ponieważ wielka posucha dyskusyjna w wątkach drukarskich była w 2022 roku, to pociągnę dalej wątek, żeby nie umarłCzornyj pisze: ↑27 grudnia 2022, 14:23 - wtPigment ma wiele atutów, ale na papierach foto PE (gloss, luster, silk) wizualnie dobrze ogarnięty barwnik nie wygląda gorzej, a pod pewnymi względami wręcz lepiej - nie ma gloss difderentialingu / bronzingu, dmax jest b. wysoki, tonalność b. dobra dzięki znacznie drobniejszym punktom rastra, więc nie trzeba tak wielu jasnych tuszy jak w pigmencie. Do tego jest o wiele mniej kryjący, więc można drukować z lepszym skutkiem na metalikach. Oczywiście jest mniej trwały, stabilny, precyzyjny, uniwersalny, oraz nieprzyjemny w dotyku ale zwykłe fotki drukuje pod pewnymi względami wręcz lepiej niż nieco mitologizowany pigmentunesco pisze: ↑27 grudnia 2022, 12:26 - wt...i zaraz sprzedam wszystkie swoje pigmentowe Epsony i małe i duże, pozbędę się statusu Digigraphie i nabędę drogą kupna tę małą zabawkę, co o niej rozmawiamy...
... nie róbmy nowemu koledze wody z mózgu, to jest innej klasy drukarka (skoro mowa o kontraście, nie zrobi na barycie czerni L=2.5, a na matowym Hot Pressie L=12), a soczystość i trójwymiarowość dodatkowo buduje się nie tylko czarną smołą, ale odpowiednim użyciem jasnych tuszy
niech nowy kolega zacznie drukować, jak będzie miał pytania lub większe potrzeby, doradzimy
to co napisałeś, wszystko wiemy, że na glossy barwnik nie ma tych wszystkich efektów co pigment i się pięknie błyszczy, że metalic będzie wyglądał jeszcze lepiej, ale ciekawe ile kolega - autor wątku, będzie miał zdjęć do druku na metalicu, i czy będzie chciał zapłacić za taki papier wielokrotności ceny prostego glossy...?
jeszcze raz powtarzam, niech zacznie drukować, potem przyjdą pytania - i myślę, że wszyscy się zgodzimy, że po drukowanie tanie nie jest