Eizo CX241 Lamerskie pytania
Post
Re: Eizo CX241 Lamerskie pytania
Wydawało mi się warunki oświetleniowe mają duże znaczenie. Ale pewnie w tym sensie żeby je stworzyć
Czyli tryby predefiniowane pod przyciskiem "MODE" są stałe. W takim razie czemu one służą ?
Jeżeli pliki są Adobe RGB i w takiej przestrzeni edytowane to czy powinienem mieć stworzony profil kalibracji w tej przestrzeni żeby widzieć więcej i edytować lepiej ?
Następnie pliki wynikowe mają przestrzeń sRGB, więc powinienem utworzyć taki profil kalibracji, żeby znów widzieć jak to wygląda ?
Czy wtedy te pliki nie będą się różniły ? Nie będzie konieczne oddzielna edycja do np. druku i oddzielna do www ?
Dodatkowo do nazwijmy to rozrywki tj. przeglądanie www itp., powinienem używać profilu kalibracji sRGB ?
Zakładam że CN automatycznie zmienia w systemie profil domyślny monitora.
Czy oddzielna kalibracja ekranu laptopa, do którego jest podłączony kalibrowany monitor nic nie namiesza ?
Czyli tryby predefiniowane pod przyciskiem "MODE" są stałe. W takim razie czemu one służą ?
Jeżeli pliki są Adobe RGB i w takiej przestrzeni edytowane to czy powinienem mieć stworzony profil kalibracji w tej przestrzeni żeby widzieć więcej i edytować lepiej ?
Następnie pliki wynikowe mają przestrzeń sRGB, więc powinienem utworzyć taki profil kalibracji, żeby znów widzieć jak to wygląda ?
Czy wtedy te pliki nie będą się różniły ? Nie będzie konieczne oddzielna edycja do np. druku i oddzielna do www ?
Dodatkowo do nazwijmy to rozrywki tj. przeglądanie www itp., powinienem używać profilu kalibracji sRGB ?
Zakładam że CN automatycznie zmienia w systemie profil domyślny monitora.
Czy oddzielna kalibracja ekranu laptopa, do którego jest podłączony kalibrowany monitor nic nie namiesza ?
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Eizo CX241 Lamerskie pytania
1. Oczywiście że warunki mają znaczenie. Co więcej, są KLUCZOWE aby Pan poprawnie widział obraz na monitorze. Z mierzeniem jednak nie tak hop-siup, bo przy przypadkowym oświetleniu, monitor może zechcieć zasymulować niewłaściwe warunki i wyjdzie jedna wielka kicha. Poprawne dobranie wyświetlania do niereferencyjnego oświetlenia to wyższa szkoła jazdy.
2. Tryby predefiniowane są do użytkowania niezawodowego.
3. Pliki wynikowe mogą być w dowolnej przestrzeni. Do kontrolowania tego jest "Próba koloru" w PS. Dobrze jest jeśli monitor reprodukuje przestrzeń równą lub większą niż symulowana.
4. Jeśli używa Pan monitora zarówno do przygotowania do druku i foto, trzeba ustalić co ważniejsze. Pytanie też do rozumie Pan pod pojęciem "druk"?
5. Rozrywka = zawsze sRGB. Tu uwaga: Można sobie zrobić taki target w ColorNavigatorze i proszę pamiętać, że będzie miał inna krzywą odpowiedzi tonalnej niż wbudowany sRGB!
6. Kalibracja stanowiska z więcej niż jednym ekranem to też wyższa szkoła jazdy. Może poważnie namieszać.
2. Tryby predefiniowane są do użytkowania niezawodowego.
3. Pliki wynikowe mogą być w dowolnej przestrzeni. Do kontrolowania tego jest "Próba koloru" w PS. Dobrze jest jeśli monitor reprodukuje przestrzeń równą lub większą niż symulowana.
4. Jeśli używa Pan monitora zarówno do przygotowania do druku i foto, trzeba ustalić co ważniejsze. Pytanie też do rozumie Pan pod pojęciem "druk"?
5. Rozrywka = zawsze sRGB. Tu uwaga: Można sobie zrobić taki target w ColorNavigatorze i proszę pamiętać, że będzie miał inna krzywą odpowiedzi tonalnej niż wbudowany sRGB!
6. Kalibracja stanowiska z więcej niż jednym ekranem to też wyższa szkoła jazdy. Może poważnie namieszać.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Eizo CX241 Lamerskie pytania
Bardzo dziękuje
Czy pracując w przestrzeni AdobeRGB i mając skalibrowany monitor w tej że przestrzeni "Próba Koloru" do sRGB np. w PS powinna zasymulować zdjęcie dokładnie tak jak będzie widoczne w skalibrowanej przestrzeni sRGB ?
W moim przypadku druk w Laboratorium Foto. Czy w takim przypadku "zabawa" w Adobe RGB ma sens ?
Rozumie że w przypadku kalibracji dwóch targetów adobe i srgb zapominam o wbudowanych trybach i zmieniam tylko w CN ?
Czy pracując w przestrzeni AdobeRGB i mając skalibrowany monitor w tej że przestrzeni "Próba Koloru" do sRGB np. w PS powinna zasymulować zdjęcie dokładnie tak jak będzie widoczne w skalibrowanej przestrzeni sRGB ?
W moim przypadku druk w Laboratorium Foto. Czy w takim przypadku "zabawa" w Adobe RGB ma sens ?
Rozumie że w przypadku kalibracji dwóch targetów adobe i srgb zapominam o wbudowanych trybach i zmieniam tylko w CN ?
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Eizo CX241 Lamerskie pytania
Tak.1979 pisze:Czy pracując w przestrzeni AdobeRGB i mając skalibrowany monitor w tej że przestrzeni "Próba Koloru" do sRGB np. w PS powinna zasymulować zdjęcie dokładnie tak jak będzie widoczne w skalibrowanej przestrzeni sRGB ?
Jak najbardziej.1979 pisze:W moim przypadku druk w Laboratorium Foto. Czy w takim przypadku "zabawa" w Adobe RGB ma sens ?
Tak.1979 pisze:Rozumie że w przypadku kalibracji dwóch targetów adobe i srgb zapominam o wbudowanych trybach i zmieniam tylko w CN ?
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Eizo CX241 Lamerskie pytania
Pytanie, czy monitor ma przycinać gamut czy profil?
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Eizo CX241 Lamerskie pytania
Nie bardzo rozumiem ? Jeżeli kalibruję do sRGB albo AdobeRGB to chyba monitor ma przycinać gamut bo jest szerszy niż profil. Chyba.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Eizo CX241 Lamerskie pytania
Może ale nie musi. To sprzęt profesjonalny.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Eizo CX241 Lamerskie pytania
Nie wiem jak inaczej mam zadać pytanie ? Jak nazwa wątku wskazuję fachowcem w tym temacie nie jestem.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Eizo CX241 Lamerskie pytania
Na początek radzę nie kombinować i to czego Pan nie wie, zostawić jak jest fabrycznie.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Eizo CX241 Lamerskie pytania
Wracając po wcześniejszego problemu z czerwonym przebarwieniem to kalibracja kompletnie nic nie zmieniła.
Dokładniej w dalszym ciągu nie widzę czerwonych przebarwień, które Pan widzi.
Właściwie skalibrowany profil sRGB, nie różni się od tego wbudowanego.
Co jeszcze można poprawić\zmienić ?
Dokładniej w dalszym ciągu nie widzę czerwonych przebarwień, które Pan widzi.
Właściwie skalibrowany profil sRGB, nie różni się od tego wbudowanego.
Co jeszcze można poprawić\zmienić ?
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
https://monitory.mastiff.pl/temp/szarosc.png
Re: Eizo CX241 Lamerskie pytania
Czerwone dewiacje będzie Pan widział na szerokim, gamucie. To jedna z zalet monitorów szerokogamutowych.1979 pisze:Wracając po wcześniejszego problemu z czerwonym przebarwieniem to kalibracja kompletnie nic nie zmieniła.
Dokładniej w dalszym ciągu nie widzę czerwonych przebarwień, które Pan widzi.
Różni się, różni. Proszę porównać gdzie jest odcięcie w cieniach w obu trybach:1979 pisze:Właściwie skalibrowany profil sRGB, nie różni się od tego wbudowanego.
https://monitory.mastiff.pl/temp/szarosc.png
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Eizo CX241 Lamerskie pytania
Przecież ustaliliśmy że www przeglądamy na sRGB, więc czemu wyświetlać i analizować w AdobeRGB kolorystykę zdjęć sRGB ???
Czy u Pana w trybie sRGB (czyli większości populacji) też są widoczne te czerwienie? Bo w Adobe to ja też je widzę, o czym pisałem.
Widzę ciemniejszą czerń, odcięcie w tym samym miejscu.
Czy u Pana w trybie sRGB (czyli większości populacji) też są widoczne te czerwienie? Bo w Adobe to ja też je widzę, o czym pisałem.
Widzę ciemniejszą czerń, odcięcie w tym samym miejscu.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Eizo CX241 Lamerskie pytania
Na szerokim gamucie natychmiast wychwyci Pan te czerwienie, podobnie jak inne efekty, słabo widoczne w sRGB. Nie możemy zakładać, że wszyscy będą oglądać je w sRGB i zamaskowane błędy możemy sobie darować. Trzeba je wyeliminować. Ale żeby to zrobić, trzeba je widzieć.
PS. W fabrycznym trybie sRGB widać więcej ciemnych odcieni niż przy typowej krzywej 2.2.
PS. W fabrycznym trybie sRGB widać więcej ciemnych odcieni niż przy typowej krzywej 2.2.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Eizo CX241 Lamerskie pytania
Rozumiem że w sRGB Pan nie widzi.
Jestem przekonany że 99% osób, do których chcę dotrzeć przegląda Internet na monitorach z sRGB (pewnie nawet nie pełnym). Większość z tych 99% na tabletach i telefonach. Taki znak czasu.
Można przygotowywać zdjęcia pod promil osób, przeglądających Internet na szerokim gamucie, jednocześnie serwując "blade" zdjęcia całej reszcie. Można też robić tylko czarno-białe, wtedy jest prościej
Przeglądanie na szerokim gamucie zdjęć fotografa, nazwanego przez Pana "człowiekiem orkiestrą" również nie należy do przyjemności. Polecam np. czwarte zdjęcie z cyklu "Podlasie".
Nie mówię tu o postprodukcji i przygotowaniu do druku, tylko o prezentacji w Internecie.
Po dokonanej kalibracji i ustawieniu systemu oraz ps. Mogę tylko podtrzymać, iź moim zdaniem między nowiutkim Eizo za 4tyś. a dobrym monitorem biurowym HP z 2009 roku za 300zł nie ma przepaści.
Natomiast Eizo CX241 moim zdaniem bardzo słabo wypada pod względem ergonomii w porównaniu z hp lp2475w:
- brak wygodnego uchwytu do przenoszenia (co nie jest tak błahe jak się wydaje, czasem trzeba zabrać monitor na kalibrację, do studio bądź do klienta) wolę otwierać drzwi ręką niż zębami, tudzież nogą itp.
- fatalnie umieszczone wejścia USB (do tego tylko USB 2.0 a przecież profesjonaliści pracują na dużych plikach), każda próba skorzystania z nich to bieganie wokół monitora.
Poza tym są zbyt blisko siebie, podłączenie "szybkiego pendrive", które zazwyczaj są grubsze, nie pozwala na wykorzystanie drugiego wejścia.
- o wiele mniej interfejsów niż monitor "biurowy".
- brak blokady obrotu i nachylenia ekranu, przydatne w transporcie, przenoszeniu itp.
Tyle po kilku dniach użytkowania
Jestem przekonany że 99% osób, do których chcę dotrzeć przegląda Internet na monitorach z sRGB (pewnie nawet nie pełnym). Większość z tych 99% na tabletach i telefonach. Taki znak czasu.
Można przygotowywać zdjęcia pod promil osób, przeglądających Internet na szerokim gamucie, jednocześnie serwując "blade" zdjęcia całej reszcie. Można też robić tylko czarno-białe, wtedy jest prościej
Przeglądanie na szerokim gamucie zdjęć fotografa, nazwanego przez Pana "człowiekiem orkiestrą" również nie należy do przyjemności. Polecam np. czwarte zdjęcie z cyklu "Podlasie".
Nie mówię tu o postprodukcji i przygotowaniu do druku, tylko o prezentacji w Internecie.
Po dokonanej kalibracji i ustawieniu systemu oraz ps. Mogę tylko podtrzymać, iź moim zdaniem między nowiutkim Eizo za 4tyś. a dobrym monitorem biurowym HP z 2009 roku za 300zł nie ma przepaści.
Natomiast Eizo CX241 moim zdaniem bardzo słabo wypada pod względem ergonomii w porównaniu z hp lp2475w:
- brak wygodnego uchwytu do przenoszenia (co nie jest tak błahe jak się wydaje, czasem trzeba zabrać monitor na kalibrację, do studio bądź do klienta) wolę otwierać drzwi ręką niż zębami, tudzież nogą itp.
- fatalnie umieszczone wejścia USB (do tego tylko USB 2.0 a przecież profesjonaliści pracują na dużych plikach), każda próba skorzystania z nich to bieganie wokół monitora.
Poza tym są zbyt blisko siebie, podłączenie "szybkiego pendrive", które zazwyczaj są grubsze, nie pozwala na wykorzystanie drugiego wejścia.
- o wiele mniej interfejsów niż monitor "biurowy".
- brak blokady obrotu i nachylenia ekranu, przydatne w transporcie, przenoszeniu itp.
Tyle po kilku dniach użytkowania
Post
Od dzisiaj jestem Łoś SuperKtoś.
PS.
http://mva.pl/viewtopic.php?f=21&t=2068&start=0
Re: Eizo CX241 Lamerskie pytania
Gratulacje! Wygląda na to, że udało Ci się poprawnie skalibrować monitor i niczego nie popsuć.1979 pisze:Po dokonanej kalibracji i ustawieniu systemu oraz ps. Mogę tylko podtrzymać, iź moim zdaniem między nowiutkim Eizo za 4tyś. a dobrym monitorem biurowym HP z 2009 roku za 300zł nie ma przepaści.
Od dzisiaj jestem Łoś SuperKtoś.
PS.
Żeby wychwycić tą różnicę i zrozumieć skąd się bierze, przydaje się kurs matematyki z logarytmami. Trochę to zajmuje, ale nawet taki Łoś jak ja, po 10 stronach tłumaczeń, to pojął.Tom01 pisze:PS. W fabrycznym trybie sRGB widać więcej ciemnych odcieni niż przy typowej krzywej 2.2.
http://mva.pl/viewtopic.php?f=21&t=2068&start=0
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Najpierw przykłada Pan wielki nacisk na kontrolowany wygląd u odbiorców a teraz olewa Pan ewidentny błąd, który widać na wielu sprzętach, niekoniecznie o przestrzeniach bliskich AdobeRGB. Twarz pana młodego ma nieprawidłową kolorystykę, tyle że w sRGB przy mniejszych nasyceniach jest to mniej widoczne.
https://monitory.mastiff.pl/temp/rzeznik.png
Kupił Pan zawodowy monitor, który nie spełnił Pana oczekiwań. Jak pisałem, zdarza się. W swojej praktyce czasem spotykam się ze stanowiskiem, że monitor wysokiej klasy musi dawać efekt WOW. Tak nie jest. Monitory zawodowe są brzydkie, bywają wręcz toporne, obraz dają brzydki, nieatrakcyjny, użytkowanie jest upierdliwe, regulacji i różnych niepotrzebnych rzeczy jest w nich od groma. Mają jednak jedną, niespotykaną w sprzęcie konsumenckim cechę - wiarygodny obraz. Obraz, który daje kontrolę co tak naprawdę wypuszczamy w świat. Z całej rozmowy wysnuwam wniosek, że najchętniej w ogóle by się Pan nie zajmował techniką. Zdjęcie wrzucone z aparatu, jakieś poprawki na poziomach, zapis i tyle. Można i tak. Wszak pracował Pan do tej pory. Skutkuje to zieloną ręką Pani Młodej na Pana stronie głównej. Chce Pan poprawić swój warsztat, mieć większą kontrolę? Nie ma lekko. CMS i kolorymetria wygląda jak chodzenie po bagnach. Inaczej ciągle będzie Pan produkował zielone ręce i czerwone twarze.
Re: Eizo CX241 Lamerskie pytania
Zgadza się, przy sRGB nie widać.1979 pisze:Rozumiem że w sRGB Pan nie widzi.
Zmienny Pan jak kobieta.1979 pisze:Jestem przekonany że 99% osób, do których chcę dotrzeć przegląda Internet na monitorach z sRGB (pewnie nawet nie pełnym). Większość z tych 99% na tabletach i telefonach.
Najpierw przykłada Pan wielki nacisk na kontrolowany wygląd u odbiorców a teraz olewa Pan ewidentny błąd, który widać na wielu sprzętach, niekoniecznie o przestrzeniach bliskich AdobeRGB. Twarz pana młodego ma nieprawidłową kolorystykę, tyle że w sRGB przy mniejszych nasyceniach jest to mniej widoczne.
Powtarzam po raz sześdziesiąty ósmy - wystarczy zrobić poprawnie. Czerwona twarz nie jest za nasycona, ma po prostu zły kolor skóry i mieści się w sRGB. Poprawna kolorystyka WCALE nie oznacza dobrego koloru dla szerokogamutowców i bladego dla reszty. Kolor i przy sRGB może wręcz "wylewać się" z ekranu a skóra nie będzie czerwona. Niech Pan też pamięta, że Rec2020 puka do okien i niedługo nawet telewizory będą szerokogamutowe.1979 pisze:Można przygotowywać zdjęcia pod promil osób, przeglądających Internet na szerokim gamucie, jednocześnie serwując "blade" zdjęcia całej reszcie. Można też robić tylko czarno-białe, wtedy jest prościej
A czy ja gdziekolwiek powiedziałem że P. Tomaszewski reprezentuje wzorcowy poziom techniczny jeśli chodzi o zarządzanie barwą. Na jego zdjęciach też często kolor jest z kosmosu. To jest trudny i czasochłonny temat a ludzie są tylko ludźmi. Tak jak Pan, bronią się przed obcymi sobie rzeczami lub po prostu popełniają błędy. Alternatywnie proszę popatrzeć na fotografie Jacka Boneckiego. Też obróbkę robi sam, dysponuje względnie wiarygodnym sprzętem i jak widać koloru nie przewala w nienaturalne rejestry.1979 pisze:Przeglądanie na szerokim gamucie zdjęć fotografa, nazwanego przez Pana "człowiekiem orkiestrą" również nie należy do przyjemności. Polecam np. czwarte zdjęcie z cyklu "Podlasie".
Wraca wniosek z pierwszej wymiany zdań między nami. Nie widzi Pan, Pana wrażliwość przepuszcza istotne różnice lub po prostu wszystko jest nadal źle ustawione. Proszę rzucić okiem jak wygląda nw obrazek na obu monitorach:1979 pisze:Po dokonanej kalibracji i ustawieniu systemu oraz ps. Mogę tylko podtrzymać, iź moim zdaniem między nowiutkim Eizo za 4tyś. a dobrym monitorem biurowym HP z 2009 roku za 300zł nie ma przepaści.
https://monitory.mastiff.pl/temp/rzeznik.png
Wobec tego co by Pan powiedział o Sony Artisan albo Barco Reference Calibrator? 35 kilo żywej wagi, zero uchwytów, zero USB, słaba regulacja położenia.1979 pisze: - brak wygodnego uchwytu do przenoszenia (co nie jest tak błahe jak się wydaje, czasem trzeba zabrać monitor na kalibrację, do studio bądź do klienta) wolę otwierać drzwi ręką niż zębami, tudzież nogą itp.
- fatalnie umieszczone wejścia USB (do tego tylko USB 2.0 a przecież profesjonaliści pracują na dużych plikach), każda próba skorzystania z nich to bieganie wokół monitora.
Poza tym są zbyt blisko siebie, podłączenie "szybkiego pendrive", które zazwyczaj są grubsze, nie pozwala na wykorzystanie drugiego wejścia.
- o wiele mniej interfejsów niż monitor "biurowy".
- brak blokady obrotu i nachylenia ekranu, przydatne w transporcie, przenoszeniu itp.
Kupił Pan zawodowy monitor, który nie spełnił Pana oczekiwań. Jak pisałem, zdarza się. W swojej praktyce czasem spotykam się ze stanowiskiem, że monitor wysokiej klasy musi dawać efekt WOW. Tak nie jest. Monitory zawodowe są brzydkie, bywają wręcz toporne, obraz dają brzydki, nieatrakcyjny, użytkowanie jest upierdliwe, regulacji i różnych niepotrzebnych rzeczy jest w nich od groma. Mają jednak jedną, niespotykaną w sprzęcie konsumenckim cechę - wiarygodny obraz. Obraz, który daje kontrolę co tak naprawdę wypuszczamy w świat. Z całej rozmowy wysnuwam wniosek, że najchętniej w ogóle by się Pan nie zajmował techniką. Zdjęcie wrzucone z aparatu, jakieś poprawki na poziomach, zapis i tyle. Można i tak. Wszak pracował Pan do tej pory. Skutkuje to zieloną ręką Pani Młodej na Pana stronie głównej. Chce Pan poprawić swój warsztat, mieć większą kontrolę? Nie ma lekko. CMS i kolorymetria wygląda jak chodzenie po bagnach. Inaczej ciągle będzie Pan produkował zielone ręce i czerwone twarze.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Eizo CX241 Lamerskie pytania
Oczywiście że jest to dla mnie ważne.
Nigdzie nie napisałem że moje zdjęcie posiada idealną kolorystykę. Chciałem zweryfikować czy zieleń, która się pojawiła
po zmianie monitora została skorygowana i co najważniejsze jak to wygląda u kogoś na wiarygodnie skalibrowanym monitorze.
Choć muszę przyznać że niepotrzebnie traciliśmy czas na oglądanie tego samego zdjęcia w różnych przestrzeniach
Doskonale znam swoje braki w edycji zdjęć i po wielu próbach dopasowania zdjęcia tak żeby wyglądało dobrze w Adobe, wygląda blado w sRGB.
Być może mamy inny zakres tolerancji kolorów. Pewność miałbym gdybym widział obok siebie dwa monitory.
Kolorystyka zdjęcia, która Pan załączył. Dla mnie w sRGB za żółta skóra, natomiast w Adobe zbyt intensywne czerwienie.
Dodam tylko że porównujemy zdjęcie reportażowe zrobione w świetle dziennym ze zdjęciem reklamowym wykonanym w sterylnych warunkach oświetleniowych.
Co oczywiście nie usprawiedliwia i nie zwalnia mnie z poprawnego przygotowania swoich zdjęć .
Dziś rano oddałem znajomemu stary monitor więc nie mam już możliwości a nawet chęci kolejnych porównań.
Wydaje mi się porównanie takich wzorców nie miałoby dla mnie znaczenia. Nawet gdybym widział szlaczki.
Pisałem wielokrotnie, że "moim zdaniem" nie ma dużej różnicy. Zapewne można znaleźć testy, które wykażą wyższość Eizo.
Ale ja nie kupiłem monitora do robienia testów i oglądania kreseczek
Mimo wszystko przesiadka na CX-a to krok w dobrym kierunku, nie jest gorzej lecz trochę lepiej. Czy spodziewałem się więcej, oczywiście.
Szczególnie po tym artykule: http://tomaszpluszczyk.pl/monitor-fotog ... bki-zdjec/
Mimo wszystko uważam się za fotografa a nie grafika, retuszera. Jak słusznie Pan zauważył technika mi tylko przeszkadza
Nawet sam aparat mnie wku...., to że jest ciężki, muszę zmieniać obiektywy itp. Ale wchodzi tu w inną sferę i nie mam sensu tego rozwijać.
Całkowicie nie zgadzam się z tym że przeznaczenie, forma czy design wyklucza funkcjonalność.
Świadczy to albo o niedbalstwie albo oszczędnościach (nie widziałem innych monitorów Eizo) ale pewnie wejścia usb są w tym samym miejscu od zawsze.
Moje pliki z aparatu pełno-klatkowego to 40mb każdy, praca w standardzie usb 2.0 to masakra. Co maja dopiero powiedzieć posiadacze średnioformatowych przystawek ?
Nigdzie nie napisałem że moje zdjęcie posiada idealną kolorystykę. Chciałem zweryfikować czy zieleń, która się pojawiła
po zmianie monitora została skorygowana i co najważniejsze jak to wygląda u kogoś na wiarygodnie skalibrowanym monitorze.
Choć muszę przyznać że niepotrzebnie traciliśmy czas na oglądanie tego samego zdjęcia w różnych przestrzeniach
Doskonale znam swoje braki w edycji zdjęć i po wielu próbach dopasowania zdjęcia tak żeby wyglądało dobrze w Adobe, wygląda blado w sRGB.
Być może mamy inny zakres tolerancji kolorów. Pewność miałbym gdybym widział obok siebie dwa monitory.
Kolorystyka zdjęcia, która Pan załączył. Dla mnie w sRGB za żółta skóra, natomiast w Adobe zbyt intensywne czerwienie.
Dodam tylko że porównujemy zdjęcie reportażowe zrobione w świetle dziennym ze zdjęciem reklamowym wykonanym w sterylnych warunkach oświetleniowych.
Co oczywiście nie usprawiedliwia i nie zwalnia mnie z poprawnego przygotowania swoich zdjęć .
Dziś rano oddałem znajomemu stary monitor więc nie mam już możliwości a nawet chęci kolejnych porównań.
Wydaje mi się porównanie takich wzorców nie miałoby dla mnie znaczenia. Nawet gdybym widział szlaczki.
Pisałem wielokrotnie, że "moim zdaniem" nie ma dużej różnicy. Zapewne można znaleźć testy, które wykażą wyższość Eizo.
Ale ja nie kupiłem monitora do robienia testów i oglądania kreseczek
Mimo wszystko przesiadka na CX-a to krok w dobrym kierunku, nie jest gorzej lecz trochę lepiej. Czy spodziewałem się więcej, oczywiście.
Szczególnie po tym artykule: http://tomaszpluszczyk.pl/monitor-fotog ... bki-zdjec/
Mimo wszystko uważam się za fotografa a nie grafika, retuszera. Jak słusznie Pan zauważył technika mi tylko przeszkadza
Nawet sam aparat mnie wku...., to że jest ciężki, muszę zmieniać obiektywy itp. Ale wchodzi tu w inną sferę i nie mam sensu tego rozwijać.
Całkowicie nie zgadzam się z tym że przeznaczenie, forma czy design wyklucza funkcjonalność.
Świadczy to albo o niedbalstwie albo oszczędnościach (nie widziałem innych monitorów Eizo) ale pewnie wejścia usb są w tym samym miejscu od zawsze.
Moje pliki z aparatu pełno-klatkowego to 40mb każdy, praca w standardzie usb 2.0 to masakra. Co maja dopiero powiedzieć posiadacze średnioformatowych przystawek ?
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Eizo CX241 Lamerskie pytania
No i mamy błąd. To zdjęcie jest wyrenderowane w sRGB, więc czy oglądane na monitorze sRGB czy AdobeRGB w prawidłowo zaaranżowanym systemie musi wyglądać tak samo!1979 pisze:Kolorystyka zdjęcia, która Pan załączył. Dla mnie w sRGB za żółta skóra, natomiast w Adobe zbyt intensywne czerwienie.
Kolejny błąd, tym razem myślowy. Jeśli wyświetlimy na monitorze trickowy klin w szarości i on jest kolorowy zamiast szarego, daje to bardzo ważną informację. Szary klin jest bardzo ważnym narzędziem analitycznym, bo dokładnie wiemy co mamy zobaczyć. Jeśli wyświetla się z błędami, to dokładnie takie same błędy występują w normalnym życiu, tylko nie wiadomo gdzie!1979 pisze:Ale ja nie kupiłem monitora do robienia testów i oglądania kreseczek
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
- NocnyJastrzab
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: Eizo CX241 Lamerskie pytania
A cóż się Pan uczepił tego USB? Brakuje Panu w kompie złącz? Ergonomia i funkcjonalność też są ważne, ale takie monitory kupuje się z innych względów, które już Tom01 przytoczył. Monitor raz dobrze ustawiony ma stać na biurku i służyć twórczej pracy oraz rozwojowi, dając poczucie dobrze wykonanej pracy.
Wartość koloru pozostaje taka sama, tylko zmienia się sposób interpretacji przez urządzenie wyświetlające.
Proszę w PS wyświetlić wybrany wzorcowy kolor i przełączyć kilka razy monitor AdobeRGB <> sRGB.
Zdjęcia mogą wyglądać dobrze, ale przede wszystkim wiernie. Materiał obrabiany pod Adobe RGB zawsze będzie wyglądał słabiej w sRGB. Wynika to z różnic w gamucie.1979 pisze: Doskonale znam swoje braki w edycji zdjęć i po wielu próbach dopasowania zdjęcia tak żeby wyglądało dobrze w Adobe, wygląda blado w sRGB.
Wartość koloru pozostaje taka sama, tylko zmienia się sposób interpretacji przez urządzenie wyświetlające.
Proszę w PS wyświetlić wybrany wzorcowy kolor i przełączyć kilka razy monitor AdobeRGB <> sRGB.
Dominik Nowak, tel. 506212501 [Kraków / Nowa Huta]
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
www.dominiknowak.pl - Kalibracja monitora / telewizora
www.fotoplus.pl - Specjalistyczny Sklep Foto-Video
Wróć do „Dobór monitora, akcesoria, ustawienia”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości