EIZO CG241W
: 24 listopada 2009, 16:47 - wt
EIZO ColorEdge CG241W
Spotykane inne oznaczenia: EIZO CG241, CG241W-BK
Podobne w tym samym rozmiarze: EIZO CG242W, CG243W, Quato 240
Podobne w innych rozmiarach: EIZO CG222W, NEC SV2690, Quato 262
Zastosowania: profesjonalne fotograficzne, graficzne.
- ekran 24" (61 cm), S-PVA
- producent wyświetlacza Samsung
- rozdzielczość naturalna - 1920x1200
- kontrast - 850:1
- jasność - 300 cd/m²
- czas reakcji 16 ms
- kąty widzenia - 178° w pionie i w poziomie
- 5-letnia gwarancja w systemie door-to-door
- kolor czarny
- orientacyjna cena w roku 2009: 8000 zł.
Zalety:
- liniowość obrazu
- kompensacja charakterystyki gamma
- możliwości regulacyjne
- programowana tablica koloru i oprogramowanie do kalibracji
- skrajnie niski punkt czerni
- uniwersalność zastosowania
- wysoka powtarzalność
- stabilizacja i kompensacja nierównomierności podświetlenia
Wady:
- rozjaśnianie cieni pod kątem
Opinia:
EIZO ColorEdge CG241W to zawodowy monitor graficzny. Idealny do każdego rodzaju fotografii w tym trudnej jak moda, ślub. Liniowość jest na tyle dobra, że nadaje się do zastosowań graficznych o krytycznym znaczeniu koloru. Wielokrotnie w swojej praktyce dawałem pracowniom graficznym CG241W do testów i był wybierany jako najlepszy z klasy cenowej poniżej 10 tys zł. Pracują obecnie w wielu firmach zajmujących się przygotowaniem do druku offsetowego, wielkoformatowego, flexo. Trzeba jednak użytkowników uczulić na kąty widzenia ekranu PVA. Wynikają z cech fizycznych zastosowanego wyświetlacza i nie są możliwe do skorygowania. Duży kąt patrzenia objawia się zaburzeniami gammy, szczególnie widocznymi w cieniach. W praktyce, ktoś zaglądający operatorowi przez ramię, będzie widział nieco inny efekt kolorystyki a pod dużym kątem ciemne tony będą znacznie rozjaśnione. Jest to koszt jaki trzeba zapłacić za inne zalety np wyjątkową uniwersalność, jeśli chodzi o warunki miejsca pracy. Nie ma problemu z poziomem ani równomiernością czerni nawet przy skrajnie niekorzystnym oświetleniu np wieczorami i nocą. Zakres regulacji jaskrawości rekordowy, niemal bez utraty liniowości. Bezproblemowo można używać go w domowej pracowni zarówno do zastosowań związanych z kolorem jak i luźniejszych. Nie jest również problemem edycja wideo. W komplecie jest oprogramowanie do kalibracji i kaptur. Zalecane kalibratory to X-Rite ColorMunki, I1 Pro.
Spotykane inne oznaczenia: EIZO CG241, CG241W-BK
Podobne w tym samym rozmiarze: EIZO CG242W, CG243W, Quato 240
Podobne w innych rozmiarach: EIZO CG222W, NEC SV2690, Quato 262
Zastosowania: profesjonalne fotograficzne, graficzne.
- ekran 24" (61 cm), S-PVA
- producent wyświetlacza Samsung
- rozdzielczość naturalna - 1920x1200
- kontrast - 850:1
- jasność - 300 cd/m²
- czas reakcji 16 ms
- kąty widzenia - 178° w pionie i w poziomie
- 5-letnia gwarancja w systemie door-to-door
- kolor czarny
- orientacyjna cena w roku 2009: 8000 zł.
Zalety:
- liniowość obrazu
- kompensacja charakterystyki gamma
- możliwości regulacyjne
- programowana tablica koloru i oprogramowanie do kalibracji
- skrajnie niski punkt czerni
- uniwersalność zastosowania
- wysoka powtarzalność
- stabilizacja i kompensacja nierównomierności podświetlenia
Wady:
- rozjaśnianie cieni pod kątem
Opinia:
EIZO ColorEdge CG241W to zawodowy monitor graficzny. Idealny do każdego rodzaju fotografii w tym trudnej jak moda, ślub. Liniowość jest na tyle dobra, że nadaje się do zastosowań graficznych o krytycznym znaczeniu koloru. Wielokrotnie w swojej praktyce dawałem pracowniom graficznym CG241W do testów i był wybierany jako najlepszy z klasy cenowej poniżej 10 tys zł. Pracują obecnie w wielu firmach zajmujących się przygotowaniem do druku offsetowego, wielkoformatowego, flexo. Trzeba jednak użytkowników uczulić na kąty widzenia ekranu PVA. Wynikają z cech fizycznych zastosowanego wyświetlacza i nie są możliwe do skorygowania. Duży kąt patrzenia objawia się zaburzeniami gammy, szczególnie widocznymi w cieniach. W praktyce, ktoś zaglądający operatorowi przez ramię, będzie widział nieco inny efekt kolorystyki a pod dużym kątem ciemne tony będą znacznie rozjaśnione. Jest to koszt jaki trzeba zapłacić za inne zalety np wyjątkową uniwersalność, jeśli chodzi o warunki miejsca pracy. Nie ma problemu z poziomem ani równomiernością czerni nawet przy skrajnie niekorzystnym oświetleniu np wieczorami i nocą. Zakres regulacji jaskrawości rekordowy, niemal bez utraty liniowości. Bezproblemowo można używać go w domowej pracowni zarówno do zastosowań związanych z kolorem jak i luźniejszych. Nie jest również problemem edycja wideo. W komplecie jest oprogramowanie do kalibracji i kaptur. Zalecane kalibratory to X-Rite ColorMunki, I1 Pro.