Widziałem ostatnio w sklepie takie żarówki (zwane węglowymi). Bardzo fajnie to wygląda.
Efektywność świetlna opłakana, ale efekt wizualny i współczynnik CRI rewelacyjny.
Niektóre nawet działają na wodę (chyba muszą być doprpwadzone dwie: z ciepłą wodą i z zimna wodą).
swietlowki/zarowki Viva-lite CRI 96-98 5500
Post
Re: swietlowki/zarowki Viva-lite CRI 96-98 5500
Hmm, to chyba troche kloci sie z tym co czornyj pisze o tej zarowce w jego watku w ktorym ja zachwala. Czy to moze tylko wersja 4000k tak ma?GrzesiekR pisze:J Co do barwy, wydobywania barw z oświetlanych przez nią przedmiotów itp., cóż, musze powiedzieć, że nie robi jakiegoś specjalnego wrażenia. Biel kartki nie jest jakaś świetna, naturalna.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: swietlowki/zarowki Viva-lite CRI 96-98 5500
CRI wersji 4000K to 96 a wersji 5000K 95, więc gorsza na pewno nie jest. Inna sprawa w przyzwyczajeniu i innym oświetleniu jakie jest dookoła. "Biel kartki" nie jest żadnym wyznacznikiem. Papier zawiera wybielacze optyczne i "biała" staje się w świetle słonecznym, zawierającym ultrafiolet. Dioda nie zawiera UV, więc kartka nie będzie tak "biała".
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: swietlowki/zarowki Viva-lite CRI 96-98 5500
Moim zdaniem bardzo dużo zależy od tego, jakie światło mamy zapalone w otoczeniu. Jeśli mamy światło ogólne jakieś świetlówki albo żarówki albo LEDówki 80% 2700K, a na stole LEDówke 95-96% CRI, źródło dominujące pod względem ilości wywraca do góry nogami naszą adaptację chromatyczną.
Jeśli żarówka ma 4000K najlepiej byłoby ją porównać ze światłem słonecznym późnym popołudniem, w słoneczny dzień, kiedy słońce może dawać te 4000K.
Druga sprawa jest taka, że biel zimniejsza, bardziej niebieska, wydaje się bardziej biała, szczególnie na tle bardziej żółtej.
To takie trochę tłumaczenie, żeby nie ufać temu co się widzi, ale chyba tak jest.
Jeśli żarówka ma 4000K najlepiej byłoby ją porównać ze światłem słonecznym późnym popołudniem, w słoneczny dzień, kiedy słońce może dawać te 4000K.
Druga sprawa jest taka, że biel zimniejsza, bardziej niebieska, wydaje się bardziej biała, szczególnie na tle bardziej żółtej.
To takie trochę tłumaczenie, żeby nie ufać temu co się widzi, ale chyba tak jest.
- Czornyj
- Kontakt:
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: swietlowki/zarowki Viva-lite CRI 96-98 5500
Czy ja pisałem coś o wersji 4000K? Światło dzienne w mojej pracowni vs. światło LED 5000K:nowy1 pisze:Hmm, to chyba troche kloci sie z tym co czornyj pisze o tej zarowce w jego watku w ktorym ja zachwala. Czy to moze tylko wersja 4000k tak ma?GrzesiekR pisze:J Co do barwy, wydobywania barw z oświetlanych przez nią przedmiotów itp., cóż, musze powiedzieć, że nie robi jakiegoś specjalnego wrażenia. Biel kartki nie jest jakaś świetna, naturalna.
Post
Re: swietlowki/zarowki Viva-lite CRI 96-98 5500
W zasadzie mówiłem tylko o świetle tej żarówki. Mówiłem o obrzarze/powierzchni oświetlanej bezpośrednio tą żarówką. Światło otoczenia w moim przypadku nie ma większego znaczenia. Raz, że to światło otoczenia nie przebija się za bardzo do powierzchni oświetlonej jasnym snopem dość nisko nad biurkiem zawieszonej żarówki (bo jest słabe w porównaniu z nią w tym miejscu). Dwa, gdy wyłączę światło otoczenia wrażenia nie zmieniają się.max pisze:Moim zdaniem bardzo dużo zależy od tego, jakie światło mamy zapalone w otoczeniu. Jeśli mamy światło ogólne jakieś świetlówki albo żarówki albo LEDówki 80% 2700K, a na stole LEDówke 95-96% CRI, źródło dominujące pod względem ilości wywraca do góry nogami naszą adaptację chromatyczną.
Jeśli żarówka ma 4000K najlepiej byłoby ją porównać ze światłem słonecznym późnym popołudniem, w słoneczny dzień, kiedy słońce może dawać te 4000K.
Druga sprawa jest taka, że biel zimniejsza, bardziej niebieska, wydaje się bardziej biała, szczególnie na tle bardziej żółtej.
To takie trochę tłumaczenie, żeby nie ufać temu co się widzi, ale chyba tak jest.
Bardzo możliwe. To jest dla mnie nowość. Dotąd w domu, jeśli chodzi o oświetlenie, miałem do czynienia głównie ze światłem żółtym, czy to żarnikowym czy to świetlówkowym 2700K. Już dawno mi ono zbrzydło dlatego kupiłem opcję 4000K, a nie 3000K. 5000K mogłaby wieczorem w domu się wydawać zbyt blada, trupia.Tom01 pisze:CRI wersji 4000K to 96 a wersji 5000K 95, więc gorsza na pewno nie jest. Inna sprawa w przyzwyczajeniu i innym oświetleniu jakie jest dookoła. "Biel kartki" nie jest żadnym wyznacznikiem. Papier zawiera wybielacze optyczne i "biała" staje się w świetle słonecznym, zawierającym ultrafiolet. Dioda nie zawiera UV, więc kartka nie będzie tak "biała".
Post
Re: swietlowki/zarowki Viva-lite CRI 96-98 5500
Tylko ja mówiłem o bieli oświetlanej światłem dziennym wewnątrz pomieszczenia, za szybami i z rozproszonym, poodbijanym od ścian światłem. Szyby nie przepuszczają ultrafioletu, poza tym w pochmurny dzień też tego UV nie ma, jest dodatkowo rozproszone przez chmury. A biel jest bardzo podobna jak na zewnątrz. Poza tym barwy wydobywane są dużo pełniej niż przy uzyciu żaróweczek LED czy innych.Tom01 pisze:"Biel kartki" nie jest żadnym wyznacznikiem. Papier zawiera wybielacze optyczne i "biała" staje się w świetle słonecznym, zawierającym ultrafiolet.
Wróć do „Oświetlenie, akcesoria, uchwyty, osłony”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości