Gwarancja monitora, który został wymieniony na nowy
Post
Gwarancja monitora, który został wymieniony na nowy
Proszę o informację w sprawie gwarancji, pod koniec 2018 roku zakupiłem monitor NEC z serii graficznej i pod koniec 2020 roku został on wymieniony na nowy. Teraz w marcu 2022 wymienionemu monitorowi znowu popsuła się matryca. Czy w takiej sytuacji producent NEC powinien naprawić/wymienić znowu na gwarancji ten monitor? Na forum czytałem, że tak i według polskiego prawa wymieniony towar ma od nowa całą długość gwarancji. Ale z kolei w oficjalnym serwisie CSS powiedzieli mi, że niekoniecznie NEC może tak to rozpatrywać.
- NocnyJastrzab
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: Gwarancja monitora, który został wymieniony na nowy
Czy jest jakiś dokument potwierdzający wymianę?
Wg prawa i warunków gwarancji powinni podjąć czynności serwisowe:
" 5. PROCES GWARANCJI
[..]
5.3.1.
Klient powinien upewnić się, że wadliwe Produkty są odpowiednio zapakowane i zabezpieczone w taki sposób, aby mogły dotrzeć do wyznaczonego centrum serwisowego firmy Sharp/NEC w dobrym stanie. Według uznania firmy Sharp/NEC, wyznaczone centrum serwisowe Sharp/NEC naprawi lub wymieni wadliwe Produkty na pełnowartościowy produkt lub składnik o równoważnej wartości i zwróci je Klientowi bez wystawiania faktury za robociznę ani koszty materiałów. "
Wg prawa i warunków gwarancji powinni podjąć czynności serwisowe:
" 5. PROCES GWARANCJI
[..]
5.3.1.
Klient powinien upewnić się, że wadliwe Produkty są odpowiednio zapakowane i zabezpieczone w taki sposób, aby mogły dotrzeć do wyznaczonego centrum serwisowego firmy Sharp/NEC w dobrym stanie. Według uznania firmy Sharp/NEC, wyznaczone centrum serwisowe Sharp/NEC naprawi lub wymieni wadliwe Produkty na pełnowartościowy produkt lub składnik o równoważnej wartości i zwróci je Klientowi bez wystawiania faktury za robociznę ani koszty materiałów. "
Dominik Nowak, tel. 506212501 [Kraków / Nowa Huta]
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
Post
Re: Gwarancja monitora, który został wymieniony na nowy
Tak mam potwierdzenie wymiany na karcie gwarancyjnej. Dostałem informację, żeby monitor do nich wysłać i tak zrobię ale dopiero wtedy okaże się czy producent wymieni/naprawi monitor na gwarancji czy nie. Ale zastanawiam się jak to wygląda w świetle polskiego prawa, które mówi, że wymieniony towar ma gwarancję od nowa, i co w związku z tym jeżeli NEC uzna że nie naprawi/nie wymieni w ramach gwarancji.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Gwarancja monitora, który został wymieniony na nowy
Prawo głownie mówi o rękojmii, bo to jest ustawowe zapewnienie jakości. Gwarancja jest dobrowolna i uznaniowa, więc różnie może być.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Gwarancja monitora, który został wymieniony na nowy
Rozumiem, a w takim razie na nowy wymieniony monitor powinna przysługiwać 2 lata rękojmii?
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Gwarancja monitora, który został wymieniony na nowy
To nie jest takie proste. Przede wszystkim zacznijmy od rozróżnienia pojęć rękojmi i gwarancji. Jest między rękojmią a gwarancją różnica. Rękojmia jest regulowana w całości ustawowo i jest to pomoc prawna nabywcy w sytuacji wadliwości transakcji. Sprzedawca odpowiada w okresie 2 lat, że jest tak, jak zapewnione w umowie. Rękojmia jest uprawnieniem regulującym relację między osobą / konsumentem / przedsiębiorcą. Czyli jeśli się popsuje rzecz, to tytułem rękojmi może być nawet wielokrotnie wymieniana, ale mija 2 lata i stop. Okres poręczenia się kończy. W czasie trwania okresu rękojmi, nabywca może żądać doprowadzenia do poprawności, obniżenia ceny lub w ogóle od niej odstąpić.
Gwarancja natomiast to prawo skierowane do przedmiotu, nie osoby. Dotyczy jakości rzeczy dosłownie. Sprzedawca zapewnia w gwarancji że rzecz od nowości przez określony okres będzie ok. W razie wymiany na nową, gwarancja zaczyna biec od nowa. Przy czym, warunki gwarancji mogą być zmieniane przez strony. Warunki rękojmi, poza nielicznymi wyjątkami - nie. W czasie trwania gwarancji nabywca może żądać doprowadzenia rzeczy do poprawności, ale nic poza tym.
Gwarancja natomiast to prawo skierowane do przedmiotu, nie osoby. Dotyczy jakości rzeczy dosłownie. Sprzedawca zapewnia w gwarancji że rzecz od nowości przez określony okres będzie ok. W razie wymiany na nową, gwarancja zaczyna biec od nowa. Przy czym, warunki gwarancji mogą być zmieniane przez strony. Warunki rękojmi, poza nielicznymi wyjątkami - nie. W czasie trwania gwarancji nabywca może żądać doprowadzenia rzeczy do poprawności, ale nic poza tym.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Gwarancja monitora, który został wymieniony na nowy
Dziękuje bardzo za wyjaśnienie i pomoc.
Post
KC Art. 581. Bieg terminu gwarancji po usunięciu wady
§ 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.
Re: Gwarancja monitora, który został wymieniony na nowy
Serwis chyba każdorazowo w takich sytuacjach przesyła dokumentację do NEC i czeka na decyzję. Dlatego tak to napisali, ale nie mają wyjścia. To jest jasno określone w przepisach.Marcin Pabich pisze: ↑30 marca 2022, 15:58 - śrTak mam potwierdzenie wymiany na karcie gwarancyjnej. Dostałem informację, żeby monitor do nich wysłać i tak zrobię ale dopiero wtedy okaże się czy producent wymieni/naprawi monitor na gwarancji czy nie. Ale zastanawiam się jak to wygląda w świetle polskiego prawa, które mówi, że wymieniony towar ma gwarancję od nowa, i co w związku z tym jeżeli NEC uzna że nie naprawi/nie wymieni w ramach gwarancji.
KC Art. 581. Bieg terminu gwarancji po usunięciu wady
§ 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.
Post
Re: Gwarancja monitora, który został wymieniony na nowy
No właśnie i z tego zapisu wynika, że teoretycznie wymieniony monitor także powinien zostać naprawiony na gwarancji. Chodzi mi dokładnie o model PA322UHD-2 SV2. To już druga sztuka i w każdym matryca się popsuła i przez środek ekranu na całą wysokość idzie czerwona kreska, wcześniej miałem dokładnie ten sam problem. Monitor niby super, a druga już sztuka się popsuła. Być może to jakaś wada konstrukcyjna? Dłużej niż tego NECa mam też 2 EIZO CX i działają doskonale już 7 lat. A NEC jedzie do serwisu już 3 raz i regularnie coś się psuje co 1,5-2 latach.marcys pisze: ↑31 marca 2022, 09:58 - czwSerwis chyba każdorazowo w takich sytuacjach przesyła dokumentację do NEC i czeka na decyzję. Dlatego tak to napisali, ale nie mają wyjścia. To jest jasno określone w przepisach.
KC Art. 581. Bieg terminu gwarancji po usunięciu wady
§ 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.
Post
Re: Gwarancja monitora, który został wymieniony na nowy
Oni chyba ogólnie mają pecha co do jakości serii PA. Ja czekam na wymianę PA271Q bo kurzu nie dało się usunąć z matrycy.
- NocnyJastrzab
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: Gwarancja monitora, który został wymieniony na nowy
Ciekawie z czego wymienią, jak już nieprodukowane..
Dominik Nowak, tel. 506212501 [Kraków / Nowa Huta]
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
Post
Re: Gwarancja monitora, który został wymieniony na nowy
W 2020 też już bym nie produkowany chyba od roku czy dwóch i wymienili. Pytanie jeszcze czy same matryce jak coś są dostępne.
Post
Re: Gwarancja monitora, który został wymieniony na nowy
Pewnie na taką okoliczność mają jakieś zapasy, co by się zgadzało bo serwis twierdzi, że czekają na wysyłkę z magazynu producenta.NocnyJastrzab pisze: ↑31 marca 2022, 13:50 - czwCiekawie z czego wymienią, jak już nieprodukowane..
- NocnyJastrzab
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: Gwarancja monitora, który został wymieniony na nowy
Tylko tak, bo dystrybucja dawno wyczyszczona. PA271Q jeszcze tylko w FotoPlus ostatnie sztuki
Dominik Nowak, tel. 506212501 [Kraków / Nowa Huta]
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
Wróć do „Dział wsparcia technicznego”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość