Problem z USB-C/TB3 w monitorze NEC EA271U

Czyli "mam problem techniczny z monitorem".
Awatar użytkownika
Czornyj
Kontakt:
Lokalizacja: Kraków
Posty: 4364
Rejestracja: 16 listopada 2009, 14:38 - pn

Re: Problem z USB-C/TB3 w monitorze NEC EA271U

18 lutego 2021, 17:46 - czw

Niestety, prawdopodobnie nie działa DDC/CI:

„The new M1 based MacBook and Mac mini are not yet compatible with SpectraView as of macOS 11.1. The software is unable to detect any connected NEC displays. Apple is aware of this issue and it is expected to be resolved in a future macOS update. Please check for system updates when available. SpectraView is compatible with other non-M1 Macs running macOS 11„
jargier
Posty: 18
Rejestracja: 12 grudnia 2020, 03:58 - sob

Re: Problem z USB-C/TB3 w monitorze NEC EA271U

19 lutego 2021, 03:25 - pt

Jeżeli dobrze rozumię, to jak podepnę pod EA271U - Macbooka na Intelu i skalibruje monitor SView ( bo tu działa SView ) i po tej operacji, podłączę tak skalibrowany monitor tym razem do Mac`a M1, to monitor będzie trzymał kolory pomimo, że nie będzie wgranego SView ? Chyba nie będzie wtedy opcji szybkiej zmiany profilu. Czy jednak należy wgrać SView na M1 ? ( potam, bo na razie jestem poza domem i nie mogę sprawdzić tego doświadczalnie )
Awatar użytkownika
NocnyJastrzab
Lokalizacja: Kraków
Posty: 3975
Rejestracja: 03 lutego 2013, 14:49 - ndz

Re: Problem z USB-C/TB3 w monitorze NEC EA271U

19 lutego 2021, 11:10 - pt

Opcja pierwsza, tylko pasuje przerzucić też profil/e ICC na M1. Niestety nie będzie opcji przełączania w SVII.
Dominik Nowak, tel. 506212501 [Kraków / Nowa Huta]
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16446
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Problem z USB-C/TB3 w monitorze NEC EA271U

19 lutego 2021, 17:07 - pt

Czornyj pisze:
18 lutego 2021, 17:46 - czw
Niestety, prawdopodobnie nie działa DDC/CI:

Na pewno nie działa. Mam u siebie przeprogramowany pod kątem niedziałania z M1 i DDC/CI jest wyłączone na sztywno.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Filip
Posty: 735
Rejestracja: 29 maja 2011, 22:15 - ndz

Re: Problem z USB-C/TB3 w monitorze NEC EA271U

19 lutego 2021, 21:30 - pt

Tom01 pisze:
19 lutego 2021, 17:07 - pt
Czornyj pisze:
18 lutego 2021, 17:46 - czw
Niestety, prawdopodobnie nie działa DDC/CI:

Na pewno nie działa. Mam u siebie przeprogramowany pod kątem niedziałania z M1 i DDC/CI jest wyłączone na sztywno.
Obawiam się, że to nic nie da, bo w PA271Q wyłączyłem DDC/CI i nie działa :/
Niestety sposób na ustawienie monitora na innym kompie i podłączenie do drugiego, też chyba nie do końca działa. Ja tak zrobiłem na szybko i miałem dziwne kolory. Jakieś czerwone cienie pod okienkami i ogólnie dziwnie wyglądał. Jak będę miał monitor z powrotem, to spróbuję jeszcze raz, bo być może zrobiłem coś nie tak.

Jeszcze jedno. Czy mój monitor po ingerencji serwisu miał usuniętą kalibrację? Był totalnie wyzerowany?
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16446
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Problem z USB-C/TB3 w monitorze NEC EA271U

20 lutego 2021, 14:19 - sob

Filip pisze:
19 lutego 2021, 21:30 - pt
Jeszcze jedno. Czy mój monitor po ingerencji serwisu miał usuniętą kalibrację? Był totalnie wyzerowany?

Tak.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Filip
Posty: 735
Rejestracja: 29 maja 2011, 22:15 - ndz

Re: Problem z USB-C/TB3 w monitorze NEC EA271U

23 lutego 2021, 16:29 - wt

Monitor mam już w domu. Zmieniło się to, że działa na jednym kablu. Niestety komunikacja z softem NEC nie działa. Nie obyło się bez niespodzianek. Otóż po podłączeniu do M1 monitor na USB-C wyświetla tylko 30 Hz. Pomaga zamknięcie laptopa. Wtedy 60 Hz wraca.
Co do DCC/CI to nie zauważylem, żeby było całkiem wyłączone. Mogę przełączać On/Off. Nie wiem z jakim skutkiem, ale mogę :)
Awatar użytkownika
Czornyj
Kontakt:
Lokalizacja: Kraków
Posty: 4364
Rejestracja: 16 listopada 2009, 14:38 - pn

Re: Problem z USB-C/TB3 w monitorze NEC EA271U

23 lutego 2021, 17:36 - wt

Filip pisze:
23 lutego 2021, 16:29 - wt
Monitor mam już w domu. Zmieniło się to, że działa na jednym kablu. Niestety komunikacja z softem NEC nie działa. Nie obyło się bez niespodzianek. Otóż po podłączeniu do M1 monitor na USB-C wyświetla tylko 30 Hz. Pomaga zamknięcie laptopa. Wtedy 60 Hz wraca.
Co do DCC/CI to nie zauważylem, żeby było całkiem wyłączone. Mogę przełączać On/Off. Nie wiem z jakim skutkiem, ale mogę :)
DDC/CI nie działa w Big Sur, ogólnie w MacOS nie działa jeszcze żaden program NEC, bo czekają aż Apple zrobi update wszytkiego tego co tam napsuł. M1 dodatkowo „nie pokazuje” monitora, więc jakiekolwiek oprogramowanie do kalibracji nie może go ogarnąć - jedyne rozwiązanie to zdalnie kalibrować po IP przez przeglądarkę DisplayCalem.

Ogólnie dawno nie widziałem takiej zagłady jaką ostatnio odjaniepawliło Apple w MacOS11 i kompach z M1 - poziom emejzingu tej katastrofy jest doprawdy ołwer de top.
dbcooper1983
Posty: 448
Rejestracja: 18 września 2018, 23:41 - wt

Re: Problem z USB-C/TB3 w monitorze NEC EA271U

23 lutego 2021, 17:46 - wt

Hhehehehee :-)
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16446
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Problem z USB-C/TB3 w monitorze NEC EA271U

23 lutego 2021, 19:17 - wt

:mrgreen: Złotousty.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
mikedh
Posty: 39
Rejestracja: 08 października 2018, 19:18 - pn

Re: Problem z USB-C/TB3 w monitorze NEC EA271U

23 lutego 2021, 19:21 - wt

Czornyj pisze:
23 lutego 2021, 17:36 - wt

Ogólnie dawno nie widziałem takiej zagłady jaką ostatnio odjaniepawliło Apple w MacOS11 i kompach z M1 - poziom emejzingu tej katastrofy jest doprawdy ołwer de top.
Taki mały OT ale pamiętam jak moja siostra miała problem ze świeżutkim AjFon 11 - rozmowa z "innymi Ajfonami" w sieci T-Mobile (nie pamiętam czy inni operatorzy mieli też problem) brzmiała jak rozmowa dwóch Kosmitów z odległej galaktyki :lol: Zerwanie umowy z winy operatora wisiało na włosku.
mmicek
Posty: 1
Rejestracja: 11 marca 2021, 20:41 - czw

Re: Problem z USB-C/TB3 w monitorze NEC EA271U

11 marca 2021, 20:42 - czw

U mnie zadziałało bez problemów z Belkin Kabel Thunderbolt 3 c-c 40Gbps 0,8m
iczek
Posty: 1
Rejestracja: 24 kwietnia 2021, 17:10 - sob

Re: Problem z USB-C/TB3 w monitorze NEC EA271U

24 kwietnia 2021, 17:16 - sob

Być może mam szczęście, ale mój Air M1 i monitor NEC EA271Q ruszył bez problemów po złączu USB-C z kablem Unitek USB-C na USB-C. Monitor pracuje prawidłowo w 60Hz i ładuje laptopa. Żadnych problemów na razie.
Awatar użytkownika
NocnyJastrzab
Lokalizacja: Kraków
Posty: 3975
Rejestracja: 03 lutego 2013, 14:49 - ndz

Re: Problem z USB-C/TB3 w monitorze NEC EA271U

25 kwietnia 2021, 19:03 - ndz

Bo to EA271Q a problem był w EA271U !!!
Dominik Nowak, tel. 506212501 [Kraków / Nowa Huta]
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
kbk
Posty: 4
Rejestracja: 08 maja 2021, 20:20 - sob

Re: Problem z USB-C/TB3 w monitorze NEC EA271U

08 maja 2021, 20:48 - sob

Panowie, można prosić o jakieś podsumowanie bo trochę się pogubiłem co trzeba zrobić żeby to usb-c zaczęło działać?

U mnie było tak:
- monitor EA271Q kupiony tylko dlatego, ze ma to nieszczęsne usb-c
- MacBook Pro rocznik 2016
- system macOS CATALINA
- podpięcie kablem dostarczanym z ładowarka - doczytałem, ze to nie zadziała - mogłem się spodziewać, ze Apple będzie chciał kasy za kolejny kabel ...
- naciągnalem pracodawcę na kabel Apple Thunderbolt 3 - nie zadzialalo
- napisałem do paru specjalistów od monitorów - m.in. chyba nawet do Tom0 z tego forum - polecił mi kabel za 400 zł co miało "na pewno zadziałać" - nie skorzystałem z tej rady bo nie wierze w cuda :)
- spojrzałem w manual NEC - byl tam kabel Belkin rzekomo sprawdzony i działający z MacBook Pro, którego mam - nie zadziałał
- w akcie desperacji sprawdziłem jeszcze jeden kabel usb-c już nie pamietam jaki - nie zadziałało

Pogodziłem się ze będę mieć dwa kable usb-c -> usb-c jako zasilanie Macbooka i usb-c -> DisplayPort żeby widzieć co jest na monitorze.

Po jakimś miesiacu pracy cały czas z tymi dwoma kablami odpalam Macbooka i ... na ekranie Macbooka jest obraz, na ekranie NEC jednolity kolor, kursora nie ma. Patrzę. w System Preferences a tam widnieja dwa monitory podpięte do Macbooka mimo, ze mam jeden. Wypialem więc kabel usb-c -> DisplayPort i stal się CUD na kablu usb-c -> usb-c (apple thunderbolt 3) działało zasilanie i obraz na moim NECu.

Wszystko działało jakieś trzy miesiące (nie pamietam czy wyłączałem całkowicie przez ten czas komputer czy go tylko usypiałem, monitor był na pewno wyłączany codziennie) ale jak nagle zadziałało tak samo nagle przestało i nie działa do dzisiaj. Wydaje mi się, ze zainstalowałem wówczas jakaś aktualizacje macOS Catalina i wtedy na pewno zrobiłem restart komputera.

Zrezygnowany podpiąłem znowu kabel usb-c -> DisplayPort.


Pare dni temu kupiłem Macbooka Air M1. Tym razem mam od razu BigSur i niestety muszę mieć oba kable podpięte. Poza tym, ze mnie to znowu zaczęło wkurzać to jeszcze mam zajęte wszystkie porty.

Proszę o informacje jaka jest obecnie ścieżka postępowania zarówno z macbookiem, macOs, jak i monitorem NEC gwarantująca na 100% ze wszystko będzie działać.
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16446
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Problem z USB-C/TB3 w monitorze NEC EA271U

08 maja 2021, 21:02 - sob

1. USB-C jest problematyczne szczególnie w komputerach Apple i to jest wiadome od dawna.
2. Połączenie USB-C do DisplayPort działa i tak należy używać.
3. Nie mam żadnych cudownych przewodów USB-C za 400 zł, więc to nie była opinia ode mnie.
4. Z M1 nie działa jeszcze bardziej, bo dodatkowo uwala się komunikacja oprogramowania kalibracyjnego z monitorem.
5. Historia niczego jak widać Apple nie nauczyła. Zabrakło Jobsa i firma znów wykonuje głupie ruchy.

PS. Robienie stacjonarnego miejsca pracy z laptopa to niezbyt lotny pomysł. W takiej konfiguracji mamy wszystkie możliwe wady laptopa i komputera stacjonarnego. Nie rozumiem po co się tak męczyć, kiedy istnieją małe komputery biurkowe, które są mniejsze, szybsze, tańsze od laptopa i nie mają żadnych problemów podłączeniowych.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
kbk
Posty: 4
Rejestracja: 08 maja 2021, 20:20 - sob

Re: Problem z USB-C/TB3 w monitorze NEC EA271U

08 maja 2021, 21:24 - sob

Tom01 przepraszam za kalumnie. Odnalazłem maila sprzed roku i rzeczywiście polecił mi Pan kabel usb-c -> DisplayPort za 329 zł https://monitory.mastiff.pl/moshi-usb-c ... yport.html. Teraz mam taki za 100 i tez działa ...
. ale mniejsza o to.

Co do pomysłu żeby robić stacjonarne miejsce pracy z laptopa to nie bardzo rozumiem co w tym nielotnego? Jak sobie wyobrażasz raz prace w biurze, innym razem prace zdalna albo szkolenie stacjonarne. Mam targać ze sobą za każdym razem monitor i komputer? Po tym jak niemal wszyscy przeszli na prace zdalna, firma w której pracuje wymieniła pare setek stacjonarek (windowsowych) na laptopy bo stacjonarki trochę ciężko było nosić pod pacha ...
A jeśli chodzi o platformę Apple to mac mini czyli stacjonarka pewnie ma te same problemy?

Wracając do problemów z EA271Q, to Jesteś w stanie wyjaśnić fakt, ze wszystko działało przez te trzy miesiące, tak jak to wyżej opisałem?

Proszę jeszcze o odpowiedz na najważniejsze dla mnie czyli czy da się ten sprzęt zmusić do działania?
Ostatnio zmieniony 08 maja 2021, 21:32 - sob przez kbk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16446
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Problem z USB-C/TB3 w monitorze NEC EA271U

08 maja 2021, 21:30 - sob

To już nie są czasy, że w domu / pracy jest jeden komputer. Normalny, stacjonarny na biurku, laptop w torbie. To jest właściwa konfiguracja. Wówczas mamy wszystkie zalety biurkowego i wszystkie zalety laptopa.

Apple kilkukrotnie aktualizowało oprogramowanie sprzętowe. To jedyne wytłumaczenie. Sytuacja na dziś jest taka, że nie działa i kupa.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
kbk
Posty: 4
Rejestracja: 08 maja 2021, 20:20 - sob

Re: Problem z USB-C/TB3 w monitorze NEC EA271U

08 maja 2021, 21:38 - sob

Tom01 nie wiem o jakich firmach piszesz ale w firmach z sektora IT nikt nie kupuje pracownikowi dwóch komputerów (przynajmniej w działających na polskim rynku firmach się z czymś takim nie spotkałem)

Czy to co ktoś pisał w tym wątku o wysyłaniu monitora w celu aktualizacji firmware nie ma sensu bo i tak nie bedzie w pełni działać? Jest aktualnie jakiś monitor z usb-c, który w 100% działa bez problemu zarówno z MacBookami Pro z 2016 jak i z tymi z 2020 z procesorami M1? Pomińmy fakt, ze uważasz, ze połączenie przez usb-c jest kiepskie ...
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16446
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Problem z USB-C/TB3 w monitorze NEC EA271U

08 maja 2021, 21:40 - sob

Czysta losowość. Niektóre działają, inne nie. Za jakiś czas może się stać odwrotnie. Nie ma w tym momencie stuprocentowej recepty na USB-C, Apple i monitory.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl

Wróć do „Serwis”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Zaloguj się · Zarejestruj się

Informacje

Jest 4 użytkowników online :: 3 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość
Zarejestrowani użytkownicy: Amazon [Bot], Bing [Bot], Semrush [Bot]
Najwięcej użytkowników (76) było online 24 kwietnia 2022, 10:40 - ndz
Liczba postów: 69124
Liczba tematów: 4174
Liczba użytkowników: 3979
Ostatnio zarejestrowany użytkownik: zpioch
Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Wybór stylu