NEC EA271U - wymiana serwisowa na monitor "sprawny"

Problemy eksploatacyjne, serwis.
biperion
Posty: 15
Rejestracja: 05 września 2018, 20:32 - śr

NEC EA271U - wymiana serwisowa na monitor "sprawny"

28 stycznia 2022, 14:16 - pt

Witam,

Oddałem do serwisu - CSS Beskidy - monitor na gwarancji (bardzo nierówno świecił i miał pare innych mniejszych problemów).
Producent uznał wadę i dostałem informacje że zostanie wymieniony na "sprawny monitor". Wiem że to nie będzie nowy monitor, a po prostu używany sprawny monitor.
Ktoś może zna definicje sprawnego monitora, czy to może być monitor kilkuletni np. dość mocno używany, z rysami na obudowie itd...

Czy jeśli gwarancja kończy się z końcem miesiąca - jeśli przyślą mi jakiś "badziew" czy mogę to odsyłać - jak to działa?

Dziękuję za odpowiedź.

Edit: dowiedziałem się że monitor będzie młodszy - więc tutaj plus że możliwe że wszystko będzie ok :)
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16446
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: NEC EA271U - wymiana serwisowa na monitor "sprawny"

28 stycznia 2022, 14:40 - pt

"Sprawność" jest określona w instrukcji serwisowej. Dla normalnego użytkownika niezbyt to dobra informacja, bo w niej są duże tolerancje. W prawdziwym życiu jest to dosyć mocno uznaniowy temat, polegający na tym jak bardzo widać jakiś defekt, niekoniecznie zgodny z graniczną wartością wynikającą z pomiaru.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
biperion
Posty: 15
Rejestracja: 05 września 2018, 20:32 - śr

Re: NEC EA271U - wymiana serwisowa na monitor "sprawny"

03 lutego 2022, 12:05 - czw

Dziękuje za odpowiedź.

Mam w takim wypadku 2 pytania - czy skoro sprzęt zostaje wymieniony na inny - mogę oczekiwać przedłużenia gwarancji, znalazłem taki zapis:

Zasady liczenia terminu gwarancji w razie naprawy lub wymiany rzeczy przez gwaranta są uregulowane w art. 581 Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2014 r. poz. 121). Wynika z niego, że jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji nie mógł z niej korzystać.

Drugie pytanie - jak w miare szybko i jako laik mogę przetestować monitor posiadając tylko Macbooka (sprawdzenie ilości godzin itd...)
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16446
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: NEC EA271U - wymiana serwisowa na monitor "sprawny"

03 lutego 2022, 12:35 - czw

Gwarancja przedłuża się o okres naprawy lub startuje od nowa od momentu wymiany na nowy.

Licznik godzin jest do podejrzenia przez oprogramowanie SpectraView II lub w menu serwisowym.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
biperion
Posty: 15
Rejestracja: 05 września 2018, 20:32 - śr

Re: NEC EA271U - wymiana serwisowa na monitor "sprawny"

03 lutego 2022, 19:04 - czw

Gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo.

W jaki sposób zatem interpretować to - zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16446
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: NEC EA271U - wymiana serwisowa na monitor "sprawny"

03 lutego 2022, 19:05 - czw

Dosłownie. :)
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
biperion
Posty: 15
Rejestracja: 05 września 2018, 20:32 - śr

Re: NEC EA271U - wymiana serwisowa na monitor "sprawny"

03 lutego 2022, 19:09 - czw

Zły fragment :)
chodziło o ten :
gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad termin gwarancji biegnie na nowo.

Bo w innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji nie mógł z niej korzystać.

====
Ja dostaje zamiast rzeczy wadliwej - rzecz wolną od wad

Wróć do „Dział wsparcia technicznego”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

Zaloguj się · Zarejestruj się

Informacje

Jest 4 użytkowników online :: 3 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość
Zarejestrowani użytkownicy: Bing [Bot], Google [Bot], Semrush [Bot]
Najwięcej użytkowników (76) było online 24 kwietnia 2022, 10:40 - ndz
Liczba postów: 69125
Liczba tematów: 4174
Liczba użytkowników: 3979
Ostatnio zarejestrowany użytkownik: zpioch
Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Wybór stylu