Mam problem z uzyskaniem rozdzielczości 2560x1600 na starym monitorze NEC 3090WQXi.
Komputer uruchamia się w rozdzielczości 1680x 1050 i jest to najwyższa rozdzielczość jaką mogę wybrać. Monitor jest zainstalowany i Windows 10 go widzi.
Grafika: Intel HD530 (zintegrowana z procem i7-6700K)
przewód: DVI dual link (specjalnie dziś kupiłem nowy)
Windows 10 64bit
Grafikę przeinstalowałem ze 3 razy - niczego to zmienia.
Czy ktoś ma pomysł jak uzyskać pełną rozdzielczość monitora?
Problem z NEC 3090WQXi
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Problem z NEC 3090WQXi
Najprościej metoda eliminacji. Czy z innym monitorem jest wyższa rozdzielczość? Czy monitor z innym komputerem daje te same objawy? Po takich testach będzie można coś powiedzieć.
Istnieje możliwość, że układ EDID monitora daje błędną informację. Widziałem tego typu błąd wielokrotnie na EA244WMi na złączu DisplayPort. Jeśli tu jest to samo, to może pomóc reset do ustawień fabrycznych, ew naprawa w serwisie. Pytanie też, czy ma Pan ten monitor od nowości i problem się pojawił, czy jest to dopiero kupiony "poleasingowy"?
Istnieje możliwość, że układ EDID monitora daje błędną informację. Widziałem tego typu błąd wielokrotnie na EA244WMi na złączu DisplayPort. Jeśli tu jest to samo, to może pomóc reset do ustawień fabrycznych, ew naprawa w serwisie. Pytanie też, czy ma Pan ten monitor od nowości i problem się pojawił, czy jest to dopiero kupiony "poleasingowy"?
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Problem z NEC 3090WQXi
Wcześniej był NEC EA244WMI i 1920x1200 bez problemu wyświetlał. Monitor odkupiłem od znajomego, u niego działało 2560x1600 w Windows 10.
Wymieniłem kartę graficzną na geforce zotac GT1030 efekt taki sam - maksymalna rozdzielczość 1680 x 1050
- Z innym komputerem nie próbowałem bo nie mam.
- Resetu fabrycznego jeszcze nie robiłem.
- znajomy wysłał mi przewód dvi dual link na którym pracował, może ten co kupiłem, niby dual link nie spełnia kryteriów monitora bo jakiś taki cienki, bieda wersja.
Wymieniłem kartę graficzną na geforce zotac GT1030 efekt taki sam - maksymalna rozdzielczość 1680 x 1050
- Z innym komputerem nie próbowałem bo nie mam.
- Resetu fabrycznego jeszcze nie robiłem.
- znajomy wysłał mi przewód dvi dual link na którym pracował, może ten co kupiłem, niby dual link nie spełnia kryteriów monitora bo jakiś taki cienki, bieda wersja.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Problem z NEC 3090WQXi
Zwykły DVI przenosi 1920x1200, więc nawet jeśli przewód jest SingleLink to i tak powinno być więcej niż 1680x1050.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Problem z NEC 3090WQXi
Zastanawia mnie jeszcze driver. Ten który zainstalowałem pochodzi z 2010 roku dla Windows 7. Windows 10 niby go wykrywa, w menadżerze programów pokazuje się jako nec 3090wqxi ale nie ma wyższych rozdzielczości.
Ponadto widzę że max 8bit Colorado a powinno być 12 bit.
Ponadto widzę że max 8bit Colorado a powinno być 12 bit.
Post
Re: Problem z NEC 3090WQXi
factory reset niczego nie zmienia, nowy przewód dvi-i też nie. Ustawiłem 2560x1600 ręcznie ale nie jest to natywna rozdzielczość i nie wygląda dobrze.
Post
Re: Problem z NEC 3090WQXi
Dzisiaj udało mi podłączyć do innego starszego komputera na Windows 8.1 i lekki szok....monitor wystartował w pięknej natywnej rozdzielczości 2560x1600 (bez instalacji sterownika.
Ponadto skontaktowałem się z użytkownikiem takiego monitora i u niego działa 2560x1600 na Windows 10 oraz na Windows 11 bez instalacji dodatkowych driverów.
Wniosek, że mój egzemplarz raczej jest sprawny. Coś nie tak jest z Windowsem albo z komputerem (i7-6700K, płyta Z170-D3H-CF, karta graficzna zintegrowana HD530 + geforce Zotac GT 1030).
Jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny?
Ponadto skontaktowałem się z użytkownikiem takiego monitora i u niego działa 2560x1600 na Windows 10 oraz na Windows 11 bez instalacji dodatkowych driverów.
Wniosek, że mój egzemplarz raczej jest sprawny. Coś nie tak jest z Windowsem albo z komputerem (i7-6700K, płyta Z170-D3H-CF, karta graficzna zintegrowana HD530 + geforce Zotac GT 1030).
Jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny?
- NocnyJastrzab
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: Problem z NEC 3090WQXi
Monitory z reguły nie wymagają żadnych specjalnych sterowników.
Dominik Nowak, tel. 506212501 [Kraków / Nowa Huta]
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
Post
Re: Problem z NEC 3090WQXi
Z reguły nie, ale u mnie jak zwykle coś nie tak:)
Zrobiłem mały progres, odinstalowałem wszystkie sterowniki w windows10 i ponownie podłączyłem monitor do karty zintegrowanej HD530. Monitor wykrył 1920x1080.
Ale czemu nie wykrywa 1920x1200 biorąc pod uwagę poniższą specyfikację?
Wg specyfikacji płyty głównej, zintegrowana grafika HD530:
1 x D-Sub port, supporting a maximum resolution of 1920x1200@60 Hz
1 x HDMI port, supporting a maximum resolution of 4096x2160@24 Hz
* Support for HDMI 1.4a version.
1 x DVI-D port, supporting a maximum resolution of 1920x1200@60Hz
* The DVI-D port does not support D-Sub connection by adapter.
Z kolei 2 karta geforce gt1030
Maximum digital resolution: 4096 x 2160 @ 60 Hz
Maximum DVI resolution: 1920 x 1200
Maximum HDMI resolution: 4096 x 2160 @ 60 Hz
Więc chyba problem z kartami graficznymi , które nie obsługują po DVI większej rozdzielczości niż 1920x1200.
Zrobiłem mały progres, odinstalowałem wszystkie sterowniki w windows10 i ponownie podłączyłem monitor do karty zintegrowanej HD530. Monitor wykrył 1920x1080.
Ale czemu nie wykrywa 1920x1200 biorąc pod uwagę poniższą specyfikację?
Wg specyfikacji płyty głównej, zintegrowana grafika HD530:
1 x D-Sub port, supporting a maximum resolution of 1920x1200@60 Hz
1 x HDMI port, supporting a maximum resolution of 4096x2160@24 Hz
* Support for HDMI 1.4a version.
1 x DVI-D port, supporting a maximum resolution of 1920x1200@60Hz
* The DVI-D port does not support D-Sub connection by adapter.
Z kolei 2 karta geforce gt1030
Maximum digital resolution: 4096 x 2160 @ 60 Hz
Maximum DVI resolution: 1920 x 1200
Maximum HDMI resolution: 4096 x 2160 @ 60 Hz
Więc chyba problem z kartami graficznymi , które nie obsługują po DVI większej rozdzielczości niż 1920x1200.
- NocnyJastrzab
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: Problem z NEC 3090WQXi
Na to wygląda, choć to trochę dziwne.
Dominik Nowak, tel. 506212501 [Kraków / Nowa Huta]
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Problem z NEC 3090WQXi
Klops, karty nie oferują potrzebnej rozdzielczości na DVI. Pozostaje zmiana karty na taką, która ma DVI DualLink.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Problem z NEC 3090WQXi
Udało się, stara karta radeon podpięta i monitora działa w natywnej 2560x1600:)
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Problem z NEC 3090WQXi
No i super. Dziwne tylko, że względnie nowa karta ma takie ograniczenie. Zapewne to jest jakaś bieda wersja.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Problem z NEC 3090WQXi
Dokładnie - bieda wersja. Muszę przyznać, że nec 3090wqxi pomimo że stary to w porównaniu do EA24WMI daje najlepszy obraz jaki widziały moje oczy (pewnie mało widziałem:))
Mam jeszcze pytanie o drugi monitor, czy lepiej go podłączyć do 2 wyjścia karty radeon czy do zintegrowanej. Jaka jest praktyka? Czy ma to wpływ na wydajność systemu?
Mam jeszcze pytanie o drugi monitor, czy lepiej go podłączyć do 2 wyjścia karty radeon czy do zintegrowanej. Jaka jest praktyka? Czy ma to wpływ na wydajność systemu?
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Problem z NEC 3090WQXi
Sugeruję sprawdzić specyfikacje chipów graficznych i wybrać po prostu wydajniejszą.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Wróć do „Zastosowania zawodowe”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości