Monitor 21:9 do montażu filmowego oraz gradingu
Post
Re: Monitor 21:9 do montażu filmowego oraz gradingu
No to jeszcze wtrącę, że w materiałach filmowych obowiązuje obecnie standard UHD. Z tego powodu podgląd na monitorze o rozdzielczości 3840x2160 będzie zdecydowanie bliższy oryginałowi niż nietypowa rozdzielczość 2560x1440. Wystarczy z EA275UHD zdjąć nasze czarne paski i voila. Do EA275WMI-CT doklejenie czegokoowiek w tym względzie już nic nie pomoże.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Monitor 21:9 do montażu filmowego oraz gradingu
Podgląd rzadko kiedy jest potrzebny 1:1, a jeśli już, to rzadko kiedy jest to monitor komputerowy. Max, był Pan choć raz w jakiejś agencji produkcyjnej? Inna sprawa, że dużo wody upłynie zanim nadawcy wyjdą poza 1080. Problemem są koszty pasma na transponderach. Aby uzyskać mniejszy "bitrate", stosuje się mocną kompresję, która powoduje, że czasem obraz mało przypomina w ogóle HD a Pan wyskakuje z UHD.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: Monitor 21:9 do montażu filmowego oraz gradingu
To kupmy OLEDowego smartfona. Mało co na nim widać, a i tak szczęka na podłodze.
PS. No już nic nie jest ważne przy tym podglądzie, byle napis "EIZO" albo "ColorTuned" był na ramce.
Tylko na monitorze o docelowej rozdzielczości możemy ocenić efekty wybranego stopnia kompresji. Na marnym, małym monitorku, o niskiej rozdzielczości, każda pikseloza będzie wyglądała dobrze.
PS. No już nic nie jest ważne przy tym podglądzie, byle napis "EIZO" albo "ColorTuned" był na ramce.
Tylko na monitorze o docelowej rozdzielczości możemy ocenić efekty wybranego stopnia kompresji. Na marnym, małym monitorku, o niskiej rozdzielczości, każda pikseloza będzie wyglądała dobrze.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: Monitor 21:9 do montażu filmowego oraz gradingu
W podglądzie nie ważne jest logo a konkretne właściwości. Tak naprawdę, żaden monitor komputerowy nie jest idealnym podglądem, choć niektóre modele EIZO są całkiem niezłym kompromisem. Nawiasem mówiąc, jest to jedyna firma od monitorów komputerowych, która ma w ofercie coś w pół drogi. Normalnie monitory podglądowe kosztują dwa worki pieniędzy i są w ofertach takich firm jak Sony, Dolby, Tamuz i paru innych. Ewentualnie, przy niskim budżecie, można użyć telewizora i go skalibrować.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 1 gość