Jaki monitor dla amatora grafiki i fotografii.

Ogólne pytania i dyskusje dotyczące monitorów do celów uniwersalnych.
BenyMnemonik

Jaki monitor dla amatora grafiki i fotografii.

07 maja 2013, 11:45 - wt

WITAM.
Dużo czasu spędzam na fotografowaniu przedmiotów i jeszcze więcej na "profesjonalnej" obórce graficznej w fotoszopie i ogólnie przy komputerze pracując. Jednak foty i obrobione zdjęcia służą tylko i wyłącznie do internetu, bardzo rzadko coś tam przygotowuję do "druku". Określę się mianem amatora.

Obecnie pracuję od roku na HP ZR24w, monitor IPS za który dałem około 1500zł. Jestem z niego w pracy zadowolony, miałem go w domu na chorobowym i był za jasny na wieczór, nawet ustawiony na 0. 0 się sprawdza tylko w pracy jak jest dookoła lekko jasno.

Potrzebuję kupić drugi 24" minimum, 16:10 (nie chce panoramy), ale chciałbym aby był ciemniejszy, do domu. Piszę ten post po nie ma już HP ZR24w na rynku i muszę coś zakupić, tym razem chce coś ciemniejszego, bardziej świadomie. W tym przedziale cenowym co HP jest dell u2410 ale jest on jeszcze jaśniejszy, nie chcę go. Czytając dalej są inne monitory. Między 2500-3800 są EIZO S2433W (uniwersalny piszą), NEC P241W (okrojona matryca 8bit piszą), NEC PA241W (fajny 10bit piszą, 3 lata gw), EIZO SX2462W (w miarę fajny, 5lat gw piszą). Co wiem o nich i poczytałem, to że EIZO S2433W jest uniwersalny i nie wymaga kalibracji, pozostałe są profesjonalne i wymagają kalibracji czego nigdy nie robiłem.

Bardzo proszę mi pomóc.
Awatar użytkownika
Czornyj
Kontakt:

Re: Jaki monitor dla amatora grafiki i fotografii.

07 maja 2013, 14:17 - wt

Oba PA241W i SX2462W nie mają zbyt imponującej regulacji jaskrawości, pod tym względem lepiej powinien wypaść nowy P242W. Niezłą opcją na ten moment jest SX2262W.