydrukować czarną kropkę (0, 0, 0) na białym tle (254, 254, 254) to powinno to wyglądać tak samo, dlatego tak mnie zdziwił wydruk z lokalnego labu mojego zdjęcia, bo doszukiwałem się winy w monitorze, podczas, gdy większym winowajcą mógł być sam papier, który nie jest śnieżnobiały na starcie i taki nigdy nie będzie.EIZO CS2410 to podstawowy amatorski monitor fotograficzny. Jeśli chciałby Pan mieć dobry podgląd w niuansach czy technikach high-hey / low-key, nie obędzie się bez monitora graficznego, budżet 6-10 tys zł.
Zasugerowałem się nazwą profilu ściągniętego ze strony https://www.fujifilm.eu/pl/wsparcie/urz ... management > ICC Profile für Frontier Printer sRGB > Crystal Archive Digital Papier Type DP II > http://www.fujifilm.eu/fileadmin/countr ... II_v3a.icm. Nazwa pliku zawiera w sobie sRGB, więc myślałem, że jak przekonwertuję zdjęcie na Fuji_Frontier5-sRGB_CA-DPII_v3a to będzie poprawnie i nie będę musiał osadzać tego samego profilu w każdym zdjęciu, jakie chcę wysłać do labu.Skoro obsługa minilabu chce zdjęcie w sRGB to jakim sposobem wydedukował Pan, że należy je skonwertować do innego?
Chodziło mi o tryby pracy monitora tj. sRGB, D65-80, D65-100, D65-120, itd. i że w zależności m. in. od pory dnia w której pracujemy korzystamy z innego trybu/ustawienia/profilu/łotewer. Ale kłócić się nie będę, bo moja wiedza na ten temat jest mniejsza niż podstawowa. Załóżmy teoretycznie, że lab korzysta z tego samego profilu papieru, do którego dałem link wyżej. Czy mam w takiej sytuacji wysyłać zdjęcia do labu jako "untagged RGB", czy jednak skonwertować do sRGB IEC61966-2.1/Fuji_Frontier5-sRGB_CA-DPII_v3a?Punkty odnośnie kalibracji i monitora są bezprzedmiotowe, dopóki nie będzie miał Pan prawdziwego monitora przynajmniej klasy fotograficznej i skalibrowanego. I nie, nie "żongluje się" ustawieniami i profilami. Wręcz przeciwnie. Gamut, jak mówiłem, nie ma większego znaczenia. Przygotowanie, natomiast, materiału który idzie w internet, polega na skonwertowaniu do sRGB i zapisaniu z profilem. Profil papieru jest tylko do symulacji. Z reguły nie konwertuje się zdjęcia przed wysłaniem do naświetlenia / wydrukowania.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
"Biały" to sprawa umowna. Czuję, że Pan po prostu chce mocniej wybielany papier. Barytowe raczej nie, one są z reguły bardziej "kremowe". Typowy najtańszy papier Fuji ma bardzo dużo wybielaczy i powinien się Panu spodobać, tylko proponuję ponowić próbę, ale bez konwersji do profilu papieru.
I tu czuję błąd myślowy, bo chyba zakłada Pan, że 100% oznacza prawidłowe odwzorowanie. Tymczasem ów quasi-parametr nie mówi kompletnie NIC o jakości wyświetlania. Szeroki gamut natomiast częściej jest przyczyną problemów niż daje korzyści. To tak jak miarką z podziałką celową i centrymetrową. 100 cali rzecz jasna jest jest dłuższe niż 100 cm, ale która dokładniejsza?
Re: Jak uzyskać kolor biały na wydrukach + konfiguracja monitora
m4ciekk pisze: ↑18 kwietnia 2021, 14:36 - ndzBardziej mi chodziło, żeby biały był białym, nie szarym. Równie dobrze w ramkę mógłbym włożyć wydruk 30x40, nie 20x30 i nie było by passe-partoutu i powiązania zdjęcia z odcieniem białej obwoluty. Na filmie u Tomasza Zienkiewicza > https://youtu.be/u2a8gt1oq3A?t=48 widać, że biały jest bielszy niż u mnie, chociaż nie wiem na ile to color grading filmu w post-produkcji, a na ile stan faktyczny użycia lepszego papieru (FOMEI Collection Baryta MONO 290?).
"Biały" to sprawa umowna. Czuję, że Pan po prostu chce mocniej wybielany papier. Barytowe raczej nie, one są z reguły bardziej "kremowe". Typowy najtańszy papier Fuji ma bardzo dużo wybielaczy i powinien się Panu spodobać, tylko proponuję ponowić próbę, ale bez konwersji do profilu papieru.
I tu czuję błąd myślowy, bo chyba zakłada Pan, że 100% oznacza prawidłowe odwzorowanie. Tymczasem ów quasi-parametr nie mówi kompletnie NIC o jakości wyświetlania. Szeroki gamut natomiast częściej jest przyczyną problemów niż daje korzyści. To tak jak miarką z podziałką celową i centrymetrową. 100 cali rzecz jasna jest jest dłuższe niż 100 cm, ale która dokładniejsza?
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Taki sam błąd konfiguracji na ekranie wąsko-gamutowym też generuje przekłamania kolorów (bo monitory fizycznie nie mają gamutu idealnie równego jakiejś ustandaryzowanej przestrzeni), z tą różnicą, że przy wyświetlaniu obrazu sRGB te błędy będą mniej wyraźne, ale za to przy wyświetlaniu AdobeRGB/ProPhotoRGB/DCI-P3 itd. będą już wyraźne (wyblakłe kolory na wąsko-gamutowcu).
Re: Jak uzyskać kolor biały na wydrukach + konfiguracja monitora
Prawda jest taka, że ten parametr mówi gdzie są granice, ale nic nie mówi o tym co się dzieje w środku.
Nieprawda. Przy szerokim gamucie po prostu łatwiej dostrzec błędy w wyświetlaniu, jeśli mamy nieprawidłową konfigurację toru wyświetlania (np. profil sRGB jako profil ekranu szeroko-gamutowego i wyświetlamy zdjęcie sRGB = na ekranie będą wyraźnie przesycone kolory).
Taki sam błąd konfiguracji na ekranie wąsko-gamutowym też generuje przekłamania kolorów (bo monitory fizycznie nie mają gamutu idealnie równego jakiejś ustandaryzowanej przestrzeni), z tą różnicą, że przy wyświetlaniu obrazu sRGB te błędy będą mniej wyraźne, ale za to przy wyświetlaniu AdobeRGB/ProPhotoRGB/DCI-P3 itd. będą już wyraźne (wyblakłe kolory na wąsko-gamutowcu).
- cr5vby
- Kontakt:
- Lokalizacja: Łódź
Post
Re: Jak uzyskać kolor biały na wydrukach + konfiguracja monitora
Budżetowo może najbliższa "drukarnia cyfrowa" wydrukuje ci zdjęcie na najbielszym papierze ?
Tylko jaki odcień szarości sylwetki uzyska się po automatycznej konwersji SRGb -> CMYK /Drukarka ?
Tylko jaki odcień szarości sylwetki uzyska się po automatycznej konwersji SRGb -> CMYK /Drukarka ?
- m4ciekk
- Kontakt:
Post
Wydruk, którego zdjęcie zamieściłem w pierwszym poście nie został wykonany z użyciem profilu papieru. Przynajmniej ja go nie dodałem. Tak naprawdę, to zdjęcie do labu skonwertowałem do CMYKA (Coated FOGRA27) z uwagi, że drukuję trochę katalogów, ulotek, itp. i korzystając z drukarni zawsze wysyłam pliki w CMYKU. Ale drukarnia, to nie lab jak błędnie sobie w głowie wyobraziłem. Myślałem, że RGB jest tylko do oglądania na ekranie, a CMYK do druku Przetestuje teraz z dodanym profilem i bez, ale w sRGB, nie CMYKU. Dziękuję za pomoc.
Re: Jak uzyskać kolor biały na wydrukach + konfiguracja monitora
Rodzajem papieru o którym wspomniałem zasugerowałem się czytając ten artykuł > https://www.rangefinderonline.com/news- ... on-prints/"Biały" to sprawa umowna. Czuję, że Pan po prostu chce mocniej wybielany papier. Barytowe raczej nie, one są z reguły bardziej "kremowe". Typowy najtańszy papier Fuji ma bardzo dużo wybielaczy i powinien się Panu spodobać, tylko proponuję ponowić próbę, ale bez konwersji do profilu papieru.
Wydruk, którego zdjęcie zamieściłem w pierwszym poście nie został wykonany z użyciem profilu papieru. Przynajmniej ja go nie dodałem. Tak naprawdę, to zdjęcie do labu skonwertowałem do CMYKA (Coated FOGRA27) z uwagi, że drukuję trochę katalogów, ulotek, itp. i korzystając z drukarni zawsze wysyłam pliki w CMYKU. Ale drukarnia, to nie lab jak błędnie sobie w głowie wyobraziłem. Myślałem, że RGB jest tylko do oglądania na ekranie, a CMYK do druku Przetestuje teraz z dodanym profilem i bez, ale w sRGB, nie CMYKU. Dziękuję za pomoc.
- m4ciekk
- Kontakt:
Post
Re: Jak uzyskać kolor biały na wydrukach + konfiguracja monitora
Zdjęcie z pierwszego posta są skonwertowane z sRGB na CMYKA (Coated FOGRA27) i wydrukowane na papierze Fuji Crystal Archive Digital Paper Professional. Po prostu wyobraziłem sobie, że ten biały będzie taki wręcz "świecący" tak jakby był podświetlany krawędziowo ledami niczym matryca w monitorze, a wyszedł taki przygaszony białoszary w ciepłej tonacji. Kobiecie się podoba i nie wraca uwagi, a mnie razi po oczach.... już teraz mniej, bo odwracam zwrok jak przechodzę obokBudżetowo może najbliższa "drukarnia cyfrowa" wydrukuje ci zdjęcie na najbielszym papierze ?
Tylko jaki odcień szarości sylwetki uzyska się po automatycznej konwersji SRGb -> CMYK /Drukarka ?
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Czyli namotał Pan nieźle.
Proponuję wysłać to zdjęcie jeszcze raz do naświetlenia, ale jako sRGB, dołączyć profil sRGB, aby operator miał jasność jaki materiał dostaje.
Re: Jak uzyskać kolor biały na wydrukach + konfiguracja monitora
Czyli namotał Pan nieźle.
Proponuję wysłać to zdjęcie jeszcze raz do naświetlenia, ale jako sRGB, dołączyć profil sRGB, aby operator miał jasność jaki materiał dostaje.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Wróć do „Kalibracja monitorów”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość