Witam,
Chciałbym podzielić się z Wami pierwszymi dniami użytkowania monitora CX240, oraz prosić o poradę?
Zakupiłem ten model po pochlebnych recenzjach min. na tym forum. Sprzęt ma mi służyć przez kilka lat wobec tego zdecydowałem się nadszarpnąć budżet i zakupić ów model.
Przejdę od razu do setna sprawy. Sprzęt obecnie jest na etapie wygrzewania, ale to co już widzę przeraża mnie i powoduje mdłości!
Na dzień dobry tuż po odpaleniu przywitał mnie jeden czerwony bad pixel widoczny na środku ekranu (góra monitora). Oprócz tego w lewym dolnym rogu monitor posiada spore szarzenie (widoczne na białym tle). Po prawej stronie 2 szare pasy pionowe po całej wysokosci matrycy (niczym kurz a'la iMac) to prawdopodobnie nierównomierne podświetlenie. I na koniec wyciekająca czerń przyprawiająca o dreszcze.
Panowie co z tym teraz zrobić? Wygrzewać go dalej aż pojawia się nowe "cukiereczki" (a może w cudowny sposób znikną obecne), czy od razu dzwonić do serwisu? Czy w ogóle takie rzeczy kwalifikują się pod rozszczenia gwarancyjne?
Myślałem, że Eizo to wzór do nasladowania przez innych producentów, a tu takie coś. Wydając ponad 4 tyś. zł spodziewałem się tego, że dostanę to co było zachwalane przez speców.
Jedynie co muszę przyznać, to czerń w tym modelu powala na kolana. Rzeczywiście jest to klasa sama w sobie no i brak srebrzenia czerni równiez praktycznie nie istnieje. Ale to chyba za mało aby przełknąć wyżej wymienione wady.
Acha jeszcze jedno. Sprawdziłem datę produkcji wyświetlacza i jest to 2013-04-19. Wyczytałem, że w tym czasie Samsung dostarczył wadliwe matryce. Czy może mieć to związek z wymienionymi przeze mnie defektami?
Co mam teraz zrobić? Proszę o poradę i wskazówki!
P.S. Do Adminów! Chciałem wątek zamieścić w dziale "O monitorach ogólnie" ale przez przypadek kliknąłem w dział CAD/CAM. Można go przenieść do właściwego działu?
CX 240 - żart czy nieporozumienie?
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: CX 240 - żart czy nieporozumienie?
Wadliwy piksel może się zdarzyć na każdym LCD niezależnie od ceny. Wynika z technologii i jest nie do obejścia przy dzisiejszej technice. Po prostu ma Pan "szczęście".
PS. Jeden piksel raczej nie, ale smugi wyglądające jak kurz z całą pewnością uprawniają do wymiany.
PS. Jeden piksel raczej nie, ale smugi wyglądające jak kurz z całą pewnością uprawniają do wymiany.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
- Czornyj
- Kontakt:
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: CX 240 - żart czy nieporozumienie?
Jest niezawodny sposób na hot piksele. Umieszczamy go pośrodku okienka z filmikiem, odpalamy i solidnie pocieramy podczas emisji:
http://www.youtube.com/watch?v=oj9U-Ux6QHY
Po kilku sesjach hot będzie stopniowo wygasał, aż całkowicie przestanie świecić. Po wyłączeniu na dłuższy czas, a następnie włączeniu ekranu będzie ponownie się pojawiał, znikając zaraz po nagrzaniu wyświetlacza.
Co do nierównomierności i cieknięcia niestety nie ma partyzanckich metod poprawy sytuacji i tu pozostaje jedynie liczyć na litość serwisu, normy są bardzo liberalne
http://www.youtube.com/watch?v=oj9U-Ux6QHY
Po kilku sesjach hot będzie stopniowo wygasał, aż całkowicie przestanie świecić. Po wyłączeniu na dłuższy czas, a następnie włączeniu ekranu będzie ponownie się pojawiał, znikając zaraz po nagrzaniu wyświetlacza.
Co do nierównomierności i cieknięcia niestety nie ma partyzanckich metod poprawy sytuacji i tu pozostaje jedynie liczyć na litość serwisu, normy są bardzo liberalne
Post
Re: CX 240 - żart czy nieporozumienie?
Dziękuję za szybką odpowiedź.
Co do pixela to bym go bez problemu przebolał...spóbuje metod partyzanckich może pomogą.
Natomiast najgorzej jest z tymi 2 pasami oraz wyciekającą czernią.
Jutro będę interweniował w serwisie. mam nadzieję, ze wymienią wadliwą matrycę.
Co do pixela to bym go bez problemu przebolał...spóbuje metod partyzanckich może pomogą.
Natomiast najgorzej jest z tymi 2 pasami oraz wyciekającą czernią.
Jutro będę interweniował w serwisie. mam nadzieję, ze wymienią wadliwą matrycę.
Post
Re: CX 240 - żart czy nieporozumienie?
Metoda z pixelem nie pomogła, jak był tak jest.
Jestem załamany. Ten panel ma pełno defektów....zaczynają sie pojawiać kolejne przeszarzałe rogi. Teraz oba górne....o co tu chodzi?
Jestem załamany. Ten panel ma pełno defektów....zaczynają sie pojawiać kolejne przeszarzałe rogi. Teraz oba górne....o co tu chodzi?
- Czornyj
- Kontakt:
- Lokalizacja: Kraków
Post
Re: CX 240 - żart czy nieporozumienie?
Możesz wstawić fotkę? Może faktycznie jest zdrowo uszkodzony?
Tu jest wersja 8h - wyłącz oszczędzanie energii, zostaw na noc, to powinno dziada załatwić:
http://www.youtube.com/watch?v=Avj108dN_x0
Tu jest wersja 8h - wyłącz oszczędzanie energii, zostaw na noc, to powinno dziada załatwić:
http://www.youtube.com/watch?v=Avj108dN_x0
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: CX 240 - żart czy nieporozumienie?
Nie ma co deliberować. Trafił się konkretne uwalony i trzeba wymieniać.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: CX 240 - żart czy nieporozumienie?
Zapusciłem ten 8h test. Jak się skończy zrobię fotki. Jeśli potwierdzi sie to co pisze to go po prostu wymienię i tyle.
Mam nadzieję, że serwis to potwierdzi.
Mam nadzieję, że serwis to potwierdzi.
Post
Re: CX 240 - żart czy nieporozumienie?
8h test nic nie dał
Hot pixel jak był tak jest. Zrobiłem kilka fotek z defektami. Prosze powiedźcie mi czy te defekty dają prawo rozszczenia gwarancyjnego. Bo jak narazie jestem załamany całą sytuacją.
Tu wyciekająca czerń
Hot pixek w środkowo-górnej części monitora (zdjęcie w przybliżeniu)
Smugi (zdjęcie w przybliżeniu aby było widać)
Poszarzałe cornery nie robiłem zbliżenia każdego bo widać je i tu. Z prawej strony jak sie dobrze przyjrzeć to widać smugi.
Hot pixel jak był tak jest. Zrobiłem kilka fotek z defektami. Prosze powiedźcie mi czy te defekty dają prawo rozszczenia gwarancyjnego. Bo jak narazie jestem załamany całą sytuacją.
Tu wyciekająca czerń
Hot pixek w środkowo-górnej części monitora (zdjęcie w przybliżeniu)
Smugi (zdjęcie w przybliżeniu aby było widać)
Poszarzałe cornery nie robiłem zbliżenia każdego bo widać je i tu. Z prawej strony jak sie dobrze przyjrzeć to widać smugi.
Ostatnio zmieniony 02 lutego 2014, 23:25 - ndz przez mario1981, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tom01
- Kontakt:
- Lokalizacja: Białystok-Warszawa
Post
Re: CX 240 - żart czy nieporozumienie?
No żesz... ile razy trzeba pisać? Te smugi wyglądające jak brud uprawniają do wymiany. Niech Pan nie jęczy, tylko zgłosi reklamację do serwisu jak biały człowiek. Będzie dobrze.mario1981 pisze:Prosze powiedźcie mi czy te defekty dają prawo rozszczenia gwarancyjnego.
Tom01
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
monitory.mastiff.pl
*** 30 lat obecności w branży monitorowej
Partner Eizo Nanao, Sharp NEC Display Solutions
tel. (+48) 690 660 770, tech. (+48) 601 888 312
https://monitory.mastiff.pl
e-mail: color@mastiff.pl
Post
Re: CX 240 - żart czy nieporozumienie?
Chciałem to tylko potwierdzić.No żesz... ile razy trzeba pisać? Te smugi wyglądające jak brud uprawniają do wymiany. Niech Pan nie jęczy, tylko zgłosi reklamację do serwisu jak biały człowiek. Będzie dobrze.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości