Gwarancja monitora, który został wymieniony na nowy

Problemy eksploatacyjne, serwis.
Marcin Pabich
Posty: 13
Rejestracja: 13 sierpnia 2014, 13:19 - śr

Gwarancja monitora, który został wymieniony na nowy

30 marca 2022, 15:27 - śr

Proszę o informację w sprawie gwarancji, pod koniec 2018 roku zakupiłem monitor NEC z serii graficznej i pod koniec 2020 roku został on wymieniony na nowy. Teraz w marcu 2022 wymienionemu monitorowi znowu popsuła się matryca. Czy w takiej sytuacji producent NEC powinien naprawić/wymienić znowu na gwarancji ten monitor? Na forum czytałem, że tak i według polskiego prawa wymieniony towar ma od nowa całą długość gwarancji. Ale z kolei w oficjalnym serwisie CSS powiedzieli mi, że niekoniecznie NEC może tak to rozpatrywać.
Awatar użytkownika
NocnyJastrzab
Lokalizacja: Kraków
Posty: 3975
Rejestracja: 03 lutego 2013, 14:49 - ndz

Re: Gwarancja monitora, który został wymieniony na nowy

30 marca 2022, 15:44 - śr

Czy jest jakiś dokument potwierdzający wymianę?

Wg prawa i warunków gwarancji powinni podjąć czynności serwisowe:


" 5. PROCES GWARANCJI
[..]
5.3.1.
Klient powinien upewnić się, że wadliwe Produkty są odpowiednio zapakowane i zabezpieczone w taki sposób, aby mogły dotrzeć do wyznaczonego centrum serwisowego firmy Sharp/NEC w dobrym stanie. Według uznania firmy Sharp/NEC, wyznaczone centrum serwisowe Sharp/NEC naprawi lub wymieni wadliwe Produkty na pełnowartościowy produkt lub składnik o równoważnej wartości i zwróci je Klientowi bez wystawiania faktury za robociznę ani koszty materiałów. "
Dominik Nowak, tel. 506212501 [Kraków / Nowa Huta]
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
Marcin Pabich
Posty: 13
Rejestracja: 13 sierpnia 2014, 13:19 - śr

Re: Gwarancja monitora, który został wymieniony na nowy

30 marca 2022, 15:58 - śr

Tak mam potwierdzenie wymiany na karcie gwarancyjnej. Dostałem informację, żeby monitor do nich wysłać i tak zrobię ale dopiero wtedy okaże się czy producent wymieni/naprawi monitor na gwarancji czy nie. Ale zastanawiam się jak to wygląda w świetle polskiego prawa, które mówi, że wymieniony towar ma gwarancję od nowa, i co w związku z tym jeżeli NEC uzna że nie naprawi/nie wymieni w ramach gwarancji.
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16446
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Gwarancja monitora, który został wymieniony na nowy

30 marca 2022, 17:04 - śr

Prawo głownie mówi o rękojmii, bo to jest ustawowe zapewnienie jakości. Gwarancja jest dobrowolna i uznaniowa, więc różnie może być.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Marcin Pabich
Posty: 13
Rejestracja: 13 sierpnia 2014, 13:19 - śr

Re: Gwarancja monitora, który został wymieniony na nowy

30 marca 2022, 17:22 - śr

Rozumiem, a w takim razie na nowy wymieniony monitor powinna przysługiwać 2 lata rękojmii?
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16446
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Gwarancja monitora, który został wymieniony na nowy

30 marca 2022, 17:50 - śr

To nie jest takie proste. Przede wszystkim zacznijmy od rozróżnienia pojęć rękojmi i gwarancji. Jest między rękojmią a gwarancją różnica. Rękojmia jest regulowana w całości ustawowo i jest to pomoc prawna nabywcy w sytuacji wadliwości transakcji. Sprzedawca odpowiada w okresie 2 lat, że jest tak, jak zapewnione w umowie. Rękojmia jest uprawnieniem regulującym relację między osobą / konsumentem / przedsiębiorcą. Czyli jeśli się popsuje rzecz, to tytułem rękojmi może być nawet wielokrotnie wymieniana, ale mija 2 lata i stop. Okres poręczenia się kończy. W czasie trwania okresu rękojmi, nabywca może żądać doprowadzenia do poprawności, obniżenia ceny lub w ogóle od niej odstąpić.

Gwarancja natomiast to prawo skierowane do przedmiotu, nie osoby. Dotyczy jakości rzeczy dosłownie. Sprzedawca zapewnia w gwarancji że rzecz od nowości przez określony okres będzie ok. W razie wymiany na nową, gwarancja zaczyna biec od nowa. Przy czym, warunki gwarancji mogą być zmieniane przez strony. Warunki rękojmi, poza nielicznymi wyjątkami - nie. W czasie trwania gwarancji nabywca może żądać doprowadzenia rzeczy do poprawności, ale nic poza tym.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Marcin Pabich
Posty: 13
Rejestracja: 13 sierpnia 2014, 13:19 - śr

Re: Gwarancja monitora, który został wymieniony na nowy

30 marca 2022, 17:58 - śr

Dziękuje bardzo za wyjaśnienie i pomoc. :)
Awatar użytkownika
marcys
Posty: 39
Rejestracja: 21 marca 2019, 15:41 - czw

Re: Gwarancja monitora, który został wymieniony na nowy

31 marca 2022, 09:58 - czw

Marcin Pabich pisze:
30 marca 2022, 15:58 - śr
Tak mam potwierdzenie wymiany na karcie gwarancyjnej. Dostałem informację, żeby monitor do nich wysłać i tak zrobię ale dopiero wtedy okaże się czy producent wymieni/naprawi monitor na gwarancji czy nie. Ale zastanawiam się jak to wygląda w świetle polskiego prawa, które mówi, że wymieniony towar ma gwarancję od nowa, i co w związku z tym jeżeli NEC uzna że nie naprawi/nie wymieni w ramach gwarancji.
Serwis chyba każdorazowo w takich sytuacjach przesyła dokumentację do NEC i czeka na decyzję. Dlatego tak to napisali, ale nie mają wyjścia. To jest jasno określone w przepisach.
KC Art. 581. Bieg terminu gwarancji po usunięciu wady
§ 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.
Marcin Pabich
Posty: 13
Rejestracja: 13 sierpnia 2014, 13:19 - śr

Re: Gwarancja monitora, który został wymieniony na nowy

31 marca 2022, 10:09 - czw

marcys pisze:
31 marca 2022, 09:58 - czw
Serwis chyba każdorazowo w takich sytuacjach przesyła dokumentację do NEC i czeka na decyzję. Dlatego tak to napisali, ale nie mają wyjścia. To jest jasno określone w przepisach.
KC Art. 581. Bieg terminu gwarancji po usunięciu wady
§ 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.
No właśnie i z tego zapisu wynika, że teoretycznie wymieniony monitor także powinien zostać naprawiony na gwarancji. Chodzi mi dokładnie o model PA322UHD-2 SV2. To już druga sztuka i w każdym matryca się popsuła i przez środek ekranu na całą wysokość idzie czerwona kreska, wcześniej miałem dokładnie ten sam problem. Monitor niby super, a druga już sztuka się popsuła. Być może to jakaś wada konstrukcyjna? Dłużej niż tego NECa mam też 2 EIZO CX i działają doskonale już 7 lat. A NEC jedzie do serwisu już 3 raz i regularnie coś się psuje co 1,5-2 latach.
Awatar użytkownika
marcys
Posty: 39
Rejestracja: 21 marca 2019, 15:41 - czw

Re: Gwarancja monitora, który został wymieniony na nowy

31 marca 2022, 10:27 - czw

Oni chyba ogólnie mają pecha co do jakości serii PA. Ja czekam na wymianę PA271Q bo kurzu nie dało się usunąć z matrycy.
Awatar użytkownika
NocnyJastrzab
Lokalizacja: Kraków
Posty: 3975
Rejestracja: 03 lutego 2013, 14:49 - ndz

Re: Gwarancja monitora, który został wymieniony na nowy

31 marca 2022, 13:50 - czw

Ciekawie z czego wymienią, jak już nieprodukowane..
Dominik Nowak, tel. 506212501 [Kraków / Nowa Huta]
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
Marcin Pabich
Posty: 13
Rejestracja: 13 sierpnia 2014, 13:19 - śr

Re: Gwarancja monitora, który został wymieniony na nowy

31 marca 2022, 14:03 - czw

W 2020 też już bym nie produkowany chyba od roku czy dwóch i wymienili. Pytanie jeszcze czy same matryce jak coś są dostępne.
Awatar użytkownika
marcys
Posty: 39
Rejestracja: 21 marca 2019, 15:41 - czw

Re: Gwarancja monitora, który został wymieniony na nowy

31 marca 2022, 16:49 - czw

NocnyJastrzab pisze:
31 marca 2022, 13:50 - czw
Ciekawie z czego wymienią, jak już nieprodukowane..
Pewnie na taką okoliczność mają jakieś zapasy, co by się zgadzało bo serwis twierdzi, że czekają na wysyłkę z magazynu producenta.
Awatar użytkownika
NocnyJastrzab
Lokalizacja: Kraków
Posty: 3975
Rejestracja: 03 lutego 2013, 14:49 - ndz

Re: Gwarancja monitora, który został wymieniony na nowy

31 marca 2022, 21:09 - czw

Tylko tak, bo dystrybucja dawno wyczyszczona. PA271Q jeszcze tylko w FotoPlus ostatnie sztuki :D
Dominik Nowak, tel. 506212501 [Kraków / Nowa Huta]
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video

Wróć do „Dział wsparcia technicznego”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

Zaloguj się · Zarejestruj się

Informacje

Jest 5 użytkowników online :: 4 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość
Zarejestrowani użytkownicy: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot], Semrush [Bot]
Najwięcej użytkowników (76) było online 24 kwietnia 2022, 10:40 - ndz
Liczba postów: 69125
Liczba tematów: 4174
Liczba użytkowników: 3979
Ostatnio zarejestrowany użytkownik: zpioch
Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Wybór stylu