Polecono mi, bym się napisał o problemie na tym forum. Otóż niedawno nabyłem monitor EIZO 2333 (już prawie miesiąc temu). Jakiś czas temu zauważyłem, że prawy dolny róg monitora dziwnie świeci takim nieco żółtawym światłem. jest to widocznej nawet w świetle dziennym, monitor jest ustawiony na 65% jasności oraz 50% kontrast. Żeby jakoś zobrazować problem załączam zdjęcia. Na początku pomyślałem, że jest to tzw. problem nierównomiernego podświetlenia ekranu. Monitor został wysłany na oficjalny serwis EIZO. W serwisie odpowiedzieli, że pomiary są w normie producenta (Dla 100% jasności nierównomierność wynosi 11,8%, dla 25% jasności nierównomierność wynosi 12,23%, norma do <25%) i nic więcej nie da się zrobić. Niestety owe świecenie mi bardzo przeszkadza, szczególnie w grach, filmach i ogólnie wtedy gdy mam ciemne (czarne) tło. ostatnio zauważyłem, że dy delikatnie ścisnę obudowę na lewo od obszaru świecenia, to ono znika, jak na prawo - się zwiększa. Moim skromnym zdaniem, przyczyna jest mechaniczna - coś po prostu źle złożono przy montażu monitora. Niestety serwis odmawia jakiejkolwiek pomocy, mówiąc, że pomiary są w normie, natomiast to co widzę, to po prostu cecha matrycy IPS. Powiedziano mi także, żebym pisał do producenta (co zrobiłem, ciekawi mnie czy dostanę odpowiedź). Tak jak powiedziałem, nie mogę tego tak zostawić, bo ta zółta plama w rogu mi po prostu przeszkadza. Dziwię się, dlaczego na serwisie problem potraktowano w tak lekceważący sposób. Bardzo proszę o pomóc oraz radę, co można z tym zrobić. Bardzo z góry dziękuję!
Pozdrawiam,
Jan
P.S. Do jakiej wielkości można załączać zdjęcia? Mogę wysłać także większe, na których jest to lepiej widoczne.
Problem z EIZO 2333 - podświetlenie na dole ekranu
Regulamin forum
Działy firmowe są dedykowane konkretnym firmom. Pytania można zadawać tak, jakby kierowali je Państwo bezpośrednio do fabryki lub przedstawicielstwa. Wszelkie publikowane informacje są potwierdzone u źródła lub w serwisie fabrycznym. Użytkownicy z oznaczeniem marki w nazwie "rangi" są pracownikami firm związanych z producentem i je reprezentują.
Działy firmowe są dedykowane konkretnym firmom. Pytania można zadawać tak, jakby kierowali je Państwo bezpośrednio do fabryki lub przedstawicielstwa. Wszelkie publikowane informacje są potwierdzone u źródła lub w serwisie fabrycznym. Użytkownicy z oznaczeniem marki w nazwie "rangi" są pracownikami firm związanych z producentem i je reprezentują.
Post
Problem z EIZO 2333 - podświetlenie na dole ekranu
- Załączniki
-
- Tak jak napisałem, wygląda to tak, jak by coś świeciło od dołu, nawet nie w samym rogu ekranu.
- DSC_4736.JPG (216.12 KiB) Przejrzano 1439 razy
-
- Tak jak napisałem, wygląda to tak, jak by coś świeciło od dołu, nawet nie w samym rogu ekranu.
- DSC_4740.JPG (197.58 KiB) Przejrzano 1439 razy
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Problem z EIZO 2333 - podświetlenie na dole ekranu
Ciężko Panu cokolwiek poradzić w sytuacji jeśli serwis stwierdził, że defekt jest w normie. Niestety tak to jest zrobione, że tani monitor to też ograniczone wsparcie serwisowe. Przy wyższej klasie niewykluczone, że serwis nawet przy dopuszczalnej wadzie mógłby Panu wymienić monitor w ramach dbania o wizerunek marki, ale przy najniższych modelach po prostu nie ma na to środków i przyzwolenia fabryki. Montaż ma wpływ na rozświetlenia i zdarza się to bardzo często na wielu LCD. Poprawić tego się nie da. Proponuję zadzwonić do serwisu jeszcze raz, porozmawiać z technikiem jak człowiek z człowiekiem. Może pomoże.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Problem z EIZO 2333 - podświetlenie na dole ekranu
Bardzo dziękują za odpowiedź. Uważam, że skoro defekt jest i jest widoczny, serwis powinien jakoś zareagować. W końcu, kupując towar otrzymałem go z defektem. Produkt wadliwy podlega wymianie/naprawie. Czy ja tak dużo wymagam? Nie znam się na stronie technicznej, ale zdaje mi się, że serwis zmierzył nierównomierność podświetlenia matrycy (w pewnych punktach), natomiast możliwość wady wynikającej ze złego montażu nawet nie brał pod uwagę. Jak rozmawiałem z serwisem, nie wyczułem najmniejszej nawet chęci zrobienia czegokolwiek, co by wykraczało poza formalną procedurę postępowania. Niestety. A czy tego typu wadę w ogóle można jakoś naprawić? Jeżeli tak, to będę próbował z nimi negocjować.
P.S. Tani czy drogi to kwestia względna. Decydując się na EIZO, które jest droższe od innych tanich monitorów, oczekiwałem przynajmniej braku tak jawnych defektów.
P.S. Tani czy drogi to kwestia względna. Decydując się na EIZO, które jest droższe od innych tanich monitorów, oczekiwałem przynajmniej braku tak jawnych defektów.
Post
Re: Problem z EIZO 2333 - podświetlenie na dole ekranu
Serwis robi swoje co mieści się w ramach jego działania i tyle. Nie ma co się łudzić, że ludki z Eizo będą mieli diametralnie inne podejście niż reszta serwisów.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Problem z EIZO 2333 - podświetlenie na dole ekranu
Życie jest brutalne. Nie da się oczekiwać, że najtańsze modele będą miały takie same normy wad ekranu i zakres wsparcia jak drogie. Tańsze "muszą" być w czymś gorsze, to normalne. I ta "gorszość" jest standardem w tej klasie. To działania celowe. Sama nalepka EIZO nie czyni cudów. Pokazana przez Pana nierównomierność jest typowa i występuje na większości monitorów LCD, choć w różnym zakresie i intensywności. To jedna z pięt achillesowych technologii produkcji LCD. Jeśli poziom defektów jest przez Pana nieakceptowalny, nie znaczy, że monitor jest wadliwy, tylko Pana wrażliwość determinuje konieczność zainteresowania się lepszymi klasami, np takimi gdzie producent bardziej się "stara". W fabryce EIZO nie pracują idioci i wiedzą, że nierówność podświetlenia jest typową cechą paneli LCD. Dlatego w monitorach lepszych klas montowany jest programowany mechanizm elektronicznej stabilizacji. Takie monitory kierowane są dla tych, którzy wymagają większej równomierności niż w monitorach klasy popularnej.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Problem z EIZO 2333 - podświetlenie na dole ekranu
A można wiedzieć na ile różnią się normy wad ekranu dla modeli "tanich" i "drogich" w przypadku EIZO i NEC? Tak opisowo. Ewentualnie gdzie przebiega granica (norm i modeli). Czy normy "tanich" EIZO/NEC różnią się od przeciętnych monitorów innych firm (w tym kontekście zwykle obiektywnie tańszych).
To samo pytanie dotyczy "zakresu wsparcia", tym razem tylko dla EIZO/NEC.
Powiedzmy, że został zakupiony egzemplarz z polskiej dystrybucji (dowolny sklep).
Ewentualnie, czym się wyróżnia mastiff na tle innych polskich oficjalnych (egzemplarz bez selekcji przed zakupem)?
Pewnie pytanie już gdzieś padło. Wystarczy link.
A może w tym konkretnym przypadku poprosić o pomiar homogeniczności (odchyłki barwy), a nie tylko jasności podświetlenia. Pod warunkiem, że zażółca też na białym i że norma to jakoś ujmuje.
To samo pytanie dotyczy "zakresu wsparcia", tym razem tylko dla EIZO/NEC.
Powiedzmy, że został zakupiony egzemplarz z polskiej dystrybucji (dowolny sklep).
Ewentualnie, czym się wyróżnia mastiff na tle innych polskich oficjalnych (egzemplarz bez selekcji przed zakupem)?
Pewnie pytanie już gdzieś padło. Wystarczy link.
A może w tym konkretnym przypadku poprosić o pomiar homogeniczności (odchyłki barwy), a nie tylko jasności podświetlenia. Pod warunkiem, że zażółca też na białym i że norma to jakoś ujmuje.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
- Drogie, serie graficzne, błędy jasności i chrominancji do dE3.
- Półprofesjonalne błędy jasności i chrominancji do dE5.
- Uniwersalne, klasa średnia, błędy jasności do 20%, błędów chrominancji się nie specyfikuje.
- Klasa domowa, masowa, błędy jasności 25-35%, błędów chrominancji się nie specyfikuje.
Re: Problem z EIZO 2333 - podświetlenie na dole ekranu
Z grubsza, nie tylko EIZO/NEC:max pisze:A można wiedzieć na ile różnią się normy wad ekranu dla modeli "tanich" i "drogich" w przypadku EIZO i NEC? Tak opisowo.
- Drogie, serie graficzne, błędy jasności i chrominancji do dE3.
- Półprofesjonalne błędy jasności i chrominancji do dE5.
- Uniwersalne, klasa średnia, błędy jasności do 20%, błędów chrominancji się nie specyfikuje.
- Klasa domowa, masowa, błędy jasności 25-35%, błędów chrominancji się nie specyfikuje.
Jeśli nieselekcjonowany, niczym. To te same monitory jakie sprzedają inni przedstawiciele EIZO.max pisze:Ewentualnie, czym się wyróżnia mastiff na tle innych polskich oficjalnych (egzemplarz bez selekcji przed zakupem)?
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Problem z EIZO 2333 - podświetlenie na dole ekranu
@Jan83:
Od miesiąca jestem również posiadaczem monitora FS 2333. Niezadowolonym posiadaczem, gdyż monitor posiada dla mnie wady nie do zaakceptowania. Jedną z nich jest w właśnie nierównomierne podświetlenie w prawym, dolnym rogu ekranu. Wygląda to identycznie jak na twoich zdjęciach. W ciemniejszych scenach widzę w tym rejonie żółtą poświatę. Tragedia :/. Odczytaj proszę z tabliczki (z tyłu monitora) i podaj datę wyprodukowania twojego modelu (Mdf.). Mój pochodzi z 15.04.2013...
Od miesiąca jestem również posiadaczem monitora FS 2333. Niezadowolonym posiadaczem, gdyż monitor posiada dla mnie wady nie do zaakceptowania. Jedną z nich jest w właśnie nierównomierne podświetlenie w prawym, dolnym rogu ekranu. Wygląda to identycznie jak na twoich zdjęciach. W ciemniejszych scenach widzę w tym rejonie żółtą poświatę. Tragedia :/. Odczytaj proszę z tabliczki (z tyłu monitora) i podaj datę wyprodukowania twojego modelu (Mdf.). Mój pochodzi z 15.04.2013...
Wróć do „Dział wsparcia technicznego”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości