Monitor 24 cale (16:10) - uniwersalny.

Ogólne pytania i dyskusje dotyczące monitorów do celów uniwersalnych.
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16451
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Monitor 24 cale (16:10) - uniwersalny.

11 kwietnia 2013, 15:03 - czw

max pisze:Z tym fartem o 5 latach gwarancji też bym nie przeginał. Należy się jak psu zupa, jeśli jest z Alstora.
"jeśli jest z Alstora" - to zdanie klucz. Jakby nie był to nici z 5 lat. Bo druczek alstorowy jeszcze nie musi oznaczać, że jest z Alstora.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Awatar użytkownika
max
Posty: 7594
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 14:09 - czw

Re: Monitor 24 cale (16:10) - uniwersalny.

11 kwietnia 2013, 15:14 - czw

OK. No to czekamy na wyjaśnienie jak rozpoznać oryginalny oryginał z oryginalnej polsko-Alstorowej dystrybucji.
Ja na zdjęciu dopatrzyłem się hologramu na gwarancji. Domyślam się, że klient otrzymał fakturę lub paragon, gwarancję, monitor, kable: zasilający i jakiś sygnałowy, polską instrukcję obsługi, karton ze styropianami, folię od zapakowania, może jakąś płytkę ze sterownikami.
Z ciekawości zapytam, czy gwarancja powinna być podstemplowana. Teoretycznie klient może się przecież rozmyślić w ciągu 10dni przy sprzedaży na odległość, wówczas problem z podstemplowaną gwarancją. Jak niepodstemplowana to też problem, bo jak podstemplować? Co może sprawdzić jeszcze taki zwykły szarak jak ja?
Awatar użytkownika
Trakotitek
Posty: 42
Rejestracja: 09 kwietnia 2013, 13:57 - wt

Re: Monitor 24 cale (16:10) - uniwersalny.

11 kwietnia 2013, 15:28 - czw

max pisze:OK. No to czekamy na wyjaśnienie jak rozpoznać oryginalny oryginał z oryginalnej polsko-Alstorowej dystrybucji.
Ja na zdjęciu dopatrzyłem się hologramu na gwarancji. Domyślam się, że klient otrzymał fakturę lub paragon, gwarancję, monitor, kable: zasilający i jakiś sygnałowy, polską instrukcję obsługi, karton ze styropianami, folię od zapakowania, może jakąś płytkę ze sterownikami.
Z ciekawości zapytam, czy gwarancja powinna być podstemplowana. Teoretycznie klient może się przecież rozmyślić w ciągu 10dni przy sprzedaży na odległość, wówczas problem z podstemplowaną gwarancją. Jak niepodstemplowana to też problem, bo jak podstemplować? Co może sprawdzić jeszcze taki zwykły szarak jak ja?
Otrzymałem : gwarancję (niepodbita - ale w tym miesiącu będę w Krakowie, więc ją podbiję), fakturę Vat z S/N monitora, monitor, kable (zasilający, DVI, D-Sub, USB, do podłączenia głośników), instrukcję we wszystkich językach świata oprócz polskiej (podobnie jak w poprzednim 2331), pudło, styropian, płytkę CD ze "sterownikami" i "opakowanie ochronne" monitora.

Tyle.
Awatar użytkownika
max
Posty: 7594
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 14:09 - czw

Re: Monitor 24 cale (16:10) - uniwersalny.

11 kwietnia 2013, 15:58 - czw

Polska instrukcja być musi. Chociaż na płytce w pdf, choć to nieeleganckie mz., jeśli są wszystkie inne języki na papierze. Można przecież nie posiadać internetu.
Awatar użytkownika
Trakotitek
Posty: 42
Rejestracja: 09 kwietnia 2013, 13:57 - wt

Re: Monitor 24 cale (16:10) - uniwersalny.

11 kwietnia 2013, 16:07 - czw

max pisze:Polska instrukcja być musi. Chociaż na płytce w pdf, choć to nieeleganckie mz., jeśli są wszystkie inne języki na papierze. Można przecież nie posiadać internetu.
Polskiej instrukcji brak. Na płycie CD jest instrukcja w języku : chińskim, angielskim, francuski, niemieckim i japońskim.
Mi to nie przeszkadza, bo instrukcję w języku polskim pobrałem z neta :

https://monitory.mastiff.pl/instrukcje/S ... bslugi.pdf

W poprzednim 2331 też nie było polskiej instrukcji - musiałem pobierać z neta. Ale fakt - to skandal, żeby przy takich cenach monitora oszczędzić te max. 5 zeta na instrukcję. Ale podobno to się nazywa ekologia. :lol:
Awatar użytkownika
max
Posty: 7594
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 14:09 - czw

Re: Monitor 24 cale (16:10) - uniwersalny.

11 kwietnia 2013, 18:16 - czw

Niech mnie ktoś poprawi, jeśli się mylę, ale zgodnie z przepisami, tego typu towar, sprzedawany na terenie Polski, przez polskiego dystrybutora, z polską gwarancją, powinien mieć polską instrukcję obsługi w pudełku. Choćby skróconą. Choćby w pdf na płytce.

Jeśli instrukcja jest ogólnie dostępna na stronie eizo.pl, to dobrze. Ale mimo wszystko. Taki, dajmy na to, Panasonic w sprzedawanych TV, wypełnia takie wymagania co do joty.

Wiem, czepiam się. Dla większości nie stanowi to żadnego problemu, ale skoro dociekamy, czy jest sklejone jedną taśmą, czy dwoma (co akurat jest ważne), to obecności instrukcji też możemy.
Problem może wystąpić jak ktoś jeszcze nie ma monitora, właśnie kupił, ale coś nie działa. Nie umie podłączyć, bo nie przeczytał instrukcji. Nie ściągnie więc instrukcji z internetu, bo monitor nie działa. A jak ma działać, skoro nie ma instrukcji... Zagląda więc do pudełka i ... echo.
Awatar użytkownika
Trakotitek
Posty: 42
Rejestracja: 09 kwietnia 2013, 13:57 - wt

Re: Monitor 24 cale (16:10) - uniwersalny.

11 kwietnia 2013, 18:30 - czw

max pisze:Niech mnie ktoś poprawi, jeśli się mylę, ale zgodnie z przepisami, tego typu towar, sprzedawany na terenie Polski, przez polskiego dystrybutora, z polską gwarancją, powinien mieć polską instrukcję obsługi w pudełku. Choćby skróconą. Choćby w pdf na płytce.

Jeśli instrukcja jest ogólnie dostępna na stronie eizo.pl, to dobrze. Ale mimo wszystko. Taki, dajmy na to, Panasonic w sprzedawanych TV, wypełnia takie wymagania co do joty.

Wiem, czepiam się. Dla większości nie stanowi to żadnego problemu, ale skoro dociekamy, czy jest sklejone jedną taśmą, czy dwoma (co akurat jest ważne), to obecności instrukcji też możemy.
Problem może wystąpić jak ktoś jeszcze nie ma monitora, właśnie kupił, ale coś nie działa. Nie umie podłączyć, bo nie przeczytał instrukcji. Nie ściągnie więc instrukcji z internetu, bo monitor nie działa. A jak ma działać, skoro nie ma instrukcji... Zagląda więc do pudełka i ... echo.
To jak powinno to wyglądać w teorii to wiem i nie musisz mi tłumaczyć. Problem w tym, że większość nowego sprzętu komputerowego albo nie ma polskiej instrukcji (gdy w zeszłym roku kupowałem GeForce-a 680 to też nie miał polskiej instrukcji), albo ma ale w wersji mini (maksymalnie skrócona), albo ma na dołączonej płytce CD/DVD. Jeżeli mam wybór wolę dobre Eizo bez instrukcji polskiej niż kiepawe LG z polską instrukcją. ;)
Awatar użytkownika
Tom01
Kontakt:
Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Posty: 16451
Rejestracja: 09 listopada 2009, 20:58 - pn

Re: Monitor 24 cale (16:10) - uniwersalny.

11 kwietnia 2013, 18:34 - czw

max pisze:OK. No to czekamy na wyjaśnienie jak rozpoznać oryginalny oryginał z oryginalnej polsko-Alstorowej dystrybucji.
Po numerze seryjnym w przedstawicielstwie.
max pisze:Z ciekawości zapytam, czy gwarancja powinna być podstemplowana.
Tak.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!

monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej

Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Awatar użytkownika
max
Posty: 7594
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 14:09 - czw

Re: Monitor 24 cale (16:10) - uniwersalny.

11 kwietnia 2013, 20:54 - czw

OK. Dzięki za konkretne odpowiedzi.
Życzę zadowolenia ze sprzętu.

Wróć do „Monitory różne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

Zaloguj się · Zarejestruj się

Informacje

Jest 4 użytkowników online :: 3 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość
Zarejestrowani użytkownicy: Bing [Bot], Google [Bot], miro99
Najwięcej użytkowników (76) było online 24 kwietnia 2022, 10:40 - ndz
Liczba postów: 69137
Liczba tematów: 4175
Liczba użytkowników: 3980
Ostatnio zarejestrowany użytkownik: bonhart
Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Wybór stylu